Uncategorized

رواية عشق الأيام الفصل السابع عشر 17 بقلم منار كريم

 رواية عشق الأيام الفصل السابع عشر 17 بقلم منار كريم

رواية عشق الأيام الفصل السابع عشر 17 بقلم منار كريم

رواية عشق الأيام الفصل السابع عشر 17 بقلم منار كريم

فضل حمزه يرن علي ايام بس كانت سايبة تلفونها في البيت اتصل علي حبيبة وعمر يسألهم عليها 
عمر = دا مين البارد اللي بيتصل دلوقتي ده 
حبيبة بنوم = طب رد شوف في أي ليكون حد حصله حاجه 
عمر = دا حمزه اللي بيتصل الووو 
حمزه = عمر هي ايام مش عندكوا 
عمر = ايام وايام هي اي اللي هيجبها هنا دلوقتي هي مش معاك 
حمزه = انا صحيت ملقتهاش وسايبة فونها كمان قلت اسالك يمكن جت لحبيبة 
عمر = حبيبة هنا اهي وهي مجتشي تسرب القلق والخوف لقلب حمزه 
حمزه = طب سلام يا عمر واسف علي الازعاج 
عمر = لا متقولشي كدا 
حبيبة = خير يا عمر في أي وحمزه ماله 
عمر = مش عارف بس ايام مش في البيت وسايبه الفون في البيت ومش عارف ليها وكان مفكر أنها عندنا هنا 
حبيبة = انا لازم اروح لحمزه يا عمر اشوف ايام فين 
عمر = طيب قومي البسي وانا هلبس ونروح 
حبيبة = ماشي يلا علي شان منتاخرشي 
حمزه في نفسه يا تري انچي هي سبب اختفائك يا ايام ولا اي اللي حصل يا تري انتي فين يا ايام واي اللي خلاكي تمشي من غير ما تقوليلي قطع تفكيره خبط عمر وحبيبة علي الباب راح فتح علي اساس انها ايام 
حمزه با اندفاع = ايام ………….. عمر تعالي 
عمر = متقلقشي يا حمزه خير اكيد ايام راحت اي مول ولا حاجه زمانها جاية .
حمزه = يا رب يا عمر 
حبيبة = حمزه لما ايام تيجي اوعي تزعق فيها انت سامع علي شأن أنا عارفاك كويس 
حمزه = بس تيجي وعدي خمس دقائق ولقي الباب بيتفتح قاموا جري لقوا ايام داخله مبسوطه جدا 
آيام = اي دا بيبو اي اللي جايبك دلوقتي يا بنتي وكمان انتوا مش كانوا فرحكوا امبارح هو في أي انتوا ساكتين لي في أي يا حمزه 
حمزه= انتي كنتي فين يا ايام 
عمر = طب نستاذن احنا بقي يلا يا بيبو نروح 
حبيبة = يلا ومشيو 
آيام = كنت علي البحر شوية ( توقعاتكوا غلط ????????) 
حمزه = ومقولتليش لي أو مختيش فونك لي معاكي 
آيام = في أي يا حمزه انا لقيتك نمت بعد ما صلينا الفجر وانا مجليش نوم قلت اتمشي علي البحر شوية ومش رضيت اصحيك ونسيت الفون في أي لده كلوا 
حمزه = في أن الهانم بتمشي من غير ما تستاذن جوزها وكمان انتي متخيلتيش كام سناريوا جم دماغي وده كلوا ولسه بتسالي في أي 
آيام بعد ما حست بغلطها = ايام ببراءه وهي بترمش بعيونها حمزه حبيبي انا اسفه مفكرتش أن ده كلوا ممكن يحصل في الشوية الصغننين دول 
حمزه بحنية = بصي يا آيام بعد كدا يا حبيتي عايزه تروحي في أي مكان اي كان انا مش همنعك بس ابقي عارف من قبلها وكمان متنسيش فونك تاني مره ماشي يا حبيبتي 
آيام = حاضر يا احلي حمزه انا هروح اطلب  الفطار بقي علي ما تصلي الضحي 
حمزه = ماشي يلا لاني جعان جدا  وبعدها اخدك وننزل بقي نتفسح ونتمشي براحتنا ولا اي وغمز ليها 
آيام وهي بتضربة بقبضه أيدها الصغيره علي كتفه بطل بقي الحركه دي 
وطلبت الفطار 
__________*____________*_____________
عند عمر في الشالية 
عمر = بيبو يا بيبو اي فينك 
حبيبة = انا هنا في المطبخ يا عمر تعالي 
عمر نزل = اي دا انتي بتعملي اي 
حبيبة = زي ما انت شايف بعمل الفطار 
عمر = لي بس يا حبيبتي ما انا كنت هطلب دليڤري 
حبيبة = لا لان انا بحب اعمل اكل بأيديا انا 
عمر بحب وهو بيبوس ايد حبيبة = تسلملي ايديكي يا حببتي يلا هسيبك احضر الاطباق ونخلص اخدك افسحك كدا شوية ونتكلم براحتنا انا ما صدقت عايز اتكلم معاكي كتير اوي 
حبيبة = حاضر يا حبيبي يلا 
______*______*_______*_____*_______*
الراجل / ايوا يا هانم وإلله زي ما بقولك كدا حمزه ومراته بيعملوا شهر عسل جديد مع أخته وجوزها عمر 
انچي / ماشي اقفل دلوقتي وبعد ما قفلت وهي بتكلم نفسها ماشي طب وربنا ما سيباكوا تتنهو ويا انا يا انتوا ( شريره اوي ????????)
_______*________*_______*__________*
حمزه = يلا بقي يا حببتي البسي علي شأن ننزل 
آيام = اوك خمس دقائق وبعد ربع ساعه 
حمزه = ايام هما مش كانوا خمس دقائق رحتي فين دا كلوا 
آيام = في أي يا حمزه اعصابك يا حبيبي في أي 
حمزه = استغفر الله العظيم يا رب انتي هتنزلي كدا 
آيام وهي بتتكلم بغيظ من تحت سنانها= حمزززززززه 
حمزه = طب اعمل اي ما كل اللبس حلو عليكي 
آيام = يلا يا حمزه يلا يا بابا ربنا يهديك وخرجوا 
حمزه = والله انا حاسس اني متجوز واحد صاحبي 
آيام = سمعتك يا حمزه ومتخلنيش انكد عليك وانت عارف نكدي 
حمزه بخوف مصطنع = اسف والله اسف يا باشا يلا بينا 
آيام ضحكت = يلا بينا  
( يا جماعه انا عايزه اروح شرم محدش رايح ياخدني معاه ???????? بدل الجو اللي بيموت ده ) ___*___*____*____*____*____*______*___
عند عمر = ها يلا يا بيبو 
حبيبة = يلا يا حبيبي 
عمر = يبقي انا همشي مع القمر ده لوحدي كدا مش مصدق 
حبيبة = لا صدق ويلا بقيييي
___*____*____*____*___*___*___*___*___
آيام = ها بقي يا حمزه احنا هنروح فين 
حمزه = ايام سامحيني
آيام بضحك = اسامحك علي اي يا حبيبي 
حمزه = علي اللي هعمله دلوقتي وحط علي وشها مخدر وايام اغمي عليها 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!