روايات

رواية أرهقني عشقها الحلقة الثالثة 3 بقلم روان محمد

 رواية أرهقني عشقها الحلقة الثالثة 3 بقلم روان محمد

رواية أرهقني عشقها الحلقة الثالثة 3 بقلم روان محمد

رواية أرهقني عشقها الحلقة الثالثة 3 بقلم روان محمد

اسراء : بخوف وبكاء ..روان روان قومى حبيبتي فوووووقييي ….. امشي انت اى اللى جابك هنا غور من هنا غور سبها فى حالها بقا غورررررر…….

* بشررر : عنيا يا مزة هغور بس راجع تاني ….

في المستشفي ….

هاتف اسراء يرن ……

اسراء : ببكاء ..الو ..

= اى يا اسراء انتو فين انا رحت واستنتكو وحضرت الحصه بدالكو كمان ومحدش جه …؟

اسراء : ببكاء ..احنا في المستشفي يا يوسف في المستشفي ……

يوسف : بصدمة..ايهه؟؟

(فلاش بااك)

يوسف : بصراااخ… عشان حبييييييييييتهااااااا يا اسراء حبيييييتهاااا ولسااااااااااا بحبهااااااااااااا……

اسراء : بخوف …ممكن تهدى طيب ارجوك  ؟؟؟

يوسف : بغضب شديد….عايزة اى يا اسراء انهارده فى يومك مش هترتاحي غير لما اقتلك صح ؟؟

اسراء : خلاص خلاص اهدي طيب ..

يوسف : ببرود …عايز اشوفهاا

اسراء : تمم………….نااااااااعاااااااااااام أن..انت….انت بتقول اييههه ؟؟؟؟؟؟

يوسف :  بهدوء … زى ما سمعتي كده ..  عايز اشوفهاا

اسراء : بقولك ايه يا يوسف انا عقلي علي قدي انت عايز تجببلي جلطة. ……..

يوسف :  ببرود يقتل………..عايز اشوفهاا

اسراء :  بصرااااخ……لاااااا ياباااااااا البرود ده تتعامل بيه معاهاااااا هي بتستحمل عني يا عم…….انا مرارتي علي قدي …..

يوسف :  ببروووددد ……ماهو مش بمزاجك يا سوسو ……

اسراء : بغضب…. يا عم انت عايزها تروح مني …

يوسف : بمكر …..ههه ليه هو انا هااكلها يعني……

اسراء : بغضب …بطل قلت ادب يلاااا.

يوسف : طيب..

اسراء : انا معنديش استعداد تتفضحو قدام الناس دى لو شافتك يا إما هتقع من طولها من الصدمة يا إما هتترمي فى حضنك وما هتعمل حساب لحد انا قلتلك اهو……

يوسف : بضحك….. اهههههه عارف ..وحصل وهيحصل……

اسراء : ..ههه ماشي يا اخوياااا………….لترد بصدمة ……ثانية ثانية ….يعني اى حصل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

يوسف :  بهدوء وتنهيده …خليكي فى حالك ….

اسراء : وحيات امك و ابوك ونبي لا انت قايل …؟؟؟؟؟

يوسف : ………………………..

اسراء : بصااااااارخ …. يوووووووسااااااااااففففففففففففففففف……

يوسف :  بهدوء تام …..نعم..؟

اسراء : الله يخرب بيت برودك يا اخي ….

يوسف : مش هتقولي لحد ؟؟؟

اسراء : عيب عليك….

يوسف : بتحذير……. اسراااااااء

اسراء :  بغضب …اخلص بقا…..

يوسف : انا اللي لحقتها اليوم ده…

اسراء : بصدمة ….. نهاردك اسوددددددد ..

يوسف : …….

اسراء :  بصرااخ …ومتقوليش كل ده لا لا لا لا لا لا لا لا لا انت ملكش كلام معايا تاني انت حيوان يلا كل ده ومتقوليش الله يخرب بيتك…. انت بتهزر معايا صح ..؟؟؟

يوسف : هو انا من أمتي بهزر فى حاجه زى كده ؟؟

اسراء : وهي شافتك ؟؟

يوسف : تقريبا ..

اسراء :  بصدمة ولاكن بطريقة مسرحية مضحكة…..شافتك ومقالتليش وحضنتك ومقالتليش ؟؟؟؟؟

يوسف : بضحك …انتي محسساني اني متجوزها من وراكي ؟ مالك اسراء …..؟؟؟

يوسف : بعدم اهتمام …اصلا بعدها محدش فينا فتح موضوع اني شفتها ولا حضنتها ولا كل الكلام ده كأنه محصلش أو هى جايز تكون نست …؟؟

اسراء : بردح …..نعم يا حبيبييي نست نست مين يا عم ..دى لما بتحلم بيك بتصحي تقلبهلنا مناحة عشان مكنش حقيقة ؟؟؟؟؟

يوسف : بخبث…..لي هي بتحلم بأيه ..هههههه. ؟؟

اسراء : انا مبردش على قلت ادبك دى  ..وبعدين انا ايش عرفني هي مبتحكيش حاجه ….

يوسف : مممممممم

اسراء : طب بقولك ايه.؟؟

يوسف : ببروود…اسراء متحاوليش مش هحكي حاجه تاني …..

اسراء :باااااردددددد….طب عايز تشوفها ليه ؟؟

يوسف : بهدوء تام ……وحشتني ..

اسراء :  بضحك…ياااااااااا راااااجلل…

يوسف : ببروود….زي اختي يعني…

اسراء : بضحك…. عارف لو كت سمعتك كانت فرجت عليك الشرق الأوسط كله.ههههههه

يوسف :بضحك… عارففف …اكتر كلمة بتكرهها لما بقولها انتي زى اختي ….

اسراء : بغضب …وانت حسيس اوى بتقولهالها 36 مرة فى اليوم ….

يوسف :بجدية.. بقولك ايه انا مش عايزها تشوفني انا بس اللى هشوفها اتفقنا …

اسراء : اتفقنا هتيجي بكرة الدرس الساعة 1 فى………آملته العنوان …..

(بااااااك)

يوسف :  بخوف …مستشفي مستشفي ليه ؟؟؟؟

اسراء : ببكاء شديد ….الحيوان ده جه قبل ما نطلع الدرس وشافها وقالها وحشتيني الكلب ….اول ما شافته وقعت من طولها فى ساعتهااا…

يوسف : ونبرة صوته لا تفسر ….. كنت عارف ان ده هيحصل ..

اسراء :بخوف وبكاء ….انا خايفة يا يوسف خايفة اوى عليها دى لما بتسمع اسمو جسمها كله بيتنفض وبتترعب يا يوسف انا خايفة يعمل فيها حاجه ..

يوسف :  وهو يعتصر قبضة يده من شده الغضب ويحاول أن يهدء …ميقدرش يا اسراء …

اسراء : بأستفهام … وانت ايش عرفك…؟؟؟

يوسف : لو كان عايز يخطفها أو يأذيها …كان اختفي قبلها عشان محدش يشك فيه خصوصا انو لسه طالع من السجن بسببها …….لكن طلاما راحلها في نص الشارع يبقي هو متغاظ عشان مش عارف يطولها وخايف ييجي جمبها عشان عارف انا ممكن اعمل فيه ايهه عشان.كده هو بيهوش اطمني …

اسراء : بأطمأنان …يخرب بيت دماغك ….اللى زي السم دى ..بس طلاما كده انا اطمنت …

يوسف : المهم يا اسراء خلي بالك منها عشان خاطري بردو متطمنيش اوى توقعي اي حركة غدر ولما تفوق تكلميني …وخليكي معاها علي طول وطمنيني عليها ….

اسراء : بخبث … حاضر يا سي يوسف حاضر هطمنك عليها وهبوسهالك كمان …ههههههههه

يوسف : بغضب .. غورى اسراء سلام ..

اسراء : بضحك..طب احضنها..

يوسف : بتحذير….. اسراااااااء

اسراء : وهي تحاول التوقف عن الضحك….طيب خلاص خلاص مش هاجي جنبها …عمرى ما شفت واحد بيغير على حبيبته من صحبتها …

يوسف :بحب.. اديكي شوفتي… ثم حس على نفسه ما قال …. بحبها زى اختي …..

اسراء : بغضب ..غور ياههه سلام

يوسف : سلام ..

فى مكان ما ….

1=هتعمل ايه ؟؟

2= بشرر…..لسه بفكرررر …

1=يعني مش هتخطفها ؟؟

2= بغضب شديد…للاسف مينفعش انا خلاص بقيت اول واحد يتشك فيه لو جرالها اى حاجه وهتجاب … وبصراحة المدة اللى قضيتها فى السجن بسببها ربتني وبعد كل ده يارتني عملت فيها حاجه الحيوان لحقها علي اخر لحظة ….وحدف الكوباية إلى. كانت فى ايدو فى الحيطة ……و رد بصررااااااااخ …..ملحقتش احرق قلبه عليها ملحقش كان نفسي اعمل فيها إللي انا عايزو و  ارميهالو زى كيس الزبالة واحرق قلبه عليها  كان نفسي اخليه ميعرفش يبص فى وشها تاني وكل ما يبص عليها يستحقرها كان نفسي لحقها الكلب لحقهاااا كاااان نفسييي كااااااااان  نفساااااااااااااااي ……تتتتتششششششششششششششش

ليليان : حمت الله على ثلامتك يا لولو …

روان : بتعب شديد…ال..لله…ي…س.لم…ك …يا…قل…بي…..

اسراء : بتوتر …حبيبتي حمد الله على سلامتك انتي بس أغمي عليكي فى الشارع عشان انتي ضعيفة ومحتاجه تأكلي …

روفيدة:  بغضب .. أي يا اسراء انتي هتصتعبطي روان مبتعملش حاجه فى حياتها غير الأكل يا ماما …فى حاجه تانية انا بنتي مخبية عليا حاجه من يوم ما اتخطفت وهى حالها مش عاجبني ومبتكلمش ولا بتقول حاجه وكل ما اشوفها لوحدها الاقيها بتعيط انا عايزة افهم فى أيييه بالظبط اللى بيحصل….

روان : ببكاء شديد وشهقاتها تعلو بأستمرار …

اسراء :  بتوتر…وتحاول تهدئة الأوضاع….. مفيش حاجه يا طنط هي فعلا الحادثة دى مأثرة علي روان شوية بس أن شاء الله هتبقي كويسة ..

روفيدة: وهي شاكه فى الأمر وتعلم أن هناك سرا مخفي …..ماشي يا اسراء ماشي انا هطلع اجبلها حاجه تاكلها وجيه تعالي معايا يا لي لي …

ليليان : حاتل يا ماما …

بعدما خرجو من الغرفة …

روان : بدموع وخوف وهي تنتفض وترتعش من الخوف …اسراء هو ابراهيم جه صح جه مش كده يا اسراء …

اسراء : وهي تنظر لها بحزن وتحاول أن تبث لها الامان …..حبيبتي أهدى صدقيني ميقدرش يعملك حاجه…

روان : ودموعها تنزل بدون توقف…. انا خايفة يا اسراء خايفة اوى ..

اسراء : وتقوم بأحتضانها….حبيبتي أهدى متخفيش انا جمبك أهدى …..

ثم تقول لها بخبث وضحك ….اسكتي ده فى حد وحشه صوتك وعايز يكلمك ويطمن عليكي يا جميل ….

روان : بخيبت امل ودموع ..هي تعلم أنه يستحيل أن يطلب أن  يحدثها …..مين يعني يا اسراء اه ممكن هبه أو عبد الرحمن….

اسراء : انتي عبيطة يا بت انتي فى طبعا على فكره هبه وعبد الرحمن ميعرفوش انك هنا اصلا …..

روان : وتنظر الي اسراء بشئ من الامل وتقول لها ……اووماا..ال ميين ؟؟

اسراء:  وهى تضع الهاتف علي اذن روان ….

روان : بضعف ..الو

=بحب…وحشتيني

روان : بدموع وسعاده و اشتياق….. يووسف ..؟؟؟؟

يتبع..

لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!