روايات

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الجزء الخامس

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني البارت الخامس

رواية وبرغم من قسوتها احببتها
رواية وبرغم من قسوتها احببتها

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الحلقة الخامسة

زينه بصدمه: خطبتو ازاي
تاليا بغرور: زي مسمعتي صح يا حبيبي
زينه والدموع في عينيها: حبيبك
وتترك زين وتركد تركب تاكسي وتذهب لبيت الهلالي وكاد ان يركد زين وراها ولاكن اوقفتو تلك تاليا
تاليا بسهوكه : رايح فين ياحبيبي
زين بغضب : تاليا افهمي بقا انا مش خطيبك ومش بحبك
تاليا: لا انت حبيبي وخطيبي
زين: عمتاً تعالي انتي وابوكي بيت الهلالي النهارده الساعه 7 ونص
تاليا: ماشي ياحبيبي هجيب بابي وهاجي
ثم يتركها زين ويذهب
ستووووووووووووووووووووب
(تاليا جاسر الاسيوطي: ذو ٢٥ سنه فتاه جميله جدا بعيون بنيه وشعر بني طويل وجسد منحوت وشفاه مملؤه ولاكن طبعها سيئ فهي اعتادت علي ان كل ما تريده حتي لو كان ليس لها فيجعله ولدها لها فهي تحصل علي اي شيئ تريده وهي ايضا مغروره ومهوسه بزين وتقول دائما انها خطيبتو دي بقا ياحلوين شريره من اشرار الروايه)
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في بيت الهلالي
يجلس جميع العائله فلجميع اخد عطله من اجل خطوبه زين وزينه وكانو جالسين يمزحون ثم تدلف زينه وهي تبكي فيقف الجميع وياتي زين
زين: زينه زينه اسمعيني
زينه ببكاء: مش عايزه اسمع حاجه مش هي خطبتك روحلها
ريان: ايه الي حصل
زينه ببكاء: طلع خاطب وبيضحك عليا
غرام: اه تاليا تاني
زين: ايوا ياماما عشان خاطري اشرحلها
غرام: يازينه تاليا مش خطيبت زين تاليا بنت جاسر بيه الاسيوطي شريك زين في الشغل وهي مهوسه بيه وبتقول علي نفسها انها خطيبتو
زينه وهي تمسح دموعها: بجد ياخالتو
غرام: بجد ياحبيبتي
زينه باسف: انا اسفه يازين مش هشك فيك تاني
زين: ولا يهمك
غرام: متخليش كلمه تغير نظرتك في حد يازينه وخليكي واثقه في زين لانه هيبقا جوزك والثقه مهما في العلاقه الزوجيه
زينه: حاضر ياخالتو
رزان بمرح : كلو منك انت ياليث الكلب
ليث بمرح: الله وانا مالي يالمبي
غرام: هتبتدي منقرت ست رزان واستاذ ليث بطلو منقره وكل واحد يطلع قوضته يجهز نفسه عشان الساعه 5 والناس هتيجي 6 ونص 7 فياريت تخلصو
الجميع: حاضر ياماما
غرام: وانتي يازينه حجتك هنا ياحبيبتي اطلعي القوضه بتعتك الي هنا البسي فيها (ملاحظه: غرام وريان قصرهم كبير فزينه وليلي وميرا ويامن وعمر كل واحد ليه قوضه لوحدو عشان كانو بيجو يقعدو عند غرام وريان)
ذهب الجميع الي غرفهم ليرتدون سيابهم
وتردي زينه فستان في غاية الجمال( هسبلكو الصوره تحت 👇🏻) وتضع القليل من مستحضرات التجميل وتركت لشعرها العنان ويرتدي زين بدله بلون الاسود وكان في غايه الجمال واتي الجميع وانصدم كنان عندما رائ ساره فكانت ترتدي فستان من الون البنفسجي(هسبلكم صورتو) وكانت تضع القليل من مستحضرات التجميل وتركت لشعرها العنان وكانت في غايه الجمال وعندما كان كنان سارحاً بجمال ساره رأه ليث وذهب اليه
ليث بخبث: احم احم جميله اوي ساره مش كدا
كنان بدون وعي: قمر اوي
ليث بخبث: بتحبها
كنان بدون وعي: ايوا
ليث بصوت عالي قليلا ومسك يات الجكت بتاع البدله: قفشتك اعترفت اعترفت
كنان وهو يكتم فم ليث: بس يامجنون بس اسكت هتفضحني انا قصدي اني بحبها زي اختي
ليث بخبث: زي اختك عليا انا الكلام دا
كنان بصرامه: ليث متسوأش فيها
ليث: خلاص ياعم انا ماشي
ويذهب ليث الي زين
ليث بخبث : ايه الحلوا دي ياواد هما الي بيخطبو بيحلو كدا
زين بحب: لا ياخفيف عشان خاطر هتجوز الي بحبها من 10 سنين
ليث بصدمه: ياااه 10 سنين يازين
زين: ايوا
ثم تنزل زينه وعندما راها زين انصدم من جمالها
غرام: زينه نزلت يالا ياولاد عشان تلبسو الدبل
وتاخذ غرام زين وزينه لكي يلبسون الدبل ولكن قبلها تم كتب الكتاب
خارج القصر تاتي تاليا ووالدها وعندما نزلت من سيارتها انصدمت لانها رأت لوحه كبير مكتوب عليها اهلا بكم في خطوبه زين وزينه وتدلف هي ووالدها الي القصر وكان زين لبس زينه الدبله وتاليا رات زينه وهي تلبس زين الدبله والجميع يصقف
تاليا بصدمه: زين
زين بهدوء: اهلا ياتاليا اتفضلي تعالي
تاليا تذهب لزين
تاليا بصدمه: انت انت خطبت
زين بجمود: ايوا مش هتبركيلي وتبركي لزينه حبيبتي
تاليا بصوت عالي: انت ازاي تخطب وانت خطيبي
زين بغضب: تاليا واطي صوتك انا جبتك انهارده عشان تفهمي اني مش بحبك ومش خطيبك وانا مش لعبه عشان اول متحبيها جاسر بيه يشتريها بفلوسو انا عندي فلوس اشتريكي انتي وجاسر بيه انا مش بحبك حبيبتي هي زينه انا بحبها اوي وهي بتحبني
جاسر: زين لحد هنا وكفايا يلا ياتاليا
تاليا ببكاء: بابي انا بحبه عايزاه هو انت مش كل حاجه بطلبها بتجبهالي هتهولي
جاسر : مش هينفع يابنتي خلاص هو مش بيحبك بيحب زينه
تاليا بغضب وتهديد: مش هسيبك يازينه مش هسيبك هنتقم منك ومش هرحمك خليكي فكره
جاسر: خلاص ياتاليا يلا نمشي
وياخذ جاسر تاليا ويذهبون
ويكمل زين وزينه الحفله في سعاده وتنتهي الحفله وتذهب زينه الي بيتها والجميع الي بيتو
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في صباح يوم جديد
في بيت الهلالي
يستيقظ الجميع ويبدل ملابسه وينزلون يفطرون ويذهبون الي العمل والجامعه ولاكن زين ويذهب لزينه لياخذها يوصلها للجامعه
ويذهب اليها وتنزل زينه وتركب معه السياره
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في السياره
زينه بفرحه: انا مبسوطه اوي عشان لبست دبلتك
زين بابتسامه وخبث: وانتي كنتي قمر اوي امبارح وعايزه تتكلي
زينه بخجل: زين الله
زين بضحك : خلاص دا انتي بقيتي طمطمايه عبقال متلبسي الابيض وتتكتبي علي اسمي ياحبيبتي
زينه بدعاء: يارب ياحبيبي
ثم تصمت قليلا
زينه بحب: زين
زين: نعم
زينه بحب: بحبك
زين بابتسامه: وانا بعشقك
زينه تبتسم: بس بس الجامعه اهي
زين: خدي بالك من نفسك
زينه: حاضر
زين: هاجي اخدك
زينه: ماشي وتنزل زينه وقبل ان تبتعد وينزل زين ويمسك يدها ويضمها له ويحضنها ويرفعها عن الارض
زينه: زين احنا في الشارع
زين ونو مزال حضنها: واي يعني مراتي ومكتوب كتبنا
زينه: ايوا بس لسا معملناش الفرح
زين بعد عنها: هنعملو قريب
زينه بحزن: دا بابا ناوي يطول
زين: متزعليش ان شاء الله هيبقا الاسبوع الجاي
زينه بفرحه: بجد يازين
زين: بجد ينور عيون زين
تحضن زينه زين ثم تتركه وتدلف الي الجامعه وهو يركب سيارته ويذهب وكان هناك عيون تراقبهم ولاكنها عيون شاب عاشق بل مهووس
وتدلف زينه وتحضر جميع المحاضرات وكان هناك شاب وسيم جدا يجلس جنب زينه يُدعي خالد
خالد: زينه ازيك
زينه: الحمدلله ازيك انت
خالد: تمام
وكان يجلس جنبها اصدقائها اسيل ونور وبعد انتهاء المحاضرات تخرج زينه لتنتظر زين ويخرج معها اسيل ونور
زينه باستغراب:هو ملهم كلهم بيبصو كدا ليه
اسيل بخبث: عشان حضرتك زينه هانم العاشقه الولهانه
زينه بخبث: ايسو حبيبتي اخرصي شويه
نور: تخرص ايه يابنتي دا الجامعه كلها اتفرجت عليكو وهو حضنك ساعتين يابنتي اختشو شويه
زينه بخجل : انتي كمان يانور و وبعدين دا جوزي ومكتوب كتبنا
اسيل: وهو عشان مكتوب كتبكو يحضنك ساعتين دا تلاقي الجامعه كلها اتكلمت عليكو وفهموكو غلط
_ وانا مش فارق معايا كلامهم واحد وحاضن مراتو
زينه بصدمه وضحك علي وجه اسيل: زين انت جيت
اسيل بصدمه وخوف: زين بيه اهلا ولاهي انا لسا بشكر فيك
زينه بضحك: كدابه يازين المهم اعرفك دي المجنون اسيل ودي نور اصحابي بحبهم جدا
زين: اهلا
اسيل ونور: اهلا
زين: صح يا اسيل معاكي حق هما فهمونا غلط وانا هصلح سوء التفاهم دا
زينه بشك: هتعمل ايه يا زين
زين بصوت عالي جدا: يجماعه اسمعوني كلكم شوفتوني انا وزينه الصبح واحنا حضنين بعض واكيد فهمتو غلط انا وزينه مخطوبين ومكتوب كتبنا يعني مراتي فمش غلط احضنها فبلاش نظرتكم دي
الجميع بفرحه: مبروك يازينه
زينه: الله يبارك فيكم
زين: يلا يازينه
زينه: يلا يامجنون
ويركبون السياره
ويصولها الي منزلها ويذهب الي البيت
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في بيت الهلالي
كان جميع العائله جالسين في جو عائلي جميل ثم تدلف الخادمه
الخادمه: مدام غرام في بنت بره عايزه تقابل حضرتك
غرام: طيب انا طلعلها
وتذهب وتري فتاه تشبه هدير كثيرا
الفتاه: انا هنا وليد الشامي بنت وليد وهدير
غرام: ايه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى