Uncategorized

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل السابع عشر 17 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل السابع عشر 17 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل السابع عشر 17 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية حور الفهد الجزء الثاني الفصل السابع عشر 17 بقلم ميسون عبدالمجيد

حور:اتفضل ي ابني
رامي وهو حاطت رأسه في الارض:احم احم
ولسة بيرفع راسه وكانت الصدمة
عمر باصصله وبيقول ان أكيد دي هلوسه
ورامي مش مصدق ترتيب القدر وانو قد ايه بيكره عمر وهو إللي انقذ حياته
فضلو بصين لبعض مدة
حور قطعت الصمت دا:احم فهد دا الاستاذ إللي اتبرع بالدم لعمر
فهد قام عنده:اهلا وسهلا ي ابني اتشرفنا
رامي بتوهان ولسة مش مستوعب:لا الشرف ليا حضرتك
فهد: أنا بجد متشكر ليك جدا لولاك مش عارف حالة ابني كانت هتبقي ازاي دلوقت
رامي مركز مع عنين عمر:لا ربنا يديه الصحة
كرما وعاصم كانو دخلين
كرما:ايه دا مش انت اللي اااا
رامي ضحك:ايوا أنا اللي اااا أنتي بتعملي ايه هنا
عاصم ادخل بضيق:في ايه حضرتك كانت بنت اختك هي
حور:دا استاذ ااا
اه صحيح اسمك ايه
بقلمي ميسون عبدالمجيد
رامي ابتسم:رامي اسمي رامي وبس
حور:دا استاذ رامي إللي اتبرع لعمر بالدم
كرما ضحكت:ي شيخ شوف ي سبحان الله عمر يبقي اخويا بردو
رامي ضحك:بيجاااد
عاصم كان حاطت ايده ورا ضهر كرما ضغت علي ضهرها بضيق وغيرة
كرما بصتله بخوف وابتسمت بأستفزاز
فهد:هو في ايه وايه إللي حصل
رامي بأبتسامة: لأ اصل الأستاذة اتبرعت لاختي امبارح بدم بردو أنا متشكر ليكي جدا
عمر بصدمة وخوف:ايه خديجه خديجة حصلها ايه
الكل بصله بعدم فهم
وهنا ميرا دخلت
ميرا بأبتسامة:عموري انت فق..
ايه دا راامي!!!!!!
الكل بصلها بعدم فهم تاني
فهد بحدة: في ايه متفهمونا ومين دا وتعرفوه منين
ميرا :اهدي بس ي ابو الفواهيد
فهد بصلها بحدة
ميرا بخوف:احم اسفة دا رامي اخو خديجة صحبتي بس هو انت بتعمل ايه هنا
حور قالتها
بقلمي ميسون عبدالمجيد
عمر بتعب شديد:فين خديجة وحصلها ايه
رامي بصله بضيق:مفيهاش اتعورت ونقلتها المستشفي
ميرا بخوف:بجد طب انا هروحلها هي فين
رامي:في الدور إللي فوق دا
حور وكرما:هنطلع معاكي
كلهم طلعو اتبقي عاصم وفهد
فهد:بقلك ي عاصم كان في حاجة في الشركة….
اخدو وطلعو برا
رامي قرب من عمر قعد علي كرسي قدامه ولسة مركز معاه اوي
عمر بتعب وصوت واطي: أنا حاسس أن بحلم كل دي هلوسه صح أنا لسة مفقتش
رامي بصله بضيق
عمر بتعب:تعرف لو حلفولي علي ايه كدة وقولولي انك انت اللي انقذة حياتي والله ما كنت هصدق
رامي بضيق خفيف:اهو سبحان الله نصيب أنا ذات نفسي مكنتش اعرف بس تقول ايه ترتيب القدر
بس بقلك هو إللي حصلك دا بسببي
عمر بصله بعدم فهم:بسببك إزاي يعني
رامي:عشان امبارح قلتلك كلام يضايق وكدة
عمر:لالا
وبعدها بص بخبث:ايوا طبعا امال هيكون بسسب مين أنا من ساعت ما سبتك وانت كلامك عمال يدور في دماغي لدرجة أني سرحت وحصل إللي حصل
رامي بضيق:طيب علي العموم سامحني تعيش وتاخد غيرها
عمر بجد مصطنع:لا مش هسامح حد انا
بس ممكن اسامحك بس بشرط
رامي برفعة حاجب: وإللي هو
عمر بخبث:تجوزني اختك
رامي بيضغط علي شفايفه بغيظ:لاحظ ان اهلك كلهم مشيو ومفيش غيري وغيرك هنا يعني ممكن اقضي عليك خالص
عمر بصله بحزن:ممكن نتكلم جد
رامي:اتفضل
عمر: كفاية لغاية هنا حرام عليك كفاية تعذيب فينا ربنا بيرحم وانت مش هترحم ليه مصر تفرق بين اتنين بيحبو بعض أنا بجد بحب خديجة واظن مش شكلي ولا تربيتي تسمحلي أن اللعب ببنات الناس لا
بقلمي ميسون عبدالمجيد
رامي بصله بحيرة
عمر بأبتسامة وامل:ها نقرء الفاتحة
رامي بضيق:الفاتحة دي إللي هنراها علي روحك تكه كمان
اخرس بس اما تطلعو انتو الاتنين من المستشفى
عمر بفرحة:يعني موافق اننا نتجوز
رامي:ربنا يسهل
عمر:يعني موافق
رامي:ربنا يسهل
عمر:ايول يعني موافق
عمر قام مسكه من لياقة التيشرت وانقض عليه بس بهزار
رامي:يلا اخرس يلا عشان مخلصش عليك جاتك قرف
عمر بصله وضحك ورامي كشر خرج برا الاوضة وضحك
بعد وقت قصير
كانت ميرا وكرما وحور نزلو من عند خديجة بعد ما اطمنو عليها
حور وكرما راحو لعمر وميرا وقفت شوية في الهو لسة هتمشي لقيت زياد في وشها وماسك بوكيه ورد
زياد بأبتسامة: مساء الخير
ميرا بعدم فهم:نعم
زياد بأحراج:مساء الخير
ميرا بضيق: وإللي بعده انت جاي هنا تعمل ايه
زياد بأبتسامة سزجة:جاي اطمن علي اخو مراتي
ميرا بغضب:نعم ي عنيا اخو مين انت عارف لو بابا شافك يعمل منك بطاطس محمره انت تاخد الزفت إللي انت جايبه دا وتمشي من هنا حالا
زياد ببرود:لاحظي انك بتغلطي في جوزك
ميرا بنرفزة:تعرف لولا أننا في مستشفى وربي كنت دفنتك مكانك
زياد بصلها وابتسم بأستفزاز
يزن جه عليهم
يزن بضيق:مين دا
استني استني مش انت بتاع السنتر
زياد بصله واتجاهل كلامه وبص لميرا
زياد بأبتسامة مستفزة:يلا حمدالله على سلامة عمر تاني باي هنتقابل قريب واداها الورد ومشي
وميرا هتموت من الرعب وهي حسا بالسخونة إللي خرجا من يزن
ميرا لسة هتمشي
يزن بحدة:استني عندك
ميرا بخوف بداريه:نعم
يزن بغيرة وغضب:مين دا
ميرا ببرود:وانت مالك
وسابته ومشيت وعملت انها بتشم في الورد بأعجاب
واول ما اختفت من قدامه رمت الورد في الزباله
يزن واقف مكانه قرب يطق من الغضب
يزن لنفسه:ماشي ي ميرا كلها شهر وهتبقي ملكي أنا وبس وهعلمك ازاي تتعاملي معاية كدة
اما عند خديجة
كانت نايمة عالسرير وقلبها واجعها علي عمر اوي
اول ما رامي دخل
خديجه بلفه :هو عمر ماله هو كويس صح
رامي بصلها برفعة حاجب وعنين حادة
خديجه بخوف وكسوف: احم هو احنا هنخرج امتي من هنا
رامي بغيظ:هنمشي شوية تاني أن شاء الله
خديجه بصتله وابتسمت بحب:بحبك علي فكرة
رامي بصلها وضحك:شوفي كل المصايب إللي بتعمليها وبردو بحبك
بقلمي ميسون عبدالمجيد
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::عند عمر
عمر قاعد عالسرير وكله متكسر وقعدة جنبه علي اليمين كرما وعلي الشمال ميرا وكتمين علي نفسه ومروان وفهد ويزن وحور قعدين بعيد شوية
همر بهمس:هو ايه اللي حصل لخديجة
كرما بهمس:البت ديبا في دباديبك ي واد قطعت شراينها عشانك
عمر بهمس وصدمة:اييييه
ميرا بهمس:بس متخفش متخفش رامي لحقها
كرما بهمس:وكمان أنا اتبرعتلها بالدم
عمر ابتسمت براحة
كرما بهمس وغيظ:بقي كل دا يحصل وأنا معرفش ي واطي
عمر بصلها وضحك
فهد:انتو لزقين في كدة ليه
حور:قومو خليه ياخد نفسه بدل منتو طبقين عليه كدة
كرما حضنته:لا مش هقدر دا حبيبي
ميرا حضنته: ولا أنا دا حياتي
حور ضحكت:ي مجانين
يزن بمرح:فوق كدة يسطا بلاش استموات يلا
عمر بتعب:اسكت انت مسمعش صوتك كل دا بسببك
يزن بهزار:الاه وأنا مالي ي لمبي كل دا عشان خناقة اتخنقناها هي اول ولا اخر خناقة يعني
عمر بصله وضحك
فهد:طيب بما ان الكل موجود عايز اقلكم حاجة
حور:خير ي حبيبي
فهد:في عريس متقدم لميرا
صمت عم المكان الكل بيبص لبعضه بدهشه
معدا يزن إللي وشه بقي زي الدم من الغضب وعروقه برزت جدا وكان بيطلع سخونه
ميرا بخجل:عريس عريس ازاي يعني ي بابا
فهد:هو كلمني امبارح وأنا نسيت اقلكم هو مدرس عندك في السنتر اسمه زياد
يزن مستحملش وخرج برا من غير ولا كلمة
ميرا:بس ي بابا أنا مستحيل اتجوز دلوقت أنا لسة صغيرة
مروان بخبث:دلوقت بقيتي صغيرة امال فين أنا مش صغيرة أنا كبيرة أنا عندي ١٨ سنة
ميرا بغيظ:نينيني ملكش دعوه
فهد:خلاص أنا عالعموم كدة كدة مكنتش هوافق بس قلت اعرفك (منك لله لازم تقول قدام الواد وتخلي دمه يتحرك كدهون ????????)
عمر بتعب: امال فين ابو الفصاد جوزك دا مشفتوش
كرما افتكرت:ياااه تصدق أن أنا نسياه من الصبح
كرما خرجت برا الاوضة تشوف عاصم
نزلت تحت جنينة المستشفي لقيته قاعد في مكان بس مكنش في ناس كتير ماسك كوباية شاي وبيشرب وسرحان
 كرما قربت منه بهمس وباسته برقة من وراه
عاصم بص وراه لقي كرمة كشر تاني
كرما قعدة جنبه:يختي حلوة ي ناس حتي وهي زعلانه كدة
عاصم بضيق: كرما اقعدي وأنتي سكته
كرما بأبتسامة:مالك بس ي باشا زعلان ليه
عاصم بصلها بضيق وعدل وشه بعيد
كرما بأبتسامة:ي خلاثي ي ناس زعلانه ي بيضة أنتي
عاصم بغيظ شديد:كرما اخرسي بقلك
كرما بجد:طب بجد مالك
عاصم بضيق وغيرة:لا ولا حاجة حضرتك بس قعدة تهزري مع استاذ رامي وتضحكي معاه ولا اكنه اخوكي الصغير ولا عمر إللي عمالة تحضني فيه وحياتي وحبيبي وأنا ولا اكني في حياتك
كرما ضحكت
كرما بجد:اولا أنا اسفة عشان فعلا اتعديت حدودي مع رامي تمام
عاصم بصلها وسكت
كرما بحدة مصطنعة:تمااام
عاصم بضيق:امممم
كرما ضحكت:انما عمور دا اخويا يعني لو بسته كدة انت ملكش حق تكلمني
عاصم بصلها بغضب ورفعة حاجب
كرما بخوف:احم مهو يعني اخويا وانت يعني بقي يعني يوووووه مخلاص بقي
عاصم بصلها وضحك علي جننها: إللي يشوفك دلوقت ميشفكيش امبارح والصبح كنتي ازاي
كرما بزعل:بس متفكرنيش أنا كنت حثا إني هموت
عاصم بحب:بعد الشر عنك
كرما بصتله بحب
بقلمي ميسون عبدالمجيد
بعد وقت كانت خديجه ورامي نزلين علي السلم
رامي:ما كنا ركبنا الاسانسير
خديجه: لأ بخاف منه (جماعه أنا في كل رواياتي مش بخليهم يركبو الاسانسير عشان أنا بخاف منه اوي ????????????)
رامي ضحك:طب اشيلك طيب بدل ما تموتي مني
خديجه ابتسمت بحب:لالا انا تمام
نزلو الدور
خديجه جت عنيها علي باب كانت خرجة منه حور استنتجت ان دي اوضة عمر
خديجه بصت لرامي بحزن وتوتسل
رامي بضيق:تعالي نشكرهم مهما كانت استاذة كرما اتبرعتلك بالدم
خديجه بصتله بحب وفرحو
مشيو لغاية الباب خبطو ودخلو
اول ما دخلو
خديجه وعمر عنيهم جت عنين بعض محدش اتكلم بس اكتفو بنظرات العيون العيون كتير بتحكي كلام عجزين عن اننا نقوله
حور بحب: حمدالله علي سلامتك ي ديجا هنزورك قريب إن شاء الله
خديجه اكتفت بأبتسامة وهزت رأسها
رامي بيضغط علي كتف عمر بأبتسامة ضيق:الف سلامة عليك مرة تاني ي استاذ عمر
عمر ابتسمله بضيق
وخديجة قبل ما تمشي عمر بصلها بصة تشمل كل معاني الحب والعشق خديجه مشيت مع رامي
دخل عاصم وكرما
عمر بهمس وتعب:انتو كنتو بتعملو ايه لوحدكم
عاصم بغيظ:يعني شوف ربنا عمل في ايه وبردو لسة زي ما هو
عمر بصله وضحك
عاصم:بس حمدالله على سلامتك يسطا تعيش وتاخد غيرها
عمر:الله يسلمك
بعد وقت
كان عمر نايم عالسرير وحور قعدة جنبه وفهد وعاصم كمان وميرا ومروان وكرما رجعو البيت
شوية والباب خبط
وكان هشام وحسام
هشام:السلام عليكم
الكل وعليكم السلام
هشام وهو بيحط الشنطة إللي معاه:بص بقي الورد دا كلام فاضي كام يوم وبيتبل لكن دي شنطة في من كل انواع الفكهه
كل الموجود ضحك
فهد بضحك:هتفضل كدة طول عمرك ي هشام مش هتتغير
هشام بصله وضحك
بقلمي ميسون عبدالمجيد
حسام بغرور:مبلغتونيش ليه امبارح كنت جيت عملتلك أنا العمليه
فهد بضيق:سبحان الله من شبه ابيه فما ظلم نفس الغرور والتناكة والتكبر علي ايه الله واعلم وبعدين استني أنت اصلا دكتور اسنان
حسام بتكبر:عادي مش هتفرق
الكل بصله وضحك وقعدو مع بعض شوية
(هتفتكرو النكد خلص علي كدة وكل واحد هينجوز إللي بيحبها ويعيشو في تبات ونبات ويخلفو كتاكيت وفراخ عيب عليكم دنا كنت بجهزكم للنكد ✌️????)
_____________________________________________
مر شهر الشهر دا عمر خرج من المستشفى وبدء يتحسن وطول الشهر دا عمر بيزن علي رامي لغاية ما خلاه يوافق انهم يتجوزو بعد الامتحانات
وكمان كرما وعاصم بيحبو بعض اكتر
وميرا مركزة مع امتحانتها ومزاكرتها وبس ولا بتشوف يزن وبردو طول الهشر دا زياد حان بيحاول يكلمها بس وهي بتصده
ومروان ي قلب امه وحيد سنجل بائس يائس
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::وفي يوم كانت نتيجة ميرا هتظهر
الكل قاعد في الريسبشن عند فهد
فهد وحور وكرما وعاصم ومروان وعمر وميرا
عمر ماسك الفون وفاتح الموقع والكل قاعد حواليه
الكل قاعد قلبهم خلاص من الخوف ومن القلق
ميرا قعدة بعيد عنهم ومش معاهم اصلا وخايفة جدا
فهد قرب منها اخدها في حضنه
ميرا بدموع محبوسه واتحمقت جدا: أنا خايفة اوي خايفة مجبش المجموع إللي بتمناه
فهد بأبتسامة وحنيه:وفيها أي عادي جدا يعني هما إللي جابو مجموع كبير ودخلو كليات قمة عملو ايه
ميرا بخوف وقلق:بس أنا فعلا تعبت ومن حقي الاقي مجهودي
فهد بأبتسامة:طب كويس انك عرفة انك تعبتي وربنا عمره ما ضيع تعب حد كدة حتي لو مكنش في الدنيا هيكون في الاخرة وخليكي وثقه أن ربنا هيختارك الصح وزي ما قال سبحانه وتعالى(قل لن يصيبنا الا ما كتبه الله لنا)
ميرا بأبتسامة حب:يعني أنا لوجبت مجموع حلو حضرتك مش هتزعل
فهد بأبتسامة وتبت في حضنها:لا طبعا دي حياتك وأنتي بس إللي لبكي تتحكمي فيها إزاي
ميرا حضنته: أنا بحبك اوي بجد
عمر بصوت عالي:ظهرت ظهرت ظهرت
الكل جري عليه بخوف
ميرا بتوتر وخوف:كام ي عمر ككاام
عمر بص شافها
عمر بصدمة:اييييه معقول
ميرا بدموع:عمر ونبي ما وقت هزار حبت كام
عمر رمي الفون عالكنبه:اتفضلي ي استاذة شوفي
ميرا راحت عند الفون وبتمشي وقلبها قرب يقف
اخدة وقت كبير رغم صغر المسافة
ميرا مسكت الفون وكانت مغمضة عنيها وفتحتهم بصعوبة
ولسة بتشوف
ميرا بصدمة:مش معقوووووووووول
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!