روايات

رواية وقعت في غرامها الفصل الرابع 4 بقلم غلا

رواية وقعت في غرامها الفصل الرابع 4 بقلم غلا

رواية وقعت في غرامها البارت الرابع

رواية وقعت في غرامها الجزء الرابع

رواية وقعت في غرامها
رواية وقعت في غرامها

رواية وقعت في غرامها الحلقة الرابعة

مبسوووطه و طايره من الفرحه
مالك :يارب دايما
مرام :انا اسفه ي مالك اني ظنيت فيك وحش
ومش هنسي اللي عملتهولي ابدا
مالك :بطلي ي عبيطه وغمزلها 😉مش احنا صحاب برضو
مرام بتوتر :ها اه طبعا صحاب
مالك :المهم انا مش ناسي كوباية الشاي ع فكره
مرام:ولا انا بس خليها بليل
_اممممم وانا اللي كنت اقول ازاي مرام قاعده المده دي كلها ف الأوضه ومااشتكتش
مرام بصدمة :هدير
مالك بغباء بيشاور لها :هاي عامله ايه
هدير بقرف :اي اللي موقفك هنا ي ست مرام
اااه فهمت يعني عشان دا عايزه تسيبي حسن
مرام :هدير الموضوع مش كدا
مالك :في اي ي مرام انتي خايفه من البتاعه دي
هدير بغضب :ماتحترم نفسك لأحسن اجيلك انط ف كرشك
مالك مات من الضحك :ي لهووووي
ددا البت مرام ليها الجنه والله
غلبانه وعلى نياتها آخرها تعيط
هدير وحطت ايدها ف وسطها:ها مقولتش بقا اي موقفك هنا
بتتكلم مع اختي ع اساس اي
مالك :ااحنا صحاب ع فكرة مخك مايسرحش بعيد
وبعدين يلا هوينا من هنا اظن دي مش اوضتك
هدير قعدت ع الكرسي وحطت رجل ع رجل :واديني قعدت
اما نشوف الصحوبيه ديي
مرام بتلطم ع وشها:هدير انتي فاهمة الموضوع غلط والله مافي حاجه من اللي ف دماغك
هدير :امال بتعملي اي هنا
مرام :بالصدفة سمعته وهو بيقول انه ناشر روايات ومقالات
وانتي عارفه بحب اكتب ف قولت لازم يعني امسك فيه
هدير :اممم وبعد مامسكتي فيه
مرام :نشرلي الروايه ع الابلكيشن وعلى موقع مشهور
وكنت قاعده بتشكره
هدير :اممم وبعدين تشكرتيه
يلا قدامي قررت ابات عندك النهارده
مالك بيبص لمرام بصدمة
استنى ي بت
هدير :اسمي هدير
مالك :مش عارف شايفه نفسك على اي بس يلا مش مشكله
المهم هاتي اخرك عايزه اي
هدير بخبث :عايزه ايفون أحدث موديل
مرام بصدمه :هدييييير
هدير بغرور :امال اي فاكره هدير سهله
مالك :وانا موافق بس ماشفش خلقة وشك ف الأوضه تاني
هدير :بعد التنفيذ
مالك :ماشي
مرام بتبص ل مالك بمعنى ناوي على اي
مالك :بكره زي كدا تعالي استلميه مني بس والله لو جبته ومااخدتهوش مني انتي حره بقا
هدير لاحظت ان كلامه جد ورجعت ف كلامها :اا انا كنت اقصد يعني تلفون بسيط كدا مستعمل
مالك :موجود
هدير فاتحه بوقها:هاا
دخل مالك جوه
مرام :الله يخرب بيتك فضحتيني غوري جوه
بقولك والله مافي حاجه بينا غوري
عارفه لو خدتي منه حاجه انا اللي هقول لابوكي
طلع مالك ومعاه تلفون
خدي دا
هدير :خلاص بطلت
مالك :بطلتي لييه
هدير بتمثل الزعل :عشان حبيبة القلب قالتلي لوخذت منك حاجه هتقول لبابا
مالك بضحك :لا خدي بس هي مش هتقول حاجه
مرام بتبص لمالك بمعنى ماينفعش كدا
هدير:اذا كان كدا ماش
مالك :عارفه لو رجلك خطت هنا تاني ولا تكلمتيي مع مرام ف حاجه
انا بقا اللي هقول لابوكي
هدير بلويه بوز:حاضر هااات
مرام :عن اذنك
انتي ي بت خدي هنا انا قولتلك اي
هدير:بقولك اي حلي عني كلامي مش معاكي
وسابتها وطلعت
مرام قفلت الأوضه بالمفتاح وطلعت البلكونه تاني
بعصبيه :عاجبك اللي حصل دا
مالك :مرام ماتكبريش الموضوع
مرام :ازاي مكبروش ازاي تديها تلفون
هو انت تقربلها اي عشان تديلها تلفون
مالك بزعل :اه صح اقربلها اي؟
ع العموم انا اسف واعتبري اللي حصل محصلش وانا عملت كدا عشانك
عشان مالك عمره ماياذيكي
تصبحي على خير
مرام واقفه بذهول ومش مستوعبه اللي حصل وانه زعل وسابها
مر اليوم وماحدش طلع البلكونه
مر اليوم الثاني وطلعت مرام البلكونه بس هو قافل البلكونه
فضلت قلقانه كتير عليه
معقوله زعل مني وساب العماره
اوففف
وعدي يومين كمان ومفيش اي اخبار عنه
خبطت مامتها ع الباب
تعالي ابوكي عاوزك بره
نعم ي بابا
محمد:انتي متأكده انك عايزه تسيبي حسن
مرام:ايوه
محمد :من النهارده اعتبري مفيش حسن
مرام :بس حضرتك قولتلي اجبلك دليل اي اللي غير رايك
محمد :بصراحة ابوه كلمني وعايز الأرض بتاعت الصعيد وانا ماوافقتش وقال لو مش هتجبها خلي بنتك عندك
مرام بارتياح :الحمد لله جت منهم مش منا
محمد :اطمني
وان شاء الله ربنا يكتبلك نصيبك مع ابن الحلال اللي يصونك ويحافظ عليكي
دخلت اوضتها فرحانه انها خلصت منه
بس افتكرت مالك
وافتكرت انه كان بعتلها ع الواتس
رنت عليه
رد بعد ثالث مره
مين
مرام
مالك :احم ازيك
مرام :كويسه انت فين ي مالك
مالك :ليه يفرق معاكي ف اي
مرام بعياط:مالك انا اسفه مقصدتش اجرحك سامحني
مالك :مش زعلان منك
مرام :طيب انت فين
مالك :هنا ف الشقه
مرام :طب ماطلعتش البلكونه ليه قلقت عليك
مالك بتنهيده :مرام صدقيني مش عايز ااذيكي او اسببلك مشكله مع اهلك وخطيبك
مرام بفرحه :انا خلاص سبته
مالك :الف مبروك
مرام :تسلم
مش عايز تطلع بقا
مالك :لا
مرام بزعل :ليه ي مالك زعلان مني
مالك:مش زعلان منك بس انا عاوز انام
مرام :دا آخر كلام عندك
مالك :امم تصبحي على خير
مرام : وانت من اهل الخير
تاني يوم
ساميه :يلا ي بنات قوموا افطرو وجهزو البيت انا رايحه عند تيتا انا وابوكو
هنرجع بليل
ماشي ي ماما سبينا ننام

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى