Uncategorized

رواية نعم احببت حياتي البارت السابع عشر 17 بقلم جهاد عبدالرحمن

 رواية نعم احببت حياتي البارت السابع عشر 17 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت السابع عشر 17 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت السابع عشر 17 بقلم جهاد عبدالرحمن

أدم: مين 
حياه بتوتر: لا ده كمال ابن خالتي 
أدم بعصبيه وزهق اول مسمع اسم كمال : وكمال يرن عليكي بتاع اي بقا انشاء الله 
حياه بتوتر : أي ياأدم اكيد عايز يطمن عليا 
أدم بعصبيه : ميرن عليا انا ويسأل ده حتي مجاش الفرح 
حياه : انتا مكبر الموضوع ده بيسأل عادي 
أدم بعصبيه : طب رودي 
حياه بتوتر : ايه 
أدم بعصبيه وصوت عالي ناري : بقولك رودي وافتحي الاسبيكر 
حياه بخوف : حاضر 
حياه لسه هتفتح ملحقتش ترود 
حياه : ملحقتش 
أدم بغيظ: بيرن عليكي لي يعني عايز افهم بتاع اي يرن انا مش برتاحله اصلا 
حياه بتوتر: أدم انتا مكبر الموضوع كمال ابن خالتي عادي وكمان احنا جوزنا مش حقيقي يعني مش مستهله تعمل كده يعني اكلم مين ومكلمش مين ده يخصني ملكش دعوه 
أدم بنفاذ صبر : انتي اتجننتي انتي مراتي دلوقتي يعني شرفي فاهمه اما حكايه جوازنا مش حقيقي دي فده بمزاجي وانا الي سيبك ومعنديش حاجه اسمها ده يخصني انتي بتعتي انا وبس وادم مسك ايد حياه جامد وبصوت ناري …انتي فاهمه 
حياه بخوف من عصبيه أدم زقت ايده وطلعت تجري من قدامه ودخلت القصر وطلعت الاوضه وهيا بتعيط 
حياه بعياط : الله يخربتك يكمال ربنا يخدك يربي انا مش عارفه اعمل اي أدم لو عرف حاجه عن الي كمال كان بيعمله انا معرفش هيعمل اي ده ممكن يموته وكمال الزفت ده مش ناوي يسبني في حالي بقا وقعدت تعيط وتفكر هتعمل اي في كمال 
_______________
أدم فضل رايح جاي في الجنينه متعصب ومدايق بسب فكره ان ممكن حياه تكون لحد تاني غيره مجرد الفكره مش مخلياه مرتاح 
أدم: انا متمسك بيها ليه كده انا حتي مش عارف مقربش منها اي الي مميز فيها مش فاهم انا بيحصل ليه كده عيونها اما بشفهم بنسا الدنيا وبنسا نفسي حتي مش بتحكم في كلامي ولا تصرفاتي
_______
في ايطاليا 
دارين : اخيرا هنرج مصر بكره يمامي
سهام : اه اقول لاادم بقا 
دارين : لا انا هكلمه واقوله انا 
سهام: تمام 
دارين: اوكي 
دارين اتصلت باادم 
دارين : ايوه ياأدم عامل اي وحشتني 
أدم: الحمد الله انتي عامله اي 
دارين : انا كويسه يعني موحشتكش 
أدم: اكيد وحشتيني انتي زي اختي 
دارين بزعل: اممم مبروك علي الجواز 
أدم: الله يبارك فيكي 
دارين : مراتك حلوه زي كده 
أدم: لا حياه احل ههههههه 
دارين بغيظ: والله 
أدم: لما تيجي هتشوفيها وهتحكمي 
دارين : ايوه يبقا هشوفها بكره
أدم: بجد انتو جاين بكره 
دارين : ايوه 
أدم: تمام هجلكو المطار امتا 
دارين : الطياره هتوصل علي الساعه ٥ 
أدم: تمام تيجو بالسلامه 
دارين : اممم طيب هقفل بقا اشوفك بكره 
أدم : اوكي سلام 
دارين : باي 
_________
في يوم جديد علي ابطلنا 
حياه قامت من نومها ولبست درس اسود وعليه جاكت جينز قصير ولبست حجبها ومن دون اي مساحيق تجميل علي بشرتها البيضه ماعدا ملمع شفايف بالون الوردي وكانت زي الحوريه وراحت وقفت قدام أدم 
حياه : اعمل اي اصحيه ولا اي 
امبارح كلمني بطريقه وحشه المفرود يكون في شويه ثقه 
أدم اتعدل: انا واثق فيكي مين قال اني مش واثق بس مينفعش تكلمي كمال لاني مش برتحله ولا بطيقه 
حياه بصدمه: انتا صاحي 
أدم: من سعته من ساعت مشلتي ايدي من عليكي لما صحيتي 
حياه بخجل : اممم ومش بتقوم ليه مدام صاحي 
أدم: بحب انرفزك يفرولتي وانتي بتصحيني امال هقوم كده من غير مقابل 
حياه : هههههههههه طيب يلا بسرعه البس يدومي علشان امتحاني ومفيش مقابل النهارده انتا امبارح اتنرفزت عليا اوي لدرجه اني خفت منك 
أدم قام وراح عند حياه 
أدم بحنيه: اوعك تخافي مني علشان انا عمري مأذيكي مهما كان ولا اعمل حاجه غظب عنك 
حياه ابتسمت تلقائي من دون رد 
أدم بضحكه ساحره : هاه المقابل بقا علشان البس بسرعه 
حياه زقت أدم عند الحمام : امشي ياأدم يلا بسرعه 
أدم: ههههههههه ماشي 
حياه نزلت تحت وأدم نزل بعدها وفطرو وأدم ودا حياه الامتحان 
أدم: حياه لما تخلصي رني عليا وانا هاجي وانا مش هغيب في الشركه النهارده لان عمتي هتجي النهارده من ايطاليا ولازم نرجع البيت بدري علشان اروح اجبها من المطار
حياه : اممممم ماشي 
أدم: تمام مع السلامه 
###### نعم احببت حياتي ### بقلم : جهاد عبد الرحمن ###########
حياه : سلام 
أدم راح الشركه بتعته 
أدم: ايوه والله هتيجي النهارد 
أسر: دي عيله مغلوله مش بطيقها اكيد هتموت حياه لما تشوفها 
أدم: ههههههههههه الله يخربتك 
أسر: والله بتكلم بجد فاكر كانت بتعمل اي فينا واحنا صغيرين دي زقت مآذن الله يرحمه مره في البسين علشان مكنش راضي يسيبك تروح معها بتها و انا وكانت كل لما تشوفني تشتمني علشان انتا بتحبني دي بت مجنونه والله 
أدم بزعل : انا كمان كنت بحبها بس مش زي مهيا كانت عايزه انا كنت متعلق بيها وبحبها زي مآذن اخويا الله يرحمه وهيا لما قلتلها انتي زي اختي مشت وسبتني زي مماذن سبني 
فلاش باك 
صادق: أدم دارين هتسافر انا عارف انها اكتر شخص انتا متعلق بيه بس لازم هتسبها 
أدم في الوقت ده كان صغير وكان بعد موت مآذن اخوه الصغير وممته بفتره أدم كان في حاله سيئه جدا وكان عايش وخلاص كان بعيد عن الناس كلها وكان علطول لوحده وبباه وداه عن دكتور نفساني ايميها بس كان بيروح الجلسه ويفضل ساكت وميردش علي الدكتور وده الي صعب حالته اكتر كان حياته مدمره حرفيا وصادق كان بيموت كل يوم علشان أدم 
أدم بحزن : ازاي هتمشي هيا كمان هتسبني ليه يبابا انا مش عايز اسبها متخلهاش تمشي وتسبني 
أدم طلع من قصره وراح لدارين 
أدم: هتروحي فين انا مش عايز اسيبك خلكي معايا 
دارين : انا همشي مع ماما هنسافر ايطاليا 
أدم بحزن : هتمشي وتسبيني 
دارين : انتا مش بتحبني ياادم زي مبحبك 
أدم: انا بحبك والله بس زي مآذن مش حب من التاني 
دارين بعياط : انا مش عايزه كده عايزاك تحبني زي مبحبك 
أدم: دي مش بايدي وبعدين احنا لسه صغيرين يمكن لما نكبر احبك بعد كده 
دارين : لا انا هسافر 
أدم: حتي لو قولتلك اني محتاجك وعايزك جمبي هتسبيني بردو 
دارين بعياط: ايوه انا مش هعرف افضل هنا تاني خلاص 
أدم ساب دارين ومشي وراح القصر دخل اوضه الي مآذن مات فيها وقعد يعيط 
أدم: انتا سبتني ليه يماذن انا كنت عيزك تفضل معايا كل ده بسبب ناريمان هيا الي اخدتك مني و دارين كمان هتسبني وهتمشي ومفيش حد هيفضل معايا وهفضل لوحدي بس لا انا هندمهم كلهم وهاخد حقك منهم انا بكرهم كلهم خاينين ومش بيتوثق فيهم من اليوم ده أدم اتغير ورجع تاني يذاكر ويهتم بنفسه بس قلبه قسه وبقا يكره كل البنات ولما كبر مسك شركه ولده وبكفائه بقا من أكبر رجال الاعمال في العالم وكان الكل مستغرب من التغير الي حصل في حياته لانو كان اهمل في دراسته ومكنش مهتم بااي تفصيله في حياته بس هوا كان كل يوم بيذيد وجع عن الي قبله وعاش حياته كده لحد مشاف حياه( وبعد كده انتو عارفين ????) 
أسر: ايه يبني انا من سعته بكلم نفسي 
أدم: مفيش انا معاك 
أسر : عامل اي مع حياه 
أدم: عادي 
أسر : عادي براحتك بس انتا بتحبها انا بقولك علشان متقولش اني مقلتلقش لان دارين دي مش هتسبكو في حالكو دي ممكن اول لما تشوف حياه تخنقها 
أدم بخزلان: متخفش حياه اساسا مش هيفرق معاها لانها مش بتحبني 
أسر: انتا متأكد
أدم: عادي مش فارقه انا همشي علشان اجيب حياه من الامتحان واروح اجيب عمتي من المطار 
أسر: ماشي سلام 
أدم: سلام 
أدم راح عند حياه واستناها لحد مطلعت من الامتحان 
أدم: يلا 
حياه : انتا جيت امتا مش كنت تستنا لما ارن عليك 
أدم: عادي يلا اركبي 
حياه: طيب 
أدم : عملتي اي 
حياه : الحمد الله حليت 
أدم: شاطره 
حياه: ههههههههههه ايوه 
أدم: انا بقيت مريض لكل الأمراض بسببك اما اشوف اخرتها هتجيبي تقدير اي 
حياه : ههههههههه انشاء الله خير 
أدم: ضحكتك حلوه اوي 
حياه بتلقائيه: لا ضحكتك احلي بكتير 
أدم: لا والله 
حياه بخجل : قصدي اصل اصل انا 
أدم: هههههههههههه اصلك اي 
حياه : مفيش 
أدم: انا بقا بتعاكس ولا اي 
حياه : اسكت ياادم 
أدم: هههههههه حاضر 
حياه وادم وصلو البيت 
أدم:#########
يتبع..
لقراءة البارت الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى