روايات

رواية وماذا عن قلبي الفصل الاول 1 بقلم ريا

رواية وماذا عن قلبي الفصل الاول 1 بقلم ريا

رواية وماذا عن قلبي البارت الاول

رواية وماذا عن قلبي الجزء الاول

رواية وماذا عن قلبي
رواية وماذا عن قلبي

رواية وماذا عن قلبي الحلقة الاولى

انا مسيحي يا فاطمه
فاطمه : انت بتقول اي يا احمد مسيحي ازاي يعني، وكملت بضحك بطل هزار بقا
بس انا مش بهزر
فاطمه :….
**********
ازيكوا 🙂
انا فاطمه بنوته عندي ٢٣ سنه ودا احمد دكتور في الجامعه بتاعتي وخطيبي انا مش عارفه هو ازاي بيقول انه مسيحي وكمان اسمه احمد بس اعتقد انه بيهزر أصله بيحب الهزار اوي…
**********
فاطمه : السلام عليكم ازيك يا احمد عامل اي يا حبيبي
أحمد : الحمد لله يا قلبي تعالي
فاطمه : مالك يا حماده زعلان لي شكلك متغير كمان
أحمد بحزن وابتسامه : عادي يا قلبي مفش حاجه كنت عايز اتكلم معاكي في موضوع بس كدا
فاطمه بابتسامه : طب بص انا هوريك حاجه هتفرحك اوي يا حبيبي
أحمد : هي اي يا حبيبتي
فاطمه : انا اخترت انا واصحابي شويه فساتين ومحتارين ما بينهم جامد و….
قطاعها
أحمد : طب بقولك يا بطوطتي
فاطمه : احمد بقا بص بس كدا نختار فستان من دول ل كتب الكتاب خلاص هانت يا حماده فرحانه اوي 💃
أحمد بحزن : طب وريني كدا، ايوا دا حلو، بس دا اجمل
فاطمه : خلاص يا حبيبي هجيب دا
فاطمه : احمد انا فرحاااااانه اوي💃💃.
أحمد : دايما يا حبيبتي
فاطمه : انت عارف اي اللي الحاجه اللي لو اتعملت فرحتي هتكمل؟
أحمد بقلق: اي يا قلبي
فاطمه : ان اهلك يحاولوا يجوا الفرح اصل هما مجوش الخطوبه ولا شفتهم خالص 😢
أحمد : ان شاء الله هيجوا الفرح يا حبيبتي هكلمهم يحجزوا تذاكر ويجوا قبل الفرح بأسبوع
فاطمه بفرحه : بجد يا حبيبتي
احمد : ايوا ي حبيبتي
فاطمه بتذكر : اه يا احمد كنت عايز تقولي اي
أحمد : الصراحه يا بطه انا….
مكملش كلامه
فاطمه : بص يا حماده متنعيش هم العزال والحاجات دي احنا مش لازم نجيب كل حاجه يعني عادي نكمل بعد الجواز عادي بعني كفايه اوضه النوم وبلاش أوضه أطفال دلوقت يعني والنيش مش عايزين
مش لازم نعيش في فيلا يا حبيبي والحاج..
قاطعها احمد وهو بيمسك ايدها
أحمد : ربنا يخليكي ليا يا رب يا بطوطه قلبي انتي وميحرمنيش منك ابدا
فاطمه : ولا منك يا قلبي
فاطمه : يعني انت مهموم دا كله علشان كدا
اخس عليك يا حماده مش انا قلتلك قبل كدا معتش تفكر في حلجه زي دي وخاصهً لو اي حاجه نعرف نحلها بعدين
أحمد : بصراحه يا فاطمه كدا انا
فاطمه قاطعته :
بص يا احمد انا
قاطعتها احمد بزعيق وعصبيه: ما خلاااااص يا يا فاطمه بقا الله مش عارف اكمل كلمين علي بعض سبيني اكمل كلمتين علي بعض حتى يا شيخه
فاطمه باستغراب من طريقته ودمعت : احمد انت بتزعقلي!
احمد انا من فرحتي مش عايزاك تشيل هم حاجه
احمد انا انا بسهل عليك كل حاجه احمد انا بقولك كدا مش عايزاك تشيل هم اي حاجه
احمد انت اتغيرت كدا لي ها رد يا احمد انت عارف انت قلت اي
احمد بهدوء وبحزن : فاطمه انا اسف
فاطمه : خلاص يا احمد انسىٰ الموضوع كله
أحمد : بصراحه يا فاطمه انا مسيحي
فاطمه : ها وبعدين
أحمد : انا مش بهزر علي فكره
فاطمه : ازاي يعني مش فاهمه طب بص يا احمد اجل الهزار دا بعدين علشان انا تعبانه جامد النهارده
َ
أحمد : بس انا مش بهزر يا فاطمه انا مسيحي
فاطمه : احمد حتي لو انت مسيحي ازاي اسمك أحمد بالعقل كدا 😂😂😂
أحمد بحزن : للاسف انا مسميش احمد انا اسمي جورج
فاطمه :…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وماذا عن قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى