Uncategorized

رواية حب وجنون الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم ياسمين جمال
رواية حب وجنون الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم ياسمين جمال

ف الصباح ف تمام الساعة السادسه صباحا 
ف السجن 
الغفير :فين حسام قالها وهو يفتح التخشيبه 
حسام :انا 
الغفير تعالى ليك زيارة 
خرج حسام ليدخل غرفه المأمور 
حسام :على بيه
على :ايوة يحسام  ممكن حضرتك تسيبنا شويه 
المأمور :اكيد 
…………..
ف فله السيوفى 
حسن :ماجدة اصحى عايزك ف موضوع قبل الولاد ميصحوا 
ماجدة :ف ايه يحسن 
حسن :ايه رأيك نخلى فرح أسر وريم وزياد وليلى ف يوم واحد 
ماجدة :ده يوم المنا 
حسن :يعنى موافقه 
ماجدة :اكيد بس ليلى 
حسن :ناخدها من اخوها 
ماجدة :بس ميصحش 
حسن : خلاص يماجدة زياد بيحبها وهى كمان 
واهه بنت اختك تبقى معاكى 
ماجدة :بس هى متعرفش انى خالتها يحسن 
حسن :معلش يماجدة كله هيتحل ان شاء الله 
………….
ف غرفه أسر يرن الهاتف 
أسر:ازيك ياأسلام 
اسلام :ازيك يااسورى 
أسر:ف ايه مصحينى ع الصبح كده 
اسلام :الشغل يعم انت فين
أسر:ف البيت يخفه 
اسلام :طب تعالى ضرورى الشغل كتير والمدير قطع الاجازات بكرا  تبقى هنا تمام 
أسر:ان شاء الله 
اسلام :ونعم بالله  سلام 
أسر:سلام 
…………
ف شقه غيد
صحى غيد من نومه ليجد روما متمسكه به تخشى فراقه 
غيد وهو يلعب ف شعرها بحبك يرومتى 
روما :اممممم بطل يزياد بقى 
غيد:نعم ياختى قومى كدا ورينى  وشك 
لنتذكر روما ان هذا غيد وليس زياد لتفتح عين بلطئ وغالقه الأخرى 
غيد???????????????????????? 
روما:بتضحك ع ايه 
غيد وهو يمسكها من خدودها :ع الطفله إللى زوجهانى 
روما :حد ضربك ع ايدك 
غيد:ايوه قلبى إللى ضربنى عليكى 
روما :غيد 
غيد:يروح غيد وعمر غيد وحياه غيد 
روما :خلاص يابا مصدفت فتحت خلاص 
غيد:طب انا غلطان هه وضربها بالمخده ع رأسها لتقف هى ع السرير وتمسك المخدة وتضربه بها وظلوا يضربون بعضهم  ويضحكون لتدخل ليلى ايه ده بتلعبوا من غيرى ونهضت هى الأخرى لكى تلعب معهم سعداء غير عابئين لما سيحدث لهما
…………..
على :اخبارك يحسام 
حسام :تمام 
على :فين الفيديوهات 
حسام :ف الموبايل بتاعى ليه 
على :عاوزهم 
حسام :بس مش هتنشرهم 
على:يهمك ف حاجه 
حسام:دى بنت عمى  ومتنساش ان عمرى مكنت هلمسها الا لما تكون مراتى 
على :عارف بس هى اتزوجت غيد ابنى وأبوها قتل ولدى 
حسام :بطل بقا انت هتصدق نفسك  اولا غيد مش ولدك ثانيا احمد انت كنت هتقتله لولا والد روما نقذه 
وراح المستشفى وانت حتطله برشام تباطؤ نبضات القلب وخدته وهو لسه محبوس عندك 
على :انت بتقول ايه 
حسام :زى مسمعت  وتطلعنى من هنا عشان انتقم من الكل وروما  كان تهديد عشان اتزوجها بس لما اطلع هوربها قوى حسام الحقيقيه  وانى اقدر المسها 
على : عفارم عليك بس لو جبت لحد السيرة والله لأجيب خبرك فاهم 
حسام :طالما مش هتخلى بيا يبقى اطمن 
على :ماشى يحسام  
وخرج  وعاد حسام إلى الزنزانه 
……..
ف الشقه 
روما:خلاص تعبت 
ليلى “فعلا 
غيد :تعبتوا من كدا والشطه بتاعت امبارح دى ايه 
روما وليلى :اسفين 
غيد:خلاص طب يلا عشان الكليه 
ليلى :مش عندنا حاجه النهاردة فرى 
غيد:طيب انا عندى سكشن ساعتين واجى 
روما :سلام ومتتكلمش مع بنات 
غيد:بتغيرى عليا 
روما :لا بس عشان منظرى 
غيد:لا والله  طب جهزوا الفطار عباله معمل شاور 
روما وليلى :حاضر      وقاموا وأعدوا الفطار وبعد فترة خرج غيد متشيكا ومتعطرا 
روما :ليه كل ده 
غيد :إللى هو ايه 
روما :لبس وشياكه وعطر 
غيد :وفيها ايه 
روما :فيها لو عرفت انك كلمت بنت مش هيحصل طيب 
غيد :ع فكره غيرتك باينه  ومتخافيش عشان انا بحبك انتى ومحدش هياخدك منى ولا هياخدنى منك 
روما :ماشى يغيد بس والله لو 
غيد:خلاص بقى يرومتى اقلك ايه اكتر من كده تانى فاضل اعمل 
روما :والله انت قليل الادب
غيد:دايما فهمانى صح
لم ينتبهوا لهذه الذى تقف 
ليلى :اجبلكم اتنين لمون وشجرة 
غيد وهو يضربها ع مؤخرة رأسها  
اسكتى يبت بتيجى منين انتى 
ليلى :من المطبخ 
وجلسوا يفطرون 
وذهب كل واحد إلى عمله 
ف تمام الساعه الخامسه عصرا ????????????????
..
ف فله السيوفى
أسر وهو يدق ع بابا المكتب ممكن ادخل 
حسن :ادخل ياأسر 
أسر:ازيك يبابا ازيك يعمى 
حسن و سامى :ازيك يابنى 
أسر:بابا اسلام اتصل بيا وقال إن المدير قطع الاجازة ولازم اكون هناك ع بكرا 
حسن :طب الخطوبه والفرح يابنى 
أسر:مش عارف هو قطع الاجازة وكدة كدة الفرح مكنش هيكون بعد اسبوع 
حسن :ماشى يابنى 
سامى :روح شغلك مش يهمك 
حسن :خلاص نجيب الدبل النهاردة ويلبسوها وتنزل يوم الخطوبه وبعدها تاخد اجازة الفرح 
أسر تمام بس بعد اذنكم يبكى كتب كتاب بس اول سنه او سنتين عشان ريم لسه صغيرة تكون كبرت شويه ومشت ف الكليه 
سامى :ماشى براحتك يابنى 
أسر:شكرا يعمى استأذنكم اروح اجهز الشنطه عشان السفر 
حسن :ماشى وانا هتصل الراجل يجيب الدبل وتلبسها 
أسر:ماشى يبابا 
حسن :روح ياأسر 
………………
ف شقه غيد 
غيد:حرام عليكى يروما دى رابع مرة اشرحلك وانتى مش فاهمه 
روما :ومين قلك انى مش فاهمه 
غيد:قصدك ايه 
روما :انا فاهمه من اول مرة بس حبيت شرحك وخليتك تعيد 
غيد:لا والله طب تعاليلى بقى لتقوم روما تجرى هى وغيد  يجرى وراأها ودخلت غرفتهم دخل وراءها ????????????????جيتى هنا برجليكى 
روما :مش هتمسكنى ????  
وفضلوا يجروا حتى  امسك غيد  وجاءت تهرب ليقعوا ع السرير معا 
غيد:شوفتى مسكتك ازاى 
روما :ايوة مسكتنى اوعى بقى 
غيد:بالسهولة دى لا هاتى بوسه 
روما :لا 
غيد:خلاص خليكى كده انا اصلا فرحان كده وممكن اعمل حاجات تانى 
روما :انت قليل الادب ع فكرة 
غيد:مع مراتى 
روما :قبلته ع وجنته 
غيد لا مش هنا  وانطوى ع شفتيها ليبين حبه لها وعشقه بها  فرح غيد عندما وجدها لا تعارض 
ولا حظ أنفاسها التى تتقاطع وابتعد عنها وجدها مغمضه العينين 
غيد :رومتى قومى خلاص 
روما:فتحت عينها ونظرت له بخجل     
غيد:روما بلاش النظرة دى انا زوجك وانتى مراتى وبعدين مكسوفه من كده اما اذا تطورنا ماذا سوف تفعلين 
روما ????????????????قليل الادب ع فكرة 
غيد:اولا بتضحكى ع ايه   ثانيا متقوليش الكلمه دى تانى 
روما:اولا :ع تحول كلامك للغه العربيه ف نص الكلام 
ثانيا :هحاول حاضر 
طب يلا قومى البسى 
روما:هتروح فين 
غيد:انا وعدتك بعد متخلصى إللى وراكى اخدك عند بيت اهلك يلا وقولى لليلى تلبس 
روما :حاضر فوريرة 
وبعد ساعه كان جرس فله السيوفى يرن 
الخادمه :روما وحشتيني ازيك  يدكتورغيد ازيك يليلى               
الثلاثه :ازيك يدادة 
ودخلوا جميعا واحتضنوا بعضهم 
 روما :فين اسورى 
حسن :بيجهز الشنطه عشان يسافر الشغل 
روما :ازاى دا عنده اجازة لحد آخر الاسبوع 
حسن :مهوا المدير قطع الاجازات عشان الشغل كتر 
روما :اروح أساعده 
وصعدت روما إلى اخيها تساعده ولكن ف قلبها حزن من مغادرة اخيها فهى تخشى عليه   
نزل أسر وروما وودع الجميع وجاء ليخرج لتنادى روما :اسر   وتجرى عليه وتحتضنه كثيرا 
أسر :مالك يروما مش اول مرة  اسافر مالك 
روما :مش عارفه متسافرش ياأسر 
أسر: ده شغل يحببتى 
روما :اسر خد المصحف ده معالك 
أسر:معايا يحبيبتى 
روما :لا ده خليه ف العربيه قدامك 
أسر:ماشى يروما وقبل جبينها وغادر 
يتبع..
لقراءة الحلقة الخامسة عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق ياسين للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى