روايات

رواية وكنتي لي الهداية الفصل الثالث 3 بقلم أمل زكي

رواية وكنتي لي الهداية الفصل الثالث 3 بقلم أمل زكي

رواية وكنتي لي الهداية الجزء الثالث

رواية وكنتي لي الهداية البارت الثالث

رواية وكنتي لي الهداية
رواية وكنتي لي الهداية

رواية وكنتي لي الهداية الحلقة الثالثة

الاء بخوف . ابعد ارجوك

اياد وهوه شبه المتخد’ر ظل يقترب منه حتي ان امسك بيديها ثم ثم ثم (اكيد مش هيحصل اللي ف دماغكم خالص 😂😂😂 متتوقعونيش )

صوتت كتير وقالت ابعدي عني انا مش مجنو’نه انتوا اللي مجا’نين ووقعت’ مغشي ‘عليها وبقي يحاول يفوق فيها مفاقتش قاس النبض لقاه’ ضعيف’ جد شالها بسرعه وطلعها ف شقته ونيمها علي سريره ونزل الصيدليه جاب ‘محاليل’ وادويه وطلع بسرعه جري حتي ماخدش باقي فلوسه طلع وعلق لها محا’ليل وفضل جمبها طول اليل لحد ما نام علي الكرسي اللي جمب السرير

مر يوم بكل حاجه فيه ف صباح اليوم التالي

رن منبه اياد يعلن تمام ٨ صباحا صحي مفز’وع من النوم علي الايد اللي بتتحرك علي وشه مش علي المنبه طبعا (انا ذات نفسي عمري ما صحيت علي منبه 😂😂😂زينه أصلا الحاجات دي )

الاء بطيبه وبرائه. عمو انت حلو اوووي

اياد بسرحان ف شكلها (الاء كان شكله حلو اوي وهيه صاحيه من النوم طبعا ده كلام روايات محدش يصدق 😂😂😂)

الاء . عمو انت امور ووسيم وشيك ولسه هتكمل كلامها لقيته بيقرب منها جامد ومسك ايدها (عشان يقيس نبضات’ القلب ❤❤❤محدش يفهم غلط )

الاء . عمو كدا عيب سيب ايدي

اياد بسخريه. علي اساس ان اللي نطت امبارح ف’ حضني’ دي مش انتي

الاء بعياط مثل الاطفال . الله انا كنت فرحانه عشان انت قولت هتيجب لي شوكولاته بس انت و’حش

اياد برقه لم يعتاد عليها ابدا . طب ولو عملت كدا (وطلع من جيبه لوح كبير من الشوكولاته)

الاء ونطت اخدت الشوكولاته (بت يا الاء يا طفسه سيبي لي حته يا بت دا انا اللي بكتب الروايه يا بت سيب حته )

(طبعا كلتها لوحدها الطفسه)

الاء وهي تأكل بطريقه مثل الاطفال . عمو انت طيب اوي ومش ‘بتخو’ف زي ماما وحين’ ذكرها’ لهذا الاسم رميت كيس الشوكولاته الفارغ بحزن

الاء ببكاء. انت مش هترجعني ليها صح ثم قالت عمو انت بتحبني ومش هتسيبني انت عمو طيب الامور اللي هينقذني من الام ا’لشر’يره انت البطل يا عمو صح

اياد بارتباك بسبب سؤال برئ من طفله تتكون فيها البرأه ثم اكمل بمزاح لكي يخفف عنها . لو انتي البطله هكون البطل بس مينفعش كل شويه تعاكسي البطل ولا اي

الاء . حاضر يا عمو انا جعانه

اياد بخوف مزيف . امال مين اللي كلت الشوكولاته دي

مالت الاء ثم مسكت كيس الشوكولاته واعطته له

اياد مسكه بطريقه ف اي

الاء بصوت مازح. انظروا يا حضرات بعد أن اكل الشوكولاته كامله وف يده الادله يتهمني باني اكلتها طب يرضيك يا عمو’ القاضي ا’لظلم ده

اياد . لا ميرضنيش عالعموم الاكل جاهز علي السفره

تركته وركضت وبدأت تأكل ببراه وهوه ينظر إليها بإعجاب ثم رمي تلك الأفكار من رأسه وقال مش هتغير وخرج’ بعص’بيه وذهب الي ما مكان فيه ما حر’مه الله واخذ ‘يشرب كثيرا الي ان اتت اليه فتاه من هذا المكان المقر’ف والمثير الا’شمئزاز ووضعت يده علي رقبته بجر’أه وقالت بمياصه مالك يا بودي

اياد’ بسكر . شدها واخذها الي شقته وصعد بها الي الداخل وجد الاء تنتظره وهيه مربعه ايدها بطريقه تشبه الاطفال

الاء لبكاء وصوت باكي وهيه تنظر اليه والي منظره ولملابس الفتاه بجواره . انت عمو مش كويس

ايا د بغضب . وانتي مجنو’نه

الاء مجرد ما سمعت الكلمه دي سقطت ‘مغشي’ عليها

اياد رمي البنت اللي فايده وجري عليها يقيس النبض وكانت الصدمه انها ……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية وكنتي لي الهداية

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى