روايات

رواية وقعت في حب مجنونة الفصل العاشر 10 بقلم شهد محمود

رواية وقعت في حب مجنونة الفصل العاشر 10 بقلم شهد محمود

رواية وقعت في حب مجنونة الجزء العاشر

رواية وقعت في حب مجنونة البارت العاشر

رواية وقعت في حب مجنونة الحلقة العاشرة

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
«في غرفة حور»
حور بضحك: اوف الحمد لله ان ماما هي الي قالت اطلعو من المطبخ قبل ما انا كنت هطلع من نفسي
روفان: اه وللهي انا تعبت في الشويا الي وقفت فيها.. المهم سيبك من السيره دي انتي ليه بجد بتعملي مشاكل مع زين من غير اسباب مقنعه
حور: يا بنتي ده انسان مستفز اوووي وبعدين من ساعة اللي حصل قدام المول وبعدها عرف ان انا هاشتغل سكرتيره في الشركه وهو مش بيفوت فرصه غير لما يضايقني
روفان بضحك: يعني انتي يا بت لي بتقعدي هاديه ومش بتعملي اي. حاجه علشان تعصبيه انتي كمان
حور: بس بقا مش عوزي اتكلم علي الانسان ده علشان سيرته بتعصبني… المهم قوليلي انتي عملتي ايه في الشغل بتاعك ده
روفان بضحك: الاطفال هنك كيوت اوي وفي بقا بنت من البنات عسوله اوي اوي وبتتكلم بطريقه اكبر من سنها بكتير تخلي اللي بيتكلم معها يم*وت على نفسه من الضحك و كمان متعلقا بيا اوي… انتي عرفا من كتر ما هي متعلقا بيا عوزاني اتجوز اخوها علشان اروح اعيش معاهم وتبقا بتشوفني طول اليوم
حور بضحك: طيب كويس شفتلك عريس… بس المهم اخوها حلو
روفان بضحك: بصراحه لو علي الحلوه فهو حلو اوي
حور بضحك: ايوااا بقا… بس لحظه هو انتي شوفتيه ازاي
روفان: من يومين كده كنت وقفا في الشباك لقيت حد بينادي عليا من تحت ولما بصيت لقيتها ملاك
حور: اسمها حلو اوي…. بس يعني انا مش فاهمه انتي شوفتي ازي
روفان: يا بت اصبري وخليني اكمل كلمي
حور: طيب يا ختي كملي
روفان: المهم نزلت للبنت وهي خدتني من ايدي غصب عني و مصممه تعرفي على اخوها
لطقطع الاء حديثهم : يلا يا بنات علشان تكلو
حور: حاضررر يا ماما…. يلا يا بنتي علشان انا هم*وت من الجوع
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
«في ڤيلا المنشاوي علي سفرة الطعام»
ابو زين: صح يا زين عامل ايه في الشغل الفتره دي
زين: الشغل ماشي كويس
ابو زين: ولقيت سكيرتيره ولا لسه
زين: لقيت بنت وشغاله معايا من كام يوم
ابو زين: تمام
ريماس: شغل شغل انتو مش بتتكلمو علي اي حاجه غير الشغل
زين: انتي عوزا ايه دلوقتي
ريماس: متتكلموش علي الشغل خالص قدامي
زين: ماشي يا اخت ريماس عوزا حاجه تاني
ريماس لاء…. بس يا زين انا ممكن اسألك سؤال صغنن اوي اوي
زين: وايه السؤال ده ياست ريماس
ريماس: هو انت مش ناوي تتجوز كده وتفرحنا بيك
زين بسخريه: ما تفرحو بيا من غير ما اتجوز
ريماس: طيب قولنا لو في حد في حياتك
زين: انا نفسي اعرف هو ايه الي خلاكي تفتحي الموضوع ده
ام زين: هو مش انت بتحب بنت اسمها حور
زين بستغراب: حور وهو ايه الي عرفكو بحور دي اساساً
ريماس بحماس: يعني انت بتحب بنت اسمها حور
زين: لاء طبعاً وبعدين مين الي جاب سيرة حور دي… اه اكيد ابنك عمر الزفت ده هو الي حكلكم على حور وطبعاً قال الي بحبها
عمر وهو يركض بصراخ: انا اسف خلاض مش هقول حاجه تاني وللهي يا خالو
زين وهو يركض ورا عمر:وهو انت خليت فيها خالو خلاص وللهي ما هسيبك يا عمر الكلب انت وللهي لا هق*تلك واستريح منك
ام زين بضحك: استنا يا زين انت هتعمل عقلك بعقل طفل صغير وبعدين تعالي قولي مين حور دي
ريماس بمشكسه: قولنا لو بتحبها ما تتكسفش واحنا نروح علطول ونخطبهالك
زين بعصبيه: هو انا مش قولت مش بحب حد ومش عاوز اتجوز حد والا هو الجواز كمان غصب
ريماس: في ايه يا زين احنا بنهزر وبعدين انت اكيد مش هتفضل طول عمرك لوحدك
زين بعصبيه: لاء انا هفضل طول عمري لوحدي يا ريت محدش يدخل في حياتي
ام زين بعصبيه: لاء هندخل يا زين علشان احنا اهلك وبعدين مش الكل شبه بعضو ومش علشان علاقه فشله توقف حياتك
زين بعصبيه: اوووووف يا ماما انا تعبت من الكلام معكو في الموضوع ده
ابو زين بعصبيه: زين انت ازي تكلم امك بل اسلوب ده اتفضل اعتزر حالاً
زين: انا اسف… ولو سمحتو اقفلو علي الموضوع ده علشان انا بجد تعبت منه
«ثم ذهب زين بعد انهاء حديثه»
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
«عند حور بعد انتهاء الاكل»
حور و هي تمدح في نفسها: اه يا بت يا حور اما حتت سمك تسلم ايدي عليه
الاء بسخريه: تسلم ايدك علي ايه يا ختي امال لو مش تردتك من المطبخ انتي والموكوسه الي جمبك دي من قيل ما تقلو سمكه واحده حتى
روفان بمزح: شكراً وللهي يا خالتو علي الكلام الحلو ده
بجد ده كتير عليه
الاء: لاء يا حبيبت خالتك انتي عارفه انا بحبك اد ايه
حور: اهم حاجه الحب الي ميبن الخاله وبنت اختها
روفان: وللهي انا مش عرفه اشكركو ازي علي الاكل الجميل بس انا لازم امش دلوقتي احسن ماما ما تقلقش عليا
الاء بصوت عالي : تعالي هنا يا بت
روفان: اووف ياخالتو خضتيني
الاء بسخريه: سلمتك من الخضه يا حبيبت خالتك
روفان: طيب يا خالتو في ايه
الاء: ادخلي يا بت انتي ولموكوسه بنتي ونضفو المطبخ عوزا يلمع كده
روفان: يعني يرضيكي يا خالتو اتأخر وامشي لوحدي واختك تقلق عليا
الاء: اه يرضيني ويلا علشان ما تتأخريش خودي كائن البطريق دا ودخلو علي المطبخ علطول
حور: طيب وانا مالي يعني بتتكلمي انتي وبنت اختك
انا ايه الي دخل اسمي معاكو
الاء: انا مش عوزا اسمع كلمه لوحدا فيكو وفي اقل من دقيقه تكونو انتو الاتنين وقفين في المطبخ
حور: استغفر الله العظيم انتي لو مرات ابويا مش هتعامليني المعمله دي احسن
الاء: اه انا ام ظالمه وكلمه كمان وللهي اخليكو تغسلو السجاد كمان
روفان برعب: يلا يا حور نعمل المطبخ احنا مش نقصين نغسل سجاد كمان
الاء: بنات متجيش غير بل عين الحمره
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
«في الكافيه عند زين»
قاسم: لاء بقا ايه القعده الكئيبه دي يعني جيبنا علي ملا وشنا ومتكلمناش بس يعني لو ممكن تفهمنا فيك ايه
زين: ما فيش حاجه يا قاسم
عاصم: يعني انت جيبنا علشان تقولنا مفيش حاجه دا انت واحد مستفز يا راجل
زين بعصبيه: عاصم تعرف تسكت شويا
عاصم بعصبيه: عاصم عاصم هو في ايه انا نفسي اعرف انت مش بتقبل ليا كلمه ليه
قاسم بضحك: علشان انت كلامك كله تافه ومفيش منه فيدا
عاصم: ولو انا تافه ليه بقا بتقولولي تعالي معنا
زين: معلش المرا الجايا مش هنقولك تيجي معانا
عاصم بحزن مصطنع: كده يا صاحبي بقا مش عوزني معاك وانا الي وكونت بقول اخويا الي مجبتهوش امي
قاسم: ايه الاوڤر دا
عاصم: هو باين اوي
قاسم: اوي اوي يعني
زين: ايو يا حبيبي باين اوي يعني معروف ان انت معندكش دم اساساً
عاصم: شكراً بجد علي الكلام الجميل
زين: العفو يا خويا
قاسم: المهم نرجع الموضوع الي جينا علشانه انت مالك كده فيك ايه من ساعة ماكلمتني وانت مش كويس
زين بتنهيد:اتخانقت مع اهلي
قاسم: وايه السبب
زين: نفس الموضوع الي بتحصل مشكله بسببه كل مرا
عاصم: بس هما معاهم حق في الي بيقولوه انت
ما ينفعش توقف حياتك علي حد بعد عنك وشاف حياته بعيد عنك انت مش هضر حد غير نفسك
قاسم: هو انا مش عارف اقول ايه بس انا ولاول مرا ابقا متفق مع عاصم علي حاجه بيقولها
عاصم: يا عم حاول ما تبقاش مقفل كده واتعامل مع اي بنات عادي يمكن تحب وحده بجد
زين بتعب: وللهي انا تعبت ومش عارف اعمل ايه وخايف اختار تاني ويطلع قراي غلط زي الي قابله
عاصم بمزح: خلاص ما تخترش انت اهنا هنخترلك
زين بضحك: ليه هو انت هتشتغل خطبه ولا ايه
عاصم بضحك: لاء انا هخلي البت ملاك اختي تبقا تدورلك علي عروسه
قاسم بضحك: واشمعنا ملاك يعني
عاصم اصل من كام يوم لقيتها بتعرفني علي الميس بتاعتها الي في المدرسه وعوزاني اخطوبها…ولا اقولك بلاش مالك عند الشركه مليانا بنات حلوين
قاسم بضحك:عاصم شكله هيبتدي رحلة البحث عن عروسه
زين بضحك: وانا سيبه يعمل الي هو عوزه علشان عارفه مش هيلاقي حد مناسب
عاصم بخبث وهو ينظر لردة فعل قاسم: ومن قال كده عندك مثلاً ملك بنت كويسه ومحتارمه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في حب مجنونة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى