Uncategorized

رواية الماء والنار الحلقة الثانية 2 بقلم شهد سيد

 رواية الماء والنار الحلقة الثانية 2 بقلم شهد سيد 

رواية الماء والنار الحلقة الثانية 2 بقلم شهد سيد 

رواية الماء والنار الحلقة الثانية 2 بقلم شهد سيد 

كمال بدموع وعدم تصديق : ورد انا كمال

ورد بصدمة :كمال !!

لا لا انا مش مصدقة كمال انت وحشتنى اوى 

كمال جرى عليها وحضنها جامد جدا هى فعلا كانت وحشاه حبيبت قلبو اللى من سنين مشفهاش 

كمال بصوت مبحوح:لى ي ورد لى سبتينى كل دا اااه ي قلبى 

ورد بعياط : غصب عنى والله انا انا اسفة بجد وحشتنى اوى 

كمال بعد عنها وحسس على خدها وقال: ششش خلاص انا مصدقت لقيتك ومش هسيبك تانى ابدا يروحى يلا تعالى ننزل نروح كافيه عشان نعرف نتكلم 

—————————————–

عند جاسر وجاسمن ..

جاسمن: نعم ي مستر جاسر 

جاسر بابتسامة مستفزة  : هاتيلى قهوة 

جاسمن بزهق : حاضر

خرجت جاسمن من المكتب وقالت:

وربنا لوريك ي كلب الكلاب وهحطلك ملح ف القهوة ورينى بقا هتبقا تعمل اى 

وحطت جاسمن ملح ف القهوة بدل السكر وراحت توديها ل جاسر 

جاسمن بخبث:اتفضل عملتلك قهوة تحفة 

جاسر : بجد هاتى اما ادوق 

جاسمن ابتسمت بخبث واستنتو لما يشرب منها 

وداق جاسر القهوة واول م داقها ملامح وشو اتغيرت وفضل يكح كتير 

وجاسمن واقفة بتضحك علي شكلو 

جاسر بصوت مبحوح:الله يخربيتك اى القرف دا 

جاسمن وهى بتضحك:هيهيهيهي هو انا مقولتلكش اصل انا حطيت ملح بدل السكر 

جاسر بغضب:انتى مجنونة هاتى ازازة مية بسرعة 

وجابتلو جاسمن مية وفضل يشرب مية  كتير وطعم القهوة مش بيروح

جاسر: الله يحرقك وربنا لوريكى 

جاسمن:هه هتعمل اى يعنى انا مبخافش يابا 

جاسر :انا بس هخليكى تدوقى الطعم المقرف اللى انا دوقتو 

جاسمن: لا والل….

ولسة مكملتش كلامها كان جاسر باسها فضلت تبعد فيه لكن هو كان مكتفها وهى مقدرتش عليه 

وبعد عنها لما حس انها مش قادرة تنتفس وبتعيط 

جاسر: شوفتى بقا خلينك تدوقى طعم القهوة ازاى 

جاسمن بعياط ضربتو بالقلم وقالت: انت واحد زبالة وانا مش هستحمل اكتر من كدا واخدت شنطتها ومشيت 

جاسر : دى احلوت اوى بقا انا اضرب بالقلم مرتين ف نفس اليوم وربنا ما انا هرحمك ي جاسمن 

———————————-

ف الكافيه 

ورد بحزن :وبس يسيدى دا اللى حصل من ساعت ما سافرت 

كمال: البقاء لله اكيد مامتك ف مكان احسن 

ورد:ربنا يرحمها 

وبس كدا بقى كل حياتى بابا 

كمال: بابا بس ????

ورد مسكت ايدو: وانت طبعا ي حبيبى 

كمال:لا مش قادر احنا لازم نتجوز 

ورد: هههه اكيد مش بالسرعة دى 

كمال: طب يلا بينا بقا اروحك وبكرة هتبدأى شغل

ورد: تمام يلا بينا 

ركبو العربية وشغل كمال اغنية رومانسية 

ورد بصتلو وابتسمت وريحت راسها على كتفو 

كمال باس راسها وساق العربية وهما ف الطريق ورد لاحظت حاجة 

ورد: كمال

كمال: قلبو 

ورد: فى عربيتين ورانا بقالهم كتير وانا قلقت 

كمال بص من المرايا وعرف هما مين وفجأة ظهر ضرب نار على عربية كمال وورد وورد فضلت تصوت 

كمال بزعيق: انزلى تحت بسرعة 

فضل كمال يسرع العربية لحد ما العربيتين قطعو على عربيتو وعربية كمال وقفت 

نزل كمال من العربية ولقى رجالة محاوطينو ورافعين مسدسات 

كمال: انتو عاوزين اى 

مجهول: عاوزين حقنااا

كمال: اللى هو 

مجهول: موتككك 

كمال: انتو ملكوش حق عندى وياريت الحركة دى متتكررش تانى ل الا هبلغ البوليس 

مجهول: م انت مش هتلحق وفجأة ..

ضرب رصاصة على كمال ومشيو بسرعة 

ورد بصريخ: كمااااااال 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية نغم حياتي للكاتبة هدى سامح.

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى