Uncategorized

رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الحلقة العاشرة 10 بقلم لانا عبدالمجيد

رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الحلقة العاشرة 10 بقلم لانا عبدالمجيد 

رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الحلقة العاشرة 10 بقلم لانا عبدالمجيد 

رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الحلقة العاشرة 10 بقلم لانا عبدالمجيد 

عند اسر…. كان التنين يقترب منه بسرعة البرق وها هو سيقتله التنين بسيفه ولكن تم رفع اسر الي اعلي السماء و….. 

—-_____—-

استغرب التنين ممايحدث وقال : ما هذا ماللي يحدث

كان اسر يرتفع الي اعلي في السماء ومن ثم قامت عواصف كثيرة وضربت في بعضها وسقط اسر علي الارض وكانت الجولة الرابعة قد انتهت..

____——____

وها هي الجولة الاخيرة تبدأ وهي المحاربة لمدة 144‪0 ساعة متواصلة…

كان التنين يزحف مسوعا الي اسر وكان سيقتله ولكن اوقفه اسر بقوة سيفه التي من شدته اوقعت التنين صاحب القوي الكبري ارضا..

_____——-_____

عند لانا…….

دكتور ١ : ايه ده؟!!

ذكتور ٢ : فعلا حاجة غريبة جدا ضربات قلبها رجعت تاني شبه منتظمة بس سريعة وكانها بتحارب رغم انها نايمة اهي قدامنا

دكتور ١ : انا حاسس اني عمري ما درست طب الحالة دي عجز وصعبة اوووي

دكتور ٢ :عندك حق فعلا..

_____——–_____

عند اسر…..

وقفنا لما التنين سقط ارضا وسار اسر يحارب ويضربه حتي..استوب ايه ده انا.. انا قتلته

اسر بفرحة : انا قتلته.. قتلت التنين الاكبر.. قتلتتوووووووه.. وبدات الدنيا تمطر في كلا الجانبين عند البشر وعند المنقذين.. 

_______

واحد من البشر : غريبة بتمطر بغزارة رغم اننا في اخر الربيع

شخص ٢ : معاك حق يلا بسرعة نروح عشان شكل في عواصف

شخص ١ : يلا علي رايك

________——-_______

عند لانا……

دكتور ١ : صحيت.. المريضة صحيت.. ايه ده ؟!!! 

فعلا لانا صحيت بس الغريب انها قايمة ولا كانها كانت نايمة عادي وصحيت من النوم وقايمة ماشية ولا كان في حاجة.. طبعا الاطباء والممرضين واقفين عاجزين عن الكلام

لانا : انا فين وايه اللي جابني هنا؟!! 

محدش رد عليها الكل في حالة صدمة 

لانا : ايده في ايه وبدات تشاور بايديها لحد ما اخيرا دكتور رد عليها وقال… 

دكتور٢ : ازااي.. اااننتتتي ازاي  عايشة وقايمة كده

لانا : نعم 

دكتور ٢ : اااصل ضربات قلبك كانت بتقول وكانك كنتي في صراع مع الموت

لانا؛ انا مش فاهمة حاجة انا كويسة جدا

دكتور ١ : ازاااي؟! 

لانا : انتوا مجانين وخرجت وسابتهم 

والد لانا بصدمة :بنتي.. ازااي.. انتي ازاي واقفة كده قدامي

لانا : حتي انت ي بابا هو فيه ايه

والدتها جريت عليها واخدتها بالحضن : بنتي ي روح قلبي مالك ي عين امك انتي.. انتي كويسة يبنتي

لانا : ايوة ي ماما انا كويسة جدا يلا نخرج من المستشفي المجنونة دي

والدتها : يلا ي روحي.. يلاا

كل ده والدكاترة حرفيا مش عارفين يتكلموا.. 

_____————_______

عند اسر.. رجع المملكة وقعد يدور علي اخوه بس ملقهوش.. 

اسر : ي سمير.. ي سميييير.. انت فين.. انا رجعت ي سمييير.. ي سمييي ولم يكمل بسبب ان خادم سمير الخاص قاله. 

الخادم بعياط هستيري لانه كان بيحب سمير اووي؛ الملك خلااص.. راح 

اسر بصدمة : انت.. ااانت بتقوول ايه.. انت مجنون 

الخادم بعياط : اومال انت عايش ازاي.. انت عايش عشان هو ضحي بنفسه عشانك

اسر بصدمة وعياااط : ازااااي ي سميييييييييرررررررر

لييهه ي خوياااا لييييييه.. حرام علييييك 

_______لانا عبدالمجيد _______

                                                                : Flash Back

سمير : لا.. اسر في خطر.. وذهب مسرعا الي حكيم المملكة وقال : قولي ايه اللي ينقذه ويخليه اكبر قوة من التنين

الحكيم : شخص يكون نصف بشري ونصف منقذ ارواح ويكون قريي جدا من اسر ويكون اسر بيحبه يضحي بحياته عشانه

سمير؛ انا؟!!!

الحكيم : ايوة انت لو مت اسر هيروح له القوة الكبري وهيغلب التنين الأكبر

سمير : وانا موافق.. خد حياتي بس اخويا يعيش

الحكيم : تمام. نام هنا بق عشان احضر روحك وارسلها لاخوك

سمير نام وفعل الحكيم ما يجب عليه فعله….

__________———–__________

اسر خرج مسرعا وذهب الي ذالك الحكيم وقال : انت ازاي تعمل كده.. هاا ازاااااي

الحكيم : اخوك اللي طلب انا مليش دعوة

اسر : حسابك معايا بعدين. وخرح مسرعا وذهب الي الجدة وقال : ارحوكي.. بلاش سمير.. انتي بتحبيني.. بلاش سمير ي جدتي.. بلاش هو وانهار في العياط 

الجدة : ي اما سمير ي اما البشرية ي اسر

اسر بصلها وقال : ليه بتعملي فيا كده.. لييييييه. حرام عليكي.. رجعيه تاني ارجوووكي.. 

الجدة بجمود : ونا قلت اختار سمير ولا البشرية وااه سمير سابلك حاجة قبل ما يمشي

اخد اسر الرسالة وكانت كالتالي… 

اسر.. اخي وصديقي. اعلم اني اخطئت كثيرا.. سامحني ي اخي.. كنت احبك كثيرا. اشكرك علي كل شيئ فعلته من أجلي.. اسر انت لم تكن فقط اخي بل كنت ابي وامي وكل شيئ بالنسبه لي.. احبك ومازلت سأحبك سؤولد من جديد ي اسر لا تخف واذهب الي فتاتك انها حقا تحبك ي اخي. اعتذر لرحيلي قبل توديعك ولكن كنت مضطر ف انت فعلت لي كل ما اريده لدرجة انك لم تتخلي عن وعدك وجعلتني ملكا .. شكرا لك ي اخي علي كل شيئ شكرا علي حبك الذي احتويتني به شكرا لك.. احبك.. سمير❤️

اسر بصريخ : ااااااااااااه.. لييييييييه كده.. ليه ي اسرر وظل يبكي مرارا وتكرارا 

_______——–______

عند لانا….. 

والد لانا : يبنتي بتعيطي ليه 

والدة لانا : قطعتي قلبي عليكي يا بنتي.. مالك ي ضنايا

لانا بوجع وعياط جامد : اااااه ي بابا.. مش عارفة حاسة بوجع شديد في قلبي ي بابا.. ااااه 

والد لانا بحزن علي بنته : ربنا يهون عليكي ي حببتي 

لانا بعيااط : ممكن تسيبوني لوحدي يبابا. 

والدة لانا : بس يبنتي

لانا : عشان خاطري 

والدها باس راسها : علي راحتك ي حببتي

وخرجوا ولانا لوحدها.. قامت اتوضت وصلت وقعدت تدعي كتير لاسر وهي. مازالت تبكي ولا تعلم ما سبب ذلك البكاء : يااارب.. انا.. انا متاكدة ان اسر مش كويس يااارب.. هوون عليه يااارب.. اااه

____—–____

عند اسر…. 

اسر مازال يبكي علي فراق اخوه… ليه كده ي سمير ليه تعمل فيا كده ليه تسيبني.. ليه اااه وفجاة ذهب اليه طفل وقال.. هو انت بتعيط ليه

اسر وهو ينظر اليه بصدمة : سميييير؟!!! 

يتبع..

لقراءة الحلقة الحادية عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية عشق من الماضي للكاتبة إيمان شلبي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!