روايات

رواية وقعت في غرامها الفصل العاشر 10 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الفصل العاشر 10 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الجزء العاشر

رواية وقعت في غرامها البارت العاشر

رواية وقعت في غرامها الحلقة العاشرة

في البنك في مكتب ديچا
قاعده مع زميلها بيتكلمو ف شغل
ديچا/تمام زي ما اتفقنا ..وتبعت للفرع التاني الأوراق دي ضروري
مازن/تمام عُلم ي فندم
ديچا ابتسمت/لا مش للدرجه دي
مازن ابتسم/هو انتي حياتك كلها عباره عن شغل و كدا ؟خدي نفس منه شويه
ديجا ابتسمت/لا مقدرش طبعا الشغل دا كل حاجه بالنسبة لي
جاسر فتح الباب
ديچا باستغراب/جاسر!
جاسر بغضب وهو بيبص ل مازن/كنت عايز اتكلم معاكي
مازن اتوتر من نظراته ..هحس انه عايز يضربه
مازن/تمام هستأذن انا بقي
ديچا/اوك
ومازن مشي
ديچا قامت/في اي ي جاسر اي الدخله دي؟ حصل ل حد حاجه؟
جاسر /لا ابدا محصلش حاجه. كنت حابب بس أسألك مين البني آدم السئيل دا ..داخل عليكم لاقيكم بتضحكو ..ووصلك الصبح ليه أن شاءالله. ونا وعربيتي قصرنا معاكي ف حاجه ؟
ديچا ضحكت
جاسر بيحاول ميضعفش قصاد ضحكتها
ديچا/انت مجنون ي ابني؟ دا زميلي عادي ..تعالي بس اقعد
جاسر قعد وديچا قعدت قصاده
جاسر/و زميلك دا بيوصلك الصبح الشغل لي .عربيتك مهي زي الفل
ديچا ابتسمت/وانت بتسأل لي.ما براحتي يوصلني ال يوصلني .متضايق لي ممكن افهم؟
جاسر/احم .. بسال يعني عاشان احنا جيران وصحاب .ولا اي
ديچا/ع العموم هو جه خدني من البيت لأننا كنا رايحين فرع تاني للبنك بسبب عطل ف ورق و الشغل .انا وهو شغالين ع العطل دا ف بدل ما كل واحد يروح بعربيته رحنا ب عربيه واحده. بس مش أكتر
جاسر بارتياح/يعني مفيش حاجة بينكم
ديچا ابتسمت/لا مفيش حاجه بينا طبعا
جاسر ابتسم
ديچا في شعور جواها كان فرحان لانه جاسر غار عليها .. بس هي مش عارفه سبب الشعور دة اي ..معقوله تكون معجبه بيه .ديچا حاولت تنفض الأفكار دي من دماغها .هي مش عايزه ولا تحب ولا ترتبط ولا قلبها يتكسر بسبب الحب .
المغرب
في فيلا حمزه
عائشه وحمزه دخلو بعد ما رجعو من عند الدكتوره واطمنو ع عائشه وبقت بخير
عائشه/هطلع اغير هدومي وانام
وكانت هتمشي حمزه مسك ايدها وقربها منه وحاوط وسطها
حمزه/لاء ..انتي هتطلعي تجهزي نفسك عاشان عازمك ع العشا النهارده
عائشه فرحت و ابتسمت
هيتعشو بره لوحدهم ل اول مره بس طبعا هتبين غير كدا
عائشه/دا بعينك .انا مش راحه معاك ف مكان
وحاولت تبعد عنه بس حمزه مش عايز يسيبها
حمزه قرب منها /متأكده؟
عائشه سرحت ف عنيه وتاهت
عائشه/م متأكده من اي؟
حمزه/انك مش عايزه تتعشي معايا بره
عائشه /م م متأكده
حمزه/ونا مش هسيبك الا لما توافقي
حمزه قرب اكتر وشم عُنقها وباسها من عنقها
عائشه تاهت من لمساته
وبعدت عنه بخجل وتوتر
عائشه /خلاص موافقه. هروح اجهز
حمزه ابتسم/اوك
عائشه طلعت غرفتها وهي في سعاده لا توصف
وهي ف الدريسنج بتختار هتلبس اي موبايلها رن وكان سما
عائشه ردت /عامله اي ي قلبي
سما بزعل/يعني نقدر نقول كويسه .انتي ال عامله اي؟ بقيتي احسن
عائشه /سيبك مني انا ..اي مالك .اي الحصل؟
سما/اتخانقنا انا و إياد..بس ع فكره بقي انا مش هصالحه .هو ال الفروض يجي يصالحني لانه سابني ومشي وروحت ب تاكسي لوحدي
عائشه ابتسمت
لأنها ملاحظه قرب إياد وسما ل بعض
عائشه/طب أي ال حصل بينكم
سما حكت لها ال حصل
عائشه /انتي هبله يبت ..مهو واضح انه اضايق لما عرف انك راحه تقابلي صاحبك .شاب تاني
سما/. يضياق لي بقي ان شاءالله لاني بصاحب شباب.منا متعوده ع كدة منا قبل ما يعرفني ..وبعدين احمد دة صاحبي من الجامعه وخاطب ريم صحبتي اساسا
عائشه/ممكن مثلا عاشان غار عليكي؟ مجاش ف بالك الاحتمال دة
سما ابتسمت/بجد..غار عليا فعلا. بس اكيد غار عليا ك صحبته عادي صح؟احنا صحاب
عائشه/والله انتو ادري
سما/ انا ف الطريق رايحه ل ديچا بيتها..هسيبك ترتاحي وهبقي اكلمك تاني
عائشه /اوك
وقفلو
عند إياد قاعد ف اوضته باصص ل الموبايل
سما وحشته و عايز يتصل بيها بس كل ما يفتكر انها راحت تقابل شاب تاني وبتقول انه صاحبها بيتجنن
وقرر يروح ل جاسر بيته يتكلم معاه
عند عائشه ف الدريسنج روم محتاره تلبس اي
حمزه دخل الدريسنج /ها عرفتي هتلبسي اي
عائشه اتنهدت/للاسف لاء .
حمزه ابتسم/خلاص هساعدك. وريني عايزه تلبسي اي ونا اقولك حلو ولا لا
عائشه طلعت فستان/دا حلو ؟
الفستان كان قصير
حمزه/لاء
عائشه /ليه ماهو حلو اهو
حمزه/قصير ي عائشه شوفي غيره
عائشه ابتسمت وجابت واحد تاني
عائشه/و دا
الفستان كان مفتوح من ورا
حمزه/دا برضو زي الزفت
عائشه بدأ صبرها ينفذ
وجابت فستان تاني
حمزه/فستان دا ولا قميص نوم . مش شايفه مفتوح ازاي؟ الظاهر ان محتاجين نروح المول نجبلك لبس ينفع يتلبس بره البيت
عائشه بغضب/دول ينفعو بره البيت عادي انت مش عارف دول بكام؟ ال ٣ فساتين دول ب ٢٠ الف جنيه
حمزه/ينهارك مش فايت..دول من الفيزا ال ادتهالك؟
عائشه ابتسمت غيظا فيه/ايوة ..وفي غيرهم كتير اشتريتهم
حمزه قرب منها وابتسم/فداكي .خلصي ال فلوس ال ف الفيزا زي ما انتي عايزه ..وهحطلك غيرهم
عائشه بعدت عنه بتوتر/هتشوف هلبس اي ولا لا..هنتاخر
حمزه ابتسم/ماشي .
ودور ف هدومها لحد ما لقي فستان شيك جدا ومش قصير ولا مفتوح
حمزه/دا حلو اوي
عائشه خدته منه/اوك اطلع بقي عاشان اغير
حمزه ابتسم/طب ما تفكري ف الموضوع تاني واساعدك تغيري..دا انتي حتي لسه تعبانه
عائشه/اطلع بره ي حمزه
حمزه ضحك وطلع وعائشه ابتسمت
عند سما و إياد
وصلو أمام بيت جاسر و ديچا ف نفس الحظه
إياد نزل من عربيته وسما نزلت من عربيتها
ووقفو قصاد بعض
اياد/ازيك
سما من غير ما تبصله/انا تمام
إياد بصلها و لاحظ قد اي هي زعلانه منه
يمكن غلط لما سابها ف الكافيه ومشي وكان لازم يتحكم ف اعصابه اكتر من كدا ..بس هو غار عليها ..مش بأيده
إياد/سما انا ا
سما/انا كنت طالعه ل ديچا. لو كنت اعرف اني هشوفك هنا مكنتش جيت ع فكره
اياد/ي سلام ؟ للدرجه دي مش عايزه تشوفي وشي
سما بغيظ/ايوا
إياد بعصبيه/طبعا .. مهو دة كله بسبب البني آدم ال كنتي عايزه تسبيني وتروحي تقابليه ..وقال اي بتقولي عليه صحبك
سما بعصبيه/اولا متعصبش عليا..ثانيا بقي انا اقابل ال انا عيزاه دي حاجه متخصكش
إياد بعصبيه/لاء تخصني ع فكره ومتفتحيش ام الموضوع دا تاني علشان بيعصبني
سما/انا غلطانه اصلا علشان واقفه بتكلم معاك
وكانت هتمشي اياد مسك ايدها
اياد/رايحه فين
سما/سيب ايدي انا طالعه ل ديچا
اياد/استني انوار البيتين مطفيه.هرن ع جاسر اشوفه فين
سما سابت ايده وربعت ايدها بغضب
واياد اتنهد ورن ع جاسر
عند جاسر و ديچا
ف الطريق جاسر بيوصلها ورايحين بتجاه البيت
جاسر/هو انتي بتعملي اي ف يومك غير الشغل ومقابله صحابك عائشه وسما
ديچا/في حجات كتير بحب اعملها يعني مثلا حاليا بتعمل ارقص تانجو
جاسر /بجد؟
ديچا/اها ..انت كمان بتحب التانجو ؟
جاسر بكذب/طبعاا..دا انا بتدرب ديما .دا انا حلمي من ونا صغير ابقي مدرب تانجو ..تعرفي ان صحابي كانو مسميني جاسر تانجو ؟ من كتر ما انا بحب ا
ديچا بمقاطعه/جاسر رقصه التانجو تفتكر تنفع ب ٤ أفراد بس ولا لازم ٥ ؟
جاسر/اعتقد ٥
ديچا ضحكت/عرفت بقي انك كذاب ..انت ولا تعرف التانجو ان ال بيرقصوه بيكونو ٢ كابلز..ومستحيل يبقي ازيد من فردين ..ولا عمرك شفت التانجو بيترقص ازاي
جاسر/هو انا مقفوش اوي كدة؟
ديچا ضحكت/اوي اوي
جاسر هرش ف راسه ب احراج/بقي التانجو لازم تبقي ٢ وكابلز كنان يعني مش ٥؟
ديچا ابتسمت.. مش مصدقه ان في حد مهتم بكل تفصيله بتقولها كدا ..مهتم يعرف هي بتحب اي بتكره اي .يتحجج علشان يشوفها ويتحجج علشان يكلمها. شكل احدهم هيغير فكرتها عن الحب والارتباط
جاسر موبايله رن
جاسر رد /اي ي زوزو عامله اي
الام/تصدق بقي اني معرفتش اربي؟
جاسر/لي بس بتقولي كدا
الام بعصبيه/من وقت ما سكنت بعيد عني وانت بقيت مشغول ولا بتتصل ولا بتيجي تشوف امك و ابوك
ديچا ابتسمت/دي مامتك؟
جاسر/اه
ديچا/سلملي عليها .كان نفسي أتعرف عليها اي
جاسر/استهدي بالله ي زوزو انا اسف والله حقك عليا ..ديچا بتسلم عليكي (وقال بصوت واطي )ال حكيت لك عنها قبل كدا
الام بفرحه/بجد .طب اديني اكلمها يواد
جاسر ابتسم/عايزه تكلمك
ديچا اخدت منه الموبايل/الو ازي حضرتك ي طنط
الام بابتسامه/الحمد لله ي روح قلبي..عامله اي ي حبيبتي
ديچا بابتسامه/بخير الحمد لله
الام/بصي بقي انتي تجيبي الواد جاسر وتيجو تتغدو عندي بكره ..مش انتو جيران؟ تبقو تيجو سوا
ديچا/بس ا
الام/مش عايزه اعتراض ..هتيجي يعني هتيجي.دا انا اكلي هيعجبك اوي ..هعملك شويه محاشي إنما ايه
جاسر وهو مركز ف السواقه/زوزو مينفعش حد يرفض لها طلب..بالذات لو الموضوع في محشي
ديچا ابتسمت/حاضر ي طنط ان شاءالله نيجي
الام/ ماشي ي حبيبه قلبي ..يلا مع السلامه
وقفلت
ديچا/انا بس مكنتش عايزه اتعبها
جاسر/ولا تعب ولا حاجه وبعدين دي اكلها تحفه ..هتنبهري بكره
ديچا ابتسمت وموبايل جاسر رن وكان اياد
جاسر/الو
اياد/انت فين يعم البيت تقريبا فاضي وبرن عليك مشغول ..انا كنت جايلك وسما معايا كانت جايه ل ديچا
جاسر/اه احنا ف الطريق وربع ساعه ونوصل.. في نسخه مفتاح ف صندوق جمب الباب ادخلو لحد ما نيجي
اياد/ماشي
وقفل
عند اياد
اياد/ربع ساعه ويوصلو .تعالي هنطلع نستناهم فوق
سما /لا شكرا اطلع انت انا هستني هنا
اياد شدها من ايدها/يلا ي سما بلاش عيند
سما/اووف
وطلعو فوق واياد خد نسخه المفتاح بتاعت شقه جاسر وفتح و دخلو
وقعدو واياد دخل عمل حاجه سخنه وطلع حط الفنجانين ع الطربيزه وقعد جنبها
إياد/برنسيسه
سما مش بصاله/
إياد مسك دقنها خلاها تبصله/طب بصيلي طيب
سما بصتله/عايز اي
اياد/انا عارف انك زعلانه مني
سما/لاء المفروض مكنتش ازعل خالص ..هزعل لي؟ كل الحصل اني جايه معاك ف كافيه وقاعدين بنتكلم وحضرتك سبتني ومشيت ونا مكنش معايا عربيتي وروحت البيت ب تاكسي ..فضلت نص ساعه ادور ع تاكسي لحد ما دماغي ورمت من الشمس
اياد ابتسم/رجعتي البيت؟ ..يعني مرحتيش قابلني صاحبك دا
سما ربعت ايدها/لاء
اياد/طب انا اسف حقك عليا ..انا فعلا غلطت ..انا بس اضايقت لما قلتي لي ماشيه رايحه اقابل واحد صاحبي
سما/ايوا اضايقت لي؟
اياد/مش احنا صحاب؟ وقريبين من بعض وبنحكي كل حاجه لبعض؟ انا عايزك تبقي صحبتي انا بس ..اعتبريني اناني ي ستي
سما/ع فكره لما بقولك انا عندي صحاب شباب ..بيبقو ٢ او ٣ معانا ف الشله بتاعتي انا والبنات بنبقي جروب .صحابي من ايام الجامعه و زي اخواتي بس من وقت ما عرفتك ونا مبقابلش اي حد فيهم ولا ليا علاقه بيهم بس كنت هقابل احمد عاشان كان في مشكله بينه وبين خطيبته ونا بحلها
اياد ابتسم/ماشي.. انا اسف ..مش هزعلك مني تاني
..ها اتصالحنا؟ حقك عليا والله
سما ابتسمت/ماشي ..اتصالحنا
وخبطته ف كتفه
سما/بس مش مسمحاك علشان سبتني اروح لوحدي
اياد/هصالحك بكره ب ب شاورما عم جابر ال انتي بتطلبي مني نروحها ع طول..
بعد ما اخلص شغل هعدي عليكي
سما بفرحه/الله بجد ..ماشي موافقه..عاشان خاطر عم جابر بس مش علشان حاجه
اياد ضحك/ايوا ايوا
تحت البيت
ديچا وجاسر وصلو ونزلوا من العربيه
ديچا/سما فوق صح؟
جاسر/اه فوق مع إياد..ما تطلعي معايا نقعد فوق سوا كلنا ونشرب حاجه
ديچا/اوك مفيش مشكله
جاسر ابتسم
وطلعو فوق وجاسر فتح الباب ودخلو
سما/اهلا ي ديچا هانم كنتي فين كل دة
إياد غمر ل جاسر لما شافه داخل البيت مع ديچا/اي الدنيا
جاسر بصوت واطي/لو محترمتش نفسك انت عارف انا هعمل فيك اي
ديچا/كان في شغل كتير اوي النهارده
جاسر ل ديچا/ اتفضلي اقعدي
ديچا/ممكن اخش التويلت الاول
جاسر/اه اه طبعا اتفضلي..هو نفس الطريق بتاع بيتك عامة
ديچا/اوك
ودخلت
وجاسر قعد
سما بحماس/ها قولي هتعترف لها بحبك امتي
اياد/يااه هو الموضوع تطور للدرجه دي
جاسر بغضب بصوت واطي/والله ما حد فاضحني غيركم ي صحاب عرر . لو ديچا سمعتكم هولع فيكم والله العظيم
سما/ع فكره هي كدا كدا لازم تعرف ولازم تقول لها
جاسر ابتسم/هقولها بس مش دلوقتي.
سما/ايوا امتي يعني ..لحد ما تضيع من ايدك
اياد/سما عندها حق بصراحه ..الف من يتمناها
جاسر/لا ي حبيبي انت وهي محدش يقدر ياخدها مني..انا بس مش هخاطر واقول لها دلوقتي عاشان ممكن متكونش مستعده واخسرها واخسر صحوبيتها ..وبكدا ولا كسبت حبها ولا كسبتها ك صديقه حتي
اياد/اممم كلام منطقي
سما ابتسمت/بجد انت كيوت اوي ي جاسر ديچا محظوظه بيك ان حد بيحبها اوي كدا وبيعمل كل الحجات دي عاشان تبقي بس جمبها..كفايه بس انك اجرت البيت دا علشان تبقي جمبها
اياد /ع الله بس ميضيعش كل دا ع الفاضي وترزعك واحده خلينا صحاب احسن
جاسر/طب اخرس ي بومه
عند حمزه و عائشه ف مطعم غايه ف الهدوء والجمال
حمزه وعائشه قاعدين ع طربيزه
حمزه قاعد باصص ع جمال عائشه ومبتسم
عائشه كانت لامه شعرها وحاطه ميكب خفيف والفستان الحمزه اختارهولها حلو اوي عليها
عائشه ابتسمت/هتفضل تبص لي كدا كتير
حمزه/هو في كدة؟ في حلاوه وجمال ب الشكل دا؟
عائشه ابتسمت وكانت مبسوطه اوي من قلبها
ل اول مره هي و حمزه يخرجو سوا ف مكان حلو زي دا
حمزه مسك ايدها/من قبل ما تظهري ف حياتي الحياه مكنش ليها معني بالنسبه لي ..معنديش اب ولا ام ولا اخ اتمسك بالحياه علشانهم .اتيتمت من ونا ١٠ سنين والدنيا اسودت ف وشي ..بدأت تتصلح تاني ب كرم ربنا و وقوف المعلم سالم جمبي.. وبدات اشتغل من ونا طفل بدل ما العب كوره اصلح عربيات بدل ما اخرج مع صحابي قاعد ف الورشه بحاول اجيب فلوس اتعلم بيها بدل ما ابقي جاهل. وكبرت واتعلمت ودخلت جامعه واشتغلت اكتر واكتر وبقي معايا بدل العربيه ٣ وبدل ال بيت ٤ و الشركه ٢ ..بس ما زال في حاجه ناقصه ف حياتي برضو وانتي كملتيها بوجودك ي عائشه..انتي لو مشيتي او بعدتي اموت..انتي العوض ال ربنا بعتهولي وهحافظ عليه ل اخر نفس ..زعلتك بغبائي بس عاشان خاطري سامحيني. انا بعشقك بجد ومقدرش اعيش من غيرك
عائشه دمعت /انا كمان بحبك اوي ومسمحاك مش زعلانه منك ابدا ..مقدرش ازعل منك اصلا.. و اوعدك مش هكذب او اخبي عليك حاجه تاني
حمزه ابتسم ومسح لها دموعها/طب خلاص متعيطيش دموعك غاليه اوي..وبعدين قلت لك ١٠٠ مره بضعف
عائشه ضحكت ومسحت دموعها/خلاص مش هعيط
حمزه ابتسم و راح لها مسح لها دموعها وحضنها
وباس ايدها
بعد ما سهروا واتعشو و رقصو سلوو وكان بالنسبه لهم أجمل يوم عدي عليهم
ورجعو البيت ودخلو
حمزه قفل الباب/واخيرا
عائشه خلعت الهيلز وابتسمت/اليوم النهارده كان حلو اوي
حمزه ابتسم وقرب منها /ولسه ..اليوم مخلصش دة هيبتدي
عائشه بتوتر/احم ..آه. انا هطلع انام بقي عاشان تعبانه اوي. تصبح ع خير
وكانت هتمشي حمزه مسكها من دراعها وقربها منه
حمزه وهو باصص ف عنيها/لاء ننام اي..انتي عارفه انا مستني اليوم دا من امتي؟
عائشه /حد قالك قبل كدة انك قليل الادب؟
حمزه وهو مركز ف عنيها ال بتوديه ل عالم تاني/ااه .انتي قلتيلي كتير
عائشه ضحكت
عائشه/طب شيلني
حمزه/ها؟
عائشه بغضب/حمزه بقولك شلني ..هاا ايي هو انا وزني زايد؟ انا اخر مره وزنت كان ٥٤ بس
حمزه/لا مش هقدر والله انا يعتبر عريس جديد ومش عايز ضهري يتقطم
عائشه بغضب ضربته ف صدره/بقي كدة؟طيب ماشي .ملكش دعوه بيا تاني
وكانت هتمشي حمزه ابتسم وشالها
حمزه/والله انتي لو ٩٠ كيلو ..هشيلك ف حضني برضو
عائشه ابتسمت/انا بحبك اوي
حمزه/ونا بموت ف امك
وطلعو غرفتهم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى