Uncategorized

رواية دموع فرح الفصل العاشر 10 والأخير بقلم دينا رضا

 رواية دموع فرح الفصل العاشر 10 والأخير بقلم دينا رضا

رواية دموع فرح الفصل العاشر 10 والأخير بقلم دينا رضا

رواية دموع فرح الفصل العاشر 10 والأخير بقلم دينا رضا

فرح:بس بس وترمي  المسدس لا زين خليه النهايه لازم اخد حقي بايدي وتطلع مسدس وتضرب
……
حازم يحط ايدو علي بطنو…يقع علي ركبتوا 
بيلا تزحف لعندو:بي بي(بابا
مايان تنصدمه:ليه كده يا فرح انتي…
فرح:اخرسي انتي كمان وتضربها طلقه
مايان تقع علي الارض
فرح تضحك:موتهم واخدت حقي وتضحك بهستريه
زين يبتسم ويطلع عليها:شكرا يا فرح…هاا يا مريم صورتي اللي حصل
مريم تقف جنبو:اكيد
فرح بصدمه:انتو…
زين:ايوه احنا اللي عملنا كل ده وخليتك تقتلي جوزك و اختك
فرح تضربوا  بالقلم:ليه يا زين انا عملتلك ايه 
زين يمسكها من دراعها:دمرتي يا حياتي فرح..بسببك اخويا انتحر 
فرح:اخوك؟
زين:مروان 
فرح:مروان.مين
زين بعصبيه: كان معاكي في الزفت الدفعه..وانت صورتيه وهو بيسرق ورق من المكتب..وبسببك اتحرم من الكليه.. ودخل في اكتئاب وانتحر
فرح:انت مريض يا زين
زين:انتي اللي مريضه يا فرح..وهتاخدي جزائك و تتعدمي وانا هاخد بنتي ويزوقها علي الارض ويروح نحيه بيلا
_يمسك ايدو شيل ايدك من علي بنتي
زين بصدمه:ازاي انت عايش
فرح:هو مامتش اصلاا يا زين…ا
مريم بصدمه: مايان كمان
حازم:احنا عرفنا كل حاجه يا زين…يوم ما انت  قابلت فرح..وانا كان لازم اتصرف واعرف الحقيقه…وعرفت كل حاجه..كان فاضل بس نعرف مين بيساعدك..مايان ولا حد تاني 
.فرح:ف عملنا التمثيليه دي..وده طلق لعبه وقبل ما نيجي حازم حط كيس دم ل نفس و ل مايان
حازم:اه صح بيلا بنتي مش بنتك…ابنك مات 
زين يضحك: ي ولاد ال… انا تعملوا معايا كده وابني مات… بس مش انا اللي  اخسر..ويمسك المسدس هموتك يا فرح
حازم يمسك منه المسدس 
زين: ابعد كده هموتك يا حازم وهموتها
حازم:وانا مش مجرم زيك يا زين
وفجأه يضرب طلقه
فرح تصرخ:حازم
حازم يبعد ويبص علي ايدو دم ويطلع علي زين
زين:يقع علي الارض
مريم تنصدم:زين لا وتجري عليه زين قوم عشاني قوم
..
بعد ١٠سنين
بيلا:ماما شوفي عيالك 
فرح:عيالي اللي هما اخواتك 
بيلا:اه اه 
فرح:صبرني يارب
حازم:كان مالي ومالي الجواز انا..
فرح:بتقول  حاجه يا حبيبي
حازم:لاء
بيلا:تضحك:هروح اشوف العفريت اللي جوا وتروح
فرح تبستم:بنت زين بس شبهك يا حازم
حازم يحضنها:هي بنتي مش بنت زين…الله يرحمه 
فرح:مكنتش اتمني يموت ب الشكل ده 
حازم:ادعي ربنا يرحمه
فرح:يارب.. متعرفش حاجه لسه عن مريم وهي كانت حامل
حازم:للاسف   …لا..هحاوله اوصل ليهم
فرح:ياريت
حازم:لسه بتحبي زين
فرح……
حازم بحزن:خلاص عرفت الجواب هشوف الاطفال
فرح تمسك ايدو:بحبك يا حازم
حازم يطلع عليها:بتقولي كده وخلاص
فرح بحب:لا بحبك يا حازم 
حازم يشوف الحب في عيونها ويحضنها:وانا بحبك
فرح:تبتسم
بيلا تصفر:العب يسطا
حازم بتعجب:يسطا
بيلا:ايوه
حازم:تعالي هنا بقي
بيلا:اعااااا وتجري
حازم يجري وراها 
فرح:تضحك:بس بس يلا المصوره جايه 
بيلا:هييي هناخد الصوره وتروح تقف
حازم يقف: شال بنت وحضن عشق
فرح وقفت:شالت طفل وتبتسم….تطلع عليهم قصتي خلصت خلاص.. عندي مالك وملك تؤام وبيلا بنتي الكبيره…وبنت زين بتمني متعرفيش حاجه وتفضلي مفكره انك بنت حازم…وهي ده عيلتي السعيده
*ينفع الصوره من غيري
عشق تضحك:اكيد لا يا اختي
مايان:بحسب وتقف
عشق تبتسم:بالنسبه ل مايان.اتغيرت اوي بس للاسف رافضه تتجوز تاني.. اه صح زين طلع مطلقها قبل مايسافر ويجي لعندي دبي .بس انا متأكده هيجي…يوم وتغير رأيها وتتجوز الشخيص المناسب ليها..
حازم بهمس:بحبك
عشق تبتسم:واناكمان
في مكان اخر
_ اقسم بالله لو محدش نزل فيهم مفيش اكل تاني اعاااااا مروان
مروان يبوز:وينزل حرام عليكي انا طفل…كل شويه تزعقي 
_ ازعق اه صح انا مستغربه…ليه ما انت تربيت زين
زين ينزل:مالها تربيت مريم
مريم:قمر
زين: طبعا
مريم تضحك:طيب يلا اقعد كل
مروان:انا شبعت ويجري علي الاوضه
مريم:مروان انزل كمل اكلك
مروان:شبعت يا حجه خلاص
مريم:شايف ابنك
زين: عسل..ويقعدها كلي يلا…وهقطع ليكي تفاحه
مريم تبتسم
زين:اااه 
مريم تقوم بخوف:دم ايدك 
زين يحضنها:هششش ده جرح بسيط
مؤيم تحضنوا جامد:اخر مره كنت هخسرك زين 
زين:الحمدالله..وبقيت كويس…
مريم:طيب ليه خليت الدكتور يقول انك مت
زين:مش هقدر اواجه فرح..وكمان بنتي هي مفكره ان ابوها حازم..مش انا…وكده..احسن حل ويطلع عليها..وانا عاوز..افضل معاكم
مريم تبتسم:بحبك
زين:وانا كمان بحبك و ويغمض وحبيت فرح…بتمني يجي اليوم اللي تسامحني فيه…
النهايه????????
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية مسك للكاتبة ملك أحمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!