Uncategorized

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الثامن عشر 18 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الثامن عشر 18 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الثامن عشر 18 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل الثامن عشر 18 بقلم ميسون عبدالمجيد

ميرا بصدمة:مش معقوووووووووول
وهوب الفون وقع من ايد ميرا علي الارض
ميرا بصدمة وفرحة:لالا مش معقول انتو انتو بتضحكو عليا صح
عمر قرب منها حضنها ولف بيها
عمر بفرحة وحب:مبروووك ي حياتي كلها
كرما راحت للفون إللي كان واقع علي الارض وبصت
كرما بصدمة:هاااا
حور فقدة اعصابها من التوتر:ما حد يقول جابت كام اعصابي خلاص
كرما بأبتسامة:٩٩٪ واربعة من عشرة
فهد وحور وعاصم فرحو جدا
فهد قرب من ميرا حضنها
فهد بحب:مبروك ي روح قلبي
حور حضنتها: مبروك ي حببتي
عاصم بأبتسامة:مبروك ي ميرا
مروان بحب:مبروك ي حب
كل دا وميرا وقفه مش مستوعبه في ايه اللي بيحصل
عمر بيهزها:ميرا ميرااا البت بقيت زي الصنم
ميرا عنيها لمعت بالدموع من الفرحة:هو دا بجد أنا جبت كدة أنا بحلم صح ايوا بحلم
فهد ضحك:مش قلتلك من جد وجد شوفي ربنا وكرمه
ميرا بفرحة وتوتر:الحمدددللله ي ربب الحمددداالله
كرما بغيظ:اااخ منك ي هيودية أنتي وطول السنة فكرينك فاشلة ومش بتذاكري وأنتي طلعتي ايه
ميرا بصتلها وضحكت بتوهان
عمر بيهزها تاني:لا منا مش هفضل افوق فيكي كل شوية اصحي وفرفشي كدة خلينا نحتفل
ميرا قامت: أنا فرحااانه فرحانننه اوي
وفضلت تلف في البيت كله وترقص والكل بيضحك عليها
ميرا حضنت عمر:عمور أنا فرحااانه اووووي
وحضنت فهد:بابا بحبك اوي
وراحت حضنت حور:والله رغم انك ديما مشرداني بس بموت فيكي
ميرا حضنت مروان:صديقي إللي ماشي علي نفس نمط مخي
وحضنت كرما:حبيبي إللي بيفهمني من نظرة
يعني حضنت البيت كله
وقفت قدام عاصم
ميرا ضحكت:تعرف كان نفسي احضنك انت كمان بس يلا تتعوض
كلهم ضحكو
(طب هي جايبة مجموع عالي وفرحانه أنتي بتقري وأنتي مبتسمة ليه ها ????????)
فهد بضحك:طب تعالي ي مجنونة اقعدي شوية خدي نفسك
ميرا قعدة وبتتنفس بسرعة اثر الفرحة والتوتر
عمر:يلا عايزة هدية ايه
ميرا بتفكير:اممم مش عيزة حاجة
كرما بذهول:ي سلام ودا من امتي دا
ميرا بأبتسامة:بس نطلع اليخت بجد نفسي نروح نفسي افصل عن العالم دا واريح تعب السنة دي خالص
كرما بسرعة:ايوا وعاصم روح معانا
هيعجبك أوي ي عاصم
فهد بصلها بحدة لانه قايل ان اليخت دا خاص بيهم هما وبس
حور بهمس لفهد:عادي ما بقي جوز كرما يعني بقي واحد مننا
فهد بصلها برفعة حاجب
حور ابتسمت
فهد:طب تمام بس اما اخلص كل الشغل إللي في الشركة وافضي هنطلع كلنا
الكل فرح
 الباب خبط مروان راح يفتح
مروان فتح وكان يزن
يزن بأبتسامة عريضة:مساء الخير
الكل مساء الخير
يزن فضل باصص لميرا ونفسه يروح يحضنها ويقلها انه فرحان اكتر منها بمجموعه دا
عمر راح وقف قدامه وشاور قدام عينه
عمر:هيييي أنت ي يابا
يزن:ها لا بس عمو ممكن
فهد هز راسه
ومحدش فاهمهم
يزن:ميرا ممكن تيجي سنية
ميرا بعدم فهم:ليه
يزن:تعالي بس
ميرا بصت لفهد وهو بصلها بمعني تروح
يزن خرج الجنينة وميرا وراه
عمر لفهد:هو في ايه
فهد:هتعرف دلوقت ي عمر
يزن اخد ميرا وقعدو علي كرسين قدام بعض
ويزن مركز معاها أوي وهي اتكسفت جدا
ميرا بخجل وحطا وشها في الارض:هو في ايه وانت خرجتني ليه
يزن بأبتسامة:طب بصيلي طيب
ميرا بصتله بخجل
يزن بأبتسامة:مش قلتلك لو جبتي مجموع عالي هيبقي ليكي عندي هدية
ميرا بأبتسامة وفرحة:اهاا بس انت عرفت نتيجي منين
يزن:لا دا ملكيش فيه المهم دلوقت تاخدي هديتك
ميرا بتبص حواليه:وهي فين هديتي دي
يزن ضحك:الهدية كلها قدامك
ميرا بصاله بعدم فهم
يزن شاور بأيده علي قلبه:هديتك اهي
ميرا بأبتسامة وعدم فهم:يعني ايه
يزن بأبتسامة حب:يعني دلوقت بس اقدر اديكي قلبي كله إللي من اول يوم شفتك وقلبي دا بيدق بأسمك أنتي وبس وانهرده بس اقدر اقلك خدي قلبي وعقلي وروحي وحياتي كلهم ملكم
ميرا بصاله ومش مصدقة
يزن بأبتسامة:بحبك
ميرا اتصدمت اكتر
ميرا:لالا أنا كدة اور ردي بحلم يعني مجموع عالي وانت بتقول بحبك لالا والله اكيد بحلم
يزن ضحك ضحكة خطفت قلب ميرا
يزن بغمزة:طب ايه طيب مفيش أي رد كدة ????
ميرا بتمثيل:مش عرفة اقلك ايه انت فجأتني الصراحة
يزن بصلها بقرف: فجأة طب اتنيلي أنا ماشي
ميرا ضحكت:يسطا تمشي فين يسطا منك لله دنا شعري شاب وانا مستنياك تنطق بأي كلمة
يزن بأبتسامة حب:يعني أنتي كمان بتحبيني
ميرا بأبتسامة:اهممم
يزن بصلها بحب بعد كدة قام وقف
يزن وهو بيجري:تعالي ورايا
ميرا بتجري وراه:علي فين يسطا
دخلو الڤلة
يزن وهو بينهج اثر الجري:عموو أنا هجيب المأذون اشطا
الكل باصصله بأستغراب
عمر بضيق وعدم فهم:مأذون مين يلا انت
يزن بأبتسامة:عشان نتكب كتابي أنا وميرا
عمر بصدمة وغضب:نعم ي خويا
فهد بهدوء:عمر اهدي يزن طالب مني ايد ميرا من زمان وانا كنت هقلها بس هو قلي بعد ما تخلص سنوية عامة
عمر بنرفزة وغيرة:ي سلام وانت علي كدة كنت مركز معاها كل دا
يزن بهدوء:انت عمرك شوفتني ببصلها ولا حتي كلمتها في الفون ولاعملت اي حاجة غلط
عمر بصله بضيق
عاصم قرب منه مسكه من لياقة التيشرت بهزار
عاصم بهزار:يلا متركح شوية يلا ماسك في كل واحد شوية متركح كدة
عمر بغيظ ورفعة حاجب:طب حوش ايدك عشان أنا عامل احترام لاختي عشان مش اديك بوكس لوز
عاصم بصله وضحك وبعد عنه
يزن بلهفه:ها اجيب المأذون
فهد:مأذون مين يلا في نص الليل كدة
وبعدين ميرا لسة صغيرة
ميرا: عثل أنا لسة قدامي سبع سنين كليه
يزن بأبتسامة:هقضيهم معاكي وهكونلك سند واشجعك
ميرا بصتله بحب
فهد ضربه في رأسه:ايه يعني خلي في احترام مش تسبل قدمنا
يزن ضحك:جوزهاني ط
كرما:استنو استنو إحنا عمالين نتكلم معرفناش ميرا هتدخل ايه
مروان:اه صح
خشي صيدلة معاية
عمر:لا خشي جراحة هيبقي ليكي مستقبل
حور:لالا خشي اسنان اعلي حاجة
كرما بأبتسامة:لا خشي اطفال
يزن:لا خشي نساء وتوليد
ميرا بصلهم وسكته مستنياهم يخلصو
فهد:ممكن تسمتو محدش هيكررلها ولا انتو إللي هتدرسو هي بس إللي هتحدد هتدخل ايه
ميرا: اول حاجة صيدلة دي مملة جدا
تاني حاجة جراحة مين أنا لما صباعي بيتشك بيغمي عليا
تالت حاجة اطفال مين أنا مليش خلق الكلام دا
رابع حاجة اسنان مين يحجة عيزاني اقعد اخلع في دروس الناس
خامس حاجة سبت كل التخصصات وعايوني ادخل نساء وتوليد يععع بجد يععع
عمر:امال هتخشي ايه سيادتك
ميرا بأبتسامة:طب علم نفس (الحلم ????)
الكل باصصلها وسكتو
فهد بأبتسامة مشجعة:ايوا برافو عليكي مجال كويس جدا وواثق انك هتتفوقي فيه
كرما:يعني أنتي اصلا لغاية دلوقت مجنونة لسة معقلتيش عايزة تفهميني انك هتعالجي الناس من الاكتئاب والحزن
ميرا بغرور:طبعا ي بابا دنا إللي هشرفكم
يزن بأبتسامة:كويس ي حبيبي مدام أنتي حبا المجال يبقي اكيد هتتفوقي اهم حاجة تسبتي نفسك
عمر بضيق وغيرة:طب ايه طيب متعمل كنترول شوية
يزن بصله وضحك
الباب خبط تاني عمر قام يفتح
وكانت الصدمة
كان زياد ومعاه بوكيه ورد وعلي وشه ابتسامه مستفزة
زياد:مساء الخير
الكل بعدم فهم: مساء الخير
فهد:خير ي استاذ زياد
زياد وهو بيدخل:احم كنت جاي ابارك للدكتورة ميرا بمناسبة الشهادة
عمر قرب منه بغضب هادي:وحضرتك بقي عرفت نتيجتها منين
زياد بتوتر:من اصحابها علي العموم مبروك أنا مبسوطلك اوي
ميرا بضيق:شكرا
يزن بضيق وغيرة:طب خلاص باركة اتفضل
زياد بغل وكره:وانت مالك انت بتتكلم بصفتك ايه
يزن بأبتسامة مستفزة وقرب من ميرا:بصفتي جوزها
زياد بصدمة وغضب:اييييه
يزن بنفس الابتسامة:اوووه معلش نسينا نعزمك عالفرح خلاص اول ما نخلف في السبوع هنعزمك
زياد بصله بكره وغل ومشي
وميرا مبتسمة علي حب يزن ليها
قعدو شوية وهما كلهم مبسوطين
عمر بهمس:متشوفي خديجة جابت كام
ميرا بهمس:اهدي شوية تاني
عمر قام وقف:يااه الواحد تعبان اوي وعايز ينام
وبص حواليه مفيش أي حد اتحرك
عمر بصوت عالي:ي شباااب تعبنا وعيزين ننام
عاصم قام بأحراج:احم أنا همشي
يزن سحبه قعده تاني:يعم اركح انت كرامتك عليا أوي
كرما ضحكت:لالا متخدش في بالك اصل هما الاتنين علي كدة علي طول يزن مشاء الله عنده مناعه تقريبا كل ما بيجي عمر بيطرده كل خمس دقايق وهو ولا هنا
عمر: وياريت في احساس
يزن قام وقف:لا بقي أنا اقرر الانسحاب لان دا غير لائك بيا
عمر ضحك:اتنيل بس
وقعدو تاني وكلهم كانو مبسوطين
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::عند خديجة
خديجه بفرحة: أنا مش مصدقة أنا فرحانه
رامي بحب:ربنا يبسطك ديما ي عمري هتخشي ايه
خديجه بأبتسامة:صيدله طبعا دي العشق
الاب جه عليهم:ها بانت
خديجه:ايوا ي بابا جبت ٩٨٪ وسبعة من عشرة
الاب حضنها:الف مبروك ي بنتي الف مبروك
خديجه:الله يبارك فيك ي حبيبي
الاب سابهم ودخل
فون رامي رن وهما كانو قعدين في البلكونة
رامي:رقم غريب
خديجه:وريني كدة
دي ميرا
رامي:طب خدي ردي علي ما اجبلك فون تاني بدل إللي ادمر دا
خديجه ردت:حبيبي إللي وحشني
ميرا:حبيبت هارتي المهم جبتي كام
خديجه:٩٨٪وسبعه من عشرة
وانتي
ميرا:ي روحي الف مبروك
جبت ٩٩٪ واربعة من عشرة
خديجه بفرحة:مبروك ي حبيبي
ميرا:الله يبارك فيكي ي حب خدي حد عايز يكلمك
عمر بحب:مبارك ي حبيبتي ومراتي المستقبليه
خديجة فرحت جدا بس افتكرت وعدها لرامي
خديجه: سلام ي ميرا هكلمك بعدين
وقفلت معاها رامي حضنها بحب
وعدي الليل بظلامه علي ابطالنا والكل فرحان ومبسوط
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع عشر : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!