Uncategorized

رواية عندما يعشق الفهد الفصل العاشر 10 بقلم هايدي محمد

 رواية عندما يعشق الفهد الفصل العاشر 10 بقلم هايدي محمد

رواية عندما يعشق الفهد الفصل العاشر 10 بقلم هايدي محمد

رواية عندما يعشق الفهد الفصل العاشر 10 بقلم هايدي محمد

دخلت ميار الى البيت وصدمت مما رات 
ميار: ماااااااااماااااااااأ
سمع احمد صوت ميار فدخل مسرعا الى المنزل وجده والدتها واقعه على الارض فاقده الوعي حملها احمد الى السياره ومعه ميار التي لم تكف دموعها عن النزول وذهب الى المستشفى مسرعا 
في المستشفى 
احمد ـ دكتور بسررررعه 
احد الاطباء ـ حطها على الترولي يا احمد باشا واحنا هنعمل اللى علينا
 جلس احمد وميار التي لم تتوقف عن البكاء والنحيب لحظه 
احمد ــ كفايه عياط بقى هتبقى كويسه ان شاء الله 
ميار ــ ماما ماما لو سابتني انا ممكن اموت 
لم يستطع احمد رؤيه دموعها واخذها في احضانهم وظل يربت على ظهرها حتى هدات
 بعد مرور ثلاث ساعات
 خرج الطبيب من الغرفه جرت عليه ميار واحمد
 ميارــ طمئني يا دكتور 
الدكتور ــ المريضه عندها كانسر ومحتاجه عمليه ضروري بس احنا مش ضامنين انها تنجح او لا 
 ميار ــ ماما عندها كانسر ازاي
 احمد ــ اعمل العمليه يا دكتور
 الدكتورــ هنعملها بكره ان شاء الله 
احمد ــ  يلا يا ميار عشان نمشي
 ميار ــ مش هاسيب ماما
 احمد ــ مش هتفوق غير بعد العمليه ما لوش لزوم
 لم ترضى ميار ترك والدتها
 ذهب احمد الى المنزل 
فهد ـــ كنت فين يا استاذ احمد
 حكي له احمد ما حدث
 غرام/ ازاي طيب ما جبتش ميار معاك ليه 
احمد /ما رضيتش تجيء 
صفاء /ومامتها عامله ايه
 احمد/ تعبانه الدكتور بيقول ان فرصه شفاها قليله جدا لان المرض انتشر 
صفاء/ لا حول ولا قوه الا بالله ربنا يشفيها يا رب 
الجميع/ يا رب
 ذهب الجميع الى غرفهم وناموا
 في الصباح استيقظ كل منهم وادي فرضه هو وتناولوا الافطار
 احمد احنا لازم نروح لميار  في المستشفى عشان هي لوحدها
 ابتسم???? كل من فهد ولبنى 
 فهد /اه تمام
 غرام/ انا هاروح معك يا فهد
 فهد /لا
غرام/ والنبي يا فهد ما ينفعش اسيب ميار لوحدها 
فهد /تمام يلا
 ذهبوا الى المستشفى
احتضنت غرام ميار وجلست بجوارها وظل يبكيان هما الاثنين
 بعد مرور اربع ساعات
 خرج الطبيب من غرفه العمليات وعلى وجهه اثار الحزن الشديد وجرت ميار عليه
 فهد /طمني يادكتور 
الطبيب/ للاسف الشديد القلب وفي اكثر من مره وقدرنا نرجعه ثاني بس المره الاخيره ما قدرناش نرجعه البقاء لله 
ميار /لا ماما لا ووقعت مغشى عليها حملها احمد سريعا الى غرفه الكشف وكشف الطبيب عليها وظل احمد بجوارها هو وغرام وفهد ينهى اجراءات المستشفى والدفنه 
بعد مرور مده من الوقت 
فاقت ميارــ ماما ما تسبنيش وتمشي
 غرام/ ربنا يرحمها يا ميار ادعي لها وخليك قويه ظلت تبكي ميار واحمد ينظر اليها بحزن
 انهى فهد جميع الاجراءات والدفنه واصرت ميار الى ان تذهب الى بيتها وذهبت غرام معهم 
كان يذهب احمد اليها  هو ولبنى
 بعد مرور ثلاثه اشهر ذهب فهد الى منزل ميار 
فهد/ يلا يا ميار جهزي شنطتك عشان  هتيجي معانا 
ميار/ لا انا مش هاسيب البيت
 فهد /انت زي اختي وما ينفعش اسيبك لوحدك 
ميار/ بس
 فهد /مبستش يلا 
ميار/ ماشي وذهب تحضر شنطتها
 فهد/ عامله ايه يا غرامي وحشاني قوي
 غرام/ كويسه طول ما انت كويس وانت واحشني اكثر
 غرام/ فهد انا عايزه اقول لك حاجه لما نروح 
فهد/ طيب ما تقولي الوقت
 غرام /لا 
فهد/ ماشي حسابنا بعدين 
فهد/يلا يا جماعه وذهبوا الى المنزل وسلمت صفاء على ميار واحتضنتها واجتمعوا على العشاء وكان احمد ينظر لميار
بشتياق كبير فهو لم يراها منذ فتره و هي ايضا كانت تنظر له باشتياق
 بعدما انتهوا من تناول العشاء ذهب كل منهما الى غرفته
 كانت ميار جالسه في غرفته الجديده و سمعت طرقات على الباب
 ميار /ادخل انصدمت ميار عندما رات احمد 
احمد/ عامله ايه يا ميار
 ميار /الحمد لله
 احمد /ميار انا…. انا باحبك تتجوزيني صدمت ميار بشده من ما سمعت
 احمد/ باحبك تتجوزيني
 اومت براسها بمعنى نعم
 ضحك احمد عليها وذهب الى فهد حتى يخبره
 في غرفه فهد وغرام
 فهد/ كنتى عايزه تقولي ايه يا غرام
 غرام/ انا حامل
 فهد/ ولم يستوعب ما قالته اه وبعدين
 غرام/ اه وبعدين ايه انا حامل يا فهد 
فهد بفرحه شديده /ايه وقام وحضنها وظل يلف بها في الغرفه بجد يا غرام اخيرا هابقى اب انا باعشقك يا غرامى
 غرام /وانا كمان باعشقك
 قطع عليهم لخظتهم هذه طرق على الباب 
فهد/ مين ابن الرخمه اللي جاي الوقت 
(اكيد احمد قاطع اللحظات الرومانسيه????????) 
فهد بغضب/ ادخل
 احمد/ ايه يا عم هو انا قطعت عليك لحظتك ولا ايه
 نظر اليه فهد بغيظ وقال /انجز احسن لك
 احمد/ انا عايز اتجوز
 غرام ــ مين القمر اللي قدرت توقعك
 فهد /انطق يلا مين
 احمد /ميار 
غر/ ايه والله كنت عارفه يا احمد الكلب شكلك واقع خالص يا عيني
 احمد /واقع قوي كمان
 مسكه فهد من ياقته اتكلم عدل وبعدين انا مش هوافق اصلا
 احمد/ ليه بقى ان شاء الله
 فهد/ لسه لما اسال ميار وبعدين افكر اذا كنت هوافق ولا لا بس 90 في المئه مش هوافق
 احمد /والله لو ما جوزتهلي يا فهد هخطفها واتجوزها او انتحر
 غرام وفهد انفجروا ضاحكين
 غرام/ ههههههه خلاص يا فهد بقا وافق  ده الولد ممكن يموت نفسه 
فهد بضحكه/ ماشي بس لما اسال ميار الاول
 خرج احمد من الغرفه مبتسم وايضا فهد غرام
 في اليوم التالي في الشركه
 ترق مراد باب مكتب فهد
 فهد /ادخل
 مراد /فهد انا عاوز اقول لك حاجه مهمه قوي ويا ريت تسمعنى للاخر  تفهمنى
 فهد/ قول
 مراد/. . . . . . 
ياترى مراد هيقوله ايه 
يتبع….
لقراءة الفصل الحادي عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!