Uncategorized

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل الحادي عشر 11 بقلم الأميرة فراولة

 رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل الحادي عشر 11 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل الحادي عشر 11 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل الحادي عشر 11 بقلم الأميرة فراولة

وقفنا المرة الى فاتت لما أميرة وشيماء وحبيبة نزلو من الطيارة
حبيبة:عمو يا عمو وحشتنى
أميرة:هو ده عمها 
شيماء:ايواه
أميرة فى نفسها :ازاى ده عمها
حبيبة بتكشير :امال بابا مجاش ليه يا عمو هو مش بيحبنى
أحمد:عشان عنده شغل 
حبيبة:حبيبة لا مجاش عشان مش بيحبنى 
أحمد:لا يا حبيبتي بيحبك بس عنده شغل مهم
فى هذا الوقت يأتى صوت من الخلف و أميرة فى حالة صدمه وغير مستوعبه الى بيحصل قدمها
أدم:يا عنى أنا أو مش حبيت حبيبة قلبي هحب مين مثلا
حبيبة بفرح:بابا بابا بابا
أدم:يا نور عين بابا
حبيبة: وحشتنى يا بابا
أدم :وانت اكتر يا حبيبتى
شيماء لأدم : وحشتنى يا حبيبي
أدم: وأنت اكتر يا حبيبتي
(وراحوا حضنين بعض)(وده كل وأميرة شيفاهم)
أحمد:مش يلا نروح وتعملوا الكلام ده فى البيت
شيماء:يلا بينا
شيماء لأميرة ومن: شيماء اى بنتى يلا
أميرة:لا أنا هروح شكرا ليك 
أحمد بطريقة لطيفة ومضحكة:مين الموزة دى يا شيمو
على الرغم من حزن أميرة الشديد بسبب خيانه زوجها ولكن استطاع أحمد اضحكها
أميرة بضحكة: تشكر على المجامله وانا أميرة
أحمد:وانا أحمد
شيماء:وده أدم يا أميرة
أميرة:تشرفنا ودلوقتي عن اذنكم
حبيبة ببكاء:أميرة يا أميرة استنى متمشيش  لو بتحبنى ????
أميرة :انا طبعا بحبك بس لازم أمشى عشان اروح لقاريبى اكيد مستنينى وهبقى اجى ازورك اتفقنا
حبيبة وهى تحضنها وتقبلاها من خدها:ماشى يا هستناكى يا أميرة 
أميرة :سلام
شيماء وحبيبة وأحمد:سلام
ذهب كل من أحمد وأدم وشيماء وحبيبة الى فيلا الجبلاوى وذهبت أميرة لخارج المطار واخذت تاكسى
—————————————–
فى التاكسى 
أميرة:فيلةالشافعي لو سمحت
السائق :حاضر يا بنتى 
ظلت أميرة تتذكر كل ما حدث وتبكى وتلعن نفسها لانها رجعت لان الشخص الذي رجعت له نيتها وتزوج غيرها  وانجب منها طفله ايضا
السائق:انتى كويسة يا بنتى
أميرة: ايواه كويسة شكرا
السائق:احنا وصلنا يا بنتى 
أميرة :شكر حضرتك عايز كام 
السائق:****
أميرة:اوكى لحظه
وفجأة أميرة تذكرت انها لا تحمل مال ولكن معها خاتم ذهب وغالى????
أميرة:بص حضرتك أنا نسيت فلوسى بس معايا الخاتم ده وهو دهب وغالى ويكفى وزيادة
السائق: خلاص يا أنسة انتى زى بنتى واعتبرى نفسك دفعتى
أميرة:بس 
السائق:ما بسش يلا ربنا معاك
أميرة يارب 
__________________________
فى فيلة الشافعى
الحارس :عايزه مين يا فندم
أميرة: أسماء هانم
ألحارس : اتفضلى معايا يا فندم
الحارس أخد أن ودخلها لحد بابا الفيلة وخبط عليه 
الخادعة:نعم 
الحارس :الآنسة عايزه أسماء هانم
الخادمة:طب اتفضلى هنا لحد ما اطلع اندهالك
طلعت الخادمة لأسماء
الخادمة:فى واحد عايزاكى تحت يا هانم 
أسماء:تمام أنا هنزلها وخليها تقعد في الصالون
***************************
 فى الصالون
الخادمة: أسماء هانم هتنزلك حالا
أميرة :تمام
أسماء:قالولى أن حضرتك عيزانى 
أميرة: أيواه
أسماء:بس مين حضرتك
أميرة:اى مش عرفتنى يا عقل الحمار
أسماء فضلت مصدمه شويا وبعد كده جريت على أميرة واخدتها فى حضنها
أسماء ببكاء: أميرة يا حبيبتي وحشتنى اوى انتى كويسه ياسر اذاكى
أميرة:أهدى يا بنتى أنا كويسه الحمد وانتى كمان وحشانى اوى يا روحى
أسماء:تمام بس اى الى غير وشك 
أميرة:بص يا ستى (وحكت لها كل الى حصل)
أسماء:الف سلامه عليكي يا حبيبتي بس أدم اتجوز ازاى وخلف امتى أنا مش فاهمه
أميرة:اقفلى الموضوع ده ومش تفتحى تانى
أسماء:تمام بس اطلعى ارتاحى دلوقتي عشان هتيجى معايا الشغل بكرة 
أميرة :تمام
أسماء:بس الاجتماع والشغل بكرة مع شركة الجبلاوى
أميرة:ازاى
أسماء:اسمعى (وحكتلها عن الصفقة المشتركة )
أميرة:بس هما يعرفونى باسم أميرة وانا مش عيزاهم يعرفوا أنى أميرة مرات أدم
أسماء:طب بسيط هنقولهم انك أختاه التوأم وكنت فى لبنان من واقت وفاة والدتك وقررتى ترجعى بعد ما عرفتى الى حصل
أميرة:يا غبية ازاى اختى واسمها أميرة
أسماء:صح نسيت دى
أميرة:طب تعالى نفكر فى حال 
وبعد 10دقائق أسماء بصوت عالى هز الفيلة
أسماء:لقيتها
أميرة:انطقى
أسماء:نقول إن والدك كان هيكتبك ميرة بس الممرضة غلطت وكتبتك أميرة ومش عرفوا يصلحوا وبقيتوا انتو الاتنين أميرة بس كده
أميرة:يخرب بيت عقلك اى التفكير ده تنفعى فى عصابات المافيا
أسماء : تشكر يا كبير 
أميرة :طب يلا عشان ننام 
اسماء:تمام بس هتلبسى فستان بكرة زى ما انت ولا هتلبسى زى
أميرة :زيك ازاى
أسماء:بلبس بدلة 
أميرة :تعالى ورينى وانا هقرر
ذهبوا الفتاتان لغرفة أسماء
//////////////////////////////////////////
فى غرفة أسماء
أسماء:الدولاب قدامك اتفرجى واختارى
أميرة:تمام
فضلت أميرة تشوف البدل والفساتين والحجاب والكوتشيات والجزم
أميرة:هلبس البدلة دى والكوتش دى والحجاب ده 
أسماء:تمام وبكرة هخليهم يصممولك طقم بدل كامل 
أميرة:تمام تصبحى على خير
أسماء:وانتى من اهله
واستلقت أسماء ونامت وذهبت أميرة الى غرفتها وظلت تفكر فى أدم وكل ما فعله وخيانته لها حت غفت
————————————————–
في الصباح
 استيقظت الفتاتان وتجهزتا ونزلاتا لكى يفطروا 
أميرة: صباح الخير
أسماء: صباح الورد يا موزة
أميرة :أنا برده الى موزة ولا انتى 
أسماء: والله بتحرجينى وظلوا يضحكوا
كانت أميرة ترتدى بدلة باللون السماوي وتحتها توب ابيض  وحجاب بالون الأبيض وكوتش بالون الابيض ايضا وكانت تضع روچ كشمير ومسكرة فقط ،،،،اما أسماء فارتدت بدلة بالون الابيض وتحتها توب اسود وحزمة وحجاب بالون الاسود وكانت تضع روچ وردى فقط 
فطرت الفتاتان وخرجوا من الفيلة وركبوا السيارة وتوجهوا الى الشركة 
 __________________________
ف. الناحية الأخرى فى فيلة الجبلاوى
أدم:يعنى لازم أنا 
أحمد :أيواة لازم انت يلا بقا 
أدم:مش هقدر ابص فى عين أسماء
أحمد:خلاص ابقى بث فى الارض اخلص بقا 
أدم:يلا وامرى لله
وركبوا سيارتهم واتجهوا لشركة الشافعى ووصلوا قبل الفتاتان وكانت ايضا مساعدة أحمد وصلت 
أحمد لمساعدته:هما فين
المساعدة :على وصول يا فندم 
أحمد:تمام 
موظفة من شركة أميرة: اتفضلوا يا فندم لغرفة الاجتماعات أسماء هانم خمس دقايق وتوصل 
أحمد:تمام
وذهبوا إلى غرفة الاجتماعات وجلسوا
***************************** 
فى الشركة عند وصول أسماء وأميرة
ينصدم جميع من في الشركة من جمال أميرة وأسماء وبدأوا يتهامسون
مساعد أسماء:وصلوا يا فندم 
أسماء:طب يلا بينا 
المساعد :اسفة بس مين الهانم 
أسماء:هتعرف في الاجتماع
المساعد:تمام
///////////////////////////////////////
فى غرفه الاجتماعات
دخلت أسماء فقط إلى الغرفة
أسماء:قبل ما نبدأ الاجتماع احبكم تتعرفوا على المديرة العام و صاحبة شركة الشافعى الجديد وهى أميرة الشافعى
هنا انصدمت الجميع من كلامه وخصوصا أدم وفى تهذه اللحظة تدخل أميرة
أدم:أميرة 
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صديقي المفضل للكاتبة مريم سمير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!