Uncategorized

رواية حبيبتي مفجوعة الحلقة الثانية 2 بقلم روان ريحان

 رواية حبيبتي مفجوعة الحلقة الثانية 2 بقلم روان ريحان 

رواية حبيبتي مفجوعة الحلقة الثانية 2 بقلم روان ريحان 

رواية حبيبتي مفجوعة الحلقة الثانية 2 بقلم روان ريحان 

_بقه انا غتت وزي عمود النور وهتسقطي ولادي!!!! 

انا؛ بسم الله الرحمن الرحيم انت بتطلع منين 

الدكتور رفع حجبه؛ بقه انتي هتسقطي ولادي 

انا؛ مين قال كده انا قولت كده محصلش ده لساني انا بعتزر بالنيابه عن لساني 

الدكتور؛ ايه ده ايه ده 

انا؛ ايه 

الدكتور؛ يابت يا مفجوعه انتي كلتي ده كله لوحدك 

انا؛ خمسه وخماسه ربنا يحرسني 

الدكتور؛ يخربيتك دانتي هتخربي بيت ابوكي

انا؛ وانتي مالك اصلا هو بيت ابويا ولا بيت ابوك 

الدكتزر؛ تصدقي انا غلطان اني لقيتك محضرتيش المحاضره التانيه فافتكرتك زعلتي فجيتلك 

انا؛ ايه ده هي المحاضره بدات 

الدكتور؛ هههههههه لاء دي خلصت 

انا؛ والله طب عن اذنك كده بقا

الدكتور؛ روحي يا اختي الحقي اخر حته من المحاضره يمكن تستفادي دا لو رضي يدخلك اصلا 

انا؛ مين قال اني رايحه المحاضره انا رايحه عند الحج زمنهم عاملين محشي دلوقتي اروح اكل معاهم قبل مايخلصوا كله لوحدهم 

الدكتور؛ انتي هتاكلي تاني 

انا؛ هو انا كلت اولاني عشان اكل تاني يلا عن اذنك 

روحـت البيت وفتحت الباب براحه ودخلت جيت من ورا ماما عاووووووووو 

امي؛ الله يخربيتك يا بت خضتيني انا اسه بقول عليكي عاقله

انا؛ بقولك ايه ياست الكل انتي عامله اكل ايه 

امي؛ انتي مكلتيش

انا؛ انا لاء مكلتش انا قولت اوفر فلوس واجي اكل معاكي 

امي؛ موفره من يومك طب يلا اختي 

قعدنا ناكل 

الحج؛ انتي مش جايه بدري شويه!!

انا بعياط مصطنع؛ ايه ده يا حج انت زهقت مني و لا ايه

الحج؛ مقص…. 

انا؛ انت خلاص بقيت تكرهني ومش عايزني 

الحج؛ يابن… 

انا؛ انت شويه وهتوديني الملجأ وتسيني لوحدي هناك

 الحج؛ يابنتي انتي اصلا عديتي سن البلوغ  

انا؛ لا يحج لاء انت جوز امي مش ابويا

الحج؛ بت اخرسي 

انا؛ حـاضر

خلصنا اكل ودخلت الاوضه وعماله الف وادور الف وادور انا ملانه اوي يا جدعان اتصلت ع البت مسك بنت عمي اللي ساكنه فوقي اللي انا زهقانه منها اصلا 

_بت

=ايه

_زهقاااااااااانه  

=نزلالك

_اشطاا 

ايوه يا جمااعه بتفهمني بسرعه 

مسك جايه وبغني وهي نازله وبتخبط ع الباب 

انا؛ جاهزون يا اطفال

مسك؛ هاي هاي كابتن 

انا؛ لا اسمعكم 

مسك؛ هااااااي هاااااااي كاااابتن 

انا؛ اووووووووو 

من يسكن البحر ويحبه الناس

_اسبونج بوب اسكوير بانس

لونـه اصفر مربع حساس 

_اسبونج بوب اسكوير بانس 

اسبووووووونج بوب 

_اسكويييير باااااانس 

هاهاهاهاهاها 

وهوب ام ورده كان في وشي 

دخلنـا الاوضه وبصتلها كده وقولتلها؛ هل تفكرين فيما افكر 

مسك؛ نلعـب جيم بس انا جعاانه تعالي نطلب حاجه ناكلها                                               

_ادخلي جوه يا لوز هتلاقي محشي من عمايل ايـد العبد لله مش هتقدري تقاومـي هتاكلي صوابعك وراه

=انتي اللي عملاه برده ياسكر

_ههههههه انتي بتشتميني ولا ايه 

ودخلت المطبخ المفروض انها رايحه تاكل محشي بس شافت اكل تاني في التلاجه تسكت تؤتؤ تطلعه كله وتسخنه وتدخل للبت مي  ويقعدوا ياكلوا هما الاتنين

ماهي متربيه مع مي بقه نقول ايه اتنين مفاجيع ماشاء الله 

خلصوا اكل 

مي؛ يلا نلعب جيم دانا هقشطك 

مسك؛ مين اللي بتتكلم يا بنتي انتي مش بتجيبي جون واحد حته 

مي؛ لاء مانا اتعلمت يلا بينا 

بنلعب ماتش ايوه عادي يعني احنا بنحب الكوره واللي بيلعب كوره وبنحب اللي بيحب الكوره بصوا من النهايه كده بنعشقها 

الجيم بدا واحنا بنزعق وهوب فجاه واحده جبت جون هاااااااااااااااااا ياس ياس الله عليـا وقومت وقفت ع الكرسي وهوب اتشقلبت فب الارض 

 وبقول بضحك؛ والله يابنتي انا مكاني مش هناا 

مسك؛ طب بس بس انا كسباكي 4/1 

انا؛ احم احم اللعبـه دي برده

مسك بضحك؛ دلوقتي بقت بارده 

بعد مـرور وقت طويل اوي من الشجار وكانوا هيقتلوا بعض خلاص والبت حطت البنزين عليا وخلاص جايبه الكبريت هتولع فيا 

ايه ياجمااعه انتوا مش هتحوشونا عن بعض ولا ايه 

وبعد كل هذا الوقت اللي  هو خمس دقايق 

مسك؛ بـت جاتلي فكره عبقريه فكره فليوسيفيه … 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية لقاء للكاتبة دعاء عرقوب.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!