Uncategorized

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل السادس 6 بقلم ياسمينا

 رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل السادس 6 بقلم ياسمينا

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل السادس 6 بقلم ياسمينا

رواية آمال الزين (تزوجت يهودي 2) الفصل السادس 6 بقلم ياسمينا

* عند اكرم راح لي اوتيل في الاسكندريه ودخل الاوضه بتعتو بغضب ورمه نفسو علي سرير بتعب وبعدين تلفونو رن وكان أبو معتصم اكرم رد 
اكرم : ها عايو فلوس صح 
ابو معتصم بهدوء : اه عايز وكتير كمان 
اكرم بشر : لو قتلتلي زين هعملك الي انت عايزو 
ابو معتصم : تمام وانا موافق 
اكرم : يلا شوف شغلك 
اكرم قفل تلفون في وشو بضيق وبعدين تلفونو رن تاني وكان الدكتور الي عمل عمليه لي امال وقمر 
اكرم : ها يا سليم 
سليم بضيق : اخت حضرتك هربت 
اكرم بغضب ؛ نعم ازاي 
سليم : معرفش مشيت ومعرفش راحت فين 
اكرم بغضب : انت حمار ودكتور فاشل 
سليم بضيق : معرفش شوفها راحت فين ولمين 
سليم قفل تلفون واكرم بص علي تلفون بغضب وقال : حماااار …
_________________________________________
*عند زين *
امال بضيق : ماشيني يااسر 
اسر : عنيا 
زين بغضب : انت مبسوط كدا ليه 
اسر : طلقني ياض ومتكلمش كتير
زين زق اسر وقرب من امال وشالها من علي كرسي 
امال بغضب نزززززلني
زين : هشش اسمعي للاخر
زين خد امال وبعد عنهم والبنت كانت مركزه معاهم وجت تقوم معرفش رجليها وجعتها واسر قرب منها وسندها 
البنت : شكرا 
اسر : العفو 
اما عند رحمه كانت نايمه جمب اموش كانت بتفكر في الخلفه وازاي مش قادره تخلف وبعدين حست انها عايزه ترجع جريت علي الحمام ورجعت وبصت علي نفسها في المرايا هي عارفه الأعراض دي كويس جربتها ٦ مرات افتكرت انها معاها اختبار حمل كل يومين بتشتري واحد وتشوف لو فيه حمل رحمه جريت علي شنطتها وطلعت اختبار الحمل ودخلت الحمام بتوتر وعملت الاختبار وبعد دقيقه بصت علي شريط وعنيها دمعت وقالت : انا حااامل حااامل 
رحمه بصت علي نفسها في المرايا وقالت : لازم اقول لي أسر انا هروحلو
رحمه طلعت من الأوضه وبصت علي اموش وبعدين قربت منها وشالتها بسعاده واموش صحيت 
اموش : انطي رحمه مالك 
رحمه بسعاده : مش انتي عايزه اخت صح 
اموش : ايوا
رحمه : بعد شويه شهور كدا هيجليك اجمل بنوته
اموش بسعاده : بجد
رحمه حضنتها بسعاده وقالت : ايوا ياقلبي يلا بقا ياحبيبتي نروح لي عمو اسر ونفرحو 
اموش : يلا 
رحمه مسكت ايد اموش وطلعو من الاوضه وفيلا كلها ….
______________________________________
* عند احمد ومعتز وصلو المعسكر ومعتز مكنش  دخل اوضتو لقه مريم بتعيط معتز قرب منها بلهفه 
معتز : مالك ياحبييتي 
مريم بدموع : جنا تعبانه يامعتز وماما اميره ودتها المستشفي ومش هي وبس لا واميره بنت يارا 
معتز بصدمه : الاتنين ازاي 
مريم بدموع : معرفش انا عايزه اروح اشوف بنتي يامعتز 
معتز حضنها بحزن وقال : هوديكي 
مريم : بس ممكن حد يشكفنا 
في لحظه دي يارا دخلت عليهم وقال بدموع : الي سمعتو ده صح جنا واميره مالهم 
مريم بدموع : جالهم تسمم 
يارا بصدمه : مستحيل ازاااي 
معتز : اهدو هنرن علي زين يطمن عليهم 
يارا بغضب : مش هستنا عايزه اشوف بنتي 
معتز : طب ازاي هخرجكم من هنا 
احمد دخل وقفل الباب وقال بثقه : خلاص تقدرو تمشو 
معتز بصدمه : ازاي 
احمد : حكيت لي زين وبعتلي رساله خد شوفها
معتز مسك التلفون ولقه رساله من زين متكوب فيها ( لو هما عايزين يروحو ف قول لي ابو معتصم انك عايز توقع زين ف خلي يارا ومريم هما يوقعوه وينهو علاقتو ب امال ويحاولو يموتوه وطبعا اكرم ما هيصدق وأبو معتصم اكيد هيوافق  بس لما يمشو من عندكم يخلو بالهم اكيد هيرقبوهم )
معتز : انا معجب بزين وذكائو
احمد : دايما هو المنقذ انا فعلا عملت كدا وأبو معتصم وافق 
يارا بدموع : هروح اجهز بلا يامريم 
معتز : طمنونا عليهم 
يارا : متخافش
احمد : هروح اجهز العربيه علشان انا الي هوصلهم
معتز : تمااام ….
_________________________________________
* في الاسكندريه *
زين كان لسا شايل امال وهي كانت ساكته 
زين : نفسك تنزلي البحر 
امال بغضب : مش شايف أن رجلي وجعاني 
زين : مانا شيلك اهو 
امال بغضب : شلت غيري كتير 
زين ابتسم وقال : بتغيري 
امال : مش بغير ابدا ابدا يعني 
زين : اممم باين 
امال بغضب : نزلني 
زين قرب من المركب الصغير الي كان قدام البحر وقعد امال في المركب وهو ركب وساق المركب بهدوء امال بصتلو بضيق وسكتت وافتكرت المشهد بتاع زين والبنت ووقفت علي رجليها بغضب ونسيت أنها متعوره
امال بغضب : ازاي تعمل كدا دي قلة ادب علفكره يعني ومش تقولي تنفس اصطناعي دي حاجه فاشله قال يعني لما  تبوسها هتصحه فورا
زين بصلها وضحك وه صرخت من رجليها ووقعت وزين قرب منها وشالها 
امال بدموع : بكرهك علفكره 
زين شالها وقعدها قدامو ومسك وشها بهدوء وقال : اهدي ياحبيبتي
امال بغضب : هاديه 
زين : كنت بموت من غيرك فاهمه يعني ايه كنت بموت 
امال بضيق : واضح وانا بغير عليك انا مش هقولك لم نفسك وكلام ده انا لو لقيتك بتكلم بنت غيري  الجذمه هي الي هتتكلم خلصانه يابااا
زين بضيق : بيئه 
امال نزلت أيدو وقالت : وبلاش تلزيق اصل انا مش عسل 
زين بسخرية : بصل 
امال بضيق : مش عجبك قول انو مش عجبك وطلقني 
زين مسكها من شعرها وقال : انتي يابت نكديه ليه هاااا 
امال بضيق ؛ معرفش انا بلقي نفسي متعصبه وبعدين المنظر الي شوفتو مخليني عايزه اشوه وش امك 
.
زين شد علي شعرها جامد وقال : مين الراجل فينا هاااا بذمتك ده منظر بنت 
امال بغضب : ماشي انا هوريك 
امال بعدت عنو وقعدت علي حرف المركب وهو كان بيسوق المركب ويبصلها 
زين بأبتسامه : تعرفي طول الفتره الي غبتي فيها مكنتش بسمع غير اغنيه واحده بس تحبي تسمعيها
امال بغضب : مش عايززززه 
زين مسك تلفونو وشغل الاغنيه وقام وقعد جمبها وقالها : اسمعي 
امال خدت منو تلفون ورمتو في البحر وزين أنصدم وقال : مستحيل 
امال بغضب : مش انا مش انثي اه طبعا مانتو رجاله بتحبو قلة الأدب زاي الي كانت لابسه البنت الي بوستها
امال بصتلو بضيق وبعدين ادتلو ضهرها وهو ابتسم وحضنها من ضهرها وهمسها في ودنها وقال :الاغنيه هي 
زين بدأ يغني : وحشتيني، وحشتيني سنين بعدك على عيني ليالي كنت مش عايش ومستنيكي تحييني وحشتيني، وحشتيني سنين بعدك على عيني
ليالي كنت مش عايش ومستنيكي تحييني
امال بابتسامه : سعات بقول انك خساره فيا هو انت مستحملني ازاي 
زين : معرفش والله بس عادي اتعودت 
امال : بص هو انا مش فاكره حاجات كتير بنا بس الي افتكرتو كان كلو حلو علشان كدا حبيتك بس مستغربه هو انا فيا ايه اتحب لدرجه ان اكرم يحبني 
زين بغضب : نعم 
امال بخوف : خلاص اهده بهزر 
زين بضيق : اه بحسب 
امال بابتسامه : محدش بيحبني غيرك بحبك اوي علفكره 
زين حضنها بحب وقال : وانا كمان بحبك اوي علفكره ……
_________________________________________
*عند اسر *
اسر كان بيحاول يقوم البنت علشان رجليها بتوجعها وفجاه سمع صوت رحمه وهي بتقول : اهاااا ياخاااااين 
اسر بصدمه : رحمه 
قمر بضيق : اوووف تاني 
اسر ساب البنت وجري نحية رحمه 
اسر : ايه الي جابك 
رحمه بغضب : متكلمنيش 
اسر : يابنتي هو انتي مش واثقه فيا 
رحمه بضيق : لا واثقه بس بردو 
اسر : كنتي جايه ليه بس 
رحمه افتكرت انها حامل وابتسمت وقالت بسعاده : اسر اسر انا مش مصدقه نفسي
إسرا بستغراب : مالك يابنتي 
رحمه بصوت عالي : انا حااامل عارف يعني ايه حامل يعني بعد ٨ شهور هيجلنا بيبي
اسر بصدمه : احلفي 
رحمه بسعاده : والله والله والله 
اسر حضن رحمه بفرحه وقال : معقول 
رحمه حضنتو جامد وقالت : أن شاء الله الحمل المره دي هيكمل انا حاسه 
البنت كانت واقفه بعيد وكانت حاسه بحزن ف بعدت عنهم وطلعت من المكان كلو وقرارت تكلم اخوها اكرم 
اما زين كان شايل امال ونزلو من المركب وقربو من أسر وأسر بصلهم بسعاده وقال : باركولي انا حااامل 
زين وامال بصدمه : نعم 
اسر بضحك : معلش انا الفرحه لخبطتني قصدي رحمه حامل 
امال بسعاده : الف الف مبروك 
زين وقع امال في الارض وبعدين حضن اسر 
امال بضيق : ايه يابني ده 
زين بسعاده : مبروووك ياحبيبي
امال فتحت أيدها لي اموش واموش راحت حضنتها بحنان 
امال : حبيبة ماما وحشتيني 
اموش : حبيبتي يامامتي 
زين بضيق : اغير بقا 
امال : وعلي مين بقا 
زين عمزلها وقالها : عليكي طبعا ياحب 
اسر بصلو بضيق وبعدين قرب من رحمه وحط ايدو علي كتفها وقال : سيبك انتي من العيال الملزقه دي وتعالي نختار اسم للبيبي 
رحمه قعدت قدام البحر وأسر جنبها واموش جمب اسر وزين كان حاضن امال من ضهرها 
اسر بضيق : استغفر الله 
زين بضحك : خليك محروق كدا الي غيران مننا يعمل زاينا 
امال بابتسامه : احنا اتفقنا علي ايه يااسر خليك رومانسي 
اسر  بضيق : طيب يامحنو 
اسر بص لي رحمه بحب وقال : انا مبسوط 
رحمه بسعاده : انا اكتر 
اموش بضيق : هو انا مش ليا حبيب ليه
الكل بص لبعض بصدمه وبعدين ضحكو ……
وكانت في عيون بتراقبهم بشر وكره كان اكرم واقف بعيد وماسك ايد إختو بغضب 
اكرم بغضب : ايه الي جابك هنا 
قمر بدموع : سليم ده حاول يغتصبني 
اكرم بصلها بصدمه : نعم 
قمر بدموع : شوف رجلي دي اتعورت بسببو
اكرم حضن قمر وقال بغضب : مش هرحمو 
قمر كانت عينيها علي زين واكرم لاحظ ده
اكرم بخبث : ايه عجبك 
قمر: جنتل اوووي يااكرم 
اكرم بخبث : حلو ولي يجبهولك لغيت عندك
قمر بسعاده : أحلف
اكرم : انا علشانك هعمل اي حاجه 
قمر : طب هتجيبو ازاي 
اكرم بخبث : هقووولك ….. وهنعرف بعدين ????????????
يتبع..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!