Uncategorized

رواية هنايا الفصل العاشر 10 بقلم شوشو النجار

 رواية هنايا الفصل العاشر 10 بقلم شوشو النجار

رواية هنايا الفصل العاشر 10 بقلم شوشو النجار

رواية هنايا الفصل العاشر 10 بقلم شوشو النجار

مراد :يا صباح الجمال 
هنا :لاحظ انك خدت عليا ودا اي بقي ااااي
مراد : اي يابنت المجانين
ساميه من المطبخ : تشكر ياحبيبي
مراد بااحراج:مش قصدي ياحماتي
هنا بشماته: احسن احسن
مراد : امشي من قدامي بدل مقتلك
هنا:مش عجبك طلقني
مراد بص علي المطبخ لاقي حماته مشغوله : عاوزاني اطلقك
هنا بتوتر: انت بتقرب ليه
مراد بيقرب اكتر
هنا :مراد أعقل ماما 
مراد بيقرب ويهمس في ودنها: بحبك يامطيره عقلي 
هنا بصدمه:ها 
مراد بيضحك علي منظرها: ها اي 
هنا: انت قولت اي 
مراد ببرائه: انا؟ مقولتش حاجه ليه انتي سمعتي قولت حاجه 
هنا : ايوا انت قولت اي دلوقتي وانت ااا قولت اي
مراد بتسليه:سمعتي اي وكنت فين
هنا:ها خلاص انا هخش اساعد ماما، جرت من قدامه وهو بيضحك عليها 
فطروا مع بعض ونزلوا 
مراد :ممكن اعرف بقي ياستي اي اللي حصل امبارح 
ملامح هنا اتغيرت : لييه
مراد مسك اديها : انا معاكي متخافيش 
هنا ببعض الطمأنينه : حكتله اللي حصل 
مراد عينه اتحولت لاشرارات : هموته 
هنا بتحاول تهديه :مراد اهدي انا بخاف منك وانت كدا 
مراد بيحاول يهدي علشان متخفش 
هنا :مراد انا مني حقي افهم مين دا انا كونت بحسب انه عم وفجأه سكتت 
مراد: عم اي كملي ياهنا مخبيه اي 
هنا بتحاول تغير الموضوع : اخبي اي مش مخبيه حاجه يالا احكي مين دا هو اه احنا مخطوبين تمثليه بس انا من حقي اعرف 
مراد تجاهل كلامها الأخير : صديق ابويا كانو اكتر من اخوات وبيروحوا مع بعض في كل مكان لاغايت اما هو اقترح انهم يعملوا شركه مشتركه والأرباح بالنص وفعلا عملوا شركه كانت كل يوم بتكبر وبيبقي ليها اسم في يوم صحاب ابويا مضي مع شركه مشبوهه وابويا عرف واتخانقوا مع بعض فقالوا انهم يفضوا الشراكة دي وفعلا كل واحد حد حقه وابويا فتح شركه وكانت بتكبر وليها اسم وفتح التانيه ومكنش يعرف أي حاجه عن صاحبه لاغايت ما في يوم كونا مسافرين ونسينا حاجات في البيت ورجعنا انا وبابا نجيبها اول موصلنا كان صاحبه مسنتينا ودخلوا مع بعض اوضه المكتب وبعد شويه سمعت صوت زعيق اللي فهمته ساعتها انه عاوز فلوس وان اللي بابا فيه كان من حقه لما بابا اعترض وقاله دا شقايا والشراكة اللي بينا اتفضت وانت اللي عملت كدا وطرده ساعتها سمعت ضرب نار جريت استخبيت عارفه يعني اي طفل عنده 7سنين يشوف ابوه بيضرب بالنار قدامه ويعرفش يعمله حاجه 
هنا بتعيط : وبعدين 
مراد : شكله كان محفور في دماغي معرفوش يمسكوا وعرفت بعدها انه عمل عمليه غيرت ملامح وشه باسم جديد وهويه جديد بس لو اتغيرت لامليون انسان هعرفه واجيبه 
هنا : طب انت عرفت منين انه هو سبب ورا ضرب نار 
مراد غير الموضوع :مش متأكد انه هو ولا حاجه 
هنا بتمسح دموعه وبتمسك ايد مراد : اوعي تأذي نفسك لو باباك عايش دلوقتي مكنش هيرضي انك تتاذي وكمان علشان ماما نوال وفرحه 
مراد بنص عين : ماما نوال وفرحه بس 
هنا بتوتر: ها ايوا طبعا وأدهم 
مراد : ادهم هو انا ألقي دي ادهم وجمال ادهم وحلاوه ادهم 
هنا بضجر : لا والله 
مراد : ايوا طبعا دا ادهم 
هنا وهي بتخرج من العربيه: خليه ينفعك ياخويا 
مراد بيضحك : هينفعني.، شغل العربيه ومشي 
في الشركه 
مراد : ادهم خمس دقايق وتبقي قدامي 
ادهم :تمام 
مراد : ادخل 
ادهم : خير 
مراد : هي سمر مجاتش 
ادهم :لا قولتلها ترتاح كفايه اللي شافته 
مراد بغمزه:مش هتقولي اي اللي بينكم بردو 
أدهم : انت جاي تتسلي والله امشي 
مراد بضحك : مسيرك هتيجي لوحدك 
ادهم بضجر: أنجز عاوز اي وبعدين انت اللي متغير وبقيت بتضحك بعد مكان الكل بيخاف من المدير 
ادهم بابتسامه حب : غيرتني ياادهم للأحسن وجودها لوحده بيريح اعصابي مع انها مجنونه بس عشقت جننها شلقبتلي كياني 
ادهم : ياسيدي ياسيدي ولا وجهه اليوم اللي وقعت في يابن العفيفي 
مراد :اتلم يالا بدل مقوم ألمك 
ادهم : اتلميت ياخويا قولي طلبتني ليه 
مراد : عاوزك تجبلي كل المعلومات عن الشركه الجديده 
ادهم : لسه بردو بتدور وراه
مراد : مش ههدي غير لما اجيب حق ابويا، يالا روح انت 
ادهم : ماشي ياصاحبي 
مشي ادهم وفضل مراد يفكر في المجهول 
عدي فتره  من تدوير مراد ورا اللي عمل كدا وادهم بيحاول يجيب معلومات عن الشركه ورجوع فرحه لاطبعيتها وحب مراد في قلب هنا اللي بتتاكد كل يوم انها حبته والعشق المجهول بين سمر وادهم 
ادهم: مراد جبتلك كل المعلومات عن الشركه 
مراد بلهفه بيبص في الورق: كونت عارف اتصلي بجيجي حالا 
ادهم : طب عرفني هتعمل اي 
مراد بشرود: هاخد حق ابويا 
يتبع ..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دكتورة قلبي للكاتبة شوشو النجار

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!