Uncategorized

رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل السادس عشر 16 بقلم نرمينا راضي

 رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل السادس عشر 16 بقلم نرمينا راضي

رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل السادس عشر 16 بقلم نرمينا راضي

رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل السادس عشر 16 بقلم نرمينا راضي

صحت في نص الليل، جرت عالحمام تقيأت كذا مره، قفلت باب الحمام عشان عمر ميسمعهاش ويصحي يشوفها بالمنظر ده، خدت دش عالسريع وغيرت ملابسها، ودخلت عشان تنام حست بإرتفاع في درجة حرارة جسمها 
مكنش قدامها حل غير إنها تصحي عمر، هو الوحيد اللي بيحتويها ويطمنها، كان جسمها بيرتعش وضربات قلبها بتزيد 
هزيته عشان يصحي بصوتها اللي باين عليه التعب  
يمنى: عمرر…عمر..اصحي مش قادره 
عمر بصوت ناعس:امممم 
يمنى عيطت هي من النوع الحساس جدا اللي بيعيط من اقل حاجه 
عمررررر 
اتفزع لما سمع صوت عياطها اللي زي الاطفال،قام قعد علي السرير بخضه، احتوي وشهها بإيده 
عمر بخوف وقلق:فيك ايه ياحبيبي،مالك يايمنتي
يمنى بعياط وماسكه بطنها بإيدها 
بطنى ياعمرر، حاسه بمغص ودوخه وقلبي بيدق جامد 
عمر خوفه زاد اكتر لما لمس وشها لقى درجة حرارتها عاليه 
فضل يبوس في ايديها وكل حته في وشها عشان يطمنها ويهديها 
بس هي من تعبها مبطلتش عياط 
عمر بقا عامل زي المجنون من الخوف، هي قبل متكون حبيبته فهي بنته وطفلته المدلله ومجنونته 
يعني ايه يشوفها بتتوجع قدامه وميعرفش يعملها حاجه 
شدها لحضنه جاامد وكأنه هاين عليه يدخلها جوا ضلوعه 
عمر:طب استحملي خمس دقايق هجيب دكتور 
يمنى:لاا ياعمر متسنبيش عشان خاطري 
عمر وهو بيبوس باطن ايدها وراسها:انا معاكي وجنبك والله مهسيبك ابداا 
طلع تلفونه اتصل علي رقم بتوتر وعصبيه 
انا عاوز دكتور حالااا،حاالاا ياأيمن 
أيمن هو اللي بيدير الفندق ده اللي هو في الاصل بتاع عمر بس يمنى متعرفش انه بيملكه 
ايمن بخوف من زعيق عمر عليه،الكل هنا بيعمله ألف حساب،حتي لما جه الفندق يمنى استغربت من خوف واحترام الناس ليه،بس افتكرت هما بيخافوا منه مثلا عشان هو معروف وكده وابن اهم رجل اعمال في مصر كلها مكانتش علي علم بأنه مالك الفندق 
ايمن:حاضر ياباشمهندس بس صعب الاقي دكتور في نص الليل كده 
عمر بزعيق:اتصررررف مرااتي  تعبااانه ياغبيي،جبلي اي زفت من تحت الارض دلوقت 
ايمن:حاضر ياباشمهندس هش…..تيت تيت تيت 
عمر قفل في وشه،واخد يمنى في حضنه،فضل يطبطب عليها ويغازلها بالكلام الحلو عشان ينسيها الوجع 
يمنى بتعب:هو انا ليه حاسه انك بتتصرف زي مايكون  الفندق ده ملكك
عمر بضحك:هههه مهو فعلا ملكي،قصدي ملكك انتي ياقمري،وانا قايلك لما كنا في الطياره،اي حاجه عمر بيملكها بقت بتاعتك 
يمنى بصوتها التعبان بتقلد اللمبي:الله عليك ياعم بخ ????
عمر انفجر من الضحك:ههههه حتي وانتي تعبانه بتهزري 
يمنى:عاوزه أسألك سؤال ياموري 
عمر وهو بيداعب أنفها بشفايفه:أسألي أي حاجه تخطر في بالك ياطفلتي الحلوه 
يمنى:هي قناة السويس 
عمر:مالها ياروح قلبي 
يمنى:ترددها كام ????????
عمر مات علي روحه من الضحك وهي فضلت تضحك معاه 
عمر:انا بقا اللي عاوز أسالك سؤال 
يمنى تناست انها تعبانه اصلا او بمعني اصح الوجع بدأ يخف 
بتقلد عادل إمام:السؤال لغير الله مذله نيهااااع ????????????
عمر فضل يضحك ويضمها لحضنه اكتر ويبوس شعرها ورقبتها بحنان لحد معنيها راحت في النوم وهي جوا حضنه 
همس جنب ودنها وهو بينام علي المخده وينيمها معاه:انتي نقطة ضعفي يايمنى،انا مستعد اخسر اي حاجه في الدنيا واكسبك انتى،انتي الهوا اللي بتنفسه،بعشقك لدرجه متحملش عليك لو شكة دبوس، ربنا يباركلي فيكي ويحفظك يانبض الفؤاد ♥♥
..
 الموبايل بتاعه رن بإسم أيمن ،كان وقتها راميه علي الأرض لما كان متعصب عشان وجع يمنى،أول ماسمعه بيرن،نط من السرير بسرعه وكنسل عليه،هو ماصدق ان يمنى نامت فمش عاوز يقلقها 
اتصل هو بيه 
عمر:مترنش تاني يازفت 
أيمن:مش حضرتك عاوز دكتور ياباشمهندس 
عمر:خلاص متجبش حد..سلاام…
قفل تلفونه خالص،وطلع عالسرير شال راس يمني بالراحه من علي المخده ونيمها علي دراعه،باسها برقه ونام..
…تاني يوم العصر قام من النوم مخضوض عليها،افتكر تعبها المفاجئ في نص الليل بص جنبه ملقهاش،خاف أكتر 
نادى عليها بصوت عالي،مردتش
مسك شعره بجنون ونط جري من السرير يصرخ بصوت عالي 
يمنااااااااااه 
يمنى اتخضت من صراخه طلعت من المطبخ جري 
يمنى:في ايه ياعمر بتزعق كده ليه 
مردش عليها وراح باسها جاامد ومدخلها في حضنه 
كل ده وهي مصدومه 
سحبت نفسها منه براحه،وقفت علي رجليه ولمست دقنه برقه 
مالك ياحبيبي في ايه 
عمر عيونه دمعت،حضنها جامد لدرجه كان هيكسر ضلوعها من قوة حضنه،خاايف اووي،يمنى اوعي تسيبيني،والله العظيم اموت فيها 
باسته من أرنبة مناخيره برقه:ششش انا قاعده علي قلبك ومربعه كمان،وبعدين بقيت كويسه والله،كانو شوية تعب وراحو لحالهم،مسحت دموعه برقه وباست جفونه..
روح خد دش علي ماأحضر الفطار 
عمر:متعمليش حاجه ،هكلم الدليفري يجيبلنا فطار 
يمنى:لا.بلاش نطلب أكل من برا..أنا حاسه ان تعبي ده من الأكل اللي كلته من برا 
عمر:ليه ياحبيبتي،ده من أحسن المطاعم في دهب 
يمنى:بس معدتي مش متعوده ع اكل برا،انا هعمل انا الفطار 
عمر:انا بقول كده عشان متعبكيش ياحبيبتي،باس ايدها..بس انا بفضل اكل من ايد مراتي روح قلبي ونن عيني باس برقه علي شفايفها وبعدين دخل ياخد دش..
يمنى شغلت أغنيه هتفضل في قلبي لجوانا ملاح وفضلت تتراقص عليها برقه وهي بتحضر الفطار
..
هتفضل في قلبي
هتفضل في قلبي حيفضل حبك معايا
هتفضل في قلبي يا حبيبي للنهاية
هتفضل في قلبي حيفضل حبك معايا
هتفضل في قلبي يا حبيبي للنهاية
و سنين حتعدي علينا عاشقين
و الحب مالينا حتعيش هنا ويايا
ولا يوم حتغيب على عيني
ولا يوم حاجة تقسيني
ده هواك عندي كفاية
و سنين حتعدي علينا عاشقين
و الحب مالينا حتعيش هنا ويايا
ولا يوم حتغيب على عيني
ولا يوم حاجة تقسيني
….
حطت الفطار علي السفره الصغيره اللي في المطبخ..وقعدوا يفطروا…عمر شدها قعدها علي رجليه وبدأ يأكلها زي الأطفال
…فطروا  وقعدوا يتفرجوا عالتلفزيون كالعاده مقعد يمنى بين رجليه وبيتفرجوا عالتلفزيون 
جاله اتصال من حمزه خطيب ريناد أخته
عمر:حبيبي عامل ايه 
حمزه:انا تمام الحمدلله.المهم ياعريس الجواز حلو ????
عمر:بكره تتجوز وتعرف ????????
حمزه:ههههه ماشي ياباشا.بقلك انا قررت نعمل الفرح في باخره في دهب ايه رأيك 
عمر:طب والله فكره حلوه وانا موافق ياعم 
حمزه:عشان مصلحتك ياباشمهندس صح ????????
عمر:هههه بس يلااا..اقفل بقا مش فاضيلك 
حمزه:ههههه ماشي ياكبير..سلام..
….
يمنى بفرحه هييييه هنروح فرح هنروح فررح ????????????
عمر:ههههه مجوز طفله والله 
يمنى:عمر عاوزه اشتري فستان 
عمر:حالاا ويكون عندك محل فساتين من ارقي الموديلات تنقي اللي عاوزاه ياروحي 
يمنى بتقلد احمد مكي في فيلم طييرر انت:اوووه لقد إنتابتني القشعريره ????????????
عمر وهو بيبوسها مع كل كلمه بيقولهالها:أي حاجه بنوتي تطلبه هيكون عندها حالا 
يمنى:بس انا عاوزه انزل اتفرج عالمحلات واشتري انا،انا بحب متعة التسويق ياعمر…حاوطت رقبته بايدها وقعدت علي رجليه 
أرجوك خلينا ننزل نلف عالمحلات ونتفرج عليهم.عشان خاطري وافق 
عمر بينيمها علي صدره وبيبوس شعرها:وانا موافق ياروح قلبي طالما ده هيفرحك 
يمنى:هيييه بحبك اووي 
عمر:وانا بعشقك يابنوتي 
يمنى بتجيب ورقه وبتكتب فيها 
عمر بمزاح :ايه ياحبيبتي اعتزلتي الجنون وهتتجهي للشعر ولاايه ????????
يمنى:لاا دي طلبات هتجبهالي دلوقت 
عمر:طلبات ايه دي 
يمنى:عاوز دوريتوس وكرانشي وشيتوس ومصاصات كتير ولبان كلورتش وبيك رولز وشوكولاا دايري ميلك وورد 
عمر:ههههه حاضر ياحبيبتي 
بيطلع تلفونه يطلب الحاجات اللي يمنى عاوزاها 
اخدته منه التلفون وهي بتلوي شفايفها زي الاطفال
يمنى:لااأه…عاوزاك انت تجبهالي.هيبقا ليها طعم أحلي
عمر وهو بيبوسها من شفايفها:إنتي اللي طعمك حلو يانبض فؤادي..
…بالفعل لبس ونزل جابلها كل الحجات دي بزياده 
بعد مرجع فتح باب الشقه وحط الشيبسيات علي التربيزه وخبى الورد ورا ضهره ونادي عليها 
عمر: بنووتي الحلوة فين 
يمنى:اناا في المطبخ يامووري 
عمر دخل ومخبي الورد..اتفاجئ بيمنى قاعده علي رخامة المطبخ وماسكه برطمان نوتيلا في ايديها ومنهمكه في أكلها 
عمر بضحك علي شكلها الطفولي:ههههه ايه ده يايمنتي 
يمنى من غير ماتبصله وهي مشغوله في أكل النوتيلا:انت شايف ايه 
عمر:شاايف اجن واحده في الكوكب..طلع الورد 
شوفي جبت لبنوتي ايه 
يمنى بتسقف زي الاطفال:هيييه ورررد التولييب 
عمر حط الورد علي التربيزه وشالها..حاوطت وسطه برجليها وثبتت نفسها بإيدها 
بدأ ياكل بشغف  من الشوكولا اللي مغطيه شفايفها،همس قدام شفايفها بعشقك بجنون..
مشى بيها وهي لسه متشعلقه في رقبته..قعدها برفق علي الكرسي 
عمر:غمضي عيونك يايمنتي 
نفذت اللي قاله 
قرب منها باسها من عيونها…فتحي عيونك بقا 
يمنى فتحت عينها،شهقت بدهشه لما شافت خاتم شبه الألماس بيلمع في علبه رقيقه زرقاء 
يمنى بدهشه:هو…هو ده ألماس 
عمر: ده خاتم  Blue Diamond أغلى خاتم على مستوى العالم،  بيحتوى على 6.01 قيراط من الماس الأزرق، و سعره 10 مليون دولار..بس ميجيش جنيه في غلاوتك ياطفلتي 
يمنى لسه مذهوله:انت…انت..جبت ده عشاني 
عمر:ولو مش عشانك هيبقا عشان مين 
اترمت في حضنه جامد وعينها مدمعه:انا مش عارفه اشكرك ازااي 
عمر بيبوس دموعها:انا اللي مش عارف اشكر ربنا ازاي انه رزقني بيكي..يا من ينبض الفؤاد بإسمك ♥
…بعد اليوم الجميل ده..يمنى زينت الاوضه بورد التوليب اللي عمر جابهولها وولعت شمع كانت الشمعه علي شكل قلب ليها قاعده عشان تتسند بيها..ملت الاوضه من الشمع ده..
وقضوا ليله ولاا ألف ليله وليله..♥♥
………
قام عمر الصبح ملقاش يمنى جنبه 
عمر لنفسه:تتحسدي يايمنتي بقيتي تصحي بدري وانا نايم زي ضلفة الباب ????????
اما اقوم اشوف المجنونه دي بتعمل ايه 
…طلع لقاها قاعده علي الكنبه ولابسه قميصه وماسك ازازه البرفيوم بتاعته بتشم فيها 
عمر بدهشه:اييه اللي انتي بتعمليه ده ياحبيبتي 
يمنى بخضه وهي بتقلد سعيد صالح في مسرحية العيال كبرت:  خضتني ياإسمك إيه ????????????
عمر:هههه بتعملي ايه يامجنونه انتي 
يمنى:ازازة البرفيوم بتاعتك مش عارفه اشيلها من ايدي..هاين عليا اشربها..حاسه ان عاوزه افضل اشم فيها علطول كده.وغرقت قميصك بريحتها ولبسته..هاا ايه تاني ????????
عمر:ولاا حاجه ياباشا كمل جنانك يامعلم ????????
وانهارده بقا انا اللي هعمل الفطار..
يمنى:إفعل ماشئت نيهااع ????????
عمر :هههههه ايش هالطعامه ياريتان ????????
يمنى:من بعض ماعندكم 
عمر: أجل ياسيدي ???????? انا داخل اعمل الفطار اهو عشان ننزل نجيب الفستان وانا اجيب بدله عشان فرح ريناد وحمزه 
…عمل الفطار وفطروا ونزلوا يشتروا حاجتهم 
يمنى دوخت عمر عالمحلات كلها ????بقا تطلع من محل لمحل وعمر ماشي يلطم وراها ????????
واخيرا عجبها فستان لونه بيبي بلو في أبيض شيفوون بديل بسيط وفيونكه من الوسط 
عمر:بلاش ده ياحبيبتي هيبقا ضيق عليكي 
يمنى بزعل:عشان خاطري،ياعمر..ده الوحيد اللي عجبني وبعدين مش هيبقا ضيق صدقني 
عمر:متأكده 
يمنى:اه والله انا عارفه جسمي 
عمر وطي عليها همسلها عشان محدش يسمع:بس انا عارف جسمك احسن منك ياروحي عشان كده بقلك بلاش 
يمنى وشها احمر.ضربته في صدره براحه:قليل الأدب 
ومن هنا لهنا جابت الفستان برضه واقنعته بدلعها والباشا اللي بلد كلها بتعمله الف حساب..سمع كلامها ووافق ع اساس انه مش ضيق عليها..
وهي كمان اللي جابتله البدله علي زوقها لونها أزرق والقميص بلون فستان يمنى.. بيبي بلوو 
….. 
جه ميعاد فرح حمزه وريناد اللي اتعمل في افخم القاعات علي ارقي باخره في دهب كلها.. فرخ أخت الباشمهندس عمر صاحب اكبر شركات بترول لازم يبقا بالرقي ده.. 
… 
عمر لبس وحط برفانه كان وسيم اووي.. 
باس يمنى من راسها وقالها البسي انتي وهستناكي تحت. واحد صاحبي عاوزني في حاجه في الشغل فهنزل خمسه كده ع متلبسي ورني اجي اخدك 
بالفعل عمر نزل ويمنى بدات تلبس 
يمنى بعدت ملبست الفستان بصت لنفسها في المرايا:كانت اميره من اميرات ديزني..جميله اووي 
بس لسوء حظها الفستان كان بارز تفاصيل صدرها 
يمنى بتكلم نفسها في المرايا:أحييه ده عمر لو قتلني يبقا عنده حق..بس خلاص مفيش وقت..انا هطول الطرحه عليه وخلاص بقا..
.
خلصت لبس ونست ترن علي عمره..نزلتله تحت في الفندق 
عمر كان واقف مع تلاته من صحابه..كان واقف بضهره وصحابه وشهم في اتجاه مدخل الفندق..
.
يمنى نزلت في ثواني خطفت الانظار..عمر لقي صحابه متنحين بص لاتجاه عينهم 
اتفاجأ انهم بيصوا علي مراته.ملكه هو بس..ازاي غيره يتجرأ ويرفع عينه علي حاجه تخص عمر باشا 
..
لحظات وكانو صحابه التلاته كل واحد واقع علي الارض.اللي ماسك وشه من الوجع واللي حاطط ايده علي عينه واللي ماسك بطنه من ضرب عمر ليه بغباء 
..
احسن احسن تستاهلوا ماانتوا عارفين انها مراته وهو مبيرحمش ????????????..
..
عمر شد يمنى من دراعه جامد..عيطت من الوجع 
..وقفها في مكان فاضي في الفندق..ضرب بايده جامد علي الحيطه وراها..صرخ عليها بصوت مرعب 
..
إنتي مبتسمعييييش الكلام ليييه.اناا مش قلتلك هيبقاا ززففت ضيييق..اطلعي اخلي ام البتااع ده. ل والله يايمنى اخلي ليلتك مش معديه انهارده..
.
مردتش عليه..مش عارفه تنطق اصلا من عياطها وشهقاتها..حطت ايدها علي وشها وجسمها فضل يرتعش.
..
اتنهد بحزن.حس انه زودها.بس غصب عنه هو بيتجنن لما راجل غيره يفتتن بيها.دي ملكه وتخصه هو بس 
..
قرب منها..بعدت ايده عنها 
..شدها لحضنه جامد.فضل يتأسفلها لحد مهديت 
يمنى:مفيش وقت اغيره ومجبتش فستان تاني ..
.
عمر خلع الجاكيت بتاعه ولبسهولها عشان يداري تفاصيل جسمها الجميل
..
يمنى بهزار: انا مالي بقيت شبه مرات احمد السقا ليه وهي لابسه جاكيت بدله عالفستان في مهرجان الجونه 
????????
..
عمر:انتي متخلقتش اللي شبهك ياروحي انتي 
..
ركبوا عربيته وراحوا الفرح..
الباخره كانت روعه وريناد اللي كانت زي الملاك في فستانها وجنبها حمزه بشياكته ووسامته بس طبعا ميتقارنش ب سي عمر افندي ????????????..
اشتغلت اغينه اوعديني الجميله اللي رقص عليها كل الكابلز في الفرح..
اما يمنى كانت عيونها حزينه عشان جاكيت البدله كانت غرقانه فيه ????????فقريه يايمني مالراجل كان هيجبلك محل فساتين ????????..
..
عمر شدها من ايدها في الاول رفضت بس كالعاده بدوب في كلامه.رقصت معاه وهي عيونها حزينه بسبب الفستان 
لكن قلبها طاير من الفرحه لانها بين ايدين مالكها وراجلها ♥
إوعديني
لو زعلتي مرة مني تعرفيني
لو جرحتك غصب عني تحسسيني
ماتشيليش جواكي حاجة
تحكي ليا كل حاجة
لما هفهم هبقي احسن صدقيني
إوعديني
لو نسيت يا حبيبتي نفسي تفوقيني
لو خدتني الدنيا منك رجعيني
لو في لحظه زاد غروري
اشتكي لومي وثوري
بس اوعي في يوم تروحي وتسيبيني
انتي قلبي وانتي روحي وانتي عيني
حد عايز أعيش معاه لآخر سنيني
انتي بالنسبالي مش حب في حياتي
انتي كل حياتي فعلاََ افهميني
انتي قلبي وانتي روحي وانتي عيني
حد عايز أعيش معاه لآخر سنيني
انتي بالنسبالي مش حب في حياتي
انتي كل حياتي فعلاََ افهميني
إوعديني
لو في يوم الخوف ملكني تطمنيني
لو ذكائي في مرة خانّي تفهميني
لما أقسى في يوم تحني
وأما أغلط غصب عني
قبل ما أغلط غلطة تانية تلحقيني
إوعديني
لو يبيعني الكون بحاله تشتريني
تبقي أقرب مني ليا تكمليني
تبقي…♥♥

يتبع..

لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الوقت المتبقي لي للكاتبة روزان مصطفى

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!