روايات

رواية وقعت في غرامها الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الجزء الحادي والعشرون

رواية وقعت في غرامها البارت الحادي والعشرون

رواية وقعت في غرامها الحلقة الحادية والعشرون

فيلا حمزه مساءا
حمزه دخل البيت لقاه هادي ومفيش صوت و عائشه اعطت ل ناديه اجازه النهارده
حمزه/عائشه
وطلع ع السلم ودخل غرفه النوم
و الاوضه مليانه ورد وشموع
وبص ف نص الغرفه لقي عائشه لابسه دريس شيك و حاطه ميك خفيف وواقفه بابتسامه
حمزه صفر ب إعجاب وبصلها من فوق لتحت
حمزه /اي دا اي دا ..اي الحلاوه دي
عائشه بابتسامه/حمد لله ع السلامة ي حبيبي
حمزه قرب منها وقربها ل حضنه وباس راسها/الله يسلمك ي روح قلبي ..وبعدين معاكي بقي هتفضلي تحلي ف عيني لحد امتي
عائشه ابتسمت وحمزه باسها من شفايفها
عائشه/حمزه
حمزه رجع شعرها الناحيه التانيه
حمزه/نعم
وشم رقبتها وباسها من رقبتها
عائشه بابتسامه/عايزه اوريك حاجه
حمزه وهو سرحان فيها وباس كتفها/مش وقته خالص
عائشه بابتسامه /بس حاجه مهمه حمزه اتنهد وبعد عنها /اتفضلي ي ستي
عائشه جابت من الدرج كوتشي صغير للأطفال حديثي الولاده وراحت ل حمزه
حمزه بعدم فهم/دا بتاع مين دا ..حسن نسيه هنا؟
عائشه دمعت بابتسامه وهزت راسها ب لاء/انا حامل
حمزه /اي؟!
عائشه هزت راسها بدموع وابتسامه /ايوا انا حامل ..هتبقي اب ..هيجيلنا بيبي خلاص
حمزه بفرحه حضنها بقوه /انا مش مصدق نفسي ..انتي حامل بجد
عائشه ضحكت بفرحه /ايوا
حمزه بفرحه شالها ولف بيها
عائشه ضحكت/حمزه مينفعش تعمل كدا
وشاورت ع بطنها
حمزه نزلها بسرعه/ايوا صح البيبي انا اسف
رفع راسه لفوق يشكر ربنا /الحمد لله يارب
.الحمد لله
وباس ايدها الاتنين وباس راسها وباس خدها
حمزه/انا مش مصدق نفسي ..دة احلي خبر سمعته ف حياتي
عائشه بابتسامه/ونا مبسوطه اوي ..توقعت انك هتفرح بس متوقعتش للدرجه دي
حمزه/طبعا لازم افرح ..وفرحان علشان دا منك انتي. من روح قلبي ال عايش علشانها ..انا بعشقك
عائشه بابتسامه حضنته /ونا بموت فيك
حمزه باس راسها بفرحه وحضنها بقوه
في اليوم التالي
في غرفه عائشه
عائشه نايمه وصحيت ع لمسات حمزه ال بيبوسها ف كل حتي ف وجهها
عائشه بابتسامه فتحت عينها /صباح الخير
حمزه بابتسامه/ي صباح الفل
وجاب من ع الكومدينو صنيه الفطار ال مجهزها وحطها ع رجله
حمزه/يلا علشان تفطري .جهزت لك الفطار
عائشه اتعدلت وقعدت بابتسامه/اي دا ..عاملي الفطار وجايبهولي لحد عندي ع السرير
حمزه ابتسم/شفتي بقي. حتي انا ال عامله بنفسي ناديه لسه مجتش
عائشه باسته من خده /ربنا يخليك ليا يارب
حمزه ابتسم
عائشه بغيظ ضربته ف كتفه /بس هو لازم احمل يعني علشان تجبلي فطار لحد عندي
حمزه ضحك وباس ايدها
حمزه/من هنا ورايح متتعبيش نفسك ف اي حاجه تخلي بالك من نفسك ومتعمليش مجهود..انا لو ينفع احبسك هنا طول ال ٩ شهور هعمل كدة
عائشه/والله؟ هتحبسني ف الاوضه هنا ٩ شهور واموت من الملل علشان حضرتك ترتاح
حمزه لمس خدها/بعد الشر عليكي
والجرس رن
حمزه/كملي فطار هروح افتح تقريبا دي ناديه
عائشه /اوك
وحمزه طلع من الغرفه وعائشه بدأت تفطر بابتسامه
وحمزه نزل الصالون وفتح لقي ناديه ف وشه وجايه بتنهج
ناديه/انا اسفه جدا جدا والله ي حمزه بيه ع التأخير بس كان في زحمه والله العظيم
حمزه/ولا يهمك ي ناديه. عايزك بس تخلي بالك من عائشه متخلهاش تعمل اي مجهود او تتعب لانها حامل
ناديه بفرحه/بجد ..الف الف مبروك
حمزه ابتسم/الله يبارك فيكي
ودخلت البيت وحمزه كان هيقفل الباب بس سالم وهدي راحو ع الباب بفرحه اول ما عرفوا ان عائشه حامل
ووراهم جاسر وديچا واياد وسما
سالم بفرحه/صحيح ال انت قلتهولي ف الموبايل دة ي حمزه
هدي بفرحه /عائشه حامل بجد ..هيجيلنا حفيد
حمزه بابتسامه/ايوا عائشه حامل
سما وديچا ابتسمو واياد وجاسر سلمو عليها وحضنوه وباركوله
جاسر بابتسامه/الف مبروك ي حمزه
إياد بابتسامه/هنبقي اعمام يعني..الف مبروك
سما و ديچا بابتسامه/الف مبروك ي حمزه
حمزه بابتسامه/الله يبارك فيكم
سالم وهدي بفرحه حضنو حمزه وباركوله
/هنطلع نبارك ل عائشه
وطلعو الغرفه
مساءا ف الفيلا
في غرفه عائشه
عائشه نايمه ع السرير وماسكه الموبايل
وحمزه دخل الاوضه وراح نام ف حضن عائشه
عائشه ابتسمت وسابت الموبايل
حمزه اتنهد بابتسامه/مش هتصدقي انا فرحان قد اي علشان هيجيلنا بيبي وهبقي اب.
عائشه بابتسامه/ونا كمان فرحانه اوي اوي وفرحانه علشان البيبي انت هتبقي بباه ..قد اي هو هيبقي محظوظ بيك .هيبقي عنده احن اب ف الدنيا
حمزه ابتسم/وهو هيبقي عنده أجمل أم ف الدنيا
وبعدين كشر/بس لو طلع ولد وقرب منك هوأده
عائشه ضحكت/اي ال انت بتقوله دا ..دا هيبقي ابني
حمزه/مليش انا ف الكلام دة ..هيجي بقي يشاركني فيكي ويطلب يحضنك ويبوسك يبقي يفكر يعملها كدا
عائشه ضحكت وحمزه باسها من رقبتها و حضنها اكتر ونام
وعائشه ابتسمت
في اليوم التالي
حمزه خرج من الدريسنج بعد ما غير هدومه وبيزرر ال قميص
وعائشه بدأت تصحي وفتحت عينها
حمزه بابتسامه/صباح الفل
عائشه ابتسمت /صباح الخير ..انت رايح فين كدا
حمزه/الشركه
عائشه قعدت ع السرير بغيظ/انت هتسبني وتروح الشغل ونا حامل
حمزه /منا هعمل اي ي روح قلبي انا سايب الشغل هناك يضرب يقلب اصلا
عائشه بحزن /خلاص براحتك
حمزه كان هيفك ازرار القميص تاني /والله اخلع ومرحش ف حتي انا اصلا بتلكك.
عائشه ابتسمت/لا خلاص روح شغلك..اكيد مش هتقعد جمبي ال ٩ شهور بتوع الحمل يعني
حمزه قرب منها/وعد مش هتأخر
وباسها من شفايفها
حمزه/وهجبلك حجات حلوه من ال انتي بتحبيها
عائشه ابتسمت/ماشي موافقه
حمزه/خلي بالك من نفسك .لو عرفت انك تعبتي نفسك ف اي حاجه هزعل منك ي عائشه
عائشه/حاضر بس متتاخرش زي ما وعدتني
حمزه باس راسها وعائشه حضنته و حمزه ابتسم ومشي
في الفيلا عند سما
إياد قاعد مع ابو سما ف الصالون
الخادمه دخلت وقدمت القهوه
إياد/انا قلت اجي الصبح بدري الحق حضرتك قبل ما تروح شغلك وقبل ما سما تصحي برضو لاني عايز اعملهلها مفاجأه..قلت ل سما اكتر من مره تاخد من حضرتك معاد بس هي تقريبا كانت خايفه تفتح معاك الموضوع…بس سما تستاهل احسن حاجه ف الدنيا..هي اغلي حاجه ف حياتي .. متستاهلش اقابلها او اكلمها من ورا حضرتك
كامل والد سما ابتسم/ وانت كبرت ف نظري ي إياد. باين عليك ابن أصول وراجل بجد
إياد ابتسم/ربنا يخليك..انا بس جيت اتكلم مع حضرتك الاول اشوف رايك .بعدين اجيب والدي ووالدتي ونطلب ايد سما ونقرأ الفاتحه..اهلي ساكنين بعيد عني بس هروح لهم النهارده اتكلم معاهم
كامل بابتسامه/ماشي ي ابني ع خيره الله ..تعالو بعد يومين تنورو
إياد ابتسم بفرحه/تمام اوي
وقام سلم عليه
إياد/تشرفت بمعرفه حضرتك جدا والله
كامل ابتسم/مستعجل ليه مشربتش قهوتك حتي
إياد ابتسم/ نشربها ف قرايه الفاتحه ان شاءالله
كامل ابتسم/ان شاءالله
واياد مشي وكامل قعد يشرب القهوه بتاعته
سما نزلت من فوق بعد ما صحيت من النوم وهي بتربط شعرها كعكة عشوائيه
ونزلت ل كامل الصالون
سما قعدت قصاده/ اي ي كموله كان معاك ضيف ولا اي
كامل/كموله؟ مش هتبطلي تدلعيني الدلع دا
سما ضحكت/ماله كموله مش عاجبك
كامل ضحك/ربنا يصبرني عليكي يارب ..المهم اه انا كان معايا ضيف ..عريس جاي يتقدم لك
سما بتوتر/اي ؟ ع عريس
كامل /اه اي المشكله انتي ناويه تقعدي ف اربيزي ولا اي الجواز مكنش ف حسبتك؟
سما/احم لاء مش حوار مكنش ف حسبتي بس انا مش عايزه اتجوز دلوقتي
كامل/مفيش حاجه اسمها مش هتجوز دلوقتي. العريس جاي مع اهله بعد يومين وادتهم كلمه خلاص
سما قامت بغضب/بس انا مش موافقه مش عايزه اقعد مع عرسان انا
كامل/انا قلت كلامي الاخير ..وبعدين مسألتيش ع اسمه ولا حتي شفتي صورته .رافضه المبدأ وخلاص؟
سما ربعت ايدها بحزن/ايوا رافضه المبدأ وخلاص .ومش هقعد معاه زي ما قلت لك ولا هتجوزه
وطلعت غرفتها و كامل ابتسم وكمل شرب القهوه
سما في غرفتها اتصلت ع عائشه و ديچا مكالمه جماعيه
عائشه و ديچا/صباح الخير
سما بغضب/صباح الزفت
عائشه /اي دا في اي
ديچا/في اي مالك بس
سما/بابا قال اي جايبلي عريس وعايزني اقعد معاه اشوف هيعجبني ولا لا
عائشه وديچا ابتسمو لان اياد متفق معاههم
عائشه/احم ..طب ما تقعدي معاه اي المشكله
سما بعصبيه/والله ؟ انا مش هقعد مع عرسان انا …انا بحب اياد ومش هتجوز غيره
ديچا/لاء يعني عائشه قصدها علشان متزعليش اونكل منك .هو اداهم كلمه خلاص..اقعدي معاه وبعدين ارفضيه قولي محبتهوش مفيش قبول ..بسيطه يعني
سما بحزن/انا معرفش اي جاب العريس دا فجأه احنا ف ٢٠٢٣ عريس ال جايلي دا ..وهقول ل إياد ازاي دلوقتي لو خبيت عليه وقابلته من وراه هتبقي مشكله
عائشه/معلش ي سومه والله هو كل الحوار نص ساعه هتقعدو سوا هيمشي هترفضيه .الموضوع بسيط
ديچا ابتسمت/بالضبط
سما قفلت المكالمه ورمت الموبايل ع السرير بغضب
واخدت الموبايل تاني ورنت ع إياد
إياد بابتسامه/نعم ي روح قلبي
سما/انت فين
إياد/سايق ورايح ع الشغل اهو
سما/تمام شويه وهلبس اجيلك اتكلم معاك ف موضوع مهم
اياد/موضوع اي
سما/لما اجي هقولك
وقفلت المكالمه واياد ابتسم
عند عائشه في الفيلا
بعد ما زهقت من قعده الاوضه نزلت تحت
ناديه ال خلصت ترويق الصالون/تعبتي نفسك لي بس ي عائشه هانم قولي لي ع الحاجه ال عيزاها ونا اعملهالك ع طول
عائشه ابتسمت/ميرسي ي ناديه انا بس زهقت من القعده فوق قلت انزل شويه
ناديه ابتسمت/ماشي ال تشوفيه
عائشه/اعملي لي القهوه بتاعتي بعد اذنك
ناديه/هو بصراحه حمزه بيه قبل ما يمشي قالي لو طلبت قهوه او اي حاجه فيها كافيين متعمليش ..علشان صحتك يعني وصحه البيبي..بس ممكن اعملك عصير برتقال
عائشه اتنهدت وابتسمت/اوك اعملي
والجرز رن
ناديه/ثانيه واحده افتح الباب
وراحت فتحت وكان هدي وسالم دخلو بابتسامه و ف اديهم اطباق اكل كتير متغلفه
وحطو الأطباق ع الطربيزه
عائشه بابتسامه/مامي وبابي
هدي بابتسامه/عامله اي ي روح قلبي.
سالم بابتسامه وبفرحه/خلي بالك من صحتك كدا علشان الواد ال ف بطنك
هدي قعدتها ع الكنبه
وخدت طبق من اطباق الاكل ال جيباها
هدي/بصي عملت لك كل الاكل ال انتي بتحبيه اهو..يلا بالهنا والشفا
وبدأت تأكلها محشي ورق العنب
عائشه وهي بتبلع/ هتأكلوني محشي الضهر حرام عليكم
سالم اكلها فراخ وراها ع طول
سالم/كلي كدا علشان تجمدي انتي ضعيفه خالص لازم تاخدي بالك من صحتك
وهدي اكلتها
عائشه/كفايه والله العظيم هموت
هدي/انتي لسه كلتي حاجه دا انا جيبالك اكل كتير اوي…حطي الباقي ف التلاجه ي ناديه تتعشي بيهم هي و جوزها
ناديه بابتسامه/من عيوني ي هانم
وخدت الأطباق تدخلها المضبخ
وهدي وسالم اكلوها تاني من الطبق ال ف ايدهم
عائشه بتحاول تبلع/كفايه علشان خاطري
عند إياد ف الشغل
بيظبط اغنيه ف الاستديو وشاف سما من ورا الازار الشفاف راحت له وواقفه وباين عليها العياط
إياد شال السمعات من ودانه بسرعه وراح ل سما
إياد مسك ايد سما/في اي مالك؟ انتي معيطه؟
سما بحزن/بابا عايز يقعدني مع عريس جاي يتقدملي بكره .
إياد ابتسم بس حاول يبين غير كدا
اياد/احم مين العريس دا
سما بغضب ساب ايده/انا مالي مين الزفت العريس هو انا هتجوزه؟ انت لازم تروح تتكلم مع بابا وتتقدملي انا مش عايزه اقعد مع عرسان انا
اياد/لا للاسف صعب ي سما اجي أتقدم اليومين دول انا مش عارف اتنفس من كتر الشغل ما انتي شايفه
سما/يعني اي الكلام دا مش فاهمه؟! مش هتيجي تتقدم لي؟
إياد مسك وشها ب ايده/طبعا ي روح قلبي هاجي أتقدم لك بس اليومين الصعبين دول يعدو و ا
سما شالت ايده من ع وشها/لا ولا تيجي تتقدم دلوقتي ولا بعد يومين مش عايزه منك اي حاجه. ونا هقابل العريس ع فكره لو عجبني هوافق عليه
اياد/والله؟هتوافقي ع حد غيري ؟
سما/ايوا..طالما انت شايف ان ساعتين هتقابل فيهم بابا كتير عليا يبقي ايوا
إياد/ا
سما بمقاطعه سابته ومشيت
إياد اتنهد مهنش عليه يشوفها زعلانه اوي كدة بس هو كان عايز يعملهالها مفاجأه
وابتسم
في منتصف اليوم
عند جاسر ف الشركه ف مكتبه
ماسك ملف بيشتغل فيه و
رمي الملف بتعب ع المكتب ومسك راسه واتنهد
والباب خبط وديچا دخلت ب ابتسامه
جاسر ابتسم وقام /ديچا..انتي بتعملي اي هنا
ديچا راحت له بابتسامه /وحشتني
جاسر اتنهد ومسك ايدها/مش اكتر مني والله العظيم..وحشتيني اوي اوي وطول منا بشتغل مبفكرش الا فيكي
ديچا /منا قلت علشان بقالك فتره الشغل كتير اوي ف الشركه ف قلت اجي اخدك ونتغدي بره النهارده وبالمرة ترتاح من قرف الشغل شويه
جاسر ابتسم ولمس خدها/انا كنت محتاج ل دا فعلا ..يلا بينا
ديچا وقفت مكانها وبصت له بحذر/نانسي اتنقلت؟
جاسر بصلها ب نفس الطريقه/لو قلت لك لاء؟
ديچا سحبت ايدها من ايده بغضب/ هقتلك انت وهي
جاسر ابتسم ومسك ايدها/نقلتها نقلتها
ديجا ابتسمت/بجد
جاسر ابتسم/اه معقوله تطلبي مني حاجه وارفضها؟
ديچا ابتسمت/انا بحبك
جاسر/ونا بموت فيكي
وباس ايدها
ديچا بابتسامه/يلا بينا
وجاسر خد الجاكيت والمفاتيح
وطلعو من المكتب لقو حمزه طلع من الاسانسير وبيتكلم ف الموبايل
حمزه شافهم وراح لهم/طب تمام هظبط معاك بعدين واكلمك ..مع السلامه
وقفل
حمزه ابتسم /اي العرسان رايحين ع فين
ديچا ابتسمت/ازيك ي حمزه
حمزه ابتسم/الحمد لله ي ديچا انتي عامله اي
ديچا/انا تمام..قلت اخطف جاسر منكم شويه ونروح نتغدا برا
جاسر/انا انطفيت من كتر الشغل والله العظيم
حمزه اتنهد/ما انت عارف دا اكتر موسم بنشتغل فيه من كل سنه..حتي سايب عائشه لوحدها ودماغي طول اليوم عندها..هحاول اخلص شغل بدري وارجع البيت
ديچا/متقلقش اونكل و هدهد عندها من الصبح مش سايبيبنها لوحدها
حمزه /اه هي قالت لي .كويس علشان بالي مينشغلش عليها
جاسر/إياد حكالك انه راح أتقدم ل سما وهيقرأو فاتحه طبعا
حمزه ابتسم/اه ومحرج علينا منجبش سيره ل سما .ربنا يتمم لهم ع خير يارب
ديچا ابتسمت/يااارب
حمزه/يلا هسيبكم انا واروح اكمل شغل
جاسر/اشطا سلام
ومشيو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى