Uncategorized

رواية أنت طريقي الفصل السادس عشر 16 بقلم ياسمينا

 رواية أنت طريقي الفصل السادس عشر 16 بقلم ياسمينا

رواية أنت طريقي الفصل السادس عشر 16 بقلم ياسمينا

رواية أنت طريقي الفصل السادس عشر 16 بقلم ياسمينا

امال قامت من بدري وراحت اوضة اركان لقتو لسا نايم
امال بضيق : اصحه انا كدا مش هلحق انا عايزه اجيب شويه طلبات من مول
اركان بنوم : خدي اساف
امال بغضب : ارررررررررررركاااااااااان
اركان قام من علي سرير وبصلها بغضب
امال : في خلال 5 دقائق تكون لبست
اركان بغيظ : تمام
امال بزعيق : مستني ايه متلبس
اركان بغضب : مستني حضرتك تغوري برا علشان اقلع هدومي ولا اقلعها قدامك عادي
امال بغضب : لا طبعا انا ماشيه
اركان وهو بيقلع التشرت: لا ونبي استني هقلع قدامك
امال بغضب : حيوان
امال طلعت من الاوضه
اركان بضيق : يعني هي كل يوم هتصحيني كدا لا الجواز ده متعب
اركان فتح دولابو بغضب وجاتلو فكره شيطانيه
اركان بخبث : وحياتك ياامااال للبسلك احلا حاجه في دولاب واخلي البنات كلها تجري وراااايا وانتي تموتي من الغيره ..
اركان لبس وبص علي نفسو في المرايا
اركان : ايه جمال ده ياروكتي وارش شويه برفااان من الي بيجنن البنات ولله يرحمك ياامال هتموتي في عز شبابك
اركان نزل من اوضتو لقه امال قاعده مستنياه نزل بكل غرور ووقف جمبها وقلع النطاره بثقه
اركان : جهزت
امال بصدمه : انت متشيك لمين
اركان : ليكي يابيبي
امال بغضب : ايه البرفان المقرف ده
اركان قرب من امال وحضنها جامد
اركان : علشان بس تبقي مقرفه زاي
امال بغضب : ابعدددد اركان احنا لسا في أولها في لم نفسك وروح البس اوحش لبس عندك
اركان : تؤ تؤ مستحيل
امال بتحدي : تماااام اوي كدا
امال طلعت علي سلم
اركان بستغراب : رايحه فين
امال : لحظه وجيالك
امال طلعت اوضة اساف وخبطت عليه اساف فتحلها
اساف بغضب : هو انتو نستو اني عريس لو كنتو نسيتو افكركم
امال بضحك : عايزاك في طلب
اساف قفل الباب في وشها وهي خبطت تاني
اساف فتح الباب بغضب : نعم
امال مسكت ايد اساف وخدتو علي اوضتها
اساف : عيب ياامال اركان صحبي ومراتي اختك
امال بسخرية : معلش بقا يااساف الحب قاتل وانا مش قادره اعيش من غيرك
اساف : امممم مانا اتحب فعلا
امال : ركز معايا كدا وبطل هزار تمام
اساف : تمام
امال : بص اركان تحت لابس لبس حلو وشكلو يجنن واحنا رايحين المول وهو عايز يغظني
اساف بضيق : ايه شغل العيال ده كملي كملي
امال : عايزاك بقا تشوفلي لبس حلو اوي كدا علشان اغيظو وانت بقا بتشتغل في معا اركان واكيد عارف
اساف : اممم طب افتحي دولابك خلينا نشوف لبسك
امال فتحت الدولاب
اساف : الصراحه مفيش حاجه لايقه
امال بضيق : محدش خد رأيك في لبسي
اساف وهو بيقوم : طب مش مساعدك
امال : لا خلاص ونبي
اساف بضحك : طيب ياستي اول حاجه لازم تلبسي فستان وقصير علشان تعرفي تعصبيه
امال بغضب : لا انت قليل الادب مستحيل
اساف : انا ماشي
امال بضيق : اووووف خلاص
اساف : هتلبسي جاكت فوقو طويل
امال : امممم إذ كان كدا ماشي
اساف : هجبلك من هدوم مريم لما كانت بتجي تبات هنا كانت بتجيب هدوم
اساف طلع من اوضه امال وراح اوضة مريم ووقف قدام الدولاب واقول : وحشتني عصبيتك ياصحبي والله داحنا هننفخك
اساف طلع فستان قصير جدا وطلع معه جاكت طويل وراح لي امال وآمال أول ماشافت الفستان انصدمت
امال : هي مريم كانت بتطلع كدا
اساف : يس
امال بضيق : مش هلبسو
اساف بضيق : امال هو انتي دماغك دي فيها فردة جذمه قولتلك هتلبسي جاكت عليه لما تخرجي
امال : اممم طيب
اساف : ومتخفايش هجي معاكم
امال بأبتسامه : اشطاااا
اساف : هروح البس وربنا يسترها
اساف خرج من الاوضه وامال بدأت تلبس وفرضت شعرها والفستان كان لونو احمر صاروخي????????????وحطت ميك اب كتير وبعدين طلعت من الاوضه لقت اساف لبس ومستنيها
اساف : دا اركان هينفخنا
امال بضحك : احسن
اساف : اقلعي جاكت علشان ينفخنا اكتر
امال : ماشي
امال قلعت الجاكت ونزلت هي واساف وأركان كان معه مكالمه وبعدين بصلها بصدمه وآمال نزلت علي سلم بدلع اركان قفل التلفون
اركان بغضب : نعم
امال بضحك : مالك يابيبي
اركان بغضب : اقلعي الزفت ده
امال :. تؤتؤ
اركان بغضب : انتي مجنونه مستحيل اسيبك تخرجي كداااااا
امال بهدوء : انا مش مراتك علشان تأمرني تمام ده اولا ثانيا انا هخرج كدا عجبك عجبك مش عجبك احبط راسك في الحيطه
امال جايه تمشي من قدامو بس هو مسك أيدها وقربها منو وبصت في عينيها وهي افتكرت اول لقاء ليهم لما بصت في عنيه وبعدين انسحرت بيها وفكرت تلعب معه نفس لعبه امال بصت في عينو
امال بدلع : اركونتي ممكن تخليني اخرج كدا
اركان سرح في عنيها
امال : اركونتي
اركان : ها
امال : ممكن تخليني اخرج كدا
اركان : طبعاااا
امال زقت اركان بعيد عنها وضحكت وخرجت برا القصر
اركان : هو ايه الي حصل
اساف بسخرية : مفيش اخدت علي آفاق مش اكتر
اركان بصلو بضيق وقال : انت رايح فين
اساف : رايح معاكم
اركان بضيق : لزقه
اركان طلع تلفونو وصور نفسو
اساف : بتعمل ايه
اركان بخبث : هحرق قلبها
اساف في سرو : هنشوف مين الي هيحرق مين
اركان نزل صورتو علي فيس بوك وكتب انو هيروح المول وطبعا عارف ان في بنات كتير هتجيلو هناك
اركان : يلا بينا
اساف : يلا
اساف وأركان طلعو برا القصر وركبو العربيه وآمال استغرب أن اركان متكلمش معاها ..
__________________________________________
❤️عند ندي ❤️
ندي مسكت تلفونها ودخلت علي صفحة اركان بقع بتبعو من بعيد وجاه قدامها صورتو وقرأت انو رايح المول ندي فرحت اوووي وقرارت تروح هي ومامتها المول وتخليهم يتقبلو بأي طريقه ندي طلعت من اوضتها وراحت اوضة مامتها نجلاء لقتها قاعدها وماسكه صوره قربت علشان تشوف مين الي في صوره بس نجلاء خبتها فورا
نجلاء : عايزه ايه
ندي ببرود : عايزه اروح المول وحضرتك معايا
تجلاء : ماشي ياندي هلبس ونور
ندي بجمود : تمام بس بسرعه
ندي طلعت من اوضة مامتها ونجلاء بصت في الأرض بحزن وبعدين قامت تلبس
وندي جهزت وقفت قدام مرايتها وابتسم كانت لبسه نفس الون لبس اركان كانت فرحانه أنها خلاص هتقابلوو نجلاء كمان جهزت وركبو العربيه وتحركو …
_________________________________________
❤️عند اركان ❤️
وصل المول وركن عربيتو
اركان : من غير كلام كتير البسي جاكت
امال : طيب
اركان بص لي اساف وقال : من غير كلام كتير انت كمان
اساف : هو انا اتكلمت ياعم
اركان بأبتسامه : جاهزين
امال بستغراب : لي ايه
اركان غمزلها وقال : هتشوفي
اركان نزل من العربيه بهدوء واقف قدامها وبعدين بص لي امال وفاجأه جيش من البنات هجمو عليه امال فتحت بوقها من صدمه
امال بصدمه : ايه ده
اساف بضحك : مفيش شويه بنات مزز ومتلمين علي اركان وشيطان شاطر بقا
امال بصتلو بغضب ونزلت من العربيه وحاولت تبعد البنات علشان توصل لي اركان بس البنات كانت كتيره بيحاول يصورو معه وفي لحظه دي ندي وصلت بعربيتها وشافت مجموعه بنات كتير وتأكدت انو اركان طلعت من عربيتها بسرعه وحاولت تدخل بين البنات دي بس معرفتش اما امال طلعت فوق العربيه بغضب وقالت بصوت عااالي : بسسسسسسسسسس
كل البنات بصولها أما ندي حاولت تدخل بنهم بس للاسف معرفتش ونجلاء كانت في العربيه مش فاهمه حاجه
امال بغضب : انتو ايه مبتصدقو تلقو اي عسل وتلزقو فيه ياشوية دبااااان
البنات كانو بيبصلها بحقد وأركان كان هيموت من ضحك امال نزلت من العربيه ومسكت ايد اركان
امال بغضب : اساف ورانا
امال وأركان واساف دخلو المول والبنات كانو وراهم أما ندي مبقتش عارفه هتوصلو ازاي راحت عربيتها
نجلاء : في ايه
ندي : ها لا مفيش يلا بينا
نجلاء وندي دخلو المول
❤️عند امال❤️
امال واساف كانو بيحاول يبعدو البنات بس اركان كان مستمتع
امال بغضب : عرفو ازاي أن احنا هنا
اركان ببرائه : معرفش
اساف : بيضحك عليكي هو الي عمل كدا
امال وقفت وقالت بهدوء : اركان لو مخلتناش نهرب من البنات دي والله هقلع الجاكت
اركان بغضب : نعم
امال : قولت الي عندي
اركان بغضب : ماشي
اركان مسك أيدها ودخلو محل ملابس واساف وقف قدام المحل وقال وهو بيغمزلهم : ياجماعه انا اهو لو حابين يعني
البنات ضحكو
اساف : اركان هروح يقعد في كافيه لو حابين تصورو معه يبقا روحي هناك
البنات صدقو وفعلا راحو الكافيه وأركان طلع من المحل
اساف : امال فين
اركان : بتشوف لبس جوا
اساف بسخرية : ولا هتعرف تختار حاجه هدخل اساعدها
اركان : استنا بس هتعمل ايه معا البنات الي خطفهم
اساف بشر : هسجنهم
اركان : وشرين
اساف بضيق : دي اكتر واحده تستاهل تسجن
اركان : طب بتهمت ايه
اساف بخبث : السرقه
اركان بضحك : محدش قدك انت في شر
اساف : طبعا دانا اساف
اركان : احم مش ناوي تقولي عن تصميماتي الي خدها
اساف بضيق : بعدين بعدين
اساف دخل المحل وأركان وقف بحيره
ندي مكنتش قادره تصدق انها شايفه اركان قدامها واخيرا لقتو جريت بسرعه عليه
ندي : ارررركان
اركان بصلها بهدوء وقال : نعم
ندي بدأت دموعها تنزل ومش عارفه ترتب كلامها
ندي بدموع : انا اسمي ندي
اركان بستغراب : طب اهدي مالك بتعيطي ليه
ندي بدأت تهده وبعدين قالت : تعرف اني أقرب واحده ليك
اركان بأبتسامه : ايه بتعكسي
ندي بضحك : لا طبعا بس انا بقول الحقيقه
اركان حاول يفرحها ويخليها تبطل عياط وقال بمرح : انا انهارده فرحي بجد لو كنت شوفتك مش زمان مكنتش اتجوزت انهارده
ندي شافت امال واقفه ورا اركان وآمال شورتلها تكمل
ندي بخبث : وايه تاني هو انا احلا من مراتك مثلا
اركان : اوووف بكترررر
ندي بضحك : طب قاابل
اركان بستغراب : اقابل ايه
امال مسكتو من قربتو
امال بغضب : ياابو عييين فااارغه دانا هموتك
اركان قام ومسك ايد امال بضحك : والله بهزر معاها
امال بغيظ : بتخوني يوم فرحي
ندي بدأت تضحك زاي الاطفال وأركان ابتسم علي ضحكتها وآمال كانت واقفه مصدومه
امال بزعيق : طلقنييييييييي
اركان : هو انا لسا اتجوزتك
امال بغضب : مش هتجوزك ابقا هاتها وتجوزها هي
امال جايه تمشي ندي ندهت عليها
ندي : لوسمحتي انا مش حابه اعمل بنكم مشاكل
امال بضيق : لا ولا حاجه
ندي : اركان بيحبك اوي
امال بضيق : واضح اولا انتي مين
ندي بتوتر : انا انا
اركان : احم دي من معجبيني
ندي بحزن : اه
امال بأبتسامه : اوك اهلا بيكي
اساف جاه من وراهم وبص علي ندي
اساف : اوباااا بتخون مراتك قدام عنيها يبجحتك
اركان بضيق : اخرس بقا
اساف : مش نتعرف
امال بضيق : هتصل علي حنين
اساف بضيق : اوف خلاص
ندي : ممكن اكلمك في موضوع مهم
اساف بخبث : اه طبعا
اركان بضيق : اخرس قالتلي انا
اساف بخبث : والله جوزك ده خاين ومش هيسلك معاكي
امال بضيق : اخرس
اساف : ماشي ماشي أفضلو خرسوني لغيت لما الفاس تقع في راس
اركان بصلو بغضب وبعدين بص لي ندي وقالها : ها قولي
ندي بصتلو بتوتر وقالت : انا عارفه انك مش هتصدقني بس اقسم بالله دي الحقيقه
اركان بهدوء : اهدي كدا واحكي هسمعك للاخر
ندي بأبتسامه : بحمد ربنا أن عندي اخ زايك
اساف : سوري اخ ايه
ندي بتوتر : انا اسمي ندي توفيق وأمي اسمها نجلاء حسين
اركان بصدمه : نجلاء ايه
ندي بتوتر : حسين ايوا هي الي جت في دماغك
اركان بصدمه : انتي بتقولي ايه
ندي بحزن : اسمعيني
اركان بغضب : اسمع ايه
ندي بدموع : انت قولت هتسمعني للاخر
اركان حاول يهده مش عارف ليه حاسس انو مش قادره يشوف دموعها
اركان بهدوء : يعني نجلاء مامتك
ندي بدموع : ايوا
فاجأه سمعو صوت من وراهم
نجلاء بزعيق : نديييي
الكل بصلها وأركان بصلها جامد وهي اتوترت وبعدين ندي قربت من أركان وقالت : امنا اهي
اركان بصدمه : مستحيل
نجلاء قربت من ندي بغضب ومسكت أيدها علشان يمشو
ندي بصوت بصوت عالي : اركان ماما مش هقدر تكلم معاك علشان ابوك بيهددها ابوك ده ازبل انسان في الكون ده حاول يقتلها بس بابا أنقذها وابوك طلق ماما وماما اتجوزت بابا وخلفتني بس كان دايما بيحاول يأذيها وحاول يأذيني كذا مره وو
نجلاء وقفت وضربت ندي بلقلم وندي بصتلها بصدمه أما اركان مكنش فاهم حاجه نجلاء خدت ندي وكانو هيخرجو
ندي بدموع : بيهددها انو يفضحك ويدمر مشوارك وشغلك ويقول إن امك خاينه ابوك ده احقر انسان في الكون ارجوك صدقني
ندي ونجلاء طلعو برا المول وندي جريت علي عربيتها وفضلت تعيط أما نجلاء بدأت دموعها تنزل ومش قادره تصدق انها شافت ابنها
نجلاء بغضب : ارتاحتي
ندي بدموع : ايوا
اما عند اركان بص لي امال واساف وقال بصدمه : ايه ده
امال : ممكن تهده
اركان : انا هادي والله هادي بس ايه ده
اساف : تعالو نطلع نشوفهم
اركان جري برا المول هو وآمال واساف بس مش لقوهم اركان
اساف : انا عارف ان ده مش وقتو بس فرحك انهارده
اركان بصلو بحزن وبعدين بص لي امال ومسك أيدها وابتسم
اركان : مش هخلي اي حاجه تكسر فرحتنا
امال : لا فكك المهم تعرف الحقيقه
اركان : مستحيل انا هنسه الي حصل يلا
امال : فين
اركان : علي فرحناااا ياعروسه نستي ولا ايه
امال بأبتسامه : اركان بجد مش مهم فرح انا معاك علي المره قبل الحلوه وهفضل جمبك لغيت لما تعرف الحقيقه
اركان بغيظ : اسكتي بقا انا عايز اعمل فرح مالكيش دعوه
اساف : اوووف علي ام محن انجزو الشمس ضربت في راسي
اركان بصلو بقرف وبعدين ركبو العربيه وتحركو علي القصر وبعد نص ساعه وصلو وآمال طلعت اوضتها وأركان واساف طلعو الجنينه
اركان : عايز كل معلومات عن ندي توفيق
اساف بهدوء : سبقتك وعملت كدا
اركان : حبيبي الي بيفهمني
اساف وهو بيقلد امال : قلبي
اركان : مالك يازفت
اساف : روحي
اركان بغيظ : امال مبتعملش كدا
اساف : نبضي
اركان ضرب اساف بلبوكس وقال : حيوان
اساف بضحك : ماشي هعديها علشان انهارده فرحك المهم افرح ومتفكرش في حاجه
اركان : هحاول
اساف : امال عاشت ايام صعبه مفروض تعوضها
اركان بهدوء : اكيد جهز انت بس الجنينه
اركان طلع اوضتو واساف حاسس بصحبو بيحاول يفرح امال وهو اصلا موجوع وحزين أما اركان جاب الكاميرا بتعتو وراح اوضة امال حاول يفتحها لقها مقفوله
اركان : امااااال
حنين من ورا الباب : مش هينفع تشوفها
اركان بضيق : دي مراتي
حنين : تؤ تؤ ولا ايه ياماما
اميره : طبعا روح يااركان اجهز وسبنا
اركان ابتسم ودخل اوضتو وطلع البلكونه ونط من بلكونتو لي بلكونة امال وبص علي امال لقها قاعده قدام المرايات وبيحطولها ميك اب تقريبا قربت تخلص اركان بدأ يصورها من بعيد وهو بيبتسم وبعدين قرب منها
حنين شافت اركان وجايه تكلم بغضب اركان شاورها تسكت وبعدين قرب من امال وباسها من خدها وآمال اتخضت
امال بغيظ : اركان
اركان بحب : روحو
اميره بضيق : بتعمل كدا قدامي
اركان بضحك : خلاص هتبقا مراتي
اركان مسك الكاميرا وبدأ يصور امال وهما بيعملولها شعرها
اركان بحب : امال
امال : نعم
اركان : بحبك
امال : وانا بموووت فيك
اركان بعتلها بوسه في الهوا وهي كمان وكمل تصوير امال كملت تجهيز وجاه وقت تلبس الفستان
حنين : اتفضل برا
اركان : تؤتؤ انا الي هلبسها الفستان
اميره : انت اتجننت يابني
اركان بص لي امال بخبث وقال : الفستان فستاني وهي للاسف مش هتعرف تلبسو لوحدها ولا انتو هتعرفو تلبسوها
حنين بصدمه : يعني ايه
اركان بضحك : يعني أنا الي هلبسها
امال بضغب : مستحيل
اركان قرب منها بخبث : هغمض عيني متخافيش
امال بغيظ : اركان لم نفسك
اميره بذكاء : تمام يااركان هخليك تلبسها
امال بغضب : مامااا
اميره : تعالي بس ادخل الحمام يااركان
اركان بستغراب : ليه
اميره : ادخل بس
اركان بهمس : امك دي انا قلقان منها
امال بضحك : احسن
اركان دخل الحمام
اميره : حنين يلا هنحاول نلبسهولها وهو يجي بس يظبط الحاجات البسيطه
حنين : اووك ياماما
امال حاولت تلبس الفستان كان تقيل شويه حستو متلخبط شويه ومش عارفه تظبط اركان فتح باب الحمام وطلع راسو وقال بأبتسامه : مش قولتلكم مش هتعرفو
الكل بصوت واحد : اركاااااااااااااان
اركان ضحك وقفل الباب وبعد محاولات كتير قدرو يظبوه شويه وبعدين ندهو اركان وطلع من الحمام وشاف امال وغمزلها
امال بغضب : انجز ظبطو
اركان قرب منها بخبث وبدأ يظبط الفستان ويمسك شعرها ويشدو قصد علشان تتعصب
امال : اللهم ماطولك ياروح
اركان بخبث : مالك
امال بغضب : انجززز يابااااا
اركان بضحك : خلصت ياماااا
وبعدين قرب منها وباسها من خدها وقال : مزتي الحلو
حنين مسكت ايد اركان بغضب وطلعتو برا الاوضه وقفلت في الباب في وشو وآمال فضلت تضحك وأركان دخل اوضتو علشان يجهز
__________________________________________
❤️عند ندي ❤️
ندي كانت قاعده بتراقب مامتها كانت واثقه ان مامتها هتروح فرح اركان أما نجلاء لبست وقرارت تراقب ابنها من بعدين وطلعت برا الفيلا وركبت عربيتها وكانت وراها ندي وندي فرحت أنها هتشوف اخوها وهي عريس
__________________________________________
❤️عند اركان ❤️
كل المعزيم وصلو وطبعا اعداء اركان كانو اول الحاضرين دول اعدائو الي اساف كان بيدهم شغل اركان كلو والمصورين كانو مالينين المكان وبيصورو وكانو معجبين اركان موجودين وجنينة القصر كانت مليانه واساف كان بيراقب الوضع من بعيد
❤️في اوضه اركان ❤️
لبس بدلتو ووقف قدام مرايتو بهدوء وقال بثقه : والله انفع ابقا دوا لمرضه القلب
اساف دخل عليه ووقف جمبو وبص علي مرايا : وانا كمان
اركان بضحك : احنا قمرااااات
اساف بضحك : مبروك ياصحبي
اركان : الله يبارك فيك
اساف : يلا نجيب امال
اركان : يلا
اساف وأركان راحو اوضة امال وخبطتو وحنين فتحتلهم
اساف حط ايدو علي قلبو وقال : لما شوفتها قلبي دق تلات دقات
حنين ضحكت واساف راح وحضنها بحب وقال : ايه جمال ده
اركان بضيق : أحضنو بعض بعيد عني
اركان دخل الاوضه ووقف قدام امال وآمال كانت مديالو ضهرها وبعدين لفت وبصتلو وهو سرح في كل تفصيله فيها وابتسم وفتح دراعو ليها وقال : فاضل بس شويه دقائق وتبقي مراتي
امال قربت منو وحضنتو بحب وقالت : هبقا مدام امال اركان
اركان خرجها من حضنو ومسك أيدها وقال بغرور : هتجوزي القمر
امال بغيظ : اخلص في ام ليلتك دي علشان مسبلكش الفرح ومشي
اركان بضحك : ليه بتقلبي لي لمبي فاجأه كدا
امال : اهو ده الي عندي إذ كان عجبك
اركان مسك كف أيدها وباسو بحب : عجبني اوي
امال ابتسمت بخجل
اركان وآمال طلعو برا الاوضه ونزلو علي سلم وكاميرات الصحافين كان بيصوروهم وكان وراهم حنين واساف واميره نزلو جنينة القصر والكل كان بيسقفلهم في منهم الي فرحان ولي حاقد وفاجأه جاه شخص ووقف قدام اركان وأركان بصلو بصدمه
الشخص : مبرووووووك
يتبع..
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية منقذي للكاتبة ياسمينا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى