Uncategorized

رواية أحببتها الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شهد محمود

 رواية أحببتها الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شهد محمود

رواية أحببتها الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شهد محمود

رواية أحببتها الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شهد محمود

ميرا: اادم… وجرت اليه تحتضنه وكل هذا تحت  نظر وصدمه الجميع… 
ميرا: البقاء لله ياادم معلش اتاخرت مكنتش اعرف غير دلوقتي… 
اادم: ابعدي ياميرا ميصحش…. 
ميرا: ليه ميصحش… مش انا حببتك… 
جميله بغضب: حبك برص… 
ميرا: انت ازاي تكلميني كده. 
جميله بغضب: عشان يحببتي مينفعش تحتضني راجل مجوز… وابعدتها عن ادم… 
ميرا: مجوز… تقصدي ايه.. 
جميله: هو كلامي مش واضح…. 
اادم: ميرا اعرفك جميله مراتي.. 
ميرا: مراتك… والي بينا.. 
اادم: مكنش في حاجه بنا وانتي عارفه كده انتي كنتي مجرد تسليه… 
ميرا بحقد: تسليه ماشي ياادم… والله لوريك.. 
اادم: وانا مبتهددش… 
جميله: عارفه طريق الباب ولا اوصلك… 
ميرا: لا عارفه… وذهبت ميرا… 
اادم: جميله اانا… 
جميله: خلاص.. مش فايقه انكدعليك هنا استنا لمانطلع ابقي انكد براحتي… 
اادم: مااشي…. 
……….بقلم:shahdmahmoud✍️……..
حور: زين انا جعانه… 
زين: استني اشوف محل قريب من هنا… 
حور: بسرعه… بعد مده… 
زين: اتفضلي ياستي… 
حور: الله ريحت الاكل تجنن… 
زين: كلي يلا… 
حور:مجبتش… طحينه ليه.. 
زين: الدكتور منعها عنك… 
حور: يازين… ولكن اسكتها زين عدما وضع الطعام بفمها… 
زين: بس بقي بطلي كلا… 
حور: تيجي نصور… 
زين: ده الي هو ازاي.. 
حور: عادي هات موبايلك… 
زين: خدي… ولسه بترفع النقاب… امسكها زين واخفض رأسها…
زين:بتعملي ايه يابنت المجنونه احنا في الشارع
حور:اييه كنت بعدل النقاب…..
زين براحه:بتعدليه ابقي قولي عشان اقفل الشباك…
حور:طب اقفله عسان الطريق شكله طويل وانا اتخنقت من النقاب…
زين:مااشي…وقامت حور بخلع النقاب…ثم نامت…بعد مده…
زين:حور اصحي احنا وصلنا..
حور:مااشي…ولسه بتخرج من العربيه..امسكها زين من معصمها…
زين:خدي هنا نسيتي تلبسي النقاب…
حور:اه صح….
اادم:زين…اي ياصخبي كنت فين..
زين:معلش كنت بجيب حور…
اادم:مين حور…
زين:اعرفكوا كلكوا دي حور مراتي…
اادم:مراتك انت اجوزت امتي..
زين:من فتره….
اادم:قولتلي من فتره نبقي نشوف….ااه اهلا مدام حور…
حور:اهلا بحضرتك…بعد مده…
خديجه:اادم اانا…
ادم:وليكي عين تيجي…
خديجه:انا جايه بس اعتذر من جميله..وانا اسفه اننا اكلمت معاكي بالطريقه دي…
جميله:وانا مقدره مقوفك….
خديجه بابتسامه:يعني صافيه لبن..
جميله بضحك:حليب ياقشطه….وضحك الجميع
الجد:يلا يااولاد استريحوا اليوم كان متعب…
زين:معلش ياجدي احنا هنروح….
الجد:اروح فين يلا اطلع علي اوضتك يعني دي اول مره تبات…
اادم:ايه يازين هترفض لجدي طلب…
زين:مقدرش…
جميله:تعالي ياحور اجبلك هدوم شكلك جايه فاضيه…
حور:ياريت…وذهبت كل من حور وجميله…
خديجه: بعد اذنك ياجدي… انا همشي.. 
الجد: تمشي فين البيت ببتك… 
خديجه: معلش ياجدي هاحي في وقت تاني… سلام… 
اادم: خديجه اسف اننا ضربتك.. 
خديجه:ولا يهمك ياادم.. شكرا انك فوقتني لصح… انا ادم فاكتفا بالابتسام….. 
فارس: يلا ياخديجه… 
خديجه: ااه يلا… في الخارج..
فارس: خديجه
خديجه: نعم… 
فارس: انا عارف انه مش الوقت المناسب… 
خديجه: في ايه يافارس…. 
فارس: تجوزيني… 
خديجه:……….
يتبع……
لقراءة الفصل الرابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!