Uncategorized

رواية أحبني متمرد الحلقة الثانية عشر 12 بقلم رنا

 رواية أحبني متمرد الحلقة الثانية عشر 12 بقلم رنا 

رواية أحبني متمرد الحلقة الثانية عشر 12 بقلم رنا 

رواية أحبني متمرد الحلقة الثانية عشر 12 بقلم رنا 

زينه: واو حلوه اوي الفستان ده يانور 

امنيه: ملبستيش ال سليم جايبه ليه 

نور بابتسامه: ده بتاع ماما الله يرحمها.. كنا قاعدين سوا وكانت بتكلمني  اد ايه نفسها تشوفني بيه 

زينه: يحببتي ربنا يرحمها.. وهي اكيد دلوقتي مبسوطه وفرحانه بيكي.. الف مبروك 

نور حضنتها: الله يبارك فيكِ… هو خطيبك مش هييجي!! 

زينه: مش عارفه هو مسافر اصلا ولو لحق يرجع اكيد هييجي 

نور بابتسامه: اوك 

زينه: بس انتي عارفه اول مره اخد بالي من جمالك كده..بجد فيكي حاجه غريبه وملامحك غربيه اكتر مش زي عمي 

نور: اه مانا جدتي ام ماما اصلها امريكي وانا شبهها هي وماما اوي 

امنيه ضحكت: واو جدتك امريكيه!!

نور: اها عشان تلاقيني انا ومراد شبه بعض وفينا من جدتي كتير

امنيه بعصبيه لما سمعت اسمه: شبه ازاي يعني مش انتو صحاب 

نور ضحكت: ده ابن خالتو..عشان كده بعتبره زي اخويا 

امنيه: بس سبحان الله مش شبهك خالص..غبي ومغرور و…

نور: لا بالعكس مراد مفيش احن منه صدقيني هو بس بيحب العند شويه… وغبي! معتقدش ده دكتور اسنان شاطر جدا عنده عياده خاصه ف اميركا بس هو ناوي يقيم هنا وميسافرش تاني 

زينه ضحكت: واو وشوفته تحت كان قمر بصراحه يعني مش ناقصه حاجه مش عارفه انتي مش طيقاه ليه ياامنيه 

امنيه بعصبيه: خلاص احنا هنفضل نتكلم عنه كتير..زمان كل حاجه جاهزه تحت..انا رايحه البس 

زينه: هه وانا كمان يلا…

___________________

مدحت خبط علي الباب: نور!!

نور راحت تفتح بسرعه: بابا!! اتفضل 

مدحت لما شافها بالفستان افتكر مامتها ودمع: قمر يحببتي 

نور: فيه ايه يابابا انت كويس 

مدحت: مكنتش مصدق اني ممكن اشوفك مع عريسك..انا حاسس اني شايف والدتك قدامي.. عايزك تخلي بالك من نفسك..عايزك تحافظي علي نفسك من بعدي  

نور حضنته: ربنا يخليك ليا 

مدحت: طيب يلا ياحببتي هروح اشوف سليم لما تخلصي 

نور هزت راسها بموافقه: اوك 

______________________

طارق بمرح: ولا وشوفتك عريس يابو سليم هه 

سليم وهو بيلبس هدومه: عقبال مانشوفك انت كمان 

طارق: هانت ان شاءالله اول مانرجع هروح اتقدملها ويكون كل حاجه رسمي 

سليم: ايوه كده…الف مبروك ياطارق 

طارق: الله يبارك فيك.. طيب انا هنزل اشوف كل حاجه جاهزه ولا ايه 

طارق خرج ومدحت دخله: مبروك يابني 

سليم: الله يبارك فيك ياعمي…اتفضل 

مدحت دخل وقف قدامه بابتسامه: سليم يابني انت ابن اخويا اه وعارف انك هتحافظ علي نور علي انها بنت عمك قبل ماتكون خطيبتك او مراتك بس من واجبي ك اب ليها اوصيك عليها..انا لو حصلي حاجه نور مش هيبقالها حد غيركو..وغيرك انت بالتحديد 

سليم بسرعه: اكيد ياعمي نور في عيني ومش محتاجه توصيه عليها..وربنا يخليك لينا ويطولنا ف عمرك وان شاء الله نور مش هتحتاج لحد طول ماحضرتك موجود 

مدحت حضنته بحب ابوي: ربنا يخليك يابني انا كده   اطمنت علي نور.. اسيبك انا بقي انزل اشوف طارق لما تخلص 

سليم بابتسامه: اتفضل 

مراد دخل: فيه ايه! اونكل مدحت ماله

سليم: مفيش..كان بيوصيني علي نور.. ميعرفش انها ف قلبي قبل عنيا 

مراد ضحك: بجد!! وده من ايه ده!!

سليم ضربه علي كتفه بهزار: من زمان اوي..واقعد بقي ساكت عشان اخلص 

مراد: طبعاً مش محتاج اوصيك انا كمان علي نور..يعني لو جاتلي ف يوم تشتكي منك هه…

سليم بتريقه: هتعمل ايه!!

مراد: مفيش ههزقها طبعا 

سليم ضحك: ولا حتي دي..انت متكلمهاش تاني 

مراد بعصبيه مصطنعه: يبني نور متقدرش تبعد عني اصلا 

*سليم كان بيقرب منه عشان يضربه بس جري وخرج من الاوضه بسرعه *

امنيه بعصبيه: ااه مش تحاسب يااستاذ انت 

مراد ابتسم عشان يضايقها: سوري ياقمر 

امنيه بعصبيه: قمر ف عينك..احترم نفسك 

مراد بعصبيه: انتي عبيطه يابت… قولتلك سوري هش شغلانه 

امنيه: بت ف عينك بردو 

مراد ضحك وحب بضايقها اكتر: كل ده ف عيني… ماتيجي انتي كمان 

امنيه كانت لسه هتضربه بس مسك ايدها بعصبيه: شكلك اتجننتي فعلاً 

*امنيه كانت لابسه حاجه ف ايدها ف لما مسكها اتكسرت وعورتها *

امنيه بوجع : سيب ايدي 

مراد مسك ايدها اكتر وميعرفش انها اتعورت: اتأسفي!!

امنيه ايدها وجعتها اكتر وقالت بدموع: انا اسفه…سيب ايدي 

*مراد لما شافها كده ساب ايدها وكان لسه هيتكلم لقي ايدها متعوره وبص علي ايده كان في دم بردو *

مراد قرب منها بسرعه: امنيه!! انا اسف مخدتش بالي اني عورتك.. وريني ايدك

امنيه مسكت ايدها بوجع: شكرا مش عايزه منك حاجه 

مراد شد ايدها وخدها علي اوضته يلفهالها: تعالي معايا 

امنيه: سيبني مش عايزه منك حاجه بقولك 

*مراد دخلها الاوضه وراح يجيب شنطه الاسعافات*

امنيه: متشكره انا ممكن اعملها لنفسي 

مراد تجاهل كلامها ومسك ايدها وبدأ يلفهالها بحنيه *

امنيه كانت قاعده وهو قاعد قدامها وكانت بتكلم نفسها: فعلاً ماشاء الله عليه حلو اوي حتي عينه زي نور لونها اخضر شويه..ايه الهبل ده استغر الله.. 

مراد خلص ولقاها سرحانه وبتبصله: مالها دي!!

امنيه خدت بالها انها معاه وشدت ايدها ال كان لسه ماسكها: ش..شكرا 

مراد: علي ايه بس…يلا 

*امنيه هزت راسها بموافقه ونزلو *

___________________

نور: ادخل 

*سليم دخل بطلته ال جننت نور وهو لما شافها مقدرش ينزل عينه من عليها *

_ سليم قرب منها ومسك ايدها الاتنين بحنيه: ايه القمر ده..

زينه كانت واقفه معاها: ايدك لو سمحت… دي خطوبه فوق كده 

سليم: كلها دقايق وتبقي مراتي 

نور: ازاي 

سليم ابتسم: لاني بصراحه فكرت وقولت نخليها خطوبه وكتب كتاب سوا وقولت كده احسن وهيطمني عليكي اكتر 

نور ابتسمت وراحت حضنته: سليم ربنا يخليك ليا 

زينه: تؤ تؤ اهدوا كده لما تبقي مراتك ابقي احضن براحتك 

سليم: بت انتي انزلي تحت 

زينه ضحكت: طيب يلا… 

سليم بصلها بحنيه: يلا يحببتي 

* حطت ايدها ف ايده ونزلو…. راحو سلمو علي كل ال موجود  وهي راحت تحضن ابوها وجدها والمأذون وصل وقعدو عشان  يكتبو الكتاب *

_ بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير… مبروك 

* الكل سلم عليهم بفرحه وسليم فضل حاضنها فتره انها خلاص بقت مراته *

امنيه: مراد… 

مراد كان قاعد: في حاجه !! 

امنيه بصتله فتره وهو اتكلم لما لاقاها ساكته: امنيه انتي كويسه!

امنيه بابتسامه: ايوه.. كنت جايه اقولك ان عمي مدحت كان عايزك وقالي اناديلك 

مراد راح معاها وبصلها وابتسم: قمر اوي

امنيه: مين دي!!

مراد ضحك: نور 

امنيه:. ااه… وسليم يجنن 

مراد: اه فعلا…عقبالك 

امنيه: عقبالك انت الاول 

مراد ابتسم: هيحصل…عن اذنك هشوف اونكل مدحت

امنيه بعصبيه مصطنعه: عمي عايزني بردو 

* راحو هما الاتنين ومدحت كان عايز مراد بس يقوله علي كام حاجه ومشي وسابهم *

سليم: كان عايزك صح!!

امنيه: انت مالك..كنت عايزه اقف مع عمي اصله بيوحشني 

مراد: بيوحشك ااه…

امنيه بعصبيه: عن اذنك اشوف نور 

* كانت ماشيه بس سمعت صوت زي طلق نار…خافت للحظه وبصت وراها بسرعه وكان فعلاً زي ماتوقعت هو…كان واقع علي الارض وحاطتت ايده علي كتفه وغرقان ف دمه *

امنيه بصدمه: مرااااد…..

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!