Uncategorized

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم حبيبة حسن

 رواية فتاة حطمها العشق الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم حبيبة حسن 

يلقى تلك الفتاة من سيارته علي احدى الطرق الصحراويه وهي غارقة في دمائها وهو يلعنها في سره ثم يذهب بسيارته ويبقي تلك الصغيرة في الشارع المظلم وهو لا يبالى…

عند مالك وملك 

في احدي المطاعم الفاخرة التي زينت خصيصا لهولاء الثانئ العاشق تردف تلك الجميلة الي المطعم مع خطيبها

لتجلس علي احدي الطولات المزينه بالورود الحمراء 

ملك بصدمه وحب:انت عملت كل دا امتي 

مالك: انا مخطط لكل حاجه من زمان 

ملك بكسوف:شكرا 

لياتي النادل وياكلون طعامهم ثم تنهي طعامها 

لتفاجئ بان تشتغل احدى اغانيها المفضله ليدعوها مالك الي الرقص

https://youtu.be/iyDbOvlWvQ0 علي الاغنيه في اللينك دا♥

ملك بصدمه وفرح: هيييي انت عرفت منين اني بحب الاغنيه ديي 

مالك: من علي الاكونت بتاعك 

ملك بفرحه: انا بحبك اويي 

مالك: وانا بعشقك 

لينتهي يومهم بسعادة ويذهب كل منهما الي منزله 

حبيبه حسن

في شارع فاضي 

انسه يا انسه ليجدها قد قطعت النفس 

الشخص وهو يخرج هاتفه بصدمه وحزن:اسعاف بسرعة بنت فاقدة الوعيي ومضروبه وبتنزف جامد مرميه علي الطريق الصحراويي بسرعةةة انا يزن السيوفي  

وهو بجانبها اصحى عشان خاطري ليجد هاتفها في شنطته 

ليمسك به وثم يفتحه ليتصل علي اهلها 

عند حور وجاسر

تفتح اعيونها لترى يخت مزين بالبلونات و به شموع وورود كثيرة 

لتجد ذلك الوسيم يسحبها الي داخل اليخت 

حور: اي دا يجاسر 

جاسر: هعرفك كل حاجه 

ليدخلوا الي الداخل 

جاسر: انا جاسر الالفي 35سنه اتجوزت قبل كدا وكان عندي مازن بس واحد عدوي في الشغل قتلهم ادام عنيا واهلي زيي ما عرفتك عليهم وامي وبابا اتوفوا في حادثة كانت متدبرة من نفس اللي قتلي مراتي وابني و انا بعتذر عن كل حاجة عملتهالك في حياتك وهتغير عشانك انا اما اشتريتك من مامتك دا كان عشان تغيرني للاحسن عارف ان دا غلط مني بس انا اسف اويي يحوري انا اتاكدت اني بحبك لما لقيتك هتروحي مني انا اسف جدا يحورى انا جاي النهاردة وجايبك عشان اعرفك كل حاجه وعايز ردك عليا 

تكملي حياتك معايا يا حور؟! 

حور بدموع: موافقه يجاسر عشان اعوضك عن كل اللي حصل في حياتك دا لتبداء في البكاء هو ازاي ممكن حد يقتل انسان ازاايي يقتلوا بيبي صغير و واحدة ست ازاايي دا الرسول صلي آلله عليه وسلم  اوصنا بالمرأة واليتيم قال اتقوا الله في الضعيفين المرأة واليتيم ازاي يقتل امرأة ازايي 

ليحتضنها جاسر بشدة وهو يبكي: عمل كدا يحور عمل كدا بس خلاص هعمل اي اناا ثم يكمل…  ثانيه واحدة انتي موافقه يعني انتي عايزاني 

حور وهي تمسح دموعها وبكسوف: ايوة 

ليحتضنها جاسر بشدة: انا بحبك يحور 

ليخرج من جيبه خاتم الماس♥

ويركع علي احدى ركبتيه وهو يقول: تتجوزيني تاني بس برضاكي يحوريتي 

حور بفرحه:evet يعني ايوة بالتركي♥????ثم تكمل معلش كان نفسي اقولها اويي 

ليضحك جاسر بشدة علي تلك المجنونه ثم ينهض ويلبسها هذا الخاتم 

حور وهي تلبس الخاتم تردف بضحك:قول بصراحه فضه دا؟

جاسر بضحك: مرات الوحش مش بتلبس فلسو دا سوليتر 

حور بضحك: من sale لازودي؟ ????????

ليضحك جاسر بشدة علي هذة المجنونه 

ثم يكمل تعالي معايا 

لياخذها ويذهب علي متن اليخت 

لتجد حور الكثير من البلونات المتجمعه وتشكل اسم حور فوق اليخت ولكن مكتوب حوريتي 

ليمسك جاسر يد حور ويقبلها : اليخت اسموا حوريتي يحوري♥

حور بفرحه: ربنا يخليك ليا يحبييي 

جاسر ويخليكي ليا لينظر الي ساعته ليجد ان الساعه قد تجاوزت ال3 فجرا 

جاسر: يلا بينا نروح يحوريتي عشان بكرة في رحله 

حور: يلا يروحيي 

في قصر عائله جاسر 

لم يستطع احد النوم فصغيرتهم المدلله لم تكن موجودة في المنزل 

مراد بيكلم صحابوا الظباط عشان يدوروا عليها 

ليلي”امها”بتبكي كثيرا: يبنتي روحتي فين

جودي بعياط:معندهاش صحاب يمراد هي ممكن تكون خرجت بس احنا بليل اويي 

مليكه بتحضن جودى:متخافيش هي هترجع دلوقتي 

ليرن هاتف سليم

يقف الجميع حوالين سليم 

ليجدوا ان المتصله اسيا❤

سليم وهو يرد:اسيا حبيبتي انتي فين

لياتي هذا الصوت الرجوبي وهو يازن 

يزن: حضرتك لازم تيجي علي مستشفي…. ضروري 

سليم بصدمه:مستشفي ليه مين انت حصلها ايي 

يزن بشفقه: ممكن تيجي خضرتك وهتفهم كل حاجه 

ليذهب جميع من في المنزل ضروري الي المشفى 

عند عمر وفيروز 

فيروز لعمر:انت لسه منمتش 

عمر:اختي وحشتني اويي وعايز اشوفها و نتقابل واعرفك عليها 

فيروز:طب انت تعرف هي فين 

عمر بتنهيدة:اتجوزت بس انا مش مرتاح حاسس ان في حاجه 

فيروز:طب انت تعرف اتجوزت مين 

عمر بتذكر:ايوة جاسر الالفي صاحب مجموعه شركات الالفي 

فيروز بتفكير:خلاص روحلوا بكرة وخد رقمها منوا واطلب تقابلها وبكدا تبقي عرفت اختك فين وقابلتها ونتجوزوا

عمر بشكر:شكرا اويي انا ازاي مفكرتش في كدا 

فيروز :عد الجمايل بقا يا اخويا يلا تصبح علي خير 

لتذهب فيروز الي غرفتها لتصلي الفجر ثم تنام 

عند جاسر وحور

راجعين الي البيت يرن هاتف جاسر 

ليرد علي محمد 

محمد بعياط: انت فين يجاسر ليقف جاسر بالعربيه في منتصف الطريق 

جاسر: في ايي انا مروح انتوا كوايسين 

محمد “اخو اسيا يجماعه”: تعالي علي مستشفي***ضروري 

جاسر: جاي حالا 

حور: في اي يجاسر 

جاسر: معرفش يحور عايزني في المستشفي ومحمود بيعيط 

لتبداء حور في العياط: ليكون حد من البنات مش كويس 

جاسر وهو يطمئنها: اهدي يحبيبتي انشالله خير 

ليذهبوا الي المستشفي

في المستشفي 

يخرج الطبيب وهو يقول: هي اتعرضت لضرب ممكن يموت اي حد بس هي قويه و الحمدلله هي كوايسه بس عندها جروح وكمادات كتير بس هتتعافى منها انشالله ادعولها 

لتخرج تلك الفتاة علي سرير المرضىمين

لتراها امها لتسقط مغشيا عليها علي الفور ويبدان الفتيات في البكاء وسليم يكاد ان يغشى عليه ولكن امسك به اخيه محمود 

جاسر وهو يدخل يجرى عليه محمد وهو يحتضنه ويبكي بشدة 

جاسر في ايي حد يفهمني 

لياتي يزن بتذكر: جاسر الالفي عامل ايي 

جاسر: يزن؟! انت بتعمل اي هنا 

يزن باسف: انا كنت راجع من ماموريه لقيت البنت اللي جوه دي مرميه علي الطريق ويكمل بحزن كانت قاطعه النفس

جاسر بصدمه: اييي ازاييي 

لتجري حور اي جانب سيرا ومليكه وجودى وهي تسال هي مين اللي جرالها كدا 

سيرا ببكاء: اسيا يحور 

لتحتضنها حور وتبداء في البكاء مين هيعمل فيها كدا مين

ليشك جاسر ثم يخرج هاتفه ويتصل بساجد

ساجد بنوم: بتتصل ليي 

جاسر: تعالي ليا دلوقتي علي مستشفي ****

ساجد: ماشي 

لتخرج الممرضه وهي تقول: المريضه فاقت وعايزة جاسر مين هنا اسموا جاسر 

ليدخل الي اسيا جاسر 

اسيا وهي لم تقوى علي التحدث ولكن يجب علي جاسر ان يعرف هذا 

اسيا: انت تعرف. ح  حد اس اسموا فهد

جاسر بصدمه: فهد؟! 

اسيا: اي.. ايوة

جاسر بتفهم: انتي تعرفيه؟! للكاتبه:حبيبه حسن????

اسيا ببكاء: ايوة 

جاسر بزعيق : تعرفيه منين

ليتجمع الجميع حولهم 

اسيا ببكاء: هو اللي وصلني لحالتي ديي

مراد: ممكن تفهمينا وتحدة واحدة 

اسيا بعياط: دا واحد دخلي علي الاكونت بتاعي علي الفيس وقال انو بيحبني وبصور غير صورتوا الحقيقة واتكلم معايا كتير  كنا بنتكلم كتير اويي وانا كنت معجبه بيه عشان اهتماموا وحبيتوا و هو كان عايز يقابلني واول ما قابلتوا قالي تعالي نتقابل في بيتي رحتلوا لاني كنت واثقه فيه ثم تكمل ما بين شهقاتها…. اول مادخلت لقيتوا مش هو اللي في الصور حاولت اهرب بس هو قفل عليا الباب رحت لقيت ازازة تقريبا كان سكران رحت ضربتوا بيها راح…. مسك كرسي خشب جمبوا وكسروا عليا وضربني بايدوا وبفازة كسرها عليا وهو بيضربني كان بيقول هدمرك يجاسر وضربني بوحشيه وشالني ونا مبقتش قادرة اتحرك ورماني في عربيتوا ورماني علي الطريق السريع لما رماني محستش باي حاجه بعد كدا 

محمد بغضب: ممكن افهم اي اللي يخليكي تروحي تقابلي واحد من علي النت اساسا 

ليكمل الاب بغضب وعصبيه: لا وكمان في شقتوا يبنتال****ي*****

الام بتحسر: يريتني ما ولدتك انتي عار 

لتنظر لهم حور بصدمه كيف لهم ان يقولوا لها مثل هذة الاشياء 

جاسر بزعيق:انا السبب لو هتلموا حد لوموني انا الشخص اللي عمل فيها كدا هو الشخص اللي قتل ابويه وامي ومراتي وابني شخص عايز يدمرنيي انا اسف ليكوا كلكوا بس هي ملهاش ايي ذنب

اسيا بصراخ وهي تنزع من يديها الكانيولا: اسكتوا بقااا انتوا عمركوا ما اهتميتوا بيااا اسكتوااا بقاااا انتوا محدش بيكلمني خالص انتوا اللي وصلتوني لكدا حرام عليكوا بقا انا مش مسامحاكواا 

لتحاول النهوض ولكن تسقط ارضاا 

الجميع بصراخ وعياط وهم ينادون الطبيب وليتدخل الطباء 

الطبيب باسف: دخلت في انهيار عصبي و دا ادى الي فقدانها للنطق و دا حسب نفسيتها لو اتحسنت هتتكلم ولازم تبعدوها عن اي ضغط نفسي 

الام بعياط: انا اسفة يبنتي احنا اللي السبب 

الاب بحزن: انشالله هتخف وهنعوضها 

ليتحدث محمد: هو ممكن ناخدها 

الطبيب: ممكن بس ابعدوها عن اي ضغط نفسي واهتموا بعلاجها كويس 

جاسر: انا عايز احسن ممرضه هنا ليها تكون في البيت 

الطبيب: من عيوني استاذ جاسر 

لياخذوا هذة المسكينه ويذهبوا الي بيتهم 

امام قصر جاسر الالفي

جاسر: ساجد ويزن ومراد وانا ومالك ومحمد عايزكوا بكرة انشالله في المكتب بتاعي عشان نشوف هنعمل ايي موافقين ومعايا

الجميع: معاك❤

يتبع..

لقراءة الحلقة العشرون : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً اسكريبت حسام وأماني للكاتبة أماني المغربي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!