روايات

رواية ليالي السهر في الجحيم الحلقة العاشرة 10 بقلم مريم حسني

 رواية ليالي السهر في الجحيم الحلقة العاشرة 10 بقلم مريم حسني

رواية ليالي السهر في الجحيم الحلقة العاشرة 10 بقلم مريم حسني

رواية ليالي السهر في الجحيم الحلقة العاشرة 10 بقلم مريم حسني

بعد ما قاسم خرج وحبس سهر في الاوضه خرج بره الڤيلا وراح لحسن اما سهر كان التعب بدا يزيد بشكل مش طبيعي وابدت تحس بخبط في ظهرها وبطنها اكن روحها بتتسحب من الوجع وابدت تصوت بالم

عند حسن ساب سهر وقاسم واول حاجه عملها راح عل شاهي واخدها من البيت وقالها انو من طرف سهر وراح بيها البيت

شاهي بلهفة فين سهر

حسن  سهر في بيتها مع جوزها

شاهي طب انت جيبني هنا ليه انا عاوزه اروح لها

حسن بصي هو حصل شويه مشاكل كده هتنحل يعني ونروحلها

شاهي بخوف مشاكل ايه هي سهر جارلها حاجة

حسن برتباك لا لا ابدا طب اقعدي وانا هحكيلك

وقعدوا

شاهي في ايه

حسن بصي قاسم الالفي لو تعرفيه اتجوز سهر و

شاهي قطعته ثواني ده خطفها من فرحها ليه عشان يتجوزها

حسن اتنهد طيب انا هحكيلك………

شاهي بدموع الحيوان ده ازاي يعمل فيها كده

حسن عشان هي اخت معتز

شاهي بس سهر مش اخت معتز

حسن بصدمة نعم مش اخته ازاي

شاهي………. يعني لو كان المفروض حد يجراله كده هي انا مش سهر

حسن بغضب ايه اللي انتي بتقوليه ده طبعا لا

شاهي طيب وانت مالك متعصب ليه

حسن شاهي انتي متعرفيش اختك حصلها ايه عشان قاسم ميفكرش ياذيكي كان ممكن نقوله بكل بساطة كده بس هو كان بيهددها بيكي وهي متستحملش حاجة تجرالك وهما بيتكلموا الباب خبط جامد

حسن فتح الباب لقه قاسم وعينه حمرا من كتر الغضب زقهه في صدره

قاسم بغضب انت ايه اللي بينك وبينها انطق لقتلك دلوقت من ساعت ماجبتها البيت وانت عل طول تروحلها وانا مش موجود وانهارده القيك حاضنها وبتقولها يا حبيبتي انطق

حسن بغضب انت اتجنتت خالص ياقاسم بتقول ايه انت سهر انا مفيش بيني وبينها اي حاجة دي زي اختي بضبط ده غير انها متجوزليش

قاسم بسخريه ليه ان شاء الله رضعين عل بعض

حسن لا با غبي عشان هي اخت مراتي

شاهي اخت مرات مين معلش

قاسم نعم مالك

حسن شاهي خطيبتي وكتب كتابنا النهارده

شاهي كتب كتاب مين

حسن بصرامه بس قاسم بتهيلقي في حاجه لازم تسمعها بس مش مني من شاهي

قاسم نعم اسمع ايه بقي

شاهي بخوف من هائت قاسم سهر مش اخت معتز

قاسم افندم مش اخته ازاي اتنوا بقي فكرين انكوا تعرفوا تضحكوا عليا

شاهي لا انا هقولك مش اختك ازاي…………..

قاسم بعصبية انتي بتقولي ايه لا مش مصدق طبعا

حسن لا صدق يا قاسم كنت خالي رجالك يعمولوا تحريتهم كويس قبل ما تخطفها من فرحها وتعمل فيها ده كله قبل ما تنتقم من حاجة ملهاش وجود انتي اللي مش عاوز تصدق ان اختك كانت كده يا قاسم انت الدي عاقلك رافض يا ريت بقي تسيب سهر وكفاية لحد كده

قاسم بغضب انا مش هسيب سهر عمري انت فاهم سهر مراتي وعمري ما هسيبها انا ماشي

حسن قاسم انت مش هتاذيها تاني صح انت خالص عرفت ان ملهاش ذنب في الموضوع بتاع منه وانت ممكن تلقي اي واحده تانيه تتسلي عليها

قاسم بعصبية انا مش بتسلي بسهر يا حسن سهر مراتي وانت ملكش دعوه بيا واللي واقفه جنبك دي هتدفع تمن اللي حصل لاختي

حسن بغضب وعنيه كلها شر بره يا قاسم اخر مره اشوفك فيها هتبقي انهارده وانسي انك تعرفني تاني قاسم اووووف حسن انت عارف انا متعصب دلوقت

حسن بره يا قاسم بره بس قبل ماتمشي عاوز اسالك سؤال ليه هي يا قاسم ليه مش غيرها

قاسم اتنهد عشان هي مش غيرها وغيرها مش هي يا حسن ومشي وراح لسهر

………………

عند سهر

لما التعب زاد وصوتها عالي بشكل مش طبيعي الحرس دخلوا البيت وقالوا لنانا وهي فتحتلها ببرود بس اما دخلوا لقوها ولدت

واحد من الحرس بتوتر ايه نكلم الاسعاف ولا ايه

نانا اسكت خالص إسعاف ايه نانا جابت ملايه واخدت البيبي وخرجت وسابت سهر بتنزف وقفلت الباب وراها

الحارس بعصبية انت بتعملي ايه

نانا بغضب انت مال اهلك دي تعلمات قاسم ويلا بره بقي واخدت البيبي وطلبت من الخادمه انها تحميه وتجبله هدوم

بعدها بمده كان قاسم وصل البيت واول حاجه راح جري عل سهر اول ما دخل اتصدم من الدم وشكلها

قاسم قعد على الأرض وبقي في مستوها واخدها في حضته

قاسم بقلق وخوف حقيقي سهر سهر سهر مالك ردي عليا ايه الدم ده

سهر بدموع والم وضعف وترجي قاسم عاوزه اشوف ابني هشان خاطري اشوفه مره واحده بس ابوس ايدك هشوفه مره وخلاص

قاسم بتوتر ابنك ايه انا مش فاهم انتي ولدتي صح طب ايه النزيف ده طب استني وكلم الدكتور يجي في خلال عشر دقائق كان الدكتور وصل

قاسم اتصرف بسرعه واياك يجرها حاجة وسابهم وخرج وطلع لنانا

قاسم بزعيق وغضب نانا انتي يا زيفته

نانا ايه يا قاسم في ايه

قاسم مسكها من شعرها ابني فين

نانا بخوف نايم يا قاسم في ايه

قاسم جرها من شعرها عل السلم بتسيبها بتنزف وتاخدي منها ابنها مش كفاية حولتي تقتليها مره والله لخيكي تندمي عل اليوم اللي اتولدي فيه ونده عل واحد من الحرس خد دي عل المخزن لحد ما اقولك هتعمل فيها ايه

الحارس اخد نانا عل المخزن وقاسم راح اخد ابنه ورجع لسهر

قاسم طمني يا دكتور

الدكتور احم قاسم باشا هنتكلم طبعا دلوقت هي احسن كتير والخدامين سعدوها واخدت حمام وانا وقفت النزيف ممكن اطمن عل الباشا الصغير الاول وبعدين نتكلم

قاسم ماشي وادله البيبي كشف عليه ولقي كويس وصحته كويسه

قاسم استنيني بس يا دكتور ثواني هاخد الولد لمامته وخد الولد ودخل لسهر

قاسم ابنك اهو سهر اخدته في حضنها وقعدت تعيط

قاسم طبطب عليها بحنان متعيطيش بقي ابنك في حضنك اهو ايه هنسميه ايه

سهر بضعف معرفش

قاسم بماني بقيت اعشق اسم سهر فانا بقول اسمه ساهر ايه رايك

سهر هزت راسها بمواقفه

قاسم طيب انا هخرج اشوف الدكتور وهجي علي طول وخرج لدكتور ايه في ايه

الدكتور قاسم باشا انا اسف اني اقولك ان مدام سهر جالها كانسر دي نتيجته اخر تحليل ليها وان ايامها في الدنيا معدودة

قاسم بصدمه ايه

يتبع..

لقراءة الحلقة الحادية عشر: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!