Uncategorized

رواية حب وجنون الحلقة السادسة عشر 16 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة السادسة عشر 16 بقلم ياسمين جمال
رواية حب وجنون الحلقة السادسة عشر 16 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة السادسة عشر 16 بقلم ياسمين جمال

لتتفاجأ بصفعه تسقط ع وجهها ويعم المكان السكون 
غيد:مسمعش صوتك فاهمه فين ليلى 
واخذ ينظر هنا وهناك ولكن لم يراها 
غيد:ليلى اطلعى ولكن لم يجد رضا 
غيد :فين ليلى ياروما 
روما وهى تبكى من الم القلم :معرفش  ممكن روحت 
ليمسكها من يدها بقوة ويأخذها إلى العربيه وفتح بابه وزقها لتصطدم  بالشباك وركب هو أيضا 
وصل زياد :الكافيه ليدخل يلاقى الهدوء يعم المكان 
زياد :رهف فين روما وليلى 
لتخرج ليلى من أسفل المنضدة وتجرى ع زياد باكيه
زياد :مالك ياليلى وفين روما 
ليلى :روما خدها غيد يلا بينا نلحقها غيد متعصب ولما بتعصب بيتهور ومبيشوفش امامه 
ركب زياد وليلى العربه لكى يلحقوا بغيد 
 وصل غيد امام عمارته وينزل ويمسك يدها بقوة 
فى الشقه دلف زياد إلى الشقه ورمى روما ع الكنبه ف الصاله 
غيد :ليلى 
لا رد اخذ يفتش ف البيت ولكنه لم يجدها  يالها من مسكينه سوف يصب غضبه بها هى  
غيد وهو يمسكها من وجهها :فين ليلى 
روما:هى ف الكليه 
غيد:انتى بتقولى ايه يعنى هى هناك قالها بصوت عالى وجهورى اخافت روما منها 
روما :ايوة 
لتجد صفعه أخرى ع وجنتها 
غيد :  قلتى ليه انها روحت وايه إللى خرجك من البيت 
روما :عشان اسراء اتخطبت وعزمتنا ع الحفله دى 
غيد:مش انا قلتلك متطلعيش 
????????????????????????
غيد :ردى 
روما :ايوة قلت 
غيد:وانا رجل كرسى هنا منتى مش معتبرانى زوجك
روما :لا والله انا اتصلت كتير بيك بس مكنتش بترد 
غيد :يبقى تعتذرى 
روما :قلت لليلى قالتلى مش ينفع وان  كلها ساعه ونرجع 
غيد :لا والله وانا مالى بليلى هى قررت عشان انا اخوها اما انتى مراتى كنتى رفضتى انتى 
روما ????????????????????اسفه 
غيد :نعم اسفه اسفه ع ايه بالظبط 
انك طلعتى من غير اذنى ولا على احترامك ليا ولا ع الكلام 
روما :????????????????????????????
وانتوا بقى عملتوا ايه هناك قالها غيد  بغضب 
روما :مش عملنا حاجه بركنالها بس 
غيد:يعنى معملتوش حاجه غير كده مغنتوش
روما :لا مغنناش 
لتتفاجأ بغيد يضربها ويجرها من شعرها إلى الغرفه 
غيد :عارفه كنت هسامحك بس خلاص يروما الا الكدب اظاهر انك مش عارفه انى زوجك  بس انا هعرفك انك متكدبيش ع زوجك ومتطلعيش من غير أذنه والله لأعلمك الادب يروما من اول وجديد 
روما :وانا محترمه ياغيد 
غيد:بس مش محترمه  بيت زوجك    وخرج من الغرفه واغلق عليها 
روما :غيد افتحلى  غيد غيد متسبنيش هنا لوحدى  انا بخاف من الأماكن المغلقة لتقع ع الأرض من كثرة ضرباته لها   
ولكن غيد كان ف البلكونة لا يسمعها وهنا يدق باب الشقه   لتردف ليلى وزياد  ليلى  لتجد غيد يقف أمامها  وضربها قلم سقط ع وجنتها جعلها تقع ليمسكها مره اخرى وانهال عليها هى الأخرى فهو مجروح من الكلام الذى أتى له  ع تليفونه عقب الفيديو 
زياد :غيد سيبها واستطاع ان يبعده عنها 
زياد :سيبها خلاص ياغيد 
غيد :اسيبها ازاى انت مش مجروح زيى 
زياد :اهدى ايه إللى حصل لكل ده هما غلطوا بس مش للدرجه 
غيد :بس لما تجيلك رساله زى دى واعطاه الرساله 
ايه رأيك قولى هتعمل ايه 
زياد ????????????????????????????
غيد :يبقى تسبنى اربى إللى ليا وامسك ليلى ووضعها ف غرفته مع روما 
واغلق عليهم مجددا 
زياد :فين روما يغيد 
غيد:ليه هى جوه 
زياد :هاتها 
غيد:اسف يزياد انا ضربتها و
زياد :لو مكنتش شوفت الرساله كنا هنزعل بس خلاص لو انا كنت عملت اكتر من كده 
بس دى آخر مرة تمد ايدك ع روما فاهم محدش مد ايده قبل كده عشان تمد انت
غيد:انا بحبها بس الان المسافات بعدت 
زياد :بالعكس قربت   نظر له غيد بأستغراب 
ليقوم زياد 
طب سلام انا وتركه وغادر مذهولا من كلمته      
……………….. 
المجهول ١:تمام يفندم كله حصل 
على :تمام برافوا عليكم يرجاله 
المجهول ١:انت تؤمر بابيه 
على :ماشى  
……………….
عند أسر:يفندم ازاى مش نحلل دى احتمال نوجد بترول 
المدير :انا مش مستعد استهلك الماكينات ع الفاضى 
اسلام :مين قال  دا نسبه إيجاد البترول فيها ٩٠ %
المدير :انت تعبان ياأسر انت واسلام  وانا هكتبلكم اجازة ترتاحوا فيها 
أسر:بس احنا مش عايزين اجازة يفندم 
المدير :دى اجازة شهرين ترتاحوا فيها ومفيش كلام تانى  اتفضلوا 
خرج الشابان من الغرفه يلعنون هذا الرجل الذى ليس له ضمير 
…………..
ف الغرفه 
ليلى :روما انتى فين واخذت تنظر ف الغرفه لتجدها جالسه ع الأرض تضم رجليها إلى صدرها وتبكى 
ليلى :روما حبيبتى مالك لترفع وجهها لتجد الدماء عليه وأثار يد غيد يعلم ع وجهها 
ليلى :حبيبتى انا اسفه 
روما :????????????????????????????????????????ضربنى ياليلى غيد ضربنى????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????  
ليلى :روما اهدى 
لتلاحظ بعد دقائق عدم وجود صوت روما 
ليلى :روما مالك مش بتردى ليه كانت محتضنه اياها 
لتعدلها أمامها تجدها فاقدة الوعى 
ليلى :رومااااا بصراخ 
دخل غيد ع صوتها ف ايه 
ليلى :روما مش بترد عليا 
غيد:ايه وطار ع محبوبته روما اصحى روما  ولكن عرف انها فاقدة الوعى وحملها وذهبوا إلى المشفى
………..
أسر:وهو يلم ملابسه لازم نحلل 
اسلام :ازاى 
أسر:هناخد معانا عينه 
اسلام :ازاى واحنا مش معانا وماشيين 
أسر:منسافرش الان وبليل ناخد العينه ونسافر 
اسلام :تمام يصحبى 
أسر:تمام يلا لم هدومك عشان نكون جاهزين 
اسلام :حاضر 
……………….
ف فله السيوفى 
حسن :زياد جيت بدرى يعنى 
زياد :هاه اصل ملقتش حاجه 
حسن :ماشى يابنى 
كنت عايزك ف موضوع بعد الغداء 
زياد :خير 
حسن :خير ان شاء الله 
زياد :حاضر 
…………………..
ف إحدى المخازن 
يدخل على غرفه 
على :عامل ايه 
الشخص :الحمد لله 
على :سمعت آخر الأخبار 
الشخص :ان شاء الله هيكون موتك 
على :لا كده ازعل منك اصل غيد اتجوز البت روما بت حسن وكمان انا مسبتهمش يتهنوا ببعض  
الشخص بعصبيه :عملت ايه يااوسخ انسان شوفته 
على :كده هزعل وانت عارف زعلى كويس 
الشخص :موتك ع أيدى 
على :انا معملتش حاجه لسه دى البدايه بس بس لسه التقيل ورا     
الشخص :ربنا ينتقم منك       
يتبع..
لقراءة الحلقة السابعة عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق ياسين للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!