Uncategorized

رواية أحببت رائد الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم ريم متولي

  رواية أحببت رائد الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم ريم متولي

رواية أحببت رائد الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم ريم متولي

 رواية أحببت رائد الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم ريم متولي

*قام جاسر من النوم بص للملاك اللي نايمه جمبه قرب منها وطبع قبله خفيفه علي رأسها فس نفس اللحظه صحيت مكه
جاسر: صباح الورد يا عروسه
مكه بكثوف: صباح النور
جاسر بضحك: ياخواتي ع القمر ياولاه انا تعبان ومش قادر وانتي اللي بتخليني اضعف اهو.. 
*وجنتي مكه ازدادت احمرارا 
جاسر بضحك: كان فين الكثوف دا *(امبارح وغمزلها????)*
*سابته مكه وجريت ع الحمام 
جاسر: هههه مجنونه بس بعشقها
____________
# (في المقابر) #
اللواء جاسر: بنتنا كبرت يا مريم واتجوزت كان نفسي تشاركيني فرحتي بيها وحشتيني قوي يا مريم المفروض اني هروحلها كمان شوية فاكره احنا كنا عاوزين نعمل اي في فرحها انتي سبتي فراغ جوانا كبير قوي يا مريم 
_____________
*افتكرت مكه انها مخادتش معاها هدوم وجاسر كان بره ومش عارفه تطلع 
مكه: جاسر…! 
جاسر بضحك لانه عارف هتطلب اي: قلبه
مكه: مم…. ممكن
جاسر بمكر: ممكن اي
مكه: تجيبلي هدومي عشان نسيتها…! 
جاسر: اي نوع هدوم مش فاهم
مكه: جاسر..! 
جاسر: هههه خلاص خلاص متتعصبيش
_اتفضلي ياستي اجي اساعدك في اللبس
مكه بتحذير: جاسر اطلع بره
جاسر: ههههه ماشي انا هنزل اشزف الاكل لما تكوني خلصتي عشان حمايا ع وصول *(وغمزلها????)*
_________
جاسر: مروة الاكل جهز
فاطمه: اي هتاخد الاكل لعندها خايف انها قعد معانا وتكون مش مستوانا
جاسر: مروة جهزي الاكل ونادي علينا هنزل ناكل انا وستك مكه *(وبص لوالدته وطلع)*
___________________
اللواء محمد: فينك يا محمود
محمود: ع طريق يا فندم ثواني واكون عندك بس احنا رايحين فين
اللواء محمد: رايحين لجاسر ومكه
محمود: تصدق كنت عاوز اطمن ع جاسر 
اللواء بعدم فهم: تطمن عليه لي
محمود بضحك: حضرتك مش شوفت حالته امبارح دا غير ان الجواز جهد
اللواء محمد: ههههههه والله انتو مجانين بستغرب ازاي انتو ظباط وليكو مقامكو…! 
__________________
دخل جاسر اوضته وقفل الباب بعصبيه 
مكه: مالك يا جاسر مدايق لي
جاسر: مفيش
مكه: جاسر
جاسر: اممم
مكه: بحبك واتأكد اني مستحيل ابعد عنك ودايما هكون واقفه في ظهرك
جاسر: اعتبره وعد…! 
مكه: وعد
جاسر حضنها: بعشقك
*في نفس اللحظه الرومانسيه دي فون جاسر رن (معلشي بقي انا سنجل ونفسيتي مش راضيه ع المحن دا????) 
جاسر بعصبيه: افندم
محمود: شكلي اتصلت في وقت مش مناسب
جاسر: من امتي بتتصل في اوقات مناسبه
محمود: وانا اللي بتصل عشان اكمن عليك
جاسر بإستغراب: تطمن عليا لي
محمود: لا يعم ولا حاجه???? انا واللواء ع الطريق 
جاسر: تمام مستنينكوا (وقفل المكالمه)
مكه: فيه حاجه
جاسر وهو بيقرب منها حتي بقي الفرق بينها ملليمترات: لا ياحب
*في نفس اللحظه الباب خبط (اتعودو ع قطع اللحظات دي ????????) 
مكه بضحك: ههههه شوف مين
جاسر بعصبيه: مييين
مروة: انا يا بيه وكنت جايه اقولك ان الاكل جهز
جاسر وهو بيحاول يتلاشي غضبه: ماشي يا مروة اسبقينا احنا جايين
مكه بضحك: يلا عشان ناكل
جاسر: يلا (ومد ليها ايده) 
*مسكت مكه ايد جاسر ونزلو
مكه ووشها في الارض: السلام عليكم
فاطمه:…….. 
زينب(جدة جاسر اللب ربته وجاسر بيحبها ويحترمها جدا وهي كمان كذلك): عليكم السلام يا بنتي
جاسر: اقعدي يا مكه
زينب بطفوله: مش هاكل…. 
جاسر: لي.. 
زينب: هو يعني عشان اتحوزت هتهتم بعروستك وتنساني
مكه: لا طبعا دا يبقي غلطان حد يقدر ميهتمش بالقمر دا
جاسر حس فعلا ان اختياره كان في محله: اهي قالتلك اللي فيها يلا ياست الكل
زينب: اممم ماشي مش هتعرفني علي عروستك
جاسر: طبعا هعرفك 
مكه بطفوله: سيبني انا وانا هعرف نفسي
زينب وجاسر: ههههههههه
مكه: انا ياستي اسمي مكه طالبة كلية صيدله وبفضل حفيدك اجلت سنه بابا لواء في نفس القسم اللي شغال في جاسر
زينب: مشاء الله عليكي يا حبيبتي وكمان زي القمر ولايقين ع بعض ربنا يخليكو لبعض
جاسر: يلا يا حبيبتي ابدأي اكل
*باب الفيلا خبط
مروة: اتفضل يا بيه 
جاسر: عمي اهلا بيك
مكه جريت ع والدها وحضنته: وحشتني قوي
اللواء محمد: وانتي كمان وحشتيني قوي ازيك يابني عامل اي
جاسر: بخير اعرفك دي جدتي
اللواء محمد: اهلا بحضرتك
فاطمه: وانا والدته
اللواء محمد بصلها بصدمه: انتي…! 
فاطمه: انت..! 
ياتري اي هيحصل بعدين وفاطمه واللواء محمد يعرفو بعض ازاي
يتبع….
لقراءة الفصل الأربعون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!