Uncategorized

رواية الفهد والفاتنة الفصل العاشر 10 بقلم آية هاني

 رواية الفهد والفاتنة الفصل العاشر 10 بقلم آية هاني

رواية الفهد والفاتنة الفصل العاشر 10 بقلم آية هاني

رواية الفهد والفاتنة الفصل العاشر 10 بقلم آية هاني

تيا بصدمه : نععععععععععععم
ابيه هو انت عارف انت بتقول ايه
سليم : هو ايه الي عارف انت بتقول ايه عايز اخطب صاحبتك دي فيها حاجه
تيا : بس انت يا ابيه مش شوفتها غير مره وآحده لما جت المستشفى إنت متعرفهاش وكمان إنت أكبر منها ب١١ سنه 
سليم بحده :في ايه يا تيا شوفت واحده واعجبت بيها وعاوز أتقدم محسساني إني عجوز فرق السن دا مش كبير في ناس كتير بتتجوز أكبر من كدا
تيا : خلاص يا ابيه تبقى قولي هنتقدم امتى واقولها
سليم وهو ينهض إلى غرفته : تمام تصبحي على خير
تيا وهي تتبعه بنظراتها : وحضرتك من اهلو
………………………………… 
اما عند رانسي بعدما خرجت من المستشفى وتوجهت إلى البيت لتفتح باب المنزل وتتفاجئ 
بابيها يجلس على الكرسي في الصاله
رانسي بصدمه : بابا… لتجري عليه بسرعه البرق وهي تحتضنه بدموع
رانسي بدموع: كل دا يابابا في السفر هنت عليك تسبني لوحدي
السيد حمدي المغربي بحنان لابنته الوحيده : أنا آسف يا قلبي بس كان في مشاكل في الفرع إلى فى إيطاليا وكان لازم انا اسافر عشان احلها
رانسي وهي تمسح دموعها : خلاص المهم دلوقتى انك معايا
حمدي بمرح ليخفف عنها : ها ياست رانسي هتأكلينا من اكلك العك دا ولا نشتري بيتزا احسن
رانسي بمرح : لاااا انا هعمل الاكل دا انا عليا مكرونه فشر.. 
حمدي بيتريقه : ايوه منا عارف ياختي بأماره ما فضلتي ماسكه المكرونه وتغسلي فيها لحد ما بقت عصيده وبعدين رايحه تعمليها قال فشر قال يالا يا كدابه
رانسي بتذمر : الله انا حستها مش نضيفه وكل ماغسل فيها تطلع مايه وحشه اعمل انا ايه
حمدي بمرح : ولا حاجه اصل انا مش مستغني عن نفسي واتحجز في المستشفى أول ما انزل مصر كده هطلب بيتزا بالجبنه و اتنين بيبسي وخلاص
لحد ما اجيب واحده عامله تعمل الاكل
????????????????????????????????????????????
اما عند أدهم بعد ما اخد شاور بسبب المقلب إلى ليان عملته فيه
قرر انه هيروح المول عشان يجيب له هدوم جديده ودريس مفاجأة إلى ليان جديد معه نقاب من نفس اللون
هو ينزل من الدرج ليسمع صوت تصفير
ليان بشقاوه : ايوه بقا اخويا المز متشيك ورايح فين كدا يا دومي
أدهم : بس يام لسان انا لسه منستش المقلب إلى عملتية فيا بس جهزي نفسك عشان هعمل فيكي مقلب تمام
ليان بخوف مصطنع : أنا قلقت منك
لترجع تردف بمرح وهي تغمز له : مقولتليش بردو رايح فين يا مز
أدهم وهو يضحك ويضرب كف على كف : مجنونه والله انا ياستي رايح اجيب شويه هدوم جديده ليا وكدا
ليان : تمام بس متنساش الشوكولا بتاعتي و الا هتتنفخ
أدهم وهو يمشي : تمام يا حجه حفظت واللهي
????????????????????????????
في المول كانت لوجينا تختار لها فساتين محتشمه مع الحجاب المناسب وهي تمشي لتخبط في حائط ولكنه حائط بشرى 
لوجينا : انتا يا بنآدم مش تحاسب هو إنت داخل تخبط في خلق الله 
الشاب : معلش انا اسف بس انا مختش بالي 
لوجي بغيظ : اعمل ايه انا باسفك إيه بقا افرض كنت وقعت اتعورت وإنت شبه الحيطه كده 
الشاب : مقولت انا اسف يا انسه هو جر شكل وخلاص 
لوجي : جر شكل ايه يا حيوان يجموسه انت مش بردوا انت الي طويل زياده ومفكر الناس كلها زيك ومش بتبص أن في ناس مش طويله زيك ماشيه على الأرض 
أدهم : بقا انا حيوان وجموسه يا عيله برأس كلب انتي انتي اصلا آنتي مكنتيش منتبه اعملك ايه يعني وكمان انا اتأسفتلك مع إن مش أنا إللي غلطان امشي يا طفله شوفي انتي رايحه فين 
لوجي لادهم الذي ابتعدا عنها : أنا مش طفله يا حيطه 
لتذهب لوجي لتكمل ما كانت تفعله ولكن مع اختلاف انها تشتم أدهم في سرها 
…………………………. 
اما عند ليان بعد ذهاب أدهم ذهبت استحمت ولبست هوت شورت لونه اسود وتيشرت ابيض وتعمل شعرها الطويل الناعم على هيئه قطتين وتمسك الهاتف لتتصل على كيان 
ثواني وردت كيان 
_الو ي كيان مفتحتيش لي ي بنتي قلقتيني عليكي آوي.
لترد عليها كيان بتعب:تعبانه ي ليان حسه إن جسمي مكسر. 
لتقول لها ليان بقلق:يا الله طب أنا هكلم رانسي وهنجيلك ي حببتي نطمن عليكي.
لتقول لها كيان:ماشي ي حببتي تنوروا.
ثم تغلق معها الهاتف وتهاتف رانسي :رانسي تعالي نروح علي بيت كيان نزورها وكده دي صوتها تعبان آوي ي بنتي.
لتقول لها رانسي :طيب يلا هقوم البس واجي عليكي بس بتاكسي وكده ف اجهزى علطول 
لتوافقها ليان الرأي
وبعد فتره تأتي رانسي أسفل منزل ليان لتهاتفها تامرها بالنزول ثم يذهبوا. 
وبعد فتره الوصول وقف التاكسي امام فيلا كبيره لا بل قصر فهم للغايه بأحد الاماكن الراقيه لتنزل كلا من رانسي وليان ويدفعو الأجره ثم تقول رانسي بصدمه:الله الله الله ده إحنا طلعنا مصاحبين اغنيا ي بت ي ليان.
لتقول ليان وهي تضحك :ي بنتي قولي الله أكبر يخربيت الدبش يلا اتفضلي قدامي عشان ندخل.
لتقول رانسي وهي تلف ورائها وتدفعها للامام :لا ي حببتي اتفضلي آنتي قدامي يلا.
لتضحك ليان ثم تقول وهي تلف راسها وتنظر لها:طب بالراحه لحسن أتخبط ف….. ولكن لم تستطع تكمله جملتها لتصتدم بشخص ما لتنظر له فتراه ينظر لها بغضب قائل بصوت اجش:مش تفتحي ي عاميه آنتي
لتقول ليان بحرج وتوتر : أنا… انا أسفه مم ممش قصدي..
لتقول رانسي من ورائها بغضب:إنت إللي اعمى ي بتاع إنت وبعدين منتا شايفنا داخلين كنت تمشي في حتة تانيه بلاوي وبتتحدف علينا اووف.
ليقول رائف بغضب :مش فاضي للعب العيال بتاعكو ده.
لتقول رانسي بغضب :طبعا مهو الفرجه في التليفون مهمه ليكو ولما تخبطو في الناس ترموها علينا..
لتقول لها ليان بحرج:رانسي كفايه يلا نخش ل كيان..
ثم يتحركو ليمنع رائف ليان من الحركة قائلا وهو يشهر ذراعه امامها مانعا أياها من الحركة :آنتي داخله فين ولمين ي بتاعه آنتي.
لتقول ليان بحرج وهي تنظر في الارض:أنا.. داخله ل كيان صاحبتي.
ليقول رائف بأبتسامه خبث:أهاا كيان أختي طب اتفضلي اتفضلي
لتدخل ليان وورائها رانسي التي ترمي رائف بنظرات الاشمئزاز والغضب لينظر رائف ل طيف ليان ثم يبتسم بخبث ويذهب لعمله. 
بعد خروج رانسي من منزل رائف هي وليان تذهب إلى البيت بعد الاطمئنان على ليان
لتذهب ناحيه المكتب لتجد والدها يراجع بعض الصفقات 
رانسي : ايه يا حجوج كل دا لسه منمتش ليه
حمدي بهدوء : مفيش يا راسو بس انا براجع شويه صفقات وكدا حمدي : لا ادخلي غيري لبسك ونامي وانا لما اخلص هدخل انام
رانسي بحنان : ماشي يا بابا بس حاول ما تتعبش نفسك كتير ونام تمام
لتذهب رانسي إلى غرفتها وتغير ملابسها وتقعد على السرير
ليرن هاتف رانسي بتيا
رانسي بقلق : في حاجه يا تيا انتي تعبانه ولا مامتك فيها حاجه
تيا بتلعثم : اصل…….. اصل
رانسي بقلق أكبر : في ايه يا زفته قولي بقا متخرجنيش عن شعوري
تيا بسرعه : اصل ابيه سليم عاوز يتجوزك
رانسي بصدمه :إييييييييييه
.تيا بتوتر : في ايه يا رانسي
رانسي : تيا انتي عبيطه ولا عبيطه اخوكي مشفنيش لغير مره واحده ودي كانت في المستشفى هيخطبني ليه
تيا بتوتر زائد :مش عارفه واللهي هو قالي كدا بس وكمان… اصل.. اصل يعني
رانسي : في ايه يا تيا تاني قولي بسرعه يالا
تيا بسرعه : سليم جاي بكره هيتقدملك
رانسي بصدمه أكبر : نععععععععععععععم 
يتبع…
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!