Uncategorized

رواية تزوجت ابني الفصل الأول 1 بقلم دنيا محمد

 رواية تزوجت ابني الفصل الأول 1 بقلم دنيا محمد

رواية تزوجت ابني الفصل الأول 1 بقلم دنيا محمد

رواية تزوجت ابني الفصل الأول 1 بقلم دنيا محمد

مامااااااااااا متروحيش انا مش هعرف اعيش لوحدي 
كان هذا صوت طفله صغيره تملك من العمر١٠سنين 
انها نيران 
نيران: اعععععععع ماماااااا  وفجاءه صحيت من النوم راحت لغرفه ولادتها وظلت تبكي كما كل ليله 
نيران: ليه سيبتينييييي ياماما معنديش حد اتكلم معاه غير ربنا بصي ياماما انا كل يوم هاحكي لصورتك كل حاجه حصلت معايا باي ياماما عشان هروح الشغل 
ومسحت دموعها ونزل كما عادتها منذ شهر تامسح السيارات 
نيران: بتمسح بخجل شديد لانها لن تعمل في يوم 
رجل: اي ياقمر تعالي اركبي معايا هجبلك حاجه حلوه 
نيران: بخوف لا مش بروح مع حد راح الراجل شدها غصب عنها 
الرجل: يلاااااا يابت قدامي 
وفجاءه ظهر طفل زو عيون خضراء وواسعااا للغايه وشعر اشقر وبشرا قمحيا من شدت الشمس 
الولد: اوعاااااا ايدك عنها بدل مسعلك تي بتعتي اوعاا كتااا (اوعا ايدك عنها دي بتعتي بدل مزعلك) 
الرجل: العب بعيد يلا متيلا يابت 
الولد: مسك طوبه وحدفها علي الراجل 
الولد: يلا بسرعاااا اجليييييي 
وفعلا مسكو ايد بعض وطلعو يجرو 
نيران: اهاااا براحه مس قدره 
الولد: ساكنه في انهي خرابه 
نيران: لا انا عندي بيت تيجي تعيش معاياا 
الولد: المعلم لو عرف مش هيسبني عايش
نيران: هو انت اسمك اي
الولد: اياد اسمي اياد 
نيران: تعالي نقول للمعلم بتاعك انك تعيش معايا اي رايك
اياد: مس هيردا 
نيران: تعالي متخفش 
وفعلا ذهبو الي المعلم كما يقولو
دخلو من الباب فاكانت شقه جميله للغايه ويوجد بها كثير من الاطفال 
ذهب اياد وقبل يد رجل يملك من العمر٥٠عاماا
اياد: اذيك يابابا 
المعلم: مين دي يا اياد 
اياد: دي ياباباا واحده كانت محتاجه مساعده وانا كنت راجع من السغل وساعدتها 
المعلم: شاطر يا اياد وقال لنيران قربي يابنتي تعالي 
نيران قربت بخجل شديد
نيران: ازيك ياعمو وباست يده ممكن اياد يعيش معايا عشان عايشه لوحدي وانا بخاف وكمان اسمي نيران
المعلم: انا مقدرش اعيش منغير اياد
نيران بحنيه شديده: تعالي عيش معايا انت كمان يابابا انا عايشه لوحدي 
المعلم: خدي اياد بس بعيش معاكي بس بردك هيفضل بيشتغل معايا 
اياد: ماسي يامعلم 
المعلم:عيب يااياد انا بابا ولا نسيت هموت وتبطل الدغا دي
نيران:هو عنده كام سنه
اياد:انا ٨سنين ونتي 
نيران:10سنين
المعلم: خلي بالكم من بعض وخليكو اخوات
اياد: دي مش اختي متقولش اختك دي صحبتي 
المعلم: هههههه مااشي يلا امشو
ذهب كل من اياد ونيران الي البيت
وهنا هما التقو ولم تنزل تشتغل نيران مره ثانيه فكان اياد رغم صغر سنه الا انه راجل 
عدت الايام والشهور والسنين ووصل ايا لسن18 
ونيران 20رغم كبر سن نيران عن اياد ولاكنه يبان اكبر منها ومتحكم جدا بيها ويغار عليها كثيرا 
اياد بغصب وغيره شديده:اي الهانم لابسه قصير ولا كانها عايشه مع عيل نيتي 
وبعدين قولتي لمين انك طالعه بتمشي بيمزاجك اروح الشركه ارجع القيكي خارجه من غير اذنيي 
نيران:في اي لكل ده هو اي انا اكبر منك علي فكره متتحكمش في حياتي وبعدين انت بتتحكم فيااا ليه 
اياد:عشان انتي تخصيني ومسمحش لحد يبوصلك باصه مش كويسه 
نيران:علي غير عادته فهي لاتستسلم وتعاند كثيراا  
نيران:تمام عاوزاك في موضوع 
اياد:خير ????
نيران بخجل:بصراحه كده في عريس عاوز يتقدملي 
سمعت صوت احتكاك اسنان 
نيران وهي ترفع عيونها وياليتها لم ترفعهم كانت عيون اياد حمراء كالدم وعروقه بارزه للغايه 
اياد:اي ياروح امك بتقولي اي وعرفتي منين انطقي 
نيران بخوف:اياد اهدي والله معرفه ده هو فضل يمشي ورايا وصوت وفرجت الشارع وهو اعترفلي قدام الناس انه عاوز  يتقدملي بس وديته رقمك 
اياد بزعيق:جواز مفيش لغيري مش هتكوني ليااا فاهمه اي هتتهبلي واقترب منها جدا وقال 
اياد بفحيح افعا:انا من ساعت مدخلتي حياتي وانتي ليا ومكتوبه باسمي واعملي حسابك هنتجوز بليل ياعروسه 
نيسيت نيران خوفها وقالت بزعيق
نيران: نعم ياعنيه مرات مين اياد فوق انا زي اختك انت اتجنيت 
اياد: بلاش اثبتلك انك بتحبيني 
نيران: مش بحب… 
التهم باقي جملتها في قبله عنيفه للغايه كان يود معاقبتها
بدات نيران تلف يدها حول رقبته وتبادله القبله بحب شديد قربها اياد منه ووضع يده علي خصرها وبداء يقبلها برقه شديده 
وبعد وقت كبير بعد وعلي وجهه ابتسامه عريضه 
ونيران كانت تموت من الخجل 
اياد: هاه كده عرفتي انك بتحبيني وبتموتي فيا كمان يانا يا مفيش جواز 
كانت سوف تتحدث ولاكن قاطعها هو 
اياد: بليل هاجي ومعايا الماذون اسيبك تفكري بس هو اختيار واحد بس هاتوافقي 
وتركها وذهب قبل ان تتحدث 
هوبااا استوب ماذا سوف تفعل نيران 
وهل هي تحبه ولا لاء 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!