Uncategorized

رواية نعم احببت حياتي البارت الثامن عشر 18 بقلم جهاد عبدالرحمن

 رواية نعم احببت حياتي البارت الثامن عشر 18 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الثامن عشر 18 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الثامن عشر 18 بقلم جهاد عبدالرحمن

أدم: انا بقا بتعاكس ولا اي 
حياه: اسكت ياادم 
أدم: ههههههههه حاضر 
حياه وأدم وصلو البيت 
أدم: داده حضري الغدا النهارده بدري لان عمتو سهام جايه النهارده 
داده فاطمه: ماشي ياأدم بيه تجي بالسلامه 
أدم وحياه طلعو عند صادق 
حياه : عامل اي يعمي دلوقتي 
صادق : الحمد الله يحياه انتي عامله اي في الامتحنات 
حياه : الحمد الله لحد دلوقتي تمام 
أدم: بابا عمتي سهام جايه النهارده 
صادق : بجد هيا قلتلك 
أدم: ايوه دارين اتصلت عليا وقلتلي 
صادق : يجو بالسلامه هتروح تجبهم امتا 
أدم: علي الساعه ٤ كده هما هيوصلو ٥ وانا همشي من هنا ٤ 
صادق : ماشي 
حياه : يلا ياأدم نسيب بابا يرتاح 
أدم: ماشي 
أدم وحياه طلعو 
حياه : عمتك دي بره بقالها كتير 
أدم: ايوه من وانا صغير راحت هيا ودارين كملت درستها هناك وفضلت تشتغل في منحه او حاجه زي كده مش فاكر وشغل دارين الي طول السفره ولا كانو رجعو من زمان 
حياه : اممممممم 
أدم: اه كنتي بتقولي اي في العربيه بقا 
حياه بعصبيه : انتا رخم اوي علي فكره 
أدم بغلاسه: هههههههههههه ضحكتي حلوه صح 
حياه: لا مش صح 
أدم: يكذابه 
حياه : مش بكذب 
________________
عند دارين ( في إيطاليا ) 
دارين كانت في الطياره وكانت لبسه شورت جينز وتيشرت اسود قصير مبين جزء من بطنها وفرده شعرها الأشقر علي ضهرها وكان وشها مليان بمساحيق التجميل 
دارين : فاضل شويه صغيرين ونوصل مصر يمامي 
سهام : ايوه يحببتي 
دارين : اخيرا هشوف حبيبي ادم بعد كل الغياب ده اكيد حلو زي مهوا
سهام : هههههههههه شويه وهنوصلو وهتشوفيه 
دارين بفرح : ايوه 
____________
عند أدم في القصر 
اسر رن علي أدم  
أدم بضحك: انتا ياد اتعدل مالك اجمد كده ياد انتا 
أسر : طب والله خايف عليكو منها محدش يعرف دارين دي قدي طلعتلكو منين دي مش لما تعترفو لبعض بحبكو ولا اي حاجه انتا منحوس ياأدم اوي 
أدم مقدرش يمسك نفسه من الضحك علي أسر: ههههههههههه يخربتك والله انا مش بحب دارين متخفش علينا 
أسر : عارف انتا بتحب حياه بس دارين دي مش سهله دي مجنونه وممكن تسم حياه والله 
أدم: هههههههههههه انا مش بحب حياه يهبل اساسا ولا هيا بتحبني 
أسر : مش وقت جدال المهم متقعدش دارين عندكو في القصر 
أدم: مش هينفع 
أسر : طيب البس يمعلم وبكره تقول أسر قلي 
أدم: يبني دارين كانت بتحبني زمان اما دلوقتي اكيد مشعرها اتغيرت احنا كبرنا خلاص 
أسر : انا متاكد انها لسه بتحبك لحد دلوقتي ومستحيل تسيبك بسهوله دي كانت مجنونه بيك 
أدم: حتي لو كلامك صح انا مش بحبها ولا عمري هحبها وان اتكلمنا بصراحه من يوم مسبتني ومشت وهيا متعنليش حاجه ولا تفرق معايا هيا بنت عمتي وبس ومبقتش مميزه عندي زي الاول 
أسر : امممم ربنا يعينك 
أدم: هههههههه انتا مكبر الموضوع اوي غور بقا سلام لسه هروح المطار مع السلامه يا 
أسر : مع السلامه 
____________
عند كمال 
كمال : لا يما مش عايز اتجوز 
ناديه : ليه يبني بس ملها بنت عمتك ست البنات 
كمال : واناا مقولتش حاجه بس انا مش عايز اجوزها مش عايز اجوز دلوقتي 
ناديه : امال هتجوز امتا 
كمال : مش دلوقتي انا لما اعوز هقولك 
ناديه : ولاامتا هتفضل كده انا حاسه ان في حاجه وانا معرفهاش ومن يوم جواز حياه وانتا متغير في اي احكيلي الحقيقه 
كمال بتوتر : يما مفيش حاجه انا مش عايز اجوز دلوقتي بس اوعدك اني افكر 
ناديه : ماشي وترد عليا بسرعه 
كمال : ماشي 
                  //////////////////////////
                    نعم احببت حياتي 
               بقلم / جهاد عبد الرحمن 
//////////////////////////////////////////////////////
عند حياه وادم
حياه : انا هطلع اغير هدومي وانام شويه علشان منمتش امبارح كنت بذاكر 
أدم: وانا كمان 
حياه : انتا اي 
أدم: هطلع معاكي انام بردو 
حياه : طيب متتطلع انا مش حيشاك 
أدم: طيب يلا 
حياه بضيق: يلا اي متحترم نفسك ياادم 
أدم بضحك : والله هنام بس انتي دايما فهماني غلط 
حياه بنرفزه  : اصل المفروض تروح المطار 
أدم بتمثيل : اه ايوه صح كنت ناسي يلا بعدين بقا 
حياه : امشي من هنا انا طالعه 
أدم: ههههههههه طيب وانا هروح 
حياه : اوكي سلام 
أدم: سلام يفرولتي 
حياه طلعت فوق وغيرت هدومها ولبست بجامه مرسوم  وسابت خصلات شعرها البنيه بخصلات بندقيه الطويله علي ضهرها وكانت صلت فرضها ونامت 
اما عند أدم في المطار 
أدم فضل مستني شويه من الوقت لحد مالطياره وصلت مصر ودارين وسهام نزلو من الطياره وأدم كان مستنيهم واول مدارين شافت أدم 
دارين جرت علي ادم وحضنته جامد 
دارين : وحشتني موت يدومي 
أدم بتحمحم وحرج : احم احم وانتي كمان 
وبعد ماالزقه نيله سبته سلم علي عمتو 
سهام : وحشتني اوي ياأدم 
أدم: وانتو كمان يلا نروح القصر 
دارين : انتا لسه حلو زي منتا ياأدم احل واحد شفته 
أدم: ربنا يخليكي 
أدم ودارين وسهام ركبو العربيه وراحو القصر 
أدم: اتفضلو 
سهام : صادق اخويا فين 
أدم: بابا فوق تعالو 
أدم وسهام و دارين طلعو لصادق فوق 
سهام حضنت صادق وعيطت : وحشتني اوي يصادق وحشتني انتا عامل اي انتا كويس 
صادق : انا كويس يسهام انتي عامله اي يحببتي 
سهام : كويسه طول منتا كويس 
صادق بص لدارين : ازيك يدارين عامله اي 
دارين : الحمد الله يخالو انتا عامل اي 
صادق : انا كويس الحمد الله أدم خد عمتك وبنتها وديهم الاوض يرتاحو 
أدم: ماشي يلا يعمتو 
سهام ودارين راحو كل وحده اوضتها 
وهما رايح الاوضه 
دارين : امال مراتك فين مشوفتهاش 
أدم: اكيد نايمه علشان كان وراها امتحان وكانت سهرانه بتذاكر 
دارين بتعجب : بتذاكر ؟¡¡
أدم:  ايوه حياه لسه صغيره ١٩ سنه لسه 
دارين : اها تمم 
كلو راح اوضته حتي أدم دخل الاوضه وشاف حياه وهيا نايمه 
وعيونها الجميله مقفوله وشعرها الطويل مفرود حوليها وكانت زي الملاك 
أدم دخل وقعد جمبها علي السرير وحط ايده علي شعرها 
أدم بتوهان : انتي بريئه اوي كل لما اشوف برأتك احن للدنيا القاسيه الي سبتها من زمان وأقسمت اني اعيش فيها زي الميت بس انتي هتخليني اتنفس من جديد واتنهد تنهيده حزينه بس للاسف انتي مش بتحبيني ملناش نصيب في الحب الي مبداش اصلا 
أدم فضل قاعد جمب حياه يبصلها فتره وبعدين صحاها علشان عمتو وخالتو وعلشان يتغدو 
أدم: حياه يحياه اصحي …
حياه بكسل : ليه سبني عايزه انام روح ياأدم 
أدم مسك اديها : لا اصحي دلوقتي علشان انا جبت عمتو دارين من المطار 
حياه فتحت : هما تحت دلوقتي 
أدم: لا بيرتاحو في الاوض 
حياه : اوكي 
أدم: قومي بقا 
حياه قامت وقعدت بكسل
حياه : قمت اهوه 
أدم: ايوه كده يفرولتي 
حياه قامت وغيرت البجامه ولبست درس وردي رقيق ولايق علي بشرتها الرقيقه ماسك من الوسط ونازل مفرود مبين جمال رشقتها لبست حجاب يتناسب مع الدرس واكتفت بتحديد عيونها البندقيه بالون الاسود وملمع شفايف بالون الوردي وكانت  رقيقه وجميله جدا بحجبها كانت زي الحوريه 
أدم اول مشفها 
أدم بغمز: اي العسل ده قمر يخواتي 
حياه بخجل : شكرا 
أدم: لا بقا انتي في حد مصلطك عليا صح 
حياه: هههههههههههه لا والله 
أدم: طيب هاتي بوسه بقا ضريبه اني استنيتك علي مخلصتي 
حياه: وحيات امك هيا وكاله من غير بواب بطل قله ادب بقا شويه 
أدم: الله يخربيت لسانك ده عايز قطعه واحنا اتفقنا علي اي بلاش طوله لسان وانتي خلفتي الاتفاق يبقي تتعاقبي 
حياه : منتا بتقول حجات بتعصبني اعملك اي ياأدم 
أدم قام من مكانه وراح عند حياه وقف ادمها وقرب منها 
أدم: اممممم بقول اي بقا 
حياه بتوتر : معرفش انا هنزل تحت وزقت أدم ومشيت 
أدم: ههههههههههه مش هسيبك بردو الضرايب بتعتك كترو اوي عندي 
حياه : يرخم 
حياه نزلت تحت عند فاطمه 
حياه: عملتي الاكل يداده 
داده فاطمه: ايوه وخلصتو 
حياه : تمام الممرضه اخدت اكل صادق بيه 
داده فاطمه: ايوه واكل كمان 
حياه : تمام 
حياه طلعت الجنينه واتصلت علي ناديه 
حياه : ايوه يخلتو عامله اي وحشاني 
ناديه: كويسه يحياه وانتي كمان وحشاني 
حياه : حببتي بتغدي علاجك في وقته 
ناديه : ايوه الحمد الله يحياه 
حياه : هوا في حاجه يخلتو 
مزعلاكي 
ناديه : كمال مش عارفه مالو حاسه انو علطول زعلان ومش راضي يسمع كلامي في حاجه 
حياه : سبيه يخلتو وهوا لما يبقي كويس هيحكيلك متتعبيش اعصابك انتي خلي بالك من صحتك ونفسك والنبي يخلتو 
ناديه بحب : ماشي يبنتي ربنا يخليكي يحياه 
حياه : يارب يخلتو انا هقفل بقا لان عمت ادم وبنتها جم من ايطاليا ولسه مسلمتش عليهم 
ناديه : ماشي يبنتي مع السلامه 
حياه : سلام 
حياه دخلت جوه وأدم كان نازل 
أدم بجديه : كنتي بتعملي اي بره 
حياه بنبره استغراب : مكنتش بره كنت في الجنينه 
أدم: اها طب متطلعيش هناك من غيري تاني علشان الحراث 
حياه : الحراس هيكلوني يعني 
أدم: اسمعي الكلام ونلم نفسنا بقا لسنا الطويل ده علشان هزعلك 
حياه: هتعمل اي يعني 
أدم: لا بلاش اقولك لما تكبري يشطره 
حياه بنرفزه: مش عايزه اعرف 
وراحت هيا وأدم المطبخ علشان أدم عايز يشرب قهوه 
اما دارين فقامت وغيره هدومها ولبست بنطلون جينز وتيشرت ورفعت شعرها الأشقر  ونزلت 
تحت ودخلت المطبخ تشرب شافت أدم وحياه بيضحكو وعرفت ان دي حياه مرات أدم  بس انصدمت من شكلها مكنتش متوقعه ان حياه تكون بالجمال ده هيا جمالها هادي واحل منها فعلا دارين ادايقت من كده
دارين : هيا مين دي ياأدم 
أدم: دي حياه مراتي بقا 
دارين باستفزاز : والله هيا دي بقا حياه معلش اصلي فكرتها ولا بلاش ….
أدم : هوا اي الي بلاش بقولك هيا دي حياه 
حياه : مالي يحلوه مش عجباكي ولا اي ده انتي عامله زي العرسه مين دي ياأدم 
أدم كان هيموت من الضحك علي حياه وماسك نفسه بالعافيه 
أدم: احم… دي دارين بنت عمتي 
حياه بقرف : والله حصلنا الشرف يدارين 
دارين : انا اكتر ي اسمك اي 
حياه  : اسمي حياه ينور عنيا شكلك بتنسي بسرعه انا حياه مرات ادم فهمتي 
أدم حس ان حياه هتموت دارين 
وهتمسكها تضربها 
أدم: احم حياه تعالي عايزك 
حياه : ايه 
أدم: بقولك تعالي 
حياه : حاضر 
حياه راحت مع أدم وسابو دارين وطلعو الجنينه 
أدم: يخربتك كنتي قومي اضربيها
حياه : كان نفسي والله العرسه دي كلب البحر انا مش عجباها ولا اي هيا الي بدات انا معملتش حاجه ..
أدم: ههههههههههههه وانتي هتقوليلي ده كان فاضل شويه وتقومي تضربيها لسانك ده عايز قطعه وكمل بغمز.. وبعدين المهم انتي عجباني انا 
حياه : بدئنا اهوه طيب 
أدم: بس اي عرسه دي يخربتك بتجيبي الكلام ده منين 
حياه : البت دي لو متلمتش انا مش عارفه ممكن اعملكو فيها اي 
أدم: هههههههههههه طيب اهدي يفرولتي كده بس 
حياه : انا هاديه اهوه 
أدم : طيب تعالي بقا ندخل وامسكي لسانك ده شويه يحياه علشان دول لسه وصلين النهارده وانا مش عايز مشاكل انتي فاهمه …
حياه: ماشي بس بتاعه الي اسمها دارين دي متخلهاش ليها دعوه بيا 
أدم:ههههههههههه ماشي 
أدم وحياه دخلو والكل اتجمع علي سفره الاكل وحياه سلمت علي سهام الي انصدمت من جمال حياه 
سهام : انتي ازاي كنتي بتشتغلي ممرضه وانتي لسه صغيره كده 
حياه: كنت بشتغل مع ابو صحبتي من وانا في الثانوي 
سهام : اوكي 
دارين : ومخفوش لتعملي حاجه غلط وتموتي حد 
حياه : لا الحمد الله يحببتي كنت اشطر ممرضه في المستشفي وده السبب اني جيت هنا لعمي 
دارين: والله 
حياه : والله 
أدم بتحذير: يلا يحياه كلي بقا 
حياه بصتله : طيب باكل اهوه 
دارين : كل انتا يدومي 
حياه بغيظ وغيره : لا يحببتيي محدش يقولو دومي غيري ماشي …
دارين : انا من وانا صغيره وانا بقوله كده احنا صحاب من زمان 
حياه : وانا مراته متقوليش كده تاني بقا اسمو. أدم.
دارين بغيظ : ماشي 
أدم كان مبسوط لانو حس ان حياه غيرانه  عليه 
أدم : طيب نهدا بقا ولا اي يحياه 
حياه : اي يا أدم منا هاديه اهو انا اساسا شبعت 
آدم: انتي لسه اكلتي
حياه بنرفزه: ايوه اكلت يدومي 
وسبتهم وطلعت فوق الاوضه 
حياه :  الجزمه فورت دمي عامله زي العرسه حياه بتقلد دارين :وقال اي كول انتا يدومي دومي في عينك يشيخه( انا اعتقد ان دارين وقعت مع الشخص الغلط انتو اي رايكو ????????????????  دي حياه هتظبتها ????????????) 
يتبع..
لقراءة البارت التاسع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!