Uncategorized

رواية حبيبة وحسام الفصل الثالث 3 بقلم حنان صلاح

 رواية حبيبة وحسام الفصل الثالث 3 بقلم حنان صلاح

رواية حبيبة وحسام الفصل الثالث 3 بقلم حنان صلاح

رواية حبيبة وحسام الفصل الثالث 3 بقلم حنان صلاح

وبعدين حسام مسك إيد حبيبه وضرب أدهم بنيه في وشه وقاله بكل غضب
 أياك تقرب من حبيبه يا أدهم ولو قربت ليها هيكون أخر يوم في عمرك
أدهم ببرود مكنتش أعرف أنها بتعتك يا أستاذ حسام
حسام دي مراتي يا كلب وضربه بنيه تاني في وشه وكسرله أسنانه 
أدهم مقدرش يتكلم لأنه في شركة حسام 
وخد بعضه ومشي 
فيروز بتعجب لسيف حبيبه مرات حسام
حسام مسك إيد حبيبه جامد ودخلها العربيه وكان عصبي لدرجة كبيره جدآ
 وراحو ع الفله
من يكون أدهم الأسيوفي (شاب وسيم لدرجة الجنون وكل اللي يهمه متعته مع الحريم وهو رجل أعمال ناجح وهو صاحب حسام من زمان قبل ما شهد تخون حسام مع أدهم وكان جاي الشركه عشان يخلص أوراق الصفقه شركة المبيعات ويحمل الكره لحسام ويريد ان يدمره في شغله و في حياته)
***نرجع لقصتنا تاني***
وصالو الفله
حسام مسك أيد حبيبه بكل قوه وقسوة ودخلها الفيله
وقال ليها بصوت عالي أنتي بتعتي انا وبس ومش هسمح لأي حد يقربلك  فاهمه يا حبيبه(خلاص يا عم حسام عرفنا أنك بتغار عليها)
وبعدين فضل ماسك أيد حبيبه بقوه 
وقرب ليها جامد
وحبيبه عينها تنفرط من الدموع خوف من حسام
حسام شال طرحت حبيبه من ع رأسها وأخذ ينظر لها بكل هدوء وأبعد شعرها من ع كتفها وهو يستمر في التقرب منها  ويضع أول قبلاته وحبيبه تبتعد وهي خائفه وقلبها كاد أن يتوقف من نظرت حسام لها  ومن ثم الفون رن (دا وقته الراويه بدأت تحلو ياتري مين الرزل ده)
حبيبه بعدت حسام وذهبت بسرعه إلي غرفتها 
حسام احمممم الوو يا سيف
سيف عيزك حالآ يا حسام تعالي بسرعه 
حسام راح لسيف في اي 
سيف أدهم نويلك ع شر خلي بالك منه كويس لأنه ضيع الصفقه علينا لأنك ضربته قدام الموظفين ومش عارفين هو ممكن يعمل اي تاني
حسام مش مهم الصفقه وانا عارف هعمل مع الواطي ده اي
***في مكان تاني***
شهد اي عمل فيك كده يا أدهم
أدهم بغضب حسااااام 
شهد في اي أحكيلي 
أدهم حكلها ع كل حاجه 
شهد وانا كمان عايزه أنتقم من حسام وحبيبه
أدهم
ومش هسيبه يا شهد وهخليه يندم بكره تشوفي 
حسام رجع الفله ووجد حبيبه نائمه مثل الملاك الصغير الجميل واخذ يلعب في شعرها وينظر لها ويبتسم من جمالها ورقتها
ولم يشعر بنفسه إلا وهو غارق في النوم
***قد جاء الصباح الباكر***
حبيبه اي ده اي نيمك هنا يا أستاذ حسام 
حسام اولآ انا أسمي حسام وبعدين احنا متجوزين عادي
حبيبه لا أحنا أخوات وبس وسبته ومشيت
***في الشركه ***
سيف حسام انا نويت أكمل نص ديني وأجوز
حسام فيروووز 
سيف اي ده مين قالك ازاي عرفت
حسام الشركه كلها عارفه انت عبيط يا بني امتي الفرح 
سيف بكره تيجي انت وحبيبه تنورونا 
حسام وانا مش اقدر أني مش أجي انت أخويا يا سيف واكتر ماشي يا عم الرومانسي 
فيرووووز حكت لحبيبه ع موضوع أدهم الأسيوفي 
حبيبه يا نهار دا ادهم مش طلع سهل 
فيروووز امال سيبك بقا من موضوع أدهم ودي دعوة فرحي هتيجي يا حبيبه
حبيبه طبعآ يا حبيبه هاجي انتي بقيتي ذي أختي 
حبيبه دخلت لحسام عشان توقع الأوراق
حسام فضل يبص لحبيبه ثم همس بالكلام ويقول هو القمر بيطلع في النهار
حبيبه بخجل احممم ممكن توقع ليا دول
حسام بهدء مصطنع حاضر
حبيبه خرجت وكانت مبسوطه وطيره من الفرحه فهي تعشق حسام 
**** تاني يون ****
حسام بصوت عالي يله يا حبيبه عشان مش نتأخر ع الفرح 
حبيبه ايوه نزله اه
وخرجت حبيبه وهي لابسه فستان بنفسجي وحطه ميكاج كامل ولبسه طرحه بيضه وجميله جدآ لدرجه عاليه وعينها الخضراء ذادتها جمالآ وكانت مثل القمر في ليله البدر 
حبيبه حسام حساااااام يله بينا 
حسام افاق من شردته اهههه
حبيبه اي رايك 
حسام يالهوي ع جمال ملكيش مثال عمر القمر يا قمر مينزل عن سماه أفتحي قلبي أنتي وحدك ساكنه جواه 
حبيبه ضحكت صحكة خجل ضحكه تقتل العلل 
وراحووو الفرح 
حسام ساب حبيبه وبيسلم ع صحابه وبيبارك لسيف
ورجع مش لقي حبيبه وفضل يدور عليها ذي المجنون في وسط المعازيم هو
 وسيف وفجأه الفون حسام رن 
حسام الوو 
معاك ادهم ببرود  يا حسام اللي بدور عليه عندي
حسام………
اووووبا حبيبه أتخطفت ومين خطفها أدهم الأسيوفي وياتري حسام هيعمل اي عشان يرجع حبيبه وهل ادهم ممكن يقرب او يأذي حبيبه 
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية غرام الوتين للكاتبة سمسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!