Uncategorized

رواية أحببت ذات النقاب الفصل الثاني 2 بقلم سيمو أشرف

 رواية أحببت ذات النقاب الفصل الثاني 2 بقلم سيمو أشرف

رواية أحببت ذات النقاب الفصل الثاني 2 بقلم سيمو أشرف

رواية أحببت ذات النقاب الفصل الثاني 2 بقلم سيمو أشرف

قعدت رؤي مستنيه كتير وبعدين زهقت من الانتظار قامت للسكرتيره..
رؤي: لو سمحتي
السكرتيره: نعمين
رؤي ف سرها: هي مالها دي قرفانه من نفسها كدا لي استغفر الله العظيم يارب ع الاشكال ال بنشوفها دي يا ستار يارب اي دا
السكرتيره: بس بس هييي هييي رحتي فين بكلمك ????????????
رؤي: معلش افتكرت حاجه… هو لسا ادامي كتير ????
لسا مكملتش كلام لقت اتصال من المدير ع السكرتيره ✌
السكرتيره: ايوا يا فندم…… خلاص تمام… حاضر ✌
اتفضلي ادخلي وبصوت واطي هتترفضي ان شاء الله بشكلك دا ????
دخلت رؤي وهي متوتره وخايفه جدا من المقابله دي وخايفه انها تترفض لانها فرصه مهمه جدا بالنسبالها سمت ف سرها وقرات المعوذتين وتوكلت علي ربنا ودخلت ????♥️
لقته لافف الكرسي ومديها ضهره
رؤي ف سرها: اي قلة الذوق دي هو مش عارف اني داخله خدت اي من وشه عشان يديني ضهره بشر اخر زمن ????
المدير: هتفضلي واقفه كدا كتير تكلمي نفسك ولا المكان عاجبك ✌
فاقت رؤي ع صوته: هاا لا ممكن ادخل
سليم سمع صوت رقيق وقمر وسرح فيه ومتوقع ان ال وراه دي ملكة جمال بقا ولابسه زي الشغالين عنده ف الشركه وهو قاعد يتخيل فيها عامله ازاي وبيلف الكرسي اتصدم م ال واقفه ادامه ???? واحده عبارة عن اسود ف اسود من فوق لتحت مش باين غير عينها ال تشوف البحر فيهم وطولها معقول مش طويله اوي ومش قصيره اوي ????????????‍♀️
سليم: اي دا؟
رؤي: في اي
سليم: لا انا بسالك اي دا؟
رؤي: ايوا والله سمعت حضرتك بقولك في اي
سليم: انتي داخله جنازه لابسه اسود ف اسود ????????????
رؤي ف سرها: لا وانت الصادق الواحد حاسس انو ف كباريه مش مكان شغل خالص ????…لا حضرتك دا لبسي انا بلبس كدا علي طول
سليم: ويا ترا بقا لبساه عن اقتناع وعشان ملتزمه بالدين ولا لا لا اكيد زيك زيهم كلهم رسمالنا فيها دور الشريفه ما ياما تحت السواهي دواهي ????????
رؤي: لا انا مسمحش لحضرتك تتكلم كدا لو مش عاوز تشغلني هنا انا ممكن اخد ورقي وامشي حالا انما كلو الا الاهانه زي ما في الوحش في الحلو يا بشمهندس ????
سليم: اممم بس انتي لازم تخلعي البتيع دا مفيش شغل هنا بيه دي واجهةشركه ولازم تكون تشرف
رؤي: وهو الشرف دلوقت بقا ان البنات تتعري وتبين جسمها يا بشمهندس ???? لا اسمحلي بلاه شغل خالص ال يخليني استغني عن نقابي وحجابي وعفتي ال حاربت عشانهم ولسا هحارب كمان????♥️
سليم: دا مكنش نقاب دا ال يخليكي تخسري فرصه زي دي
رؤي بثقه: ولو الشركه كلها حتي هتبقي بتاعتي قصاد اني اخلعه مش هعمل كدا ????
سليم ف سره: البت دي هبله ولا اي دي هضيع من ايدها فرصه الكل بيحلم بيها عشان حتة نقاب….احممم طيب هنشوف الكلام دا بعدين اتفضلي اقعدي
رؤي واقفه..
سليم: اي بقولك اقعدي مبتسمعيش ????
رؤي بصتله بارف وقعدت
سليم: وريني مؤهلاتك اي
رؤي ادتله السي ڤي بتاعها: اتفضل
قعد يقرا فيه…اممم اسمك رؤي ومتخرجه من السن ومعاكي تلت لغات كمان
رؤي: اه حضرتك
سليم باعجاب: ماشي يا رؤي انا هشغلك تحت التدريب شهر السكرتيره الشخصيه بتاعتي لو نجحتي هتكملي معانا
رؤي اخدت نفس وحمدت ربنا ف سرها وقالت: شكرا جدا وان شاء الله اكون عند حسن ظن حضرتك
في الوقت دا الباب اتفتح ودخل واحد طويل وشكله چنتل اوي وشعره اسود لامع وريحة البرفيوم بتاعه ملت الاوضه
رؤي: كح ككح كحح
دخل عدي خد سليم بالحضن وعدي يبقي اقرب صاحب لسليم بس عكسه ف كل حاجه وهو بير اسراره
سليم: حمدلله ع السلامه جيت امتي م القاهره
عدي: الله يسلمك لسا واصل حالا مرضتش اروح قلت لازم اجي الاول
سليم: عملت خير طير بقا علي مكتبك عشان شغل الدنيا مستنيك ????
عدي: تصدق انك غتت يعني بدل ما تقولي اجازه انهاردا يا عدي عشان تعبان م السفر انا غلطان ان جيت اصلا
سليم: اه غلطان وستين غلطان ويلا انجز عندنا شغل ????
عدي: عملي الاسود ف الحياه قدري اعمل اي بس يا ربي عملت اي ف حياتي عشان تبتليني بصاحب زي دا
سليم ببرود: خلصت يلا بقا من هنا
عدي: باارد
سليم بابتسامه: عارف
عدي جه ماشي مكنش واخد باله من رؤي راح غامز لسليم وقاله: مش تعرفنا
رؤي اتكسفت وبصت ف الارض
سليم: دي رؤي السكرتيره الشخصيه الجديده بتاعتي
عدي باستغراب: سكرتيره شخصيه ???? واحنا عندنا منصب اسمه كدا اصلا
سليم: اه انا اخترعته جديد وهي تحت التدريب لو نجحت هتكمل دا لو كملت اصلا بالبتيع ال لبساه دا وطلعت نضيفه فعلا مش عايشه الدور زي ناس كتير
رؤي لسا هترد قاطعها وقالها اتفضلي السكرتيره هتعرفك شغلك وهتوريكي مكتبك هتبقي جمبي علي طول
رؤي نفخت من تحت النقاب واتعصبت انها معرفتش ترد عليه وخرجت برا
عدي: حرام عليك احرجت البنت
سليم: يا حوونين ????????????❤
عدي بتقليد لصوت بنت: طول عمري هيهيهيهي
سليم مسك القلم وكان هيحدفه فيه بس عدي طار بسرعه وهو بيضحك 
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أوجاع أنثى للكاتبة مريم سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!