Uncategorized

رواية العشق المستحيل الحلقة الأولى 1 بقلم سارة نبيل

 رواية العشق المستحيل الحلقة الأولى 1 بقلم سارة نبيل 

رواية العشق المستحيل الحلقة الأولى 1 بقلم سارة نبيل 

رواية العشق المستحيل الحلقة الأولى 1 بقلم سارة نبيل 

ساره: اووف ياله ي ماما هتاخر 

الام:حاضر ي ساره خلاص خلصت اهو 

ساره :خالصتي ايه ي ماما وكمان ايه السندويتشات الي انتي بتعمليه دي دا اول يوم كليه مش مدرسه وكمان خلاص انا نازله ملك وهاجر مستنيين تحت عشان نروح علي الكليه 

الاب :صباح الخير 

ساره :بزهق صباح النور ي بابا ياله يماما والله هنزل 

الام :خلاص خلاص خلصت خلاص اتفضلي ي ستي 

ساره :بسرعه ايوه هو ده الكلام سلام سلام  بستعجال سلام ي ماما سلام ي بابا 

الاب : رد سريع استني راحه فين 

ساره بستغراب وضحكه رقيقه :هكون راحه فين ي بابا الكليه طبعا وضحك خفيفه وكمان ي استاذ بابا انا اول بنت ليك ادخل الكليه تنسي كده اول يوم ليا ماشي ماشي مكنش العشم ي ابو ساره 

الاب : بضحك ههههههه مش معقول دئما مجنونه كده انا عمري مانسي  حاجه زيي دي ي قمر البيت وكمان انا بنديكي عشان المصروف ولا خلاص ادام انتي مش عايزه

ساره :بستعجال مش عايزه دا ايه طبعا لا لا وباست الاب من وجه بسرعه وسحبت الفلوس من ايدو سلام سلام 

الام : بضحكه هههه ربنا يخليك ليهم ي ابو يوسف 

الاب : يارب يارب اعيش واشفهم متهنيين وكمان صحيح فكرتيني فين الواد يوسف 

الام : اسكت ي حاج دا من ساعت مدخل الثانويه وهو مبيشلش الكتاب من ايدو

الاب بستهزاء : اه يختي وانتي الصدقه  اومال راجع البيت امبارح ليه الساعه 12 بليل 

الام : اهه هتلقيه يحبت عيني كان في الدرس 

الاب:بستهزاء اه اه يختي خليكي دلعي فيه كده  اما نشوف اخرتها بصوت عالي واد واد ي يوسف اصحي يالاا يالا ياله عشان هتيجي معايه ياله خمس دقائق وتكون جاهز 

يوسف :  بهمس  اوووف اهو ابتدينا من اولها ياريتك  يا ساره مدخلتي الكليه انتي الي كنتي بتعملي الحاجه دلوقتي مفيش مفر لبساك لبساك ي يوسف 

الاب بزعيق :ياله يالا

يوسف : بسرعه طيب جاي ووقع من علي السرير اهو ابتدينا

الام تدخل اصمله عليك ي بني :معلش معلش اوم ياله اشرب كبايه اللبن قبل اما تبرد

يوسف بستعباط : ايوه ايوه ي امي انتي والله الي حاسه بيا في البيت ده 

الاب : يدخل الغرفه فجاه انت يالا مش قولنا 

يوسف : اخد كبايه اللبن وجري يلبس ومعاه الكبايه بعد مخرج 

الام : بصوت واطي براحه شويه ياحج علي الولد

الاب : ولد ايه ي حاجه بستهزاء انتي يوسف دا يوسف في عنيا ياله يالا 

—————————————————————————————————————-

ملك وهاجر بزهق : اووووووف دائما كده يا ساره مأخرانا

ساره باستعجال : ياله ياله يابنات هنتاخر

ملك وهاجر بستغراب واستهزاء وياله ليه مهو لسه بادري 

ساره بستعباط : بدري من عمرك انتي وهيا احنا متاخرين علي المحاضره الاولي 

هاجر وملك في نفس الوقت الله ينور عليكي متاخرين علي المحاضره الاولي صح دا زنبنا

ساره رد سريع : والله مانتي عارفه الي فيها ماما يعني مش غريبه عليكو وكمان فكرتوني امسكو ساندوتشاتكو

ياله ياله هنتاخر

ملك وهاجر : ياله ياله يا ختي ابقي قبلينا بقا لو لقينا عربيات دلوقتي 

يوسف جري علي السلم وهو بيلبس لسه الجاكيت : ساره يا ساره يا ساره 

ساره : ايه بني مالك مانا قدامك اهو 

يوسف : يا ساره يا ساره بعمل كده يا ذكيه علشان اعرف ابوكي ان انا كملت مهمتي وكده يعني 

ساره : اه اه  فهمت 

ملك : اووف مش وقت رغي احنا متاخرين 

الاب : ياله يبنات علي العربيه اوصلكو 

البنات : شكرا خلاص ي عمو في عربيات 

الاب : قوللهم ي ساره اني مش بعيد الكلمه مرتين 

ساره : طيب طيب ياله ياله 

يوسف : بهمس  ههه بتعمل فيها جنتل بعربيتك المخرباه

الاب : بتقول ايه ي يوسف في حاجه 

البنات سمعو همسو فضحكو 

يوسف : اهه لا يبابا هيكون في ايه يعني 

الاب : طيب ياله ياله بقا 

يوسف : طيب استاذن  انا بقا 

الاب :تستاذن علي فين ياله ذقق العربيه

يوسف : ايه معلش اصل ضهري بيوجعني مش سامعك  معلشي ي ساره ممكن تقولي بابا قال ايه تاني 

ساره:مممم

الاب : متقوليش حاجه هو سمع ياله ياله 

يوسف بهزار : يماما الحقيني

الاب : ياله يالا

يوسف : طيب طيب ياربّّّّ

الاب : بتقول ايه يالا 

يوسف : اوف مبقولش 

البناتتت ههههههههههه

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية : اضغط هنا

لقراء باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية حور الريان للكاتبة نور محفوظ.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!