روايات

رواية ملكت الفهد الفصل الثاني عشر 12 بقلم حبيبة محمد

رواية ملكت الفهد الفصل الثاني عشر 12 بقلم حبيبة محمد

رواية ملكت الفهد البارت الثاني عشر

رواية ملكت الفهد الجزء الثاني عشر

رواية ملكت الفهد
رواية ملكت الفهد

رواية ملكت الفهد الحلقة الثانية عشر

فهد طلع ع القصر اول مدخل فضل يكسر في كل حاجه قدامه
فهد: لي كداااا لي
وبعدين طلع ع الاوضه بتاعهم
وشم ريحتها فيها
فهد: وحشتني لي كدا لي
في مكان تاني
مجهول : ولسه يفهد يا انصاري
الحارس: يباشا اول مره فهد بيه الانصاري بنفسو يعيط وعشان بت
معتاز: من حقو يعيط دي جامده روح انت يلا ولو في جديد بلغني
الحارس: حاضر يباشا
وبعدين طلع وكدا بنعرف ان مين الي عاوز ياخد مليكه من فهد
في قصر هشام
مليكه : يلا يابابا

 

هشام: يلا يقلب بابا
هشام كان حدد معاد مع الدكتوره
بعدين راحو عند الدكتوره وكان اسمها سلمي
سلمي: شابه جميله جدا عندها 20سنه عيونها خضرا وشعرها اسود وجميل وبيضاء وطيبه جدا وملهاش صحاب قريبين ليها غير مامتها وبتحب مامتها جدا وشاطره جدا فشغلها
ملكيه : انا خايفه
هشام: متخفيش يقمري دي هتتكلم معاكي بس
وبعدين دخلو للكشف
سلمي: تعالي يمليكه
ملكيه: انتي عرفاني
سلمي: بلطف اكيد
وخلت هشام بيه يطلع بره عشان تتكلم معاها
وقعدت وفهمتها يعني اي جوزها وازاي تعيش ومحدش يضحك عليها وازاي حب وفهمتها حجات كتير وادتها رقمها وبقو صحاب
ملكيه : قالتلها باي هجيلك تاني
سلمي: باي
بعدين فجأة دخل شاب وباين انو غني وصاحب منصب
معتاز: اهلا بدكتوره سلمي

 

سلمي: اتفضل اقعد
معتاز: انا مش جاي اقعد يبت انتي
سلمي: بت اما تبتك يجدع انت مفكرني هسكتلك
معتاز: رراح شدها من شعرها وقال
معتاز: انا عاوز كل الي هيتقال عن مليكه انتي فاهمه
سلمي: اانت اتجننت سبني وراحت ضرباه بلقلم
معتاز: ييبنت ال***بقي بتضربيني نا انا هعرفك مين هو معتاز الانصاري يبنت ال**
سلمي: اعلي ما فخيلك اركبو يبابا ويلا دي عياده شغل مش عياده للقرف والاشكال الوسخ*ه الي زيك
معتاز: انا اشكال وسخ*ه يبنت ال**ولله منا سايبك وهدفعك حق القلم دا غالي
سلمي: توترت بس مبينتش
بعدين روحت وكانت خايفه ومتوتره
نورهان : والده سلمي عندها40سنهه طيبه جدا جدا وبتحب الناس كلها وبابا سلمي توفي وهي صغيره
نورهان: مالك يقلبي في اي
سلمي : لا مفيش يماما دا كان واحد ابن جزم*ه هيموتني
نورهان: بعد الشر وجريت عليها انتي كويسه
نورهان: ااه انا هدخل انام
وبعدين دخلت وفضلت تفكر هو معتاز عاوز اي من مليكه واخر مزهقت راحت نامت

 

عند اسد: كان ماشي بلعربيه ع الطريق خبط شابه قمر
اسد: معلش ولله معلش
امنيه: اانت اعمي يا اخينا اي كنت هتموتني ول عشان انت معاك فلوس وغني يبقي تمشي تموت في الناس عالم تقرف
اسد: ععالم مين يبت انتي الي تقرف اسمالله يختي انتي الي متقرفيش جتك الارف اشكال زباله
امنيه: ززباله مين حوش مين الي بيتكلم دا الشعر كنيش والوش مفيش يلا يتسريحه من غير مرايا يسرير من غير ملايا يدولاب من غير هدوم يكعب كوبايه وهزقتو🙄🤨🤨
اسد : هو الكلام دا ليا انا 😡😡
امنيه: لا لخيالك يخفيف🤨
اسد: راح ماسك. وشها جامد بقي بتقوليلي نا كدا دنا اسد السيوفي يبنت ال**وولله منا سايبك انا هعرفك مين هو اسد السيوفي😡😡
امنيه: هيكون مين يعني اهه سيب وشي يحيوان اهه
اسد: انا حيوان يبنت العيله ال***

 

امنيه: اانت واحد قليل الادب ومش محترم ومتربتش
اسد: طب تعالي بقي انا هوريكي الادب والاحترام والتربيه وخدها في العربيه بتاعو
امنيه : لا للا سبني سبني انت اهبل سبني حيوان سبني
اسد: رراح شد شعرها وقالها لو سمعت نفسك ولله العظيم لهخليكي تلعني اليوم الي اتولدتي في انتي فاهمه
امنيه: فضلت تعيط طول الطريق وتشتم فيه
اسد: رراحح نزل ونزلها
امنيه: انت جايبني فين سبني 🥺
اسد: مش كنت قليل الادب من شويه
امنيه: لا ونبي سبني سبني 🥺
اسد: راح شدها لجوه وحبسها في اوضه وطلب مأذون واتنين شهود
بعدين دخل علي امنيه وقالها تعالي وشدها لو سمعت منك. كلمه غير حاضر ونعم ولله لاعمل حاجه مش هتعجبك وراح غامز بوقاحه وخبث وبصلها من فوقها لتحت
امنيه: خافت من نظرتو حاضر 🥺

 

وخدها وطلعو بره
وامنيه: اول ملقت مأذون فضلت تعيط ومش عارفه تعمل اي
اسد: ييلا يشيخ
المأذون : حاضر الشهود موجوده
اسد:اه وكل حاجه موجوده
المأذون: ححاضر يبني قولي يبنتي هل تقبل الزواج من اسد السيوفي كزوجه واخت وام وصحبه وحبيبه طول العمر
امنيه: بعياط ننعم
المأذون: هل تقبل الزواج بلانسه البكر الرشيد امنيه
اسد : نعم
نهي المأذون بجملته الشهيره بارك الله لكما وعليكم وجمع بينكما في خيرر
اسد: شكرا وامر الحراس توصلو للباب وحاسبو
امنيه: لي كدا حرام عليك لي تدمر مستقبلي لي انا عملتلك اي لكل دا
اسد: عملتلي اي عملتي الي مفيش مخلوق ولا اتخلق الي يهين اسد السيوفي
امنيه: حرام عليك ولله حسبي الله ونعم الوكيل فيك انا معملتش فيك حاجه
اسد: بق في واحده تدعي علي جوزها برضو
امنيه: مش جوزي ولا عمرك هتكون
اسد: امم طب متيجي نخليه جوزك
امنيه : حرام عليك لي عملت كدا لي وفضلت تعيط
اسد: ييلا عشام تروحي
امنيه: مشيت وهي بتعيط وكان كل همها ان ازاي هتقول لامها ازاي دا لو عرفت ممكن تموت
وبعدين راح وصلها
امنيه: نزلت
اسد: قالها دا رقمي عشان لما تعوزيني واداهولها
بعدين طلعت

 

عند فهد
قام: وكان دماغو مصدعه وم قادر من كتر الوجع
فهد: اههه وقام وفضل قاعد وماسك هدوم مليكه
وعمال يقولها وحشتيني وحشتني كلمه يفهدي يمليكههه وفضل يزعق ب اسمها
فهد : لي كدا لي تسبيني وتمشي انا حبيتك بجد انتي الوحيده الي رجعتيني لفهد القديم ليي مشيتي
وبعدين قام وراح ملهي ليلي
اول مدخل صاحب الملهي رحب بيه
اسد: عاوز ازازه*االجرسون حاضر يفندم
وفضل قاعد ويشرب خمر*ا لغايت مزهق وبقي سكرا*ن
عند مليكه كانت قاعده بتكلم سلمي
وحشتيني خالص عامله اي
مليكه : وانتي وحشتيني اووي اووي ملحوظه هما بقو اصحاب
سلمي: خلاص يلا نتقابل
وراحو عشان يتقابلو
تسريع الاحداث
بعد مرور 3شهور
وكان معتاز دايما بيجي يدايق سلمي واسد كان بيدايق امنيه برضو
اما فهد ف حالتو كانت زي الزفت كان كل يزم بيرزح لمليكه بس مكنش بيعرف يشوفها وكان بيروح ملاهي وبار وبيشرب وكان حالتو تصعب ع الكافر بجد
وفيوم فهد مليكه وحشتو وعاوز يشوفها راحلها
فهد: دخل من الباب الي كان بيهرب منو وهو صغير كان عاملو لقاه مفتوح دخل منو لان الحراس مش راضين يدخلو
مليكه : كانت قاعده وبتقول وحشتني اوي يفهد اه لو عرفت ان بابا وداني لسلمي وخلتي ابقي شاطره
بعدين لقت حد وراها بيقولها وحشتيني يملاكي
مليكه : فهد

 

فهد: نعم
مليكه : انا زعلانه منك بقي تسبني كل دا ومش تيجي تاخدني
فهد: معلش ولله كان غصب عني ولله اسف يلا تعالي معايا
مليكه : فين
فهد: القصر
مليكه: طيب
وقالها انهم هيخرجو من الباب دا عشان الباب التاني بايظ
راحو القصر وهشام طلع عشان يناديها تاكل ملقهاش
هشام: بقي بتخطفها يفهد ماشي هشام كان عارف وهو الي ساب الباب الي ورا لفهد عشان يدخل ومرضاش يقفلو هو قال انو كفايه عليهم كدا
في القصر
مليكه : وحشتني اووي يفهدي
فهد: ووانتي كمان يقلب فهدك
فهد: متجيبي بوسه
مليكه: لا عيب
فهد: استغرب عيب اي
مليكه : عيب اديك بوسه كدا عيب
فهد: ولله مين الي قالك. كدا

 

مليكه : سلمي
فهد: سلمي مين
مليكه: الي بابا هشام وداني ليها عشان تفهمني كل حاجه هو مش انت كنت عارف
فهد: اتعصب اما قالتلو انها راحت لدكتوره بس مبينش اه اه عارف يقلبي
فهد: يعني اانتي فهمتي كل حاجه وقالها طب تعالي بقي وخدها وطلع ع فوق
امنيه:(بنت جميله وعندها 20 سنه وبتحب شاب بس هو مش بيحبها وبيلعب بيها هو غرضه حاجه تانيه بس هي متعرفش لون عنيها عسلي فاتح وشعرها بني فاتح وشقراء وشكلها كأنها تحفه جميله او عروسه لعبه بس لسانها طويل ومبتسكتش وملهاش حد ولا صحاب غير مامتها وهي تعبانه حبه وباباها مات من 3سنين وهي بتدور علي شغل عشان صاحب الشقه عاوز يطردهم)

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكت الفهد)

‫5 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!