روايات

رواية وقعت في غرامها الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الجزء الثاني والعشرون

رواية وقعت في غرامها البارت الثاني والعشرون

رواية وقعت في غرامها الحلقة الثانية والعشرون

مساء في فيلا حمزه
عائشه قاعده مع سالم وهدي ف الصالون
سالم/لازم تاكلي كدا وتتأوتي متبقيش هفتانه كدا مع الحمل غلط ي حبيبه ابوكي
هدي ابتسمت/بباكي عنده حق .لازم تخلي بالك من اكلك وصحتك علشان البيبي..وتابعو مع دكتوره ف اسرع وقت
عائشه ابتسمت/متقلقوش والله وحمزه مش سايبني بيتصل بيا كل شويه يتأكد اني كلت
هدي/ما تيجي تقعدي معانا يومين صحيح .. ع الأقل ناخد بالنا منك بدل ما تبقي لوحدك
عائشه ابتسمت /لا مش هينفع.. مبعرفش انام من غير حمزه بصراحه
سالم ابتسم/ربنا يخليكم لبعض يارب
هدي ابتسمت /يارب
وحمزه دخل البيت ب المفتاح
عائشه/حمزه شكله وصل
سالم/ياريت . شوفيه كدة نسلم عليه بالمره قبل ما نمشي
عائشه طلعت من الصالون وراحت ل حمزه ال بيخلع الجاكيت بتاعه وبيحط المفاتيح ع الطربيزه
عائشه ابتسمت/حمد لله على السلامه
حمزه ابتسم و باس راسها وخدها ف حضنه
حمزه/وحشتيني
عائشه ابتسمت/وانت كمان وحشتني اوي
حمزه أعطاها الكيسه ال معاه /الحجات الحلوه ال بتحبيها اهي
عائشه /انا قلت انت هتنسي
حمزه ابتسم/لا مقدرش
عائشه ابتسمت وباسته من خده
عائشه/تعالي سلم ع بابا وماما قبل ما يمشو
حمزه/يلا
وكانو هيمشو بس تليفونه رن وكانت عميله ف الشغل
حمزه/الو .
البنت ابتسمت/الو استاذ حمزه انا هنادي
حمزه /اهلا ازي حضرتك
هنادي بابتسامه/انا تمام اوي
عائشه بغيظ/مين دي
حمزه بعد التليفون عن ودنه/دي عميله ف الشغل عندنا
حمزه حط الموبايل ع ودنه/اه انا معاكي .
هنادي/كنت عايزه اعرف هنتقابل امتي علشان المشروع
حمزه/لا كلمي سلوي السكرتيره هي هتظبطلك كل المواعيد بعدين نشتغل ع المشروع.
هنادي/لي يعني منقدرش نكلم حمزه بيه بنفسه
حمزه/لا والله العفو بس هي عارفه المواعيد كلها
هنادي ضحكت/تمام مفيش مشكله ..تعبتك معايا
حمزه/ولا اي تعب ..مع السلامه
عائشه ربعت ايدها بغيظ وغيره
حمزه قفل المكالمه
حمزه/اي بقي الوش دا ..هتنكديي عليا؟
عائشه/بتتصل بيك ليه من الاول مهي معاها رقم سلوي .ولا هي اي حجج وخلاص
حمزه/طب انا اعمل اي طيب ..اقفل السكه ف وشها؟
عائشه /لا متعملش حاجه ..لاء وكمان سمعاها بتحاول تهزر وتلطف الجو
وسابته ودخلت الصالون وحمزه اتنهد وراح وراها
حمزه بابتسامه/ي اهلا..ازي حضرتك ي معلم سالم
وسلم عليه
حمزه بابتسامه/ازيك ي هدهد ..وحشتوني والله العظيم
سالم بابتسامه/تسلم ي حبيبي
هدي ابتسمت/وانت كمان والله وحشتنا اوي
حمزه/اقعدو واقفين لي
سالم/لا هنمشي بقي كدا كفايه أوي احنا هنا من الصبح
حمزه/لاء ازاي انا ملحقتش اقعد معاكم
هدي/ابقي تعالي بقي اعملك الاكل ال بتحبه ..انا حتي قلت ل عائشه تعالي اقعدي معايا انا وبباكي يومين بس موافقتش
عائشه بغضب/لاء موافقه..هاجي معاكم
سالم /بجد ..هتيجي؟
حمزه بصلها ف عينها بمعني (هتسبيني؟!)
هدي/ طب كويس حمزه تعالي انت كمان بات مع عائشه عندنا
حمزه/لاء انا مش هقدر لان الشغل بتاعي بعيد عن بيتكم شويه ف هتاخد وقت .أنا هفضل هنا ولو عائشه عايزه تفضل معاكم شويه تمام ال يريحها
عائشه مهنش عليها تسيب حمزه وتمشي
عائشه/خلاص ي ماما انا هفضل هنا ..نبقي نجيلكم وقت تاني انا وحمزه لما يفضي
حمزه ابتسم
هدي/خلاص ال يريحكم
سالم/يلا خدو بالكم من نفسكم ..تصبحو ع خير
حمزه/وانتو من اهل الخير
ومشيو وناديه جت لمت الأطباق والاكواب ال ف الصالون ودخلت المضبخ تاني
حمزه قرب من عائشه ومسك وشها ب ايده/طب انتي زعلانه مني لي طيب انا عملت اي ي حبيبي
عائشه/كل واحده هتبقي عايزه تشتغل عندكم أو محتاجه ورق او محتاجه شغل هتكلمك انت مخصوص؟ معندكش سكرتاريه معندكش موظفين؟
حمزه/لاء عندنا بس اي واحده بترن عليا علشان شغل مقدرش اكنسل او اقفل ف وشها ي حبيبتي طب أعمل اي
عائشه/يعني انا لو بشتغل ..ورجاله تتصل بيا بره مواعيد الشغل تسألني ع حاجه ف الشغل ..هيبقي عادي بالنسبه لك؟
حمزه شال ايده من ع وشها/عائشه متختبريش صبري ف الموضوع دا..ومتكبريش ام الموضوع
عائشه طلعت الغرفه وحمزه اتنهد وناديه طلعت من المضبخ ومعاها شنطتها
ناديه/انا خلصت وماشيه ي حمزه بيه اي أوامر تانيه قبل ما امشي؟
حمزه/لا ي ناديه ربنا يخليكي
ناديه/ماشي تصبحو ع خير
وفتحت الباب ومشيت
عند سما قاعده ف الاوضه وحاضنه المخده وسرحانه
والموبايل رن وكان اياد
سما ردت بغضب/خير
اياد ابتسم/برنسيسه قلبي .. وحشتيني
سما/لا سوري ي إياد بيه انا جايلي عريس واحتمال اتخطب ف متتصلش بيا تاني
إياد/لا والله؟ بقولك اي انتي مش هتتجوزي حد غيري حطي الموضوع دا ف دماغك
سما/لاء مش بمزاجك .وعندا فيك هقابل العريس واقعد معاه مع اني كنت رافضه..مين يعلم يمكن يعجبني
وقفلت المكالمه
إياد ضحك/مجنونه
عند عائشه ف الغرفه
نايمه ع السرير وسانده ضهرها وماسكه الموبايل
حمزه دخل الاوضه كان هيروح ينام جنب عائشه
عائشه/رايح فين
حمزه/اي هنام
عائشه/لاء روح نام بره مش هتنام جمبي
حمزه/احنا هنهزر؟
عائشه/لا مبهزرش انا بتكلم بجد ..يلا نام ف اي اوضه تانيه او ف الصاله
حمزه/عائشه انا بحاول اهدي وبقول دي هرمونات حمل ومش عايز اتعصب ..ف عدي الليله
عائشه بغضب/لا اتعصب وماله .اتعصب واتنرفز عليا وهزر واضحك مع اي بنت تانيه
واعطته مخده
عائشه/يلا اتفضل
حمزه اتنهد وغمض عينه/ي صبر
وخد المخده وطلع بره الغرفه
وعائشه نامت وغطت نفسها بغضب
عائشه/قال هنادي قال..ماشي ي حمزه
وفجاه النور قطع والبيت كله بقي ضلام
عائشه بتوتر/اي دا في اي
عائشه ندهت ع حمزه بخوف/ح حمزه…حمزه
حمزه دخل الاوضه ب الكشاف وباس راسها
حمزه/متخافيش
وحط الكشاف ع الطربيزه ينور للاوضه
عائشه/اي الحصل النور اول مره يقطع
حمزه /شكله عطل مؤقت وشويه وهيتظبط
عائشه/
حمزه ابتسم/امشي؟
عائشه هزت راسها ب لاء
وحمزه ابتسم ونام ع السرير
و خدها ف حضنه و غطاها كويس وحضنها بقوه
عائشه ابتسمت وحضنته بقوه هي كمان
حمزه رفع دقنها وبقت بصاله /لسه زعلانه مني؟
عائشه/اه وبكرهك ع فكره
حمزه /والله ؟ طب نايمه ف حضني وانتي بتكرهيني لي
عائشه /للاسف النور قاطع وخايفة ومبحسش ب الامان الا معاك
حمزه ابتسم/طيب اصالحك ؟
عائشه/مش عايزه منك حاجه
حمزه/لاء هصالحك هصالحك
حمزه باسها من خدها وبعدين شفايفها وباس رقبتها
عائشه ابتسمت
حمزه/لسه زعلانه مني؟
عائشه بابتسامه/ما انت عارف انا مبقدرش ازعل منك ابدا
حمزه ابتسم وباس خدها/ونا مقدرش ع زعلك والله ي روح قلبي ..والموضوع مكنش مستاهل
عائشه/ لا مستاهل. انا سمعتها كانت بتكلمك ازاي وبتضحك وبتهزر معاك ازاي
حمزه رجع شعرها ورا ودنها/اي ال يريحك طيب ونا اعملهولك
عائشه /متخليش اي واحده تتصل بيك تاني .يتصلو ب السكرتيره بتاعتك والسكرتيره تقولك هما عايزين اي
حمزه ابتسم/حاضر ..لو دا هيريحك هعمله. حاجه تانيه؟
عائشه ابتسمت وباسته من خده/ربنا يخليك ليا
حمزه باس راسها
حمزه/بكره ان شاءالله نروح ل دكتوره ونبدأ نتابع معاها الحمل وناخد بالنا من الواد دا
وحط ايده ع بطن عائشه
عائشه بابتسامه/ان شاءالله
في اليوم التالي
في المستشفى
في الغرفه عائشه نايمه والدكتوره بتمشي جهاز السونار ع بطنها وحمزه ماسك ايدها
الدكتوره بابتسامه/البيبي ف حاله جيده الحمد لله مفيش اي مشاكل
عائشه ابتسمت/بجد
حمزه بابتسامه/الحمد لله
الدكتوره/عائشه حامل ف الشهر التاني ولازم تاخدي بالك من نفسك جدا جدا الايام دي علشان الحمل يثبت
ومسحت جل السونار من ع بطنها وراحت قعدت ع مكتبها
وعائشه عدلت هدومها وحمزه ساعدها تقعد ع السرير
وجاب لها الكوتشي بتاعها وقعد ع ركتبه وبدأ يلبسوهولها
عائشه ابتسمت/انا كنت هلبسه تعبت نفسك ليه
حمزه ربط لها رباط الكوتشي /تعبك راحه بالنسبه لي
عائشه ابتسمت وباست خده وحمزه قام وقف وباس ايدها
الدكتوره خلصت كتابه ف الدفتر ال قدامها /عائشه لازم تاخد بالك من نفسك كويس اوي ..لان اي مجهود زياده منك أو تعب ممكن يأذي البيبي ل قدر الله .
حمزه بص ل عائشه ورجع شعرها ورا ودنها/لا ان شاءالله هتاخد بالها كويس اوي من نفسها ..صح؟
عائشه بابتسامه/ان شاءالله
الدكتور كتبت ال روشته
الدكتوره/ودي ادويه تاخدها ب انتظام ان شاءالله..وتجولي كل شهر نطمن ع حاله البيبي اذا كانت مستقره ولا لا
حمزه خد منها الروشته
حمزه/شكرا جدا ي دكتور تعبناكي
عائشه تليفونها رن/عفوا
وقامت ترد برا
الدكتوره ابتسمت/وطبعا ي استاذ حمزه توسع خلقك شويه مع عائشه لان الفتره ال جايه هرمونات الحمل هتتعبك جامد .هتبقي متنرفزه ومتضايقه ع اتفهه الاسباب .وهتعيط ع اتفهه الأسباب. وهتكبر المواضيع وكل الكلام ال انت اكيد عارفه دا
حمزه اتنهد/ربنا يستر
الدكتوره/وحاجه اخيره
..العصبيه حاجه غلط جدا جدا اتمني ع قد ما تقدرو عائشه تبقي ريلاكس وهاديه. علشان صحتها وصحه البيبي
حمزه ابتسم/تمام شكرا جدا ي دكتوره .تعبنا حضرتك
الدكتوره/لا العفو دا شغلي
وحمزه طلع من الغرفه وعائشه خلصت كلام ف الموبايل
حمزه/يلا هروحك ع البيت وهروح انا ع الشركه
عائشه/لاء انت هتوصلني ع بيت سما..إياد لسه مكلمني وقالي انا وديچا ناخد سما نشتري لها دريس ل قرايه الفاتحه بكره .لان طالما مفكره انها هتقابل عريس تاني غير إياد مش هيبقي ليها نفس تلبس او تعمل حاجه
حمزه/مفيش الكلام دا ي عائشه انتي لسه سامعه الدكتوره قالت المجهود لاء ..وانتي عايزه تروحي المول وتلفي وانتي حامل؟ يلا ع البيت كفايه اني موافق تروحي قرايه الفاتحه اصلا
عائشه/والله؟ قرايه فاتحه صحبتي وال اكتر من اختي مكنتش عايزني اروحها علشان حامل؟اكيد مش هسيبها ف يوم زي دة يعني
حمزه/ماشي يلا علشان ترجعي البيت وديچا هي ال هتروح مع سما
عائشه مسكت ايده/ي حمزه علشان خاطري..مش هلف كتير والله ومش هتأخر .ولما احس اني تعبت هقعد ارتاح اشرب حاجه
حمزه اتنهد
عائشه بابتسامه باسته من خده/ها؟ وافقت؟ بقولك علشان خاطري
حمزه/ماشي بس مش هتتاخري .
عائشه بابتسامه/اوك
حمزه/ومتلفيش كتير ومتعمليش مجهود
عائشه ابتسمت/حاضر والله ..يلا علشان توصلني
حمزه/يلا
ومسك ايدها وطلعو برا المستشفى
عند سما ف الفيلا
في غرفتها
قاعده ع السرير وحاضنه مخدتها وسرحانه
ديچا وعائشه واقفين جمبها
ديچا/يعني اي مش عايزه اشتري دريس للعريس ال جاي يتقدم لك
سما بغضب/انتو مجانين ولا اي ؟ متعرفوش اني بحب إياد ومش عايزه اتجوز غيره ومش عايزه اقعد مع عرسان حتي..لاء وانتو عايزيني اشتري دريس جديد من حبي للموضوع يعني
عائشه قعدت ع طرف السرير/و اي المشكله يعني..لازم تبقي زي القمر حتي لو هترفضي العريس
سما/مفيش الكلام دا ..هلبس اي زفت دريس من عندي وخلاص
ديچا بعصبيه/سما مش عايزه استعباط ..هتقومي حالا تلبسي ونروح كلنا المول نشتري لك دريس جديد وهيلز كمان اي رايك بقي
عائشه وسما اتخضو
ديچا بغضب/حالا هتقومي تلبسي
عائشه/يلا قبل ما تضربنا ولا حاجه ..بسرعه
سما نفخت بغضب وقامت تغير
عائشه غمزت ل ديچا/جدعه
ديچا ضحكت
في منتصف اليوم
عند إياد ف البيت
مامته وبباه قاعدين ف الصالون وجاسر وحمزه قاعدين معاهم
واياد طلع من المضبخ وهو عامل لهم حاجه يشربوها
حط الحاجه ع الطربيزه
اياد /هنروح نتقدم بكره للبنت ال بحبها اتمني كل حاجه تمشي مظبوط ..لازم كل حاجه تمشي مظبوط مفيش اوبشن تاني
الاب(عبد الرحمن)/مالك ياض متوتر لي كدة
الام(هناء) بابتسامه/متقلقش ي حبيبي اهدي كل حاجه هتمشي زي ما انت عايز ..مع اني كنت عايزه اجوزك بنت خالتك بس هنقول أي كله نصيب ف الاخر
جاسر /والله العظيم الأمهات كلهم نفس الشئ بس نسخ مختلفه
حمزه ضحك
اياد/بنت خالتي اي ي امي اياكي تقولي الكلام دا قدام سما دي تمسكها عليا ذله بقيت حياتي
هناء بصت ع دبله حمزه
هناء/اي دا ي واد ي حمزه انت اتجوزت؟
حمزه ابتسم/اه اتجوزت من كذا شهر كدا
جاسر/و مراته حامل كمان
هناء بابتسامة/بجد؟ الف الف مبروك والله فرحتلك. انت ابن حلال وتستاهل كل خير ي حبيبي
عبد الرحمن بابتسامه/ربنا يقومهالك بالسلامة يارب
حمزه ابتسم/امين يارب
مساءا عند عائشه و ديچا وسما
ف المول
سما وقفت ف نص المول بعصبيه بعد ما لفو واشتروا حاجات
سما بضيق/اوووف قرفتوني ..انا عايزه اروح خلاص جبت اخري ..بعدين انا مش هتجوزه علشان اجهز نفسي ل مقابلته ب كل دا
عائشه بابتسامه/لا هتتجوزيه
سما /اي؟
ديچا/احم
عائشه/احم .بقولك مش شرط تتجوزيه .اعتبرينا بنعمل شوبنج ك العاده يعني
سما/طب يلا نرجع ع البيت انا اشتريت حجات كتير اه وجبت اخري .وكمان عائشه حامل مش عايزه ابن اختي يتعب معانا
عائشه/لا ملكيش دعوه انا كويسه
ديچا /يلا لسه الهيلز والاكسسوريز
سما هتعيط /اوووف يارب بقي
عائشه ضحكت وموبايلها رن
عائشه /الوو ي حبيبي
حمزه/انا بخلص شغل اهو و مروح ع البيت ..انتي رجعتي البيت صح؟
عائشه/احم ..بصراحه لاء لسه شويه
حمزه بغضب/عائشه انتي بتستعبطي؟ انتي من الصبح بتلفي والوقت اتاخر ارجعي ع البيت يلا
عائشه/مهو احنا اشترينا حجات كتير ناقص كام حاجه بس وهرجع والله
حمزه بغضب/بقولك ارجعي ع البيت حالا..لو رجعت لقيتك مش ف البيت هيبقي ليا تصرف تاني
وقفل المكالمه وعائشه اتنهدت
عائشه/يلا نخلص بسرعه علشان شكل طلاقي هيبقي ع ايدكم
سما/لا متقلقيش..دي ال مهما حصل مستحيل حمزه يفكر يعملها
ديچا/طب يلا بسرعه نشتري ال ناقص ونوصل عائشه ع البيت
عائشه/يلا
بعد ساعتين
عند حمزه رجع البيت ودخل
ناديه طلعت من المضبخ وهي بتنشف ايدها ب الفوطه
ناديه/حمد الله ع السلامة يحمزه بيه ..انا جهزت الاكل ناقص بس يتحط ع السفرا ..وهمشي انا بقي .اي أوامر تانيه؟
حمزه/ عائشه فين
ناديه/لاء عائشه هانم لسه مرجتش من برا
حمزه مسح وشه ب ايده ب غضب وحاول الهدوء وطلع تليفونه يرن عليها
ناديه/تحب احط الأكل ع السفرا؟
حمزه/لا ي ناديه تقدري تمشي انتي
ناديه/تمام عن اذنك
وخدت شنطتها ومشيت
بعد شويه عائشه داخله البيت بنسخه مفتاحها وخايفة من رده فعل حمزه وعارفه انه مش هيعدي الليله دي ع خير
ودخلت الصالون لقت حمزه قاعد ع الكنبه
عائشه قربت منه بتوتر/احم ..حبيبي حمد لله علي السلامه
حمزه/
عائشه قعدت جمبه/مش هتقولي حمد لله ع السلامه؟ انا ا
حمزه بمقاطعه محاولا الهدوء/ هو مش انا اتصلت بيكي من ٣ ساعات وقلت لك ترجعي فورا ع البيت؟
عائشه/مهو انا ا
حمزه بعصبيه/حصل ولا محصلش ي عائشه؟
عائشه بخضه/ايوا حصل
حمزه بنفس العصبيه/امال رجعت البيت ملقتكيش لي…راجعه البيت قُرب الساعه ١٢ لي ؟
عائشه/انا فعلا كنت هرجع البيت بدري بس كان ناقص كذا حاجه جبناها والموضوع خد وقت غصب عني وديچا وصلتني وكان في زحمه ف علشان كدا اتاخرت .مكنش قصدي والله ي حمزه انا اسفه
حمزه قام بغضب وخلع الجاكيت ورماه ع الكنبه وطلع يغير هدومه وعائشه راحت وراه بسرعه
حمزه دخل الاوضه وبيفك ازرار القميص وعائشه دخلت ورا
عائشه/ ي حبيبي اسمعني علشان خاطري والله انا ا
حمزه بعصبيه خلع القميص ورماه ع السرير/عائشه انا مش عايز اسمع صوتك
عائشه/ازاي يعني
حمزه بعصبيه/زي الناس…من الصبح بتلفي ف المول وانتي حامل وعديت الموضوع مع ان الدكتوره قالت لازم ترتاحي … واتفقنا انك هترجعي بدري وقلتي حاضر ..و اتزفت اتصلت بيكي من كام ساعه وقلت ارجعي البيت وقلتي حاضر…وف الاخر ارجع البيت ملاقكيش ..لاء وكمان راجعه ١٢ بليل…الموضوع دا لو اتكرر تاني مش هيحصل خير ابدا
ودخل الدريسنج يغير هدومه
وعائشه اتنهدت وقعدت ع طرف السرير
بعد شويه وقت حمزه قاعد ف الصالون وحاطط الاب توب ع الطربيزه قصاده و ملف وبيشتغل عليهم
وعائشه نزلت من فوق بعد ما غيرت هدومها ودخلت المضبخ وفتحت حلل الاكل ال ناديه طبختهم لقت الاكل زي ما هو
وتضايقت من نفسها جدا انها كلت برا مع البنات من غير حمزه .مع انها عارفه ان حمزه اتعود ياكل معاها
عائشه طلعت ل حمزه الصالون
عائشه/انت مكلتش لي؟
حمزه وهو باصص ف الاب توب/مش جعان
عائشه قربت منه /ازاي طيب انت بتشغل من الصبح ف الشركه ومكلتش اي حاجه
حمزه قفل الاب توب بغضب وبصلها/هو انا مش قلت مش جعان؟
عائشه قعدت ع حجره وحاوطت رقبته ب دراعها
عائشه وهي باصه ف عينه/انا اسفه..مش هتكرر تاني والله العظيم
حمزه بص لها ف عينها/
عائشه/اخر مره والله ي حبيبي..مش هتأخر برا ولو اتصلت وقلت ارجعي البيت هرجع ف لحظتها حتي ولو كنت بعمل اي
حمزه /اخر مره؟ مش هتكرر تاني
عائشه ابتسمت/اه والله بس انت سامحني
حمزه ابتسم /خلاص انا مش زعلان
عائشه بابتسامه/بجد ؟احلف
حمزه حاوط وسطها ب ب ايده وقربها اكتر وباسها/اه والله مش زعلان .حصل خير
عائشه بابتسامه حضنته بقوه وحمزه ابتسم وباس راسها
عائشه طلعت من حضنه وورته انسيال ف ايدها اشترته من المول النهارده
عائشه بابتسامه/بص دا اشتريته النهارده..شكله حلو؟
حمزه ابتسم و مسك ايدها وباسها/زي القمر
عائشه باسته من خده
عائشه/طب يلا علشان نأكل سوا . ومتقولش مش جعان ..انت مكلتش حاجه من الصبح
وقامت من ع حجره
حمزه ابتسم/ماشي يلا ..وبعد ما ناكل خدي الادويه ..انا جبتهالك ونا جاي
عائشه /حاضر.. هروح اجهز الاكل
حمزه/تعالي نعملهم سوا
عائشه بابتسامه/يلا
وقامو ومسك ايدها ودخلو المضبخ

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى