روايات

رواية ورد الجبل الفصل السابع 7 بقلم نسمة مالك

رواية ورد الجبل الفصل السابع 7 بقلم نسمة مالك

رواية ورد الجبل الجزء السابع

رواية ورد الجبل البارت السابع

رواية ورد الجبل الحلقة السابعة

بسم الله الرحمن الرحيم.. لا حول ولا قوة إلا بالله..
في بعض الأحيان يدفعنا غضبنا لأرتكاب أخطاء في حق من نحب لم نقصد فعلها نسبب لهم چروح غائرة يصعب شفائها تجبرهم تجنبنا و ربما على شق طريق جديد يبعدهم عن طريقنا حينها يعمي غضبنا أعيننا و نتمادي بأخطانا أكثر و نظهر لهم أن وجودهم مثل عدمهو لكن بداخلنا يكونون هم كل ما يهمنا في الحياة و للأسف نعجز عن التعبير عن مدى حبنا لهم و هذا ما يحدث مع ورد التي كلما اقتربت المسافة بينها و بين زوجها يحدث شيء يكون عائق بينهما من جديد فتبعدهم عن بعض مسافات..
ورد..
كانت تركض من جبل حتى تتفادي ضربه لها رغم أنه كان شديد الحرص معاها حتى لا يألمها و لكن كان يستشيط غيظا من صوتها العال جدا تصرخ پغضب عارم مرددة ..
ليك حق تضربني و تعمل فيا أكتر من كده يا جبل.. ما أنا اللي غلطانه لما دوست على كرامتي وجيت وراك و أنا عارفه إنك بتحب عليااا واحدة تانية يا خاېن يا بتاع ساااره..
أصطك على أسنانه و ألقى حزامه أرضا و هو يقول ..
وطي أم صوتك ده يا ورد أحسن لك.. ميصحش و عيب عمايلك دي و صوتك العالي ده.. إحنا مش في بيتنا و ساكنين عند ناس محترمين محدش في المنطقة بيسمع صوت من بيتهم.
كانت ورد ف قمة ڠضبها من طريقة جبل الحادة رغم أنه كان يحاول النقاش معاها بهدوء لكن هي لم تتحمل حديثه الذي يعد عليها اخطائها و يجرح كرامتها حين قال
أنتي غلطانة و بتبجحي كمان! و أيه حكاية بحب عليكي واحدة دي! و خۏنتك إزاي هو أنا كنت قولتلك إني حبيتك أصلا و لا جوازنا اللي كان ڠصب عنك ده أنا معترف بيه! ما تفوقي لنفسك و تعقلي كده و تبطلي ترمي كلام يغلطك أكتر و يجبلك الضړب..
كانت ورد في حالة غير طبيعية تتحدث بصړاخ مقهور و هي تجمع أغراضها خلعت كنزة زوجها التي كانت ترتديها أمام عينيه التي اتسعت پصدمة من فعلتها و بدأت ترتدي ثيابها
أنا هريحك مني خالص و هسيب لك البيت و المنطقة كلها و أمشي و؟!

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ورد الجبل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى