روايات

رواية وقعني ظبوطه الفصل السادس 6 بقلم منار مجدي

رواية وقعني ظبوطه الفصل السادس 6 بقلم منار مجدي

رواية وقعني ظبوطه الجزء السادس

رواية وقعني ظبوطه البارت السادس

رواية وقعني ظبوطه
رواية وقعني ظبوطه

رواية وقعني ظبوطه الحلقة السادسة

نزلت سما لقيت المفاجأة

أسيل فى الارض وسط الحلل واقعه وبتتوجع

سما:أسيل انتى كويسه

أسيل:بس وقعت

سما:بتعملى ايه عندك

أسيل:فطار

سما بصدمه:فطار

أسيل قامت بابتسامه: مالك مصدومه كده

سما:كل الكراميل ديه عشان فطار

أسيل:ايوه انا خلصت خلاص

سما:ينهار ده انتى قلبتى المطبخ

أسيل: متقلقيش هنزل انضفه تانى بس الاول لازم يفطر

سما بمكر:هو مين

أسيل:هارون مش انا قولتلك مش مطمنه امبارح رجع وكان فى عركه

سما يخضع:طب هو كويس

أسيل:باين كده نطلع اتأكد تعالى معايا

سما بخبث:لا لا اطلعى انتى انا جعانه هشوفلى اى حاجه اكلها

أسيل ضحكت:طيب وشوفيلى معاكى

سما:عيونى

أسيل:تسلم عيونك

طلعت أسيل لهارون كان نايم وعرقان وباين بيحلم بكابوس.

أسيل قربت منه وحطيت إيديها على وشه:مش سخن امال فى ايه

هارون مسك أيديها وشدها فجأه وهو بينهج زى ما يكون كان بيجرى

فتح عينيه كانت أسيل قريبه منه وبتبصله كده بصدمه😳 شافها و ابتسم:بتعلمى ايه هنا ومقربه كده ليه

أسيل:اكيد مش من حلاوتك انت شدتنى

هارون بإحراج ساب ايديها

أسيل:احم انا جبتلك الفطار وكمان روحت الصيدليه الصبح وجبتلك علاج عشان تخف بسرعه

هارون حاول يتعدل بس بيتوجع ساعدته أسيل وسندته من كتفه

هارون ابتسم: شكرا

أسيل:العفو يالا بسرعه دوق الفطار

هارون:ده أنتى إلى عملتيه

أسيل:ايوه

هارون:انتى نمتى.

أسيل:مش اوى يعنى معرفتش انام ممكن عندى أرق

هارون:يعنى مش عشان انا تعبان وله حاجه

أسيل:انت قربى

هارون:لا

أسيل:يبقا مش هنام عشان انت تعبان ليه

هارون:وجهه نظر برضو

أسيل:خليك منطقى

هارون:ماشى

بدأ ياكل بس اتصدم

هارون:مستحيل

أسيل:ايه وحش

هارون:لا حلو اوى

أسيل ابتسمت افتكرت يومها من أوله قامت ولبست وحطيت شال على رأسها وراحت الصيدليه قابلت هناك ست كبيره سألتها عن طريقه عمل فطار كويس والست ساعدتها كتير ورجعت وحاولت كتير لحد ما ظبط معاها

هارون:اممم متاكد اول مره ليكى

أسيل:لا طبعا مش اول مره

هارون ضحك:ماشى ماشى متتعصبيش

أكل هارون وأسيل كانت بتنضف الأوضه وهو بيبص عليها وهو بياكل

سما دخلت مره واحده:انا زهقت انتى اتأخرتى ليه

أسيل بخضه:مالك

سما:زهقت الف سلامه عليك يا وحش

هارون ضحك:الله يسلمك

سما:وانتى تعالى معايا يالا

أسيل:بس

سما:مبسش

شديتها ونزلو

أسيل دخلت المطبخ:ينهار انا عملت الكراكيب ديه كلها

سما:بالظبط كده

أسيل ربطت دماغها:يبقا استعنا على الشقا بالله

سما:هشغل اغانى

أسيل: اشطا

أسيل بدأت تنضف وسما مشغله اغانى وبتساعدها

أما هارون فكان زهق فنزل يشوفهم وهو بيسند على الحيطه

كانو سنا وأسيل بيغنو وهما بينضفو

(حبيبى داس على قلبى تك

وانا يا ناس كده على المحك

ومبقاش فى عندى شك

خلاص ملكنى هواه

دا انا مشيت عشانه عكس

على زمان علمت أكس

ولو اعيش وياه فى حبس

هقول دى احلى حياه)

هارون وهو بيسند على السور:بتعملوا ايه

سما:بنضف إلى أسيل عملته

أسيل بإحراج:أخص على الاصدقاء بجد

سما ضحكت:انها الحقيقه يا زميلى

أسيل بصيت عليه لقيته بينزل بصعوبه قربت منه عشان تساعده

أسيل:انت بس ايه نزلك

هارون ابتسم:عشان زهقت مش بحب قاعده البيت ديه

أسيل اتنهدت:طيب أسند عليا

ساعدته وقعدته على الكنبه

هارون: شكرا

أسيل:العفو

سما:يا جدعان

أسيل ضحكت:جايه

كملو ترتيب لحد ما خلصو

سما خرجت وقعدت جمب هارون بتعب :ينهار ايه ده

أسيل خرجت وقعدت جمبها بتعب:شابوه لماما بجد

هارون:كل ده عشان رتبتو المطبخ بس

سما:انت متعرفش المطبخ ده فيه قد ايه

أسيل اتاوبت: الموضوع متعب اوى اااه فينك يا ماما

سما:شكلك محتاجه تنامى

أسيل:لا لا (اتاوبت) انا كويسه

هارون:طيب نشغل التليفزيون

سما:اه استنى

قامت سما شغلت التليفزيون وقعدت على كرسى وسابتهم على الكنبه

قعدت تقلب

أسيل بزهق:سما هاتى حاجه عدله

سما:اوكى اوكى مش هجيب اكشن خلاص

فضلت تقلب وأسيل اتاوبت

سما:مش لاقيه

أسيل اتاوبت

سما:لقيت خطه جيمي

أسيل ابتسمت:حلو

قعدو يتفرجو بس أسيل كانت بتنام

هارون كان بيقرب منها براحه من غير ما حد يحس بيه واول ما أسيل استسلمت للنوم نامت على كتف هارون فابتسم أما سما فكانت مركزه مع الفيلم

بعد فتره كبيره

سما اتاوبت:ايه ده الدنيا ليلت جامد ايه ده

لما لفت وشها لأسيل وهارون لقيتهم نايمين وأسيل سانده راسها على كتفه وهو ساند رأسه على راسها ابتسمت

سما:لو تشوفو شكلكم حلو ازاى

راحت وجابت ليهم بطانيه غطيتهم وطلعت تنام

سما وهى طالعه:الله هنام فى الكلمه انهارده الله متتجوزو وتريحونا يا جماعه هههه.

تانى يوم صحى هارون بسبب اشعه الشمس جيه يتحرك لقا نفسه متكتف بص على أسيل كانت ماسكه فيه وحاضناه جامد

هارون ابتسم وهو بيبصلها:وبعدين بقا

أسيل بدأت تصحى هارون اتوتر وغمض عينيه هو مش عارف ليه عمل كده بس مثل أنه نايم

أسيل قامت وهى بتتاوب بصيت حواليها لقيت هارون بعدت بسرعه وحطيت إيديها على بقها:هو فى ايه انا عملت ايه ينهار

قعدت تعيط

هارون بخضه:بتعيطى ليه

أسيل:انا نمت جمبك على الكنبه ياربى أهئ اهئ

هارون 😒:ده سبب عشان تعيطى .

أسيل بنرفزه:ايوه طبعا اهئ انا عايزه امشى بقا همشى من هنا امتى

هارون بزهق لما نقبض على سيف

أسيل نفخت بضيق وقامت:فين سما بنت اللذينه سابتنى نايمه عشان تنام فى الضلمه لوحدها انا مش عارفه ازاى بتعمل كده

سما وهى نازله ومكشحه:صباح الخير

بصيت ليهم لقيت ملامحهم مضايقه

سما:مالكم يا جماعه

أسيل:مفيش

هارون:مفيش

سما:حقيقى الكلام ده

أسيل نفخت بضيق:انتى السبب اصلا

سما:عملت ايه

أسيل:مانتى لو مهتمه كنتى عرفتى لوحدك

هارون ضحك غصب عنه

أسيل ابتسمت:تعال اكيد تعبت من النومه على الكنبه

سندته وطلعته اوضته

أسيل بإحراج:احم انا اسفه بجد عشان مكنتش نايمه نمت على الكنبه انا بجد اسفه

هارون:هو انتى بتكرهينى ليه

أسيل بصدمه: بكرهك لا العكس خالص انا بس أضايقت عشان عشان

هارون:عشان ايه

أسيل:عشان دلوقتى انت فاكر انى بنام جمب اى حد كده صح اكيد فاكرنى وحشه انا مش وحشه انا محترمه على فكره ومتربيه كويس اوى وعارفه الصح والغلط.

هارون ابتسم:بس انا عارف انك كويسه ومتربيه ومقولتش عليكى حاجه

أسيل:مش هقول بس اعتقد من جواك انى كده

هارون:يا ستى لا

أسيل:بص انا اعتذرت وخلاص على العموم ده مش هيحصل تانى

هارون:أسيل انت بتكرهينى انا متأكد

أسيل:يعم مش بكرهك انا

هارون:لا بتكرهينى

أسيل:يعم بحبك والله

هارون ابتسم:انتى ايه

أسيل: بحترمك انا بحترمك

هارون:لا انتى قولتى

أسيل:قولت بحترمك وخلاص هجهز الفطار

خرجت بسرعه وهارون ضحك

أسيل ابتسمت ونزلت على طول وخلصت بس المره ديه مكركبتش كتير وطلعت كان هو بيفك الشاش إلى على رجله

أسيل بخضه:بتعمل ايه

هارون:ايه بغير على الجرح

أسيل:خلاص استنى انا هغيرلك عليه

حطيت الصينيه وجابت الادوات وقعدت قدامه وحركت شعرها ورا ودنها وبدأت وهى جسمها مقشعر

أسيل شالتها براحه:وجعتك

هارون:لا

أسيل اتنهدت وكملت لحد ما خلصت

هارون: شكرا تسلم ايدك

أسيل:العفو يالا لازم تاكل عشان العلاج

عدى شهرين تانين وهارون رجله خفت بفضل ربنا الاول وبعدين أسيل إلى خلت بالها منه وهارون وقع واعترف بينه وبين نفسه أنه ميعرفش يعيش من غيرها لحظه

أسيل لبست وخارجه

سما:مش هتبطلى عياط بقا

أسيل بشحتفه:وحشونى اوى ماما وساره نفسى اشوفهم

سما:معلش يا حبيبتى كلها فتره وترجعى تعيشى طبيعى

أسيل:بس امتى بقا انا زهقت من هنا من غيرهم عايزه ارجع لحياتى ولشغلى .

سما:خلاص طيب متزعليش بقولك ايه رأيك نروح نتمشى شويه وتهوى عن نفسنا

أسيل:ماشى

سما:طيب يالا نغير وننزل

وفعلا غيرو وخرجو يتمشو

فى قلعه قايتباي

أسيل:انبسطت اوى هنا

سما:اى خدمه تعالى نشرب حمص

فى الوقت الى كانو بيتفسحو ومبسوطين كان فى واحد بيراقبهم وبيصورهم

أسيل:كده كفايه يالا نروح زمان هارون روح البيت

سما:اه تعالى احسن شكلنا هنتهزق

رجعو البيت ونفس الراجل بيراقبهم

هارون كان واقف على الباب متعصب:كنتو فين

سما:دخلنا الاول طيب

كانت أسيل بتبصله بخوف

هارون:دخلتو خلاص ها بقا كنتو فين

سما:كنا في القلعه

هارون:انت. قولتلولى

أسيل:ماحنا كنا زهقانين

سما:ايوه منعرفش انك هتتضايق اوى كده

هارون:انتى حسابك بعدين وانتى(قصده على أسيل) فاكره انك هنا عشان تتفسحى وتغيرى جو فوقى بقا انتى مستخبيه هنا

أسيل بدموع وعصبيه:عارفه انا عارفه

سابته وطلعت اوضتها

سما:مبسوط كده

هارون بص ليها بضيق

سما:خلاص خلاص انا هطلع اشوفها

هارون:انا ماشى لو فضلت اكتر هتعصب اكتر

مشى هارون بعصبيه

سما نفخت بضيق وطلعت ورا أسيل

أسيل كانت بتعيط ومتعصبه:بيعلى صوته عليا ليه فاكر نفسه مين أهئ اهئ فاكرنى نسيت انا هنا ليه بجد بجد اكتر واحد يعصبنى ساعات ساعات نفسى امسكه كده و و اهئ اهئ اهئ مش هعرف اعمل حاجه.

سما:خلصتى جلد ذات

ضحكت أسيل وسط دموعها:وقتك

سما:انا بس بسال سؤال برئ

أسيل ضحكت بس قاطعهم صوت ضرب نار

أسيل صرخت لكن سما كتمت صوتها

سما بصوت واطى:بسرعه استخبى فى الدولاب

أسيل بخوف وهى بتترعش:و وانتى

سما:هكون تحت السرير

وفعلا استخبو واتفتح الباب بتاع الاوضه فجأة

سيف:أنا متأكد انى سمعت صوتك هنا يا حضره المحاميه أسيل ها مستخبيه فين بقا ورا الستاره وله ورا السرير

راح يشوفها ملقهاش

مسكت سما تليفونها وهى تحت السرير عشان تتصل بهارون بس مش بيرد مسكت التليفون وكانت مستنياه

سيف بص على الدولاب كانت أسيل شايفاه من خرم فى الدولاب ومرعوبه لكن لما سمع صوت رنه تليفون سما

سيف:اه تحت السرير

أسيل لقيته بيقرب عند سما خرجت بسرعه:لا هنا

سيف:امممم مش خايفه

أسيل:مش بخاف منك انت اصلا مجرم فاشل

سيف:لا مانا سمعت نصيحتك وبقيت بعمل شغلى بايدى

مسكها من شعرها وشدها وراه وهى دموعها نازله وخايفه بس بتمثل انها مش خايفه

أسيل:سيبنى يا ز’فت انت اوعى ايديك من على شعرى

سما خرجت بسرعه وهى بتعيط بس كان سيف وقعت فى عربيته ومشى

سما بدموع:ياربى كله بسببى فينك يا هارون

قعدت تتصل بيه بس هو مكنش بيرد فضلت رايحه جايه وهى بتعيط وبتلوم نفسها

دخل هارون وهو مضايق:ايه مصدعانى وعماله تتصلى ليه وبعدين لما كلمتك مردتيش ليه

سما بصيت ليه بدموع فاتخض:فى ايه

سما:أسيل اتخطفت يا هارون

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية وقعني ظبوطه

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى