روايات

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الجزء الرابع

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني البارت الرابع

رواية وبرغم من قسوتها احببتها
رواية وبرغم من قسوتها احببتها

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الحلقة الرابعة

لاكن لو من منعني لن اتخلي عن حبك ❤‍🔥😌
زين بحزن: ليه ياعمو انا بحبها
مازن بغضب: اولا مش هقولك حاجه غير في حضور العيله كلها عشان يبقو شاهدين جنا اتصلي بيهم كلهم
جنا: حاضر
وتتصل بلجميع وياتون
ريان: في ايه يا مازن جيبنا كلنا علي ملا وشنا
مازن بغضب: دلوقتي وفي حضركو كلكم هقدر ارد عليك يازين
فهد: انا مش فاهم حاجه في ايه
صقر: زين في ايه
زين بارتباك: بصراحه انا طلبت ايد زينه من عمو مازن وهو مش موافق
ليلي بخبث وغضب وغيره : طبيعي مش هيوافق هو مش استاذ ليث خطبها
ليث بغضب: ولعه هانم اخرصي
ليلي بخبث: ليه هو انا قولت حاجه غلط لا سمح الله
يزن ببعض الغضب: ليلي خلاص
مازن: يزن ليلي مغلططتش فعلا زينه مخطوبه دا اولا ثانيا حتي لو زينه بتحبو مش هأمن تكون معاه بعد العذاب الي شفتو بسببو زينه هتتجوز ليث ودا اخر كلام
غرام: مازن فكر بعقل مش هينفع كدا
مازن: غرام لو سمحتي انا عارف انا بعمل ايه
زين وهو يحك ذقنه: يعني حضرتك مش موافق
مازن بعند: ايوا
زين وهو يمسك يد زينه اكتر ويحملها: تمام اوي بس حضرتك جبتو لنفسك كلكم شفتو زين فحبو لشغلو بس دلوقتي هتشوفو زين لما يعشق
غرام بغضب: زين عيب مينفعش كدا
زين: انا اسف ياماما بس المره دي مش هسمع كلامك مش هخلي حد يوقف في وش حبي لزينه وهتجوزها حتي لو وصلت اني اخدها ونهرب نتجوز مش هسبكو تضيعوها
من ايدي وكان سياخذها ويذهب ولاكن
مازن بفرحه: زين استني
زين بغضب: مش هديهالك زينه بتعتي
مازن بفرحه: ودي حاجه معروفه زينه من صغرها وهي ليك يازين وكنت متوقع انكم تقعو في بعض
زين وهو ينزل زينه بعدم فهم: مش فاهم حضرتك تقصد ايه
مازن بفرحه: اقصد اني كنت بختبر حبك ليها ياغبي
زين وهو ينظر لزينه بفرحه: بجد يعني يعني انت موافق
مازن بفرحه: زين انا مش فارق معايا زينه هتتجوز مين كل الي فارق اني ابقا مطمن عليها معاه ودا الي خلاني اختبرك كدا قلت ياتري هتستسلم بسهوله ولا لا بس في النهايه انت ابن غرام
زينه بفرحه وهي تحضن والدها: بحبك اوي يابابا
مازن: بحبك اكتر ياروح بابا
ميرا: بس لحظه هو انت قلت ليه ابن غرام بس يعني روزه وليث وكنان وملوكه مش ولدها اوعي تقول اوعي كدا يعني تجرحهم مش عيب تخبو عليهم السنين دي كلها
مازن بضحك: بس ياب
ميرا بتمثيل: يعني عليكم اوعي تقولها ( افورت شويه) بوصو ياولاد اعتبروني مامتك ( احم افورت شويتين تلاته)
عمر: انتي يا اوفر
ميرا بمرح : نحم عاوز ايه
عمر: نفسي اشوفك مره بني ادمه عاديه
ميرا بغضب: ليه شيفني قرد يابرص يالي بيحدفو عليك الشباشب
ليث: ياادي النيله رجعنا تاني للدراما الي بتعملها ميرا هانم مش فاهم طالعه لمين
رزان بصفره: شطوره ميراااا كملي حبيبتي تربيتشيييي
ليث: ونعمه التربيه ولاهي… ماما مش كنتي تجيبي شوال بطاطا اهو كان ينفعنا بدل بنتك دي
ريان: بس ياليث دي السكره بتاعتي
تذهب رزان جانب والدها وتخرج لسنها لليث
ياسين: رزان حبيبتي دخلي لسانك عيب كدا انتي عارفه الي بيطلع لسانو يبقي ايه
رزان بفضول: بيبقي ايه
مليكه: بيبقا كلب ياحبيبتي
رزان بغضب: انا كلب
مليكه: انا قلت حاجه انا بس بشرحلك قصدهم ايه
رزان: ماشي يامليكه لينا بيت يلمنا
ميرا: لو سمحتم محدش ليه دعوا بروزه
رزان بابتسامه خبيثه: بنتي حببتشي تربيتشي
ليث: تربيه واطيه
ساره بمرح: ليث انا لا اسمح انك تهذا روزه حببتي وانا واقفه
رزان ططلق زغروته: لولولولولي عقبال عندك يا ام فروق بناتي ذادو تعالي ياجلب امك تعالي
ليث: اهلا هو احنا ناقصين كفايا رزان وميرا دلوقتي ساره يامن لم اختك
يامن بمرح: انا اختي تعمل الي هي عايزاه
ليث: الله الله الدنيا هتخرب ثم يرفع راسو تجاه السقف ويقول يعني يارب انا عملت ايه فحياتي عشان ترزقني باخت هبله وولاد عم اهبل منها يعني انا بتعاقب كدا ليه
ويضحك الجميع
ريان: خلاص بقا ياولاد المهم معاد الفرح مش هيتغير العريس بس هو الي هيتغير
ليث بدون وعي: اخيرا دا انا لو كنت اتجوزتها كنت هروح فيها
ريان بغضب: نعم بتقول ايه
ليث بتوتر: ا ا اصلي م مكنتش عايز اتجوز زينه
عشق بعدم فهم: امال جيت وطلبت ايديها ليه
ليث: بصراحه كانت خطه عشان زين يعترف بلحقيقه بس جت علي دماغي ومكنتش حاسب حساب للموضوع دا الي هو زين يعاند اكتر فطلبت من الشباب كلهم يجو معادا كنان ويزن وليلي عشان دول فتانين وبذات ليلي مبيتبلش في بوقها فوله
ليلي: متحترم نفسك اجدع
ليث: بس يابت المهم انا بصراحه بحب اخواتي اوي وبحب زين وقررت اني اعمل حاجه عشان اساعدو فلما طلبت منهم المساعده اقترحت رزان عليا فكره وهي
فلاش
رزان: بص ياليث انا من رائي احنا نفضل نولعها يعني ساره بحكم انها اختها تروح لزين وتقلو اختي مكتابا بسببك لا بتاكل ولا تشرب وتنزل دمعتين ويامن يبقا في البيت علي طول عشان لو زين راح يعرفنا وانت ياليث عليك تفضل قريب منها واحنا بقا هنفضل نولعها ومتقلقش موجود ست ميرا هتقوم بلواجب مع اني اظن بعد الي هتقولو ساره مش هيبقا في داعي لكل الي هيحصل
باك
ساره: وطبعا رحت عشان اعمل كدا لقيت كنان سبقني ومن غير ميعرف الخطه عمل كل الي كنت هعملو وبعدها زين جه وعمل الي شوفتو
زينه ببكاء: انتو عملتو كل دا عشاني ا انا مش عارفه اشكركم ازاي
وذهبت حضنت مليكه ثم ساره ثم رزان ثم ميرا ثم يامن وكادت ان تحضن ليث ولاكن امسك زين يدها
زين بغيره: زينه انا سبتك تحضني البنات واخوكي بس غصبن عني بس دا مش معناه انك تحضني اخوتي الشباب
زينه ببراءه واستغراب: عادي يازين هم اخواتي وطول عمري بسلم عليهم واحضنهم اشمعنا دلوقتي
زين بجراءه ودون خجل: عشان انا بغير عليكي احمدي ربنا اني خليتك حضنتي اخوكي وابوكي
تحمر زينه من الخجل
يامن: انا اخوها علي فكره وليا حق عليها
زين بغيره : بس دا بردو ميخليهاش تفضل تحضن فيك كل شويه
بيبرس بابتسامه وتذكر: خلاص يايامن الواد طالع لعمو فكره ياندي
ندي بضحك: ودي حاجه تتنسي دا انت قعدت متكلمنيش اسبوع اجيبك كدا واجيبك كدا مافيش فايده
تيا بفضول: ليه الي حصل ياماما
ندي: بعد ما مشكلنا كلها اتحلت كنت انا وابوكي مسافرين نقضي شهر العسل فكنت بودع الكل
فلاش
تذهب ندي وتحضن والدها وولدتها وغرام وعشق وشغف وجانا وريان وفهد ومازن وصقر
وكان يقف بيبرس يشتعل من الغيره ثم يركبون السياره ويذهبون الي المطار ويصلون سويسرا ويركبون سياره
في السياره
كان يجلس بيبرس بجمود ولم يتحدث ولا كلمه فقررت ان تقطع ندي هذا الصمت
ندي بحب: بيبرس انا مبسوطه اننا هنقضي شهر العسل كلو في سويسرا
بيبرس بجمود: تمام
ندي باستغراب: بيبرس في ايه من ساعت مخرجنا من القصر وانت مش بترد عليا ولا حتي بتكلمني في حاجه حصلت
بيبرس: يعني مش عارفه
ندي: لا
بيبرس بجمود: لما تبقي تعرفي ابقي قوليلي
ثم يصلون الي المكان وكان في غايه الروعه
ويذهبون الي غرفتهم ويمر اسبوع كان بيبرس لا يتحدث مع ندي وكانت هي تفعل ما بوسعها لتصالحه ( ما تبطل افوره ياعم بيبرس غيرتك اوفر) كان بيبرس بلخارج وعندما دلف الي الغرفه كانت الغرفه مزينه بلشموع والورد وكانت ندي ترتدي فستان احمر منفوش وتضع القليل من مستحضرات التجميل وتركت لشعرها العنان وكانت في غايه الجمال
بيبرس بجمود: ايه الي انتي عاملاه دا
ندي بدلع وهي تقرب منو : ايه عادي مزينه القوضه لجوزي
بيبرس بجمود: اوعي ياندي عايز انام
ندي ببكاء بعد ما طفح بها الكيل: بيبرس انا تعبت كل يوم اعمل حاجه شكل وانت ولا هنا كل دا عشان ايه عشان حضنت اجواز اخواتي
بيبرس بجمود: يعني انتي عارفه اهو
ندي ببكاء: الغيره ليها حدود مش كدا الغيره الاوفر بتخنق كافيا انها تغير المشاعر من انك تكون بتعشق الشخص لانك تكون بتتخنق من وجودو حوليك ارجوك يابيبرس انا بحبك متوصلنيش للمرحله دي
يفكر بيبرس بكلامها ثم يحضنها ويقول
بيبرس بحب: انا اسف ياحبيبتي مش هعمل كدا تاني
ندي وهي تمسح دموعها: وانا كمان مش هحضن حد من الشباب تاني
باك
ندي: بس هو دا الي حصل
ياسين: ياه يابابا دا انت كنت اوفر اوي
بيبرس: بكره نشوف هتعمل ايه لما تحب
ندي: زين ياحبيبي خدها مني نصيحه غير بس في المعقول لان الغيره الاوفر بتقفل الشخص منك
زين بتفكير: معاكي حق ياخالتو
ثم يجلس الجميع بجو عائلي رائع ثم تذهب كل عائله الي منزلها
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في صباح يوم جديد يذهب زين وياخذ زينه ويذهبون للمول لكي يتسوقون من اجل الخطوبه
وكان زين وزينه في محل الفساتين ثم تاتي فتاه جميله وتحضن زين
زينه بغيره: انتي ياحاجه انتي مين
_ انا تاليا خطيبت زين انتي مين
زينه بصدمه: ايه
وانتهي البارت
من هذه تاليا ياتري؟
ولماذا تقول انها خطيبت زين؟
( سيباكو اربع بارتات من غير شر بس قلت كفايا عليكو كدا بقا واه حاجه كمان الي قولتو فوق عن الغيره دا مش مجرد كلام فعلا لما الغيره تبقي اوفر الحب بيقل يعني انك تغير من الاخ او الاب او حتي الصحاب دا كفايا انو يقفل الشخص منك حاول انك تغير بس بعقل)

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى