Uncategorized

رواية من ذابت قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ساندرا باسم

رواية من ذابت قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ساندرا باسم

رواية من ذابت قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ساندرا باسم

رواية من ذابت قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ساندرا باسم

+ يوم جديد في حياه أبطالنا، كل واحد فيهم صحي بإحساس، شمس مثلًا صحت لقت نفسها نايمه على كتف فارس، راحت عليهم نومه و هما بيتفرجوا على الفيلم، اول ما صحت لقت روحها بتتأمل فيه، فارس من الناس اللي اول ما تشوفها تحس بقسوه في ملامحه، بس هو ملامحه هاااديه، شمس كانت قريبه منه اوي لدرجه انها كانت بتتنفس أنفاسه، فجأه فارس ابتدى يتحرك راحت قايمه بسرعه بس كان جواها فرح و قلبها بيدق اووي. بالنسبه بقى لياسمين كان جواها مشاعر متلغبطه غضب على غيظ على فرح من خالد، كانت بتعيد أحداث اليوم اللي فات كله و ازاي خالد فاكر الاسم اللي بتحبه منه و ازاي بيحاول يخليها ترجع زي ما كانت معاه، بس على مين ابدًا. نيجي بقى للأخت السالي، البت دي عايزه اجبها من شعرها و عايزه اقولها جدعه ???? هقولكم ليه جدعه أصلها كده مش سأله في فارس و تتجاب من شعرها عشان مش مرتحالها مع مراد ????
*النادي*
سالي : هاي مراد، انت فين
مراد : انا ربع ساعه و جاي
سالي : ممم، تمام مستنياك
+ مراد كان موجود و شايفها بس حب يرد اللي كانت بتعمله زمان
*فلاش باك *
مراد : ايوه يا سالي انا خلصت اللي طلبتيه
سالي : اوكي يا مراد جيالك
+ بعد نص ساعه
مراد : الو سالي هتتاخري
سالي : اوف يا مراد، قلت جايه اهو
+ بعد ربع ساعه كمان
مراد : طب انتِ فين اجيلك
سالي : اوكي انا مع صحابي في الكافتيريا
مراد تمام
*باك*
مراد : خليكي بقى كده شويه
بعد نص ساعه
مراد : ايوه انتِ فين
سالي : انا عند البيسين ترابيزه ١٠
مراد : تمام
+ بعد خمس دقايق
مراد : معلش شوفت ناس صحابي
سالي : ولا يهمك، نطلب فطار بقى
مراد : اوووه، انا فطرت معاهم معلش
+ سالي كانت هتولع ????????حد يطفيها يا جماعه ????
سالي : انا مستنياك كل ده و جعانه
مراد : اطلبي انتِ
سالي : تمام
سالي : انت بقى ايه الأخبار
مراد : تمام
سالي : مراد انا دورت عليك كتير بعد كده، يعني كنت عايزه اعتذر عن طريقتي البايخه اخر مره و الكلام و….
مراد : مافيش داعي، ده كان لعب عيال، احنا أكبر من كده ولا ايه
سالي : صح، صحاب ????
مراد : طبعـًا
+ ممم ،ناوي تعمل ايه يا مراد في البت يا مراد ????‍♀️
*شركه شمس*
شمس : الو، صباح الخير ????، معلش كنت مستعجله و عندي اجتماع مهم، تعدي عليه ليه، لا مش قصدي بجد، تنورني اكيد، خلاص تمام
+ اللي كان بيكلمها ده فارس ،استغرب انها نازله بدري كده و حتى ماقلتش، سابت ورقه و بس، بس اللي هو مايعرفوش انها كانت هتتكسف تبص ليه، كانت نايمه على كتفه بردو الله ???? ????
ياسمين : ايه ده، انتِ ايه اللي جابك بدري
شمس : انتِ اللي ايه جابك بدري
ياسمين : بابا أصر خالد يبيت
شمس : بتهزري ????????
ياسمين : اضحكي اضحكي، ابن خالتك ده فاكر ايه، لا بجد، عايز ايه
شمس: عايز ينول الرضا
ياسمين : اااه، طيب مع نفسه بقى
شمس : ????????تصدقي الواحد هيستمتع اوي وهو بيتفرج عليكم
ياسمين : لا بجد، المهم بس ماحدش يتدخل
شمس: لا يا قلبي، احنا هنتفرج بس ???? ????
ياسمين : احسن بردو
شمس : بس انتِ بردو ماقولتيش ايه جابك بدري
شمس : لا انا نازله عادي
ياسمين : ماااشي ????
شمس : فارس جاي
ياسمين : جاي فين
شمس : جاي هنا، الشركه
ياسمين : اشمعنا
شمس : مش عارفه
ياسمين : لما يجي بقى
*بيت عزيز*
خالد : شوفت بنتك، اهي نزلت
عزيز : صباح الخير الأول، اهدى كده
خالد : اروح لها الشركه بقى
عزيز : خالد سبها تتنفس شويه و تفكر
خالد : بنتك لو مفضلتش لازق لها كده، هتفكر ازاي تشلني
عزيز : ????????
خالد : حقك تضحك، انا رايح لها
عزيز : انت حر
+ خالد دخل بغير هدومه و يفتح النت اللي قافله من ساعه ما نزل مصر
*النادي*
مراد : هرد بس على التليفون
مراد : من يومين كده، عادي يعني، طيب حاضر، خلاص بليل نتقابل، سلام
سالي : تلاقيها حبيبتك
مراد: لا انا مش بحب
سالي : ده انت الف واحده تتمناك
مراد : صح بس عشان فلوسي
سالي : ااا، لا طبعًا عشان شخصيتك
مراد : تفتكري، انا بدور على البنت اللي تحبني بجد، البنت اللي ادلعها و اجبلها كل اللي نفسها فيه
سالي : موجوده، اكيد يعني موجوده
+ سالي ماشاءالله مش مخليه مراد يعمل مجهود ????????مدلوقه ماشاء الله ???? عايزه أوضح حاجه، ممكن يكون ناس شايفين ان مراد يستاهل اللي سالي عملته زمان و ان هو كان زي الخدام بتاعها، بس ماتفكروش فيها كده، فكروا فيها ان واحد بيحبها و بيساعدها، كان فاكر انها بتقدر و ان دلعها عليه حبًا فيه، بس ده بردو مش معناه انه ماغلطش
*شركه شمس*
خالد : عامله ايه يا ريحه الياسمين
ياسمين : بقولك ايه يا دكتور، انا بكره الاسم ده، و حضرتك هنا مكان شغل و اختك مكتبها الشمال ده
خالد : بس انا بحب الاسم ده و مش جي لأختي، انا جاي ليكي انتِ
ياسمين : خير، في حاجه
خالد : اه محتاجين نتكلم
ياسمين: مشغوله دلوقتي
خالد : طيب انا قاعد اهو
– السلام عليكم
+ تفتكروا مين ده اللي جه و خالد و ياسمين هيتكلموا ولا إيه و هل في اي جديد هيحصل في حياه شمس و فارس، و مراد و سالي هيوصلوا لفين، استنوني البارت الجاي ????
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحرقني انتقامي للكاتبة سهام العدل

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!