Uncategorized

رواية نعم احببت حياتي البارت الحادي والثلاثون 31 بقلم جهاد عبدالرحمن

 رواية نعم احببت حياتي البارت الحادي والثلاثون 31 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الحادي والثلاثون 31 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الحادي والثلاثون 31 بقلم جهاد عبدالرحمن

دارين : النهارده مش هتنامي في حضنه تاني كل الي ختطله هنفذه النهارده
دارين اتصلت علي كمال
دارين : ايوه جبت الي قولتلك عليه
كمال: ايوه كل حاجه زي منتي عايزه بس انتي قولي هنعمل ايه
دارين : تمام اسمعني بقا………………………………………..
…………………………
كمال بأعجاب : يااه ده أدم هوا بنفسه مش هيبوص لحياه تاني
دارين: ههههههههههههه بس مش عايزه غلط
كمال : لا المره دي كل حاجه هتبقا فلللل يموزه بس
دارين بحنق : متخفش الفلوس جاهزه بس نفذ وانا عيني ليك
كمال : تسلم عيونك يجميل تمام كده سلام …
دارين :سلام…
دارين طلعت لحياه الاوضه وحياه كانت قعده وكانت بتتالم جدا
دارين بتخبط
حياه : أدخل
دارين دخلت وبتبص لحياه بتكبر
دارين : اممم انتي لسه تعبانه وكملت بضحك.. واضح ان أدم بيحبك فعلا وباين اهوه بيتعامل معاكي بوحشيه زي غيررك ….
حياه الكلمه دي زعلتها لاكن هيا عارفه السبب الي خلا أدم يعمل كده وردت بثقه
حياه: عموما مش محتاجه ارد عليكي لانك عارفه كويس ان أدم بيحبي وأكتر وحده متاكده من
حب أدم ليا هيا انتي…
دارين : في الاول والاخر أدم هيكون ليا وهيرميكي ومش هيبصلك تاني وهتشوفي وبكره افكرك…
دارين بتبوص لحياه من فوق لتحت بغيظ
وضحكت ضحكه ساخره….
دارين بغيظ : هيرميكي وبكره افكرك…..
حياه : مستحيل أدم يعمل كده ..
دارين : اعتبره تحدي …
حياه بثقه : ايوه انا دلوقتي وثقه في حبه ليا ومتاكده وانا بتحداكي ….
دارين : تمام هنشوف سلام يحلوه حولي ترتاحي علي قد متقداري بس….
حياه بصت لدارين بقرف…
حياه : مع السلامه وياريت متشرفنيش تاني
حياه بعد مدارين طلعت …
حياه: يلهوي علي البجاحه في بنات كده دي بت مجنونه والله… اااااه يلهوي… انا جسمي بيوجعني اوي اصل انا ناقصه حرق دم يبنت سهام ربنا يخدك يكلب البحر انتي ….
بعد مرور وقت طويل وقارب اليوم علي الانتهاء
في شركه ادم البنهاوي
_________________
أدم: أسر يلا انا همشي لان حياه تعبانه شويه…
أسر: الف سلامه عليها …
أدم: الله يسلمك …
أسر: روح انا لسه شويه كده…
أدم: تمام سلام
أسر: مع السلامه
أدم طلع من شركه البنهاوي وراح القصر
وهوا طالع دارين ندهت عليه…
أدم بتتافف لنفسه : يوووه هيا البت دي مش هتحل عني….
أدم بجديه: نعم
دارين : انا عزماكو النهارده في مطعم علي العشاء بمناسبه الشغل الجديد ….
أدم: بس حياه تعبانه وممكن متجيش
دارين : لا لازم تجي ايه ياأدم اول مره هخرج من ساعت مجيني من السفر وبعدين اخيرا لقيت شغل لازم تجو ….
وانا هعزم أسر بردو وتقي…
أدم: تمام
دارين : علي الساعه ٩ في مطعم ######
أدم: طيب
أدم ساب دارين وطلع عند حياه
وبيفتح لقي حياه بتكلم نفسها
حياه :الشور الدافي ريحني جدا وكملت بانزعاج ااه يا ابن صادق والله حرام كان بينتقم مني شكله كده يعيني عليكي يحياه يغلبانه اتفرمتي من ابو عيون زرقه…..
أدم بضحك : انتي الي لسانك عايز قاطعه يقلبي وبعدين ايه ابن صادق دي انتي بجد مصيبه ????????????????
حياه انتبهت لاأدم…
حياه: جيت بدري كده ليه
أدم: علشانك يختي
أدم اخد باله من حياه كانت لابسه كاش ميوه قصير جدا بالون الوردي الناعم لايق علي بشرتها الحلبيه وملامحها البريئه وكانت بتنشف شعرها المبلول وسرح فيها وكان مش عارف يشيل عيونه من عليها
حياه اخده بالها من نظراته واتوتر…..
أدم بتحمحم وتوتر : احم احم انا انا هروح اخد شور
حياه : اوكي
أدم طلع هدوم ليه وراح وهوا كان متوتر اخد شور وطلع ….
أدم: حياه
حياه : نعم
أدم: احنا معزومين النهارده دارين عزمتني علشان الشغل الجديد الي اخدته
حياه بحنق وبتمتم بصوط واطي: السلعوه دي حرقت دمي بس اكيد مش هسيب أدم يروح لوحده هروح معاه …
أدم: انتي بتقولي ايه…
حياه : ايه لا مفيش اوكي..
أدم: وأسر وتقي كمان معزومين
حياه: طيب هنروح الساعه كام
أدم : كمان شويه كده يعني علي الساعه 9 ..
حياه قامت وبتفكير : والله.. طيب هلبس ايه بقا
وراحت تقلب في هدومها…
أدم قام وراها وحضنها من ضهرها ودفن راسه في رقبتها
أدم: اي حاجه هتبقا حلوه عليكي
حياه بابتسامه : بس انا مش عارفه بردو البس ايه
أدم بعد عنها….وراح يقلب في هدومها لقي فستان بالون الاسود وفيه شغل بلون السماء كان رقيق وعجب أدم أدم بصلها…
أدم: البسي ده كده
حياه : اوكي
حياه دخلت الحمام لبسته وطلعت وكان زي ماادم اتخيله علي حياه كانت زي اميرات الحواديت وخصوصا ان شعرها الطويل مفرود علي ضهرها…
أدم بااعجاب: مش محتاج كلام جميل جدا يقلبي وقرب منها وحاوطها باايده…
أدم بمشاكسه : مش عارف بقا هفضل ماسك نفسي عنك ازاي انتي يبت انتي كل شويه بتحلوي اكتر هتخفي امتا بس….
حياه بتغيظ أدم …
حياه بدلع: انتا ناسي اتفقني يدومي ولا ايه قبل منتجوز
أدم بحنق: نعم يختي ايه اتفاق ايه امال مين الي كانت بتسبلي امبارح دي وتقولي بحبك يدومي…
حياه بضحك : وانا ااش عرفني يدومي..
أدم بخبث : هتزعلي يقلب دومي
وبيقرب من حياه وخطف ثغرها في قبله
حياه قرست ادم من دراعه
وجرت من قدامه
حياه: عييييببب ياسافل
أدم بتاوه مصتنع : اااااه طيب انتي الي جبتيه لنفسك بقا انا مش مسئول عن حاجه….
أدم بيجري ورا حياه فونه رن
أدم: مين الي معندوش زوق بيرن دلوقتي ده وقته..
حياه بتضحك علي أدم
أدم شاف فونه
أدم: انا قولت مفيش غيرك ياأسر
أدم: ايوه عايز ايه يا أرخم عيل شفته عيني…
أسر بخبث : انتا متعصب كده ليه ياض انتا شكلك كداب وانا الي موكوس لوحدي….
أدم بضحك : لا انا وانتا مع بعض دايما يخويا نفس اللعنه مش هتسبني كنت عايز ايه ….
أسر : اصل دارين عزمتني انا وتقي هتروحو امتا
أدم: شويه كده
أسر: طيب متتاخروش انا رايح اجيب تقي من البيت اشوفك هناك ….
أدم: تمام سلام
أسر: سلام
ادم : يلا ادخلي غيري علي مالبس انا كمان
حياه : ايه هلبس حجابي بس انا لبست كده ؟؟
أدم: لا منا مش هسيبك تطلعي بيه محدش يشوف الحلاوه دي غيري انا بس…
حياه بحنق : يسلام والبس ايه بقا انا..
أدم راح علي الدولاب وطلع فستان محتشم بالون الاسود بردو ….
أدم: البسي ده
حياه بزهق : هات يخويا
أدم: خدي بس بلاش اخويا دي بس
حياه بضحك : تؤتؤ
أدم: يبت هزعلك…
حياه بتجري علي الحمام
حياه : خلاص يدومي متبقاش حمقي كده
أدم ضحك عليها واستناها لحد مطلعت وبالرغم من احتشام الدرس لاكن كان جميل عليها وكانت رقيقه فيه جدا….
أدم بزهق : يلهوي انتي يبت انتي اعملك ايه انا بقا ده كمان حلو عليكي ..
حياه بدلع : طيب اعمل ايه بقا زنبي ايه…
أدم: انا الي ذمبي ايه انا لو فضلتي تدلعي كتير كده انا مش مسئول …
حياه بضحك زقت أدم علي الحمام واختارت ليه هدوم علي زوقها…
حياه : خد البس دول زي مخترتلي انا اخترتلك يلا بسرعه….
أدم: طيب
أدم لبس وطلع وكان وسيم جدا وفي كامل انقته
أدم لقي حياه لفت حجبها الي زودها جمال واكتفت بملمع بيبرز جمال شفيفها وتحديد بندقيتها علشان تبرزها…
أدم: وايه لازمت ده بقا…
وراح مسح الملمع من شفيفها
حياه بتزمر طفولي : يوووه يدومي بقا
أدم: بس ولا كلمه كده احل
وراح سرح شعره وحط عطره المفضل
أدم: يلا ياامرتي
حياه : يلا
أدم وحياه نزلو ودارين كانت نازله هيا كمان وكانت لابسه فستان ابيض قصير جدا جدا وضيق يعتبر جلد تاني فوق جلدها وكان وشها مليان بمساحيق التجميل وكانت بارزه شفيفها بالون الاحمر الناري
أدم بص لدارين باستحكار…
امال دارين كانت ماشيه بثقه ومفكره انو اعجب بشكلها
دارين : انتو ماشين انتو كمان ..
حياه : ايوه…
دارين : طيب اشفكو هناك بقا باي
حياه بصوت واطي : داهيه تاخدك عدنك تتقلبي علي وشك ازاي قادره تمشي كده…
أدم سمعها : مش كل البنات زيك عموما هيا حره وكل واحد حر …
حياه : عندك حق …
أدم بمشاكسه : يعني الي كنتي لابساه من شويه ده كان ايه…
حياه بغيظ : ده كان بيتي مش اطلع بيه بره وبعدين مكنتش اعرف انك جاي بدري اساسا…
أدم بحنق : وحياه امك وفيها ايه اجي بدري يعني…
حياه : اكيد طبعا مكنتش هلبسه وانتا موجود…
أدم بخبث: اممم طيب لما نرجع من بره نشوف الحكايه دي …
حياه بخوف : انا اخاف ارجع معاك انا ههرب منك
أدم: هجيبك بردو وحياتك عندي….
حياه بحنق: أدم انتا سافل اوي…
أدم بضحك : انتي لسه شوفتي حاجه يعيون أدم ????????
أدم وحياه وصلو المطعم ولقو أسر وتقي وسهام هناك
ادم: مساء الخير
الكل : مساء النور
أدم وحياه قعدو
تقي بتهمس لحياه
تقي : انتو اتصالحتو
حياه : ايوه وقلتلو اني بحبه بردو….
تقي بتغمز لحياه : اشطا بجد وايه كمان …
حياه ضربت تقي من تحت الطربيزه: اتلمي يبنت شريف مفيش حاجه حصلت ….
تقي بضحك : هيحصل يختي …
حياه بتبص لاأدم لقتو مشغول مع أسر في الكلام
تقي : شوفي بيتكلمو في الشغل…انا هولع في أسر انشاء الله لأني زهقت من الشغل وسنينه…
حياه : ياريت يوم الفرح وهتبقي الزوجه الي قتلت زوجها يوم زواجها…
تقي بتمثيل : متخفش يصلاح هقتله واشرب من دمه…
حياه : انتي استحلتيها انا قاعده جمب مصاص دماء والا ايه يبنت شريف…
تقي : لا قتاله قتله ????????
الكل كان مشغول مع بعضه ودارين دخلت..
دارين : مساء الخير يجماعه
الكل : مساء النور
تقي فتحت بوقها بصدمه????????????????…
تقي : هيا البت دي نست تلبس هدومها قبل متنزل ولا ايه يادي الحوسه ..
حياه بتكتم ضحكتها: اسكتي يبت ????????????
تقي : هيا عامله في نفسها ايه ده دي ولا عرايس المولد ????????
حياه : هيا حره..
تقي : دي هتتشوي في نار جهنم مع ابو لهب كده شوي ????????
حياه ضحكت مره وحده بصوت عالي ????????????
أدم بصلها بتحذير وجديه…
حياه : منك للله يتقي أدم هينفخني. ????
تقي بضحك : اوبس سوري ????????
حياه : سوري في دماغك اسكتي بقا
الكل طلب الاكل وقعدو يكلو
ودارين عنيها علي أدم وحياه هطق من الغيره وتقي ملاحظه
حياه : شوفي الجزمه… انا الي هقلب مصاص دماء وهقوم امص دمها دلوقتي ????????????
تقي بغيظ من دارين : ايوه يااختي قومي وانا معاكي هقلب عشماوي وهنخلص عليها كلب البحر دي ????????????
اما دارين كانت عايزه حياه تقوم تدخل الحمام باي طريقه وهيا كانت جمب تقي من الناحيه التانيه
دارين عملت نفسها وقعت شنطتها ووطت تجبها وتقي كانت بتشرب مايه فزقت تقي فالمايه وقعت علي حياه
دارين : سوري معلش مختش بالي
حياه بغيظ : سوري في دماغك يسلعوه الكلب
حياه : بعد اذنكو يجماعه هروح الحمام هنشف المايه دي ….
حياه ماشيه تروح الحمام وتقي متغاظه من دارين وعايزه تضربها ودارين كانت بتبتسم ابتسامه انتصار
ياترا دارين عايزه حياه تقوم تروح الحمام ليه هنعرف ده في البارت الجاي انشاء الله ????????
يتبع..
لقراءة البارت الثاني والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!