Uncategorized

رواية عشقت خادمتي الفصل الثالث 3 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل الثالث 3 بقلم جنى السيد

رواية عشقت خادمتي الفصل الثالث 3 بقلم جنى السيد

رواية عشقت خادمتي الفصل الثالث 3 بقلم جنى السيد

وكادت أن تذهب …لكن تتفاجأ بشخص يقول بغضب :يعني الهانم سايبه شغلها وقاعده تحب في التليفون …لتلتفت قمر خلفها لتتفاجئ بأنه فهد
قمر بتوتر :حض..حضرتك نا خلصت شغلي وجيت عشان اكلم صحبتي ونا اسفه مش هتكرر تاني
نظر فهد لها بغضب وتركها وصعد إلي ج
غرفته ….وتركها وهي غضبه وتقول :نينينينيني يعني الهانم سايبه شغلها وقاعده تحب في التليفون يخويا حبتك عقربه .مش عارفه انا حاطط مناخيريك معايا ليه اي القرف ده اول بس ما تاخد فلوس كويسين هنسبلكم القصر كله اشبعوه بيه …..وذهبت إلي المطبخ لتنهي شغلها …وتدخل المطبخ وهي غضبه
حنان بأستغراب:مالك يبت
قمر بغيظ:الإنسان المتخلف الي اسمه مش عارفه اي ده شايف نفسه اوي
حنان بغضب:يوا بقا قمر انا زهقت منك كل لما اروح شغل يطردوني بسببك المرادي مش هسمح بكدا يقمر المرادي لا فاهمه …ويلا اتفضلي روحي سيئي الاوض فوق يلاااااا
قمر بدموع:حاضر ……وأخذت الاشياء الخاصه بالتنظيف وذهبت
$#############$$$$$$$$$$
في الحرم الجامعي
بعد ما جايده وجرمين أنهوا محاضرتهم
جامده بتعب:ياهه مش قادره رغاااي اووي
جرمين:ومين سامعك مبييفصلش …المهم نا ماشيه عشان متأخرش
جايده: ماشي سلام
……….وأثناء مرور جرمين تصادمت بشخص
جرمين بغضب:اه اي الغباوه دي…م…..ييييي هو نت مش هنخلص
الشخص بخبث:تؤ تؤ
جرمين:نعم عاوز اي
الشخص بأبتسامه سخريه:هكون عاوز اي يعني عاوزك
جرمين بغضب اكبر:احنا مش هنخلص من ام الموال ده بقا نا مش راضيه اقول لحد من اخواتي عشان مش عاوزه ااذيك لاكن قسما بالله يأياد لو مبعدتش عني لهكون قايللهم وانت عارف انا بنت مين وأخواتي يبقوا مين
اياد ببرود:ونتي بقا يشاطره هتخوفيني بأخواتك دول نا مفيش حد يقدر يهددني … وبعدين اوعي تكوني فاكره اني يجري وراكي عشان عايزك تؤتؤ خالص نا هاخد الي نا عاوزه منك وبعدين ارمسكي لانك متهمنيش
جرمين بغضب وبأعلي صوت:نت سافل وزباله وقليل الادب واهلك معرفوش يربوك يزبالله
اياد بغضب:بقا انا زباله يزباله نتي مش عارفه انا مين …..وكاد أن يصفعها …لكن تفاجأ بأيد تمنعه ….نظر لهذا الشخص تفاجأ أنه اسد الصياد (معيد في كليه التجاره شاب ذو عضلات قويه وملامح قاسيه لابعد الحدود يهابوا الجميع ومعشوق.البنات لاكنه لا يبالي )
اسد ببرود:هما معلمكش أن الي يضرب بنت يبقي اي يا….ياراجل
اياد بخوف لكن تدار وقال بغضب متصنع:ونت مالك يدكتور انا وهي بنتكلم …وقبل أن يكمل كلامه وجد صفعه قويه منه
اسد بغضب وهو يمسك لياقت قميصه:ونت بقا يا حيلتها مش عارف الي يعلي صوته علي اسد الصياد يحصله اي متخلقش الي يعلي صوته علي اسد الصياد ولو لتخلق يبقي يقول علي نفسه يا رحمان يا رحيم ..امشي يالا من هنا وقسما عظما لو اتعرضتلها تاني او اتعرضت لاي حد ورحمه ابويا مهخليك عايش لو دقيقه فاااااهممم
اياد بخوف:فااهم
اسد وقد تركه وتحدث ببرود:اخر تحذير ليك وهكتفي بفصلك اسبوع و المره الجايه متلومنيش اتتفضل
ذهب اياد وهو يتوعد له …
اسد وقد لاحظ أن جميع الطلاب يحدقون به
اسد بأعلي صوت:في اي كل واحد يروح علي محاضرته …وخلال ثواني قد انصرف الجميع خوفا منه …وتبقي جرمين
وكاد أن يذهب لكن أوقفه صوت جرمين
جرمين بتوتر:انا اسفه يدكتور علي الي حصل
التفت إليها وتحدث قائلا:مفيش حاجه حصلت ولو اتعرضلك تاني قوليلي …اومأت يرأسها …وذهب وتركها …..
#$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
في مكان ما حيث مكان للسهر
حسام:اي يعم مختفيه بقالك كتير لي طب حتي أسأل
مراد:عندي شغل والله وفهد مش سايبني
مصطفي بسخريه:انت برضو لسه بتشتغل عنده ده بيعاملك كانك موظف مش ابن خالته انت لازم تعمل الي قولتك عليه
مراد بعصبيه:تظاهر اني غلطت لما جيت اقعد معاكوا فهد كان معاه حق …..وتركهم وذهب
مصطفي صوت عالي:خليك ماشي وراه زي العيل الصغير كدا وترجع في الاخر لما يزهق منك تندم
#$$$$$$$$$$$$$$$$$########
في قصر السيوفي وتحديدا عن قمر ….بعد أن أنهت تنظيف جميع اجنحه القصر …لكن تبقي جناح فهد السيوفي ….كانت متردده أن تدخله وتنظف لأنها لا تريد رؤيته …..وبعد تفكير طوووويل….قررت أن تذهب وتنظفه محادثه نفسها(اي الي هيحصل يعني هنضف بسرعه ونخرج وان شاء الله مش اشوفه هيييح توكلنا علي الله استجمعي قوتك كدا وخشي بقلب جامد يالاا )….وذهبت إلي جناحه …خبطت كثيرا علي الباب لاكن لارد …وقررت أن تدخل …..وفتحت الباب ببطئ لترا أن لا يوجد احد لتتطمئن ..وتدندهش من جمال وبراعه تصميم هذا الجناح … وأثناء شرودها ..تتفاجئ بأنه يخرج من الحمام عاري الصدري ويلف خصره بأحدي المناشف …لتشهق مسرعا وتنظر الي الارضوتقول بتوتر :انا انا اسفه والله نا جيت عشان انضف معرفش أن حضرتك هنا
ليقترب منها بغضب ويقول:انتي متعرفيش أن مفيش مخلوق يستجرأ يخش الجناح بتاعي …لتتوتر اكثر وتقول بصوت منبوح: والله معرفش محدش قالي
فهد بعصبيه:واديكي عرفتي مستنيه اي
قمر بعدم فهم:اي اعمل اي
فهد بنفاذ صبر:اطلعي براااا
قمر بغباء:طب انض …كادت أن تكمل جملتها لاكن
نظر لها بغضب شديد ….حتي خافت منه وذهبت وتركته …ابتسم ومحادثا نفسه:بس يخربيت جمالك قمر
العقل:اي دي خدامه هتعجب بخدامه فوق لنفسك
القلب:وفيها اي خدامه مهي زينا
العقل:لا مينفعش ده فهد السيوفي يعجب بخدامه
فهد بعصبيه:خلاص اسكتوووااا
############$$$$$$$$$$$
خارج غرفه فهد
قمر داخل نفسها:يخربيتك قمر والله ..
العقل:نتي ناسيه انتي مين وبنت مين وهو مين وابن مين
القلب:وفيها اي
العقل:فيها كتتتير مستحيل يبص ليها
القلب:لي دي انسانه زي زيه
قمر بعصبيه:خلاص اسكتوووااا انا متنيلتش اخدت رأي حد
لتنزل لاسفل
…………………
تحت في قصر السيوفي تدخل جرمين بكل غرور وكبرياء حيث وجدت قمر تنزل
جرمين :نتي بتعملي اي فوق
قمر:ولا حاجه كنت بنضف…وتقول في سرها:لينضفوا قبرك يبعيده
جرمين بغرور:طيب حضري الاكل وذهبت بكل غرورو
قمر بغيظ :حاضر ثم اكملت بحزن مصنوع: مهو نا لكمني لا ليا قريب ولا حبيب ولا صديق تعملوافيا كدا عالم معفنه بصحيح ….ثم تفاجأت بصوت خلفها وهو يقول بغضب:مين دي العالم المعفنه …. …واغمضت عينيها وتقول بصوت مهموس:يارب ميكونش هواا يارب لاااا..والتفت خلفها لتتفاجئ …..
يتبع….
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!