Uncategorized

رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الحلقة الثالثة 3 بقلم لانا عبدالمجيد

 رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الحلقة الثالثة 3 بقلم لانا عبدالمجيد 

رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الحلقة الثالثة 3 بقلم لانا عبدالمجيد 

رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الحلقة الثالثة 3 بقلم لانا عبدالمجيد 

كان نصه قطه ونصه كلب ونا اول ما ظهر جريت واستخبيت ف أسر بسرعة.. وفجأة لقيت الكائن ده اتحول وبق انسان بس تقريبا مشوه..

آسر : انت عاوز ايه.. انت م شايف هي مع مين ولا ايه ي سمير

سمير : لا.. مهو انا عيني جات عليها وعجبتني وهعضعها يعني يعني هعضها

انا : هو عاوز يعضني ليه ي أسر انا خايفة اووي

أسر : متخافيش م هيقدر يلمسك طول منا موجود وفجأة أسر عمل حركة بايده كان مسك اللي اسمه سمير الغريب ده ومقيده

أسر لسمير: تعرف لولا انك اخويا كنت سلمتك ليهم.. انت عاوز ايه.. لو مسكوك م هعرف اهربك منهم متبقاش مجنون هيقتلوك

سمير بزعيق لأسر : يقتلوني.. ع الاقل هيخلصوني من عذابي اللي انا عايش بيه.. كائن مشوه وكل ده بسبب ابوك اللي ضحك ع امي واتجوزها ورغم انه كان عارف النتيجة ها.. قول اتكلم

اسر ضربه بالبوكس: اتكلم باحترام عن ابوك انتا فاهم

سمير : صحيح. عندك حق م انت البطل ف نظره.. ايداك كل قوته اما انا عايش بقوك امي بس.. انما انت عايش ب ٣ قوي امك وابوك وقبيلتك كمان.. انما انا عشان مشوه معنديش غير قوة واحدة بس

اسر : لا.. غلطان.. انتا اللي مفكر كده.. لكن انت نسيت انك حاولت تقتل ابوك عشان ولدك مشوه وان ده قانون اللي يحاول يقتل بيتقتل

سمير : ولسه هقتلكم كلكم.. كلكم.. وفجأة كان سمير فك قيده ولقيتني ف ايده وانا اصلا ف صدمه من اللي هما كانوا بيقولوه و م فاهمة حاجة

اسر : سمير ملكش دعوه بيها دي بشر ي سمير.. اياك تاذيها

سمير : هي دي بق البطة اللي اتخليت عن القوة الرابعة بتاعتك وعرشك عشانها

اسر بزعيق : سميييييييييير

سمير بضحك : هههههههه كنت ملك ي اسر وبقيت نصف بشري ولو القبيلة اتخلت عنك هتبق بشري ضعيف هههه

اسر كان مسك سمير وبعده عني وفضل يضرب فيه وانا مصدومة.. اسلحتهم كانت عبارة عن نار وتلج ومفوقتش غير واسر كان مسك سيف طويل وكان لسه هيطعن بيه سمير لولا..

انا بدوخة : اااسسسرر و اخر حاجة شوفتها غير انه كان ماسكني بلهفة قبل ما اقع وبعدها اغمي عليا

………………..

4يوم….. صحيت من النوم كانت الساعة 11بليل

انا لنفسي : يااه انا نمت كل ده انا.. ومكملتش لما افتكرت كل حاجة.. و لقيت الساعة بقت 12 وكنت جعانة وخايفة ف ندهت له..

انا : اسر.. انت فين.. وفجاة ظهرلي

اسر : انتي.. انتي كويسة.. فيكي حاجة

انا : اهدي. انا كويسة.. بس جعانة.. لقيته اختفي حوالي ربع ساعة وبعدها رجع تاني وكان معاه اكل

اسر : كلي

انا : ماشي

………….

انا : اسر

اسر : يبق اخويا

انا : ازاي وانتو مختلفين

اسر : بابا.. بابا كان بيحب واحدة من البشر.. منكم يعني وقالوله ي هي ي القوة متراجعش واتجوزها وكان لسه ماسك القوي الاربعة

انا : انت مين؟ وتبق ايه؟ وليه ظهرت ف حياتي؟ انا م فاهمة حاجة… حياتي اتلخبطت!! 

اسر ???? انا اسر كنت ملك في مملكتي.. زي ما تعرفوا عننا ارواح انقاذ البشر .. انتو عملتونا روايات بس احنا حقيقة.. اما من نحية ظهرت ف حياتك من لما كان عندك 8 سنين ف باص المدرسة..كان عندي مهمه وهي انقاذ حياة باصك ولما شوفتك ومن وقتها وانا حبيتك وكنت علطول براقبك الملوك الكبار عرفوا فحذروني بس انا برده مهتمتش لما كان عندك 18 سنة الملوك خيروني بينك وبين العرش  ف اختارتك انتي ف حسو اني كده بهين المملكة ف خلوني اتنازل وانا اتنازلت عشانك.. ايوة عشان بحبك.. اسر الملوكي اللي الكل كان بيخاف منه من صغره من الكبير لحد الصغير الملوك نفسها كانت بتهابه بسبب قوته انا علي قد ما عشت 170‪0 سنة محدش دخل قلبي غيرك.. اناي وبس اللي حركتي الحجر من مكانه.. ما قدرتش يومها لما شوفت دموعك.. كنت حاسس اني قلبي هيخرج من مكانه لما شفتك بتعيطي.. ويومها اخدتك في حضني وهديتك ومن يومها وانا حاطط وعد انك هتبق ليا وهعمل المستحيل حتي لو اني اتهلي عن الكل عشانك.. عشانك انتي وبس.. عرفتي بق دلوقتي ليه غيرت تفكير ابن عمك.. عشان كنت هقتله ان فكر مجرد تفكير انه يحبك.. بس قولت انك كده هتكرهيني ف خليته يعيش ويتجوز وخلاص… انا.. انا بحبك ي لانا.. ارجوكي ما تسبنيش!

انا بصدمة وعياط : طب عملت كل ده ليه.. عشاني انا.. ضحيت بحياتك كله عشاني انا؟!

اسر : واضحي بعمره كله عشانك انتي وبس.. لانا انا بحبك ولو قولتي انك بتحبيني هنهي القصة هناك وهبق بشر يلانا انتي بكلمك منك بس.. هروح اتنازل عن القوي يتاعتي كلها وهبق بشري منكم.. وهتجوزك و…. 

لانا : حيلك حيلك ي عم انت هو انا لسه فوقت من صدمتي + خد تعالي هنا.. انت عادي كده بتتحول بشري كده عادي يعني مش بيعذبوك او اي حاجة

اسر: لا اكيد طبعا.. بعدي ع جسر الموت الاول ولو نفدت هرجع بشري تاني

انا بصدمة : ايه.. جسر موت ايه ده

اسر : م مهم.. المهم انتي بتحبيني

انا : انت مجنون.. انت اكيد هتموت..

اسر : م مهم ع الاقل اكون عرفت انك بتحبينى

انا : انا.. انا منكرش اني أعجبت بيك وباهتمامك بيا.. لكن م حب فاهمني.. انا لسه عارفاك من ٤ ايام بسس.

اسر : هو انا متحبش ي لانا هو انتي بسه خايفة مني انا عمرس مهاذيكي

انا : لا ي اسر.. بس لو قلتلك اني بحبك.. يبق كده بكذب عليك.. انا معحبة بيك واكيد يعني هحبك مع الوقت

اسر : ماشي يلانا واختفي

انا بدموع : اسر.. اسر

________—________

من يوم اختفاء اسر وانا حالتي النفسية مدهورة واكتشفت اني كنت بحبه ومقدرش اعيش من غيره واني كنت غبية لما قولتله اني معحبة بيه بس.. ي اسر انتا فين وفجاة ظهر …

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية عشق من الماضي للكاتبة إيمان شلبي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!