روايات

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الجزء السادس

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني البارت السادس

رواية وبرغم من قسوتها احببتها
رواية وبرغم من قسوتها احببتها

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الحلقة السادسة

هنا: ايه يا خالتو مش هتقوليلي ادخلي
غرام: ها… لا طبعا ادخلي
يخرج الجميع
هنا بخبث: ايه دا ياخالتو هما دول ولادك
غرام: ايوا ادخلي اقعدي وانا جايه
هنا: ماشي
وتذهب غرام وتتصل بجميع العائله وتخبرهم ان يسرعو اليها
هنا: انت عمو ريان
ريان بعدم ارتياح: ايوا
هنا بخبث:ماما حكتلي علي كل حاجه عملتها معاك بس بامانه عقلك موذكش انك تخون خالتو مع ماما
ريان بصدمه: ايه انتي اتجننتي ايه الي بتقوليه دا
هنا بخبث: قول قول متخفش مش هفتن عليك
ريان بغضب: فتنت ايه انا مش خايف لاني عمري مفكرت كدا لان عشقي لغرام كان منعني اعمل اي حاجه تزعلها انا بعشقها مش بحبها فهمتي ياريت متقوليش كدا تاني عشان خاطر غرام
رزان: بوصي ياهنا انا عارفه ان بابا وماما حكولنا علي الي عملتو امك والي عملو ابوكي وكمان علي اسراء لاكن ايام بابا وماما مكانش في ظابط او حد عارف القنون عشان يخلصهم منهم لاكن ياحبيبتي لو عقلك وزك افتكري اننا معانا ظابط في البيت
هنا بخوف: ايه ظابط
ليث: ليث ريان الهلالي كلية شرطه اخر سنه
غرام: رزان ليث خلاص ميهمكوش اي كلمه تقولها انا واثقه في ريان ومحدش هيهز ثقتي فيه
_ياه ياخالتو نفسي زين يحبني نص حبك دا لعمو ريان
غرام: زينه حبيبتي اتفضلي اتفضلو كلكم
يدخل جميع العائله
هنا وهي تاشر علي كل واحد: خالتو جنا اختك ماما وخالتو عشق وخالتو ندي صح
جنا: اخت ماما مين
هنا: هو هدير ووليد اتجوزو
هنا: ايوا شوفتي سبحان الله بابا كان ببحبك وانتي بتحبي عمو فهد وماما كانت بتحب عمو ريان وهو بيحب خالتو غرام
جنا: اولا هدير عمرها محبت حد هدير بتحب نفسها بس وكانت عايزه تاذي غرام باي طريقه واه خلي في علمك لو طلعتي نسخه عن هدير هتشوفي مننا كلنا وش تاني لاكن لو احترمتي نفسك هنعتبرك بنتنا
هنا: ماشي ياخالتو متخفيش ثم تنظر لزين باعجاب
هنا وهي تاشر علي زين: هو دا ابنك ياخالتو
غرام: ايوا زين ابني الكبير
تقرب هنا اليه وتضع يدها عليه فتذهب زينه سريعا وتزيح يدها بغيره
زينه بغيره: لا ياحبيبتي دا بتاعي انا بلاش حركات هدير دي
هنا باستغراب: يعني ايه بتاعك
زينه وهي ترفع يدها لكي تظهر الدبله : يعني زين يبقا خطيبي ودي دبلته
ثم ترفع يد زين
زينه: ودي دبلتي الي في ايده فياريت تبعدي عن زين ثم تقول بخبث وهي تنظر الي ساره وليلي عندك كنان وليث سناجل انما زين مرتبط
ليلي بغيره: يلا اهو ليث مش لاقيلو واحده
ليث: اسكتي انتي ياولعه انا مش عايز حد كنان عندك اهو
ساره: لا سيبو كنان كنان ملوش في الكلام دا وبعدين دا اخرص مبيعرفش يقول كلمه
كنان ببرود: ساره اسكتي وزينه اسكتي مليش في الكلام دا
زين: خلاص يازينه
هنا: هو في ايه انت هتلقفوني لبعض
غرام بغضب: مخلاص انتي وهي
زينه: حاضر
_ سمعت انك بتتعصبي بسرعه بس دلوقتي اتاكدت
هنا بفرحه: سيف
يامن: مين حضرتك
سيف: انا سيف وليد الشامي اخو هنا
هنا: ايوا ياخالتو دا سيف اخويا
سيف: ازيكم
الجميع: تمام
جنا: ازيك ياسيف نفس الكلام الي قولتو لهنا هقولهوك لو عقلك وزك تعمل زي وليد وهدير هتشوف الي عمرك ماشوفتو ايام وليد وهدير كان خمس شباب انما دلوقتي بس الله مشاءالله سبعه ابني يامن ٣ولاد غرام زين وليث وكنان واحزر اوي من زين وكنان ويزن وعندك ياسين وعمر فخلي بالك
سيف: متخافيش ياخالتو
جنا: تمام
سيف: خالتو غرام ممكن نقعد انا وهنا عندكم
غرام: اكيد طبعاً بس بعد موفقت ريان
ريان: معنديش مانع
جنا: تمام هنمشي احنا ياغرامي يلا زينه
زينه: لا ياماما روحي انتي وانا هبقا اخلي زين بجبني
جنا: ماشي يلا ياولاد
ويذهب الجميع
في المساء كان يجلس الجميع علي طاولت الطعام لكي يتناولون العشاء وكانت تجلس هنا وتنظر الي زين وكانت زينه تشتعل من الغيره
زينه بغيره: انتي ياحجه بطلي تبوصي ما انا قولتلك خدي كنان او ليث ياستي لو مش عجبينك عندنا شباب تاني عندك مثلا يامن لا يامن اخويا حرام عليا عندك يزن عسول وكيوت وقمر وهادي
_دا مين دا ياختي الي بتتكلمي عنو
زينه: عموره جيت في وقتك
عمر: قصدك ايه عايزه مني ايه يابنت عمو مازن
زينه: لا ياحبيبي ولا حاجه دا انا بس جيبالك عروسه
عمر: دي مين بقا سعيدت الحظ دي
زينه: هنا
عمر: لاااااا دا انا لاطيقها ولا طايق اخوها
رزان: محدش طايقهم وحياتك
زينه: طيب انا اعمل فيكي ايه بردو بتبوصيلو قولتلك دا بتاعي
هنا باعجاب: اعملك ايه هو الي حلو
زينه: هلبسو نقاب ياختي عشان متبوصيش عليه
زين: خلاص يازينه
ثم تاتي الخادمه وهي تركد
الخادمه: غرام هانم البوليس بره وعايز زين باشا
غرام: ايه
يخرج الجميع
البوليس: زين ريان الهلالي
زين: ايوا
البوليس: مطلوب القبض عليك بتهمت تزوير اوراق
زين بصدمه: ايه
وانتهي البارت
ماذا سيحدث ياتري؟
ولماذا زين متهم؟
ومن فعل ذالك؟
وهل زين مذنب ام بريئ؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى