Uncategorized

رواية عشق الليل الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شرين أحمد

 رواية عشق الليل الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شرين أحمد

رواية عشق الليل الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شرين أحمد

رواية عشق الليل الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شرين أحمد

هي: يوسف انت كداااب اخدت كل حااجه مني انت كدااااب حرااام عليك ااااه
وقفلت تفكيرها
محدثه نفسها : انا هقدر اعيش من غيرك يا يوسف متقلقش و حبي ليك هقغله وهنساك اااه وهكمل حياتي من غيرك كانت تبكي كثيرا
___________//___________
ليام : ليل انتي دلوقتى اكيد كويسه صح
ليل بغضب مكتوم: اااه كويسه
ليام باستغراب: هو ف اايه
ليل: ماافيش ي ليام ماافيش
ليام: لا فيه انتي طبعتك مريحه مالك دلوقت
ليل: انا زااي الفل هلي االملزقه بتاعتك تحضنك تاااني ي حبيبي اصل هي فعلا تنفعك
ليام بتفكير واحب اغظتها : ااه معاكي حق حضنها دافي جدا هي انسانه جميله و رقيقه جدا
ليل ببكاء: يعني يعني انت بتحبها و هي جميله و احلى مني ازااي يعني
ليام: مالك ي ليل بتعيطي ليه اني فرحانه ليا
ليل بغضب تحت دموعها: ليااام انت بتحبهاا صح
ليام: ااه
ليل: طب بعد اذنك عديني عايزة اخرج
ليام بضحك: ليل انتي غيراانه منها
ليل؛ نعمم وانا اغير من عروسه المولد بتاع اايه ان شاء الله انا مش بغير منها هي اللي بتغير مني عشتن عارفه جمالي
ليام: اممم واضح
ثم اقترب منها وفي هذه اللحظه
:———-
مهى: شباب اسفه اني قطعت عليكم اللحظه 
زياد: ي ابن المحظوظه كنت عايز تستفرد بمراتك 
ليام: قريت ي شييخ اسكت بقااا خلاص  
اما كنت حااسس ان كان ف حد باصص ليا فيها 
اتكسفت من طريقه كلامه 
مهى:بتتكسفي مااشي
ليام:ماافيش حد ليه دعوة بيها فاهمين 
زياد: حسابك معايا  هااا ماشي ي لياام انا هوريك مااشي
ليام: انت اللي لو مش سكت انا اللي هوريك ي خفيف الدم 
زياد:الله يسمحك 
ليام:اسكتو وقولو كنتة عايزين اايه 
زياد ونظر تجه مهى
مهى: ليام جنات مش موجود 
ليل : ااااايه
:جنات مش موجودة و دورت عليها انا و زياد ف كل حتى ومش لاقينا و الله وانا همووت من قلقي عليها
ليل: اااايه اوااي انا مش فاهمه ف حاجه غلط انتو مش فااهمين حاجه لا في خااجه غللط
لياام : زيااد روح اتصل بأللي بيوسف بسرررعه نفهم منه وكان عندهاا لان ف حااجه غلط 
زياد: انا اتصلت بيه وهو قالي اته جااي 
مهى ببكاء: ليل ارجوكي ماتعيطيش الله يخليكي هموت كده 
ليام: ليل حبيبتي جناات بحير متقلقش 
جناات : ليام انا خاايفه عليها اكار من نفسي دي اختي و صاحبتي و مامتي وكل حاحه لو ضاعت مني مش هعرف اعيش من غيرها 
ليام: ليل جنات بخير هسسس اهدي بس 
دخل عليهم يوسف بخوف شديد 
: ليام هو ف اايه مالها جنات مالها هي كويسه ي جماعه
ليام: انا اللي لازم اسألك جنااااات فيييين مش هي مرراااتك فهمني تنت مش قلت انك رايح عندها 
يوسف: مش فاهم يعني اايه و هي فين 
ليام: مهى و زياد بيرنه عليها مش بترد داخلو الاوضه مش موجوده وسألو عليها ف الفندق قالو ليهم انهم مش شافهوها نهائي 
يوسف بصدمه اكبر منهم انها محببوته هل تركته لا مستحيل ان تفعلها انها لا تفعلها و تذهب ختى لو كان ع حساب موتها لا لا
ليام بغضب: انت عملت فيهاااا ااايه 
يوسف: انا انا بحبها و مش هقدر بجد ي لياام اعيش من غيرها انا غلطت انا غلطت لما اهنتها كتيرر انا غلطت كنت بغكر بعقلي مش بقلبي و اخدت اللي عوزوه منها و كسرتها ي ليام بس لا لا مش هتمشي وتسبني انا بحبها
ليام: تنت عملتها اااااايه انطق اوعااا يكون اللي غ بااالي 
يوسف بكسرة 
ليام بغضب لاكمه كثيرا: ااانت ازااااي عملت كده لييييه 
فهمني هي عملت ليك اااايه تأذيها ع طول 
زياااد: كفاياا الينت المهم ندور عليها 
جنات اهم دلوقتي 
ليام: حسبنا بعدين 
ليل ببكاء كثيرا: ليام انا عععايزة جنااات
ليام: اهدى اهدي ي قلبي هندور عليها 
ليل: ارجوك دور عليها انا مااليش غيرها ي لليام 
مهى تبكي كثيرا ع حالت ليل و جنات التي لا تعرف عنها شئ 
زياد جأء وحضنها: اهظي اهدي هنلاقيها ان شاء الله 
مهى ببكاء: ارجوك دول حيااتي ليل و جنات انا بحبهم اكتر من حياتي
زياد متقلقيش 
كان هو مثل جنون لا يعلم اين هي انه خائف عليها جداا
و لا يعلم اين هي 
:—–استاااذ ليااام استاااذ ليااام ف حاجه ضروري لاوم اقولها ليك ي فندم 
ليام؟؟:::::::::::
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق الطفولة للكاتبة هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!