روايات

رواية وقعت في غرامها الفصل الثاني عشر 12 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الفصل الثاني عشر 12 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الجزء الثاني عشر

رواية وقعت في غرامها البارت الثاني عشر

رواية وقعت في غرامها الحلقة الثانية عشر

عند ديچا وجاسر
ف الصالون
الام والاب وجاسر قاعدين ف الصالون و ديچا كانت ف الحمام
زينب/ بس يواد انت ..عرفت تختار ديچا باين عليها بنت ناس وزي القمر
محمد/اه بصراحه
جاسر/جبتو الكلام دة منين ي جدعان احنا صحاب ..صحاب بس
محمد/ع مين ياض الكلام دة..شايف قدامك عيال صغيره؟ ..احنا نقدر نفهم ابننا من قبل ما يتكلم حتي .وعينك فضحاك اصلا..ونا متأكد مليون ف الميه انك اجرت الشقه ال قاعد فيها دلوقتى علشان تفضل جمبك
زينب ابتسمت/والله لو عمل كدة عاشان خاطرها انا موافقه .اصل هي دخلت قلبي بسرعه
محمد/شفت اهي كسبت ام مفيش منها .ولا ليها ف شغل الحموات والكلام دا
زينب ابتسمت/ حموات اي دا انا اشيلهاله ف عنيا
جاسر/بس هي شيفانا بس صحاب
زينب ابتسمت/ انا عندي امل..ان شاءالله تبقو لبعض
جاسر/يسمع من بوقك ربنا ي امي.. (وباس ايدها )وعلشان الدعوه الحلوه دي هقوم اعمل لكم شاي بنفسي
محمد/ايوا كدا دلعنا
جاسر/اهو قلت اعطف عليكم يوم وارجع بيتي تاني
زينب/ماشي ي جزمه
جاسر ضحك ودخل المضبخ
وديچا طلعت من الحمام وبصت ع المضبخ لقت جاسر واقف بيعمل شاي
ديچا ابتسمت/اساعدك؟
جاسر بصلها وابتسم/لا ابدا خليكي مرتاحه انا هعملهم بسرعه
ديچا/لو تعرف قد اي انا حبيت اهلك ..فيهم حنيه الدنيا كلها ..ف الحبه ال قعدت معاهم فيها حسيت اني وسط عيلتي بجد ..شكرا ي جاسر انك جبتني هنا..كنت محتاجه ل دة
جاسر /وهما كمان حبوكي اوي اوي..وزي ما هما قالو لك ..من هنا ورايح دول عيلتك ..تشوفيهم وقت ما تحبي وتكلميهم وقت ما تحبي ..اتفقنا؟
ديچا ابتمست/اتفقنا
ف نهايه اليوم قبل منتصف الليل
في فيلا حمزه
الشباب متجمعين وسهرانين عند حمزه و عائشه
(إياد وسما وجاسر وديچا و عائشه وحمزه)
قاعدين ف الصالون
وعائشه طلعت من المضبخ وشايله عصير وحطته ع الطربيزه وقعدت جمب حمزه وحمزه خدها ف حضنه
اياد/لالا كدا كتير ي عائشه والله اكل وشرب ومقبلات وعصاير. بنيجي هنا بتدلعينا
عائشه/بالهنا والشفا ..بس يعني سمعاك ونا ف المطبخ بتتكلم عن إنجازات حمزه ف شقط البنات ياريت تكمل
جاسر/اوبااا انت جاي تخرب عليهم ولا اي ي إياد
اياد/لا ي حبيبي دا ماضي ولازم مراته تكون عرفاه ..حاضر ي عائشه هكملك
حمزه/انت لو فتحت بوقك ب حرف هدفنك مكانك
ديچا وسما ضحكو
عائشه بصت له/لي انت عامل اي مخليك خايف اوي كدا
حمزه/انا ؟ لا ابدا انا كنت محترم جدا انتي عرفاني
إياد/اه محترم الا ربع ..دا كان كل ربع ساعه نلاقيه معاه واحده شكل
عائشه بصت ل حمزه
حمزه/احم .ط طب ما انت كمان ي واطي طول فتره الجامعه كنت شاقط بنات .
سما بصت له
اياد/احم انا ؟
حمزه/اه انت
سما/يااه ي حمزه فعلا؟ اصل كان قايلي ان عمره ما ارتبط
حمزه/دا نصاب كبير دا
جاسر ضحك / مره إياد كان ايام الجامعه معجب ب بنتين ف نفس الوقت ومكنش عارف يختار مين ف قال يجرب حظه وقابل كل واحده ف يوم واعترف بحبه ..توقع بقي واحده ترفض ف يكمل مع التانيه ماشي بمبدأ ال يجيبه ربنا كويس ..ف للأسف الاتنين وافقو وقالو انهم بيحبوه من زمان
عائشه ضحكت/ينهار ابيض
ديچا/وبعدين اي الحصل
اياد/ي جدعان بقي متطلعوش أسراري بره الله..
سما /اسرارك صح .دا انت حسابك معايا بعدين
حمزه/ف يعيني مقدرش يسيب واحده فيهم مهو البيه حنين ..ف ارتبط ب الاتنين ف نفس الوقت ..يبعت بقي ورد للاتنين من نفس المكان يوفر مجهود. ويجيب لهم كل واحد هديه ويبعتهم لكل واحده ع بيتها والموضوع مشي زي الفل ..معاه بنتين بيحبوه ومغفلين ميعرفوش انه مرتبط بيهم هما الاتنين
سما بغيظ/اتمني يكونو عرفو وموتوه من الضرب
اياد بصلها/اراكي يعني مبسوطه ف صاحبك اوي ؟..دا انا صحبك ي متخلفه يعني هما يجو عليا.. انتي تدافعي عني
جاسر/للاسف ي سما هذا حصل .. ف عيد الحب اتصل ب محل الورد وطلب ٢ بوكيه ورد
واحد ب اسم يارا وواحد ب اسم هناء
قام صحاب ال محل اتلغبط وبعت ل هناء الورد بتاع يارا .والعكس..وطبعا مش محتاج اكمل البنتين عملو فيه اي
حمزه ضحك/ايون
عائشه بضحك/مش مصدقاك ي إياد بجد
ديچا ضحكت/انت ازاي متاخدش بالك من حاجه زي دي
اياد/مهو اعمل اي ي ديچا. صاحب المحل غبي اعمل اي انا مليش زنب
سما ضحكت وهزت راسها بمعني مفيش فايده
وكملو ال سهره ف ضحك وهزار لحد ما الوقت اتاخر وكل واحد روح ع بيته
ف الصالون عائشه بتدخل الأطباق والاكواب المضبخ وحمزه بيساعدها
عائشه دخلت ل حمزه المضبخ وهي شايله اطباخ
ووضعتها ف الحوض
عائشه /ماما اتصلت وبتسلم عليك ..وبتقول شوفو يوم فاضيين فيه تعزمنا ع الغذا
حمزه/ماشي مفيش مشكله ..اكل مامتك بحبه اوي الصراحه ..كان المعلم سالم بيجبلي منه ونا صغير لما كنت عايش ف الورشه
عائشه بحزن حضنته
وحمزه ابتسم وحضنها بقوه وباس رقبتها
عائشه/انا بحبك اوي
حمزه ابتسم/ونا بموت فيكي
عائشه طلعت من حضنه/بس معدتش حوار ال بنات ال كنت بتشقطها ف الجامعه ال إياد حكالي عنهم
حمزه/والله العظيم كنت حاسس ..اياد دة حسابه معايا انا
عائشه/يعني بجد انا لو عديت البنات ال كانت ف حياتك هيبقوا ٣ الاف بنت اكيد
حمزه قربها منه وحاوط وسطها/بس المهم ان انا سبتهم كلهم واختارتك انتي
عائشه ابتسمت/اممم يسلام كدا بتثبتني يعني
حمزه وهو باصص ف عنيها/ بحاول
عائشه باسته من خده/طب يلا عاشان ننام ..وبكره هتعزمني ع العشا زي ما وعدتني
حمزه /بس كدة..من عنيا
عائشه ابتسمت وطلعو غرفتهم
عند سما واياد
إياد سايق وسما جمبه
اياد/وبس ي ستي بكره بقي عندي شغل كتير اوي ف الاستديو
إياد بص ل سما لقاها نامت
إياد بصوت عالي/نهار ابوكي اسود انتي نمتي
سما صحيت بخضه
وضربته/حرام عليك ي متخلف خضتني
إياد ضحك/انا اسف ..وبعدين مش انتي ال عايزه تسمعي ورايا اي بكره
سما /بعيدا عن ال وراك بكره متنساش عيد ميلاد ساره ..هعدي عليك نروح المول نجيب لها هديه بعدين نروح العيد ميلاد
إياد/ماشي طالما عيد ميلاد ساره منقدرش نقول لاء..هي حلوه؟
سما بغيظ /اه حلوه
اياد/طب الحمد لله
سما/الحمد لله اي..اكيد مش هتشقطها هي كمان
إياد/والله لو صحبتي القمر دي ساعدتني
وقرص خدودها
اياد/هعرف اشقطها اكيد…هتساعديني صح؟
سما/دا بعينك ان شاءالله. بقولك صحبتي انت مبتفهمش ..هساعدك تشقط صحبتي؟
اياد/ايوا اي المشكله..وبكره تشوفي هتقع ف حبي من غير مساعدتك اصلا
سما بغيظ وغييره/ إياد انا هنام ومش عايزه اسمع صوتك لحد ما نوصل ..تمام؟
اياد ابتسم/ طب خلاص اهدي متعصبه لي كدة
سما سندت ضهرها وغمضت عينها
سما بتريقه/هتقع ف حبي من غير ما اعمل حاجه ..قاعده مع تامر حسني انا
اياد ضحك وبعد شويه راحت ف النوم
إياد بصلها وابتسم
ووقف العربيه ف جمب
و جاب جاكيته من ورا وغطاها بيه
اياد بصلها وابتسم/انا بحبك ي متخلفه وانتي ولا دريانه ..وعارف انك بتحبيني بس مفيش ع لسانك غير احنا صحاب ..بس هندمك ع الجمله ال عماله تقوليها وتضايقيني بيها دي
وشغل العربيه وساق تاني
في اليوم التالي
في منتصف اليوم عند ديچا
طلعت من شقتها وهي شايله صينيه اكل صغيره وطلعت شقه جاسر
ورنت الجرز محدش رد
ورنت تاني وجاسر فتح الباب بعد ما صحي من النوم وهو بيمسح وشه ب ايده
ديچا بصت له وقالت ف سرها/شكلهو حلو اوي وهو لسه صاحي من النوم..احم اي ال انا بقوله دة
جاسر ابتسم/ديچا
ديچا/انت كنت نايم ؟ اسفه صحيتك
جاسر/لا ابدا عادي انا رجعت من الشغل مقتول ونمت شويه
ديچا ابتسمت/انا عارفه انك لسه مكلتش ف عملت لك اكل
جاسر ابتسم/عملتي اكل ليا انا؟ب نفسك؟
ديچا/ايوا مستغرب لي ..وبعدين مش علشانك ع فكره عاشان مامتك .. لو فضلت تاكل اكل من بره كل يوم كدة هتتعب .وبعدها زوزو هتزعل
جاسر خد منها صينيه الاكل بابتسامه/ يعني عملتي الاكل بنفسك وجبتهولي ..مش عارف اقولك اي ..تعبتك معايا
دي ابتسمت/ولا تعب ولا حاجه ..يلا انا هنزل انا بقي
جاسر/انتي كلتي؟
ديچا/لاء جبت لك اكلك الأول وبعدين هنزل انا اكل
جاسر/لاء تعالي كلي معايا ..انتي جيبالي اكل كتير اوي مش هقدر اخلصه لوحدي
ديچا/بس ا
جاسر بمقاطعه/يلا ي ديچا ادخلي مش عايز اعتراض
دي ابتسمت/اوك
ودخلو البيت وجاسر حط الاكل ع الطربيزه ودخل المضبخ يجيب عصير وخرج ل ديچا
وقعد بابتسامه
جاسر/الأكل من ريحته باين انه عظمه
ديچا/دوق وقولي رايك
جاسر بدأ ياكل وهو مبسوط
حبيبته جيباله اكل لحد عنده وطبخاه ب ايدها وبتاكل معاه كمان
ديچا/حلو ؟ هو اكيد مش هيجي ربع حلاوه اكل زوزو بس ا
جاسر ابتسم/الاكل تحفه
ديچا ابتسمت/بجد؟
جاسر مسك ايدها وباسها/تسلم ايدك
ديچا ابتسمت بخجل وتوتر وسحبت ايدها من ايده
ديچا/أ .. ي يلا نكمل اكل؟ لان انا جعانه بصراحه
جاسر ضحك/يلا
وديچا بصتله وابتسمت وبدأت تاكل هي كمان
عند سما واياد ف المول بيختارو هديه مناسبه ل ساره
اياد باصص ع علبه برفان
اياد/برنسيسه تعالي كدة
سما كانت بتدور ف قسم الاكسسوارات وراحت ل إياد
سما/نعم
إياد/اي رايك نجبلها علبه برفان
سما/فكره مش بطاله بس لازم نختار ريحه حلوه ونوع كويس ودة صعب .انت مش شايف ان في ٣ الاف نوع ازاي
إياد/ولا صعب ولا حاجه ..انا عارف البنات بتفكر ف ماركات اي ..هنشم ٢ او ٣ ونختار منهم
سما بغيظ وغضب/اه طبعا من ناحيه عارف البنات بتفكر ازاي ف انت عارف ..من كتر البنات ال كانت ف حياتك ..يكون ف علمك منستش كذبك عليا لما قلت لي عمرك ما ارتطبت..وعمر ما بنت مسكت ايدك
إياد /دا انتي قلبك اسود اوي . وبعدين انا عمري ما كذبت عليكي غير ف الموضوعين دول
سما/وبتكذب لي من الاول مش فاهمه
إياد/ خلاص بقي ي برنسيسه عديها وانتي حلوه وزي القمر كدة ..هتبقي اجمد واحده ف العيد ميلاد انا متاكد
سما ابتسمت
اياد خد علبه برفان /ناخد لها دي وننجز ؟انا تعبت حرفيا من اللف لو عيد ميلاد بنت خالتي مش هلف لها كدة
سما خدت منه البرفان وشمته
/ريحته مش باينه لي
إياد/لاء دي مبنشمهاش كدة
سما/امال ازاي
إياد خد منها العلبه ومسك ايد سما وكان هيرش ع معصمها بس قبل ما يرش شم البرفان ال سما حطاه وغمض عينه وابتسم
سما ابتسمت
إياد فتح عينه و بص ف عينها/مفيش احلي من ريحتك انتي
سما سحبت ايدها بخجل
واياد رجع ل وعيه
اياد/احم
سما/خ خلاص غيرت رأيي مش هنجيب برفان..في انسيال وساعه عجبوني هنجبهولها
اياد مرر ايدهف شعره/تمام ال يريحك
وراحو عند الكاشير وسما كانت عايزه تدفع
اياد/انتي عبيطه؟ ماشيه مع سوسن
وطلع الفيزا واعطاها للكاشير
وسما ابتسمت وحاسبو ع الهديه ومشيت
مساءا عند حمزه وعائشه
دخلو مطعم شكله تحففه شموع وورد وموسيقى. وكان مليان كابلز
حمزه شد ل عائشه كرسي تقعد
وقعدت وحمزه قعد قصادها
حمزه/المكان عجبك؟
عائشه /مبدأيا المكان دا تحفهه ..واول مره اسمع عنه وادخله ..ف انت ياريت تقولي جيت المكان دا مع مين وامتي ي حمزه بيه
حمزه ضحك
عائشه/لاء يعني زي ما انت شايف كل الحوالينا ي مرتبطين ي متجوزين والمكان غايه ف الرومانسيه ..اكيد مجتش هنا مع جاسر و اياد
حمزه مسك ايدها/لاء انا مجتش هنا مع واحده متقلقيش.. جيت بالصدفه مقابله شغل والمكان عجبني جدا ووقتها قلت لما الاقي الانسانه المناسبه ال بحبها..هجيبها ع هنا
عائشه ابتسمت/اممم اذا كان كدة ماشي
حمزه ابتسم وباس ايدها
حمزه/تصدقي انا كل مره بندم ان بخرج معاكي عاشان بتبقي حلوووه اوي ونا مش عايز اي حد ف الدنيا عينه تيجي عليكي غيري
عائشه ابتسمت/ ونا كل مره بحمد ربنا ع وجودك ف حياتي
حمزه/مبلاش الكلام البيخليني عايز اقوم ابوسك والناس قاعده ميصحش
عائشه ضحكت
والجرسونه جت حطت المنيو قدامهم وكانت بتبص ل حمزه ب نظرات بجحه و اعجاب واضح وحمزه لاحظ دة ومعيرهاش اهتمام
الجرسونه بابتسامه ل حمزه/حضرتكو تطلبو اي؟
عائشه لاحظت نظارتها ل حمزه واتنفست بغضب
حمزه/تطلبي اي ي حبيبتي
عائشه بتحاول الهدوء/اطلب لي انت انا معنديش مشكله ..اطلب اي حاجه
حمزه طلب والبنت كتبت ف النوت ولسه بصاله بابتسامه
البنت/حاجه تانيه ؟
عائشه صبرها نفذ /انتي مغيبه ولا اي ي ماما؟ انا مش ماليه عينك ؟احترمي نفسك بدل ما اجي امسح بكرامتك بلاط المكان
البنت/في اي حضرتك انتي بتكلميني ب الأسلوب دا ازاي
عائشه كانت هترد بغضب بس حمزه منعها
حمزه بجديه/اتفضلي هاتي ال طلبناه منك
البنت ابتسمت/تمام
ومشيت
حمزه حب يغير الموضوع/بس المطعم حلو اوي صح ؟
عائشه بغضب/انت بتستهبل ؟ انت عايز تقنعني ان مش واخد بالك من نظراتها البجحه دي ليك …انا كان هاين عليا اقوم اعرفها مقامها لولا انك منعتني
حمزه /لاء مش واخد بالي من نظراتها علشان انا مش مركز الا مع عيونك انتي
عائشه/
حمزه/هتخلي واحده زي دي تبوظ علينا يومنا وحنا مبسوطين؟
عائشه/م انت شايف ي حمزه هي ب
حمزه بمقاطعه مسك ايدها/عارف وفاهم.. وبحب غيرتك عليا..بس مش عايزين حاجه تافهه زي دي تبوظ علينا يومنا ..ماشي؟
عائشه ابتسمت/اوك
وبعد شويه الجرسونه جت ب الاكل ال حمزه طلبه
وبدأت تحط الاكل ع الطربيزه وبتبص ل حمزه بطرف عينها
وحطت الاكل
عائشه صبرها نفذ وقامت وقفت قصادها
عائشه خبطتها ف كتفها/انا سكتلك كتير اوي
حمزه/ع عائشه ..عائشه اهدي
البنت بوجع/انتي مجنونه ؟ في اي انا جيت جمبك
عائشه بغضب/عينك هتطلع ع جوزي ومراته ال قاعده جمبه مش ماليه عينك ي بجحه ..
وخبطتها ف كتفها تاني
عائشه /لو شفتك قدام عيني تاني هعلي صوتي قدام كل الموجودين دول واقول ان عينك منزلتش من ع جوزي وتطلعي من هنا خسرانه شغلك وبفضيحه ..ف يلا امشي من وشي..حالا
البنت مشيت ودخلت المضبخ
وعائشه قعدت تانيه وعدلت شعرها بابتسامه
عائشه/كنا بنقول اي ي حبيبي
حمزه ضحك/لا دا انتي اتجننتي رسمي
عائشه/امال كنت عايزني اعمل اي ونا شايفه واحده عماله تبص ل جوزي..اسكتلها؟ تبقي بتحلم..كان لازم اوقفها عند حدها
حمزه ابتسم/ماشي ي عم الجامد .انت تعمل ال انت عايزه
عائشه ابتسمت/يلا ناكل
وبدأو ياكلو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى