روايات

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الجزء السابع

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني البارت السابع

رواية وبرغم من قسوتها احببتها
رواية وبرغم من قسوتها احببتها

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني الحلقة السابعة

زينه بصدمه: ايه ازاي
ريان: مين قدم الشكوة دي
الظابط: جاسر الاسيوطي
زين: بابا انا فهمت كل حاجه
زينه ببكاء: زين في ايه ا انا مش فاهمه حاجه
زين:اهدي يازينه انا عارف ان تاليا هي الي عملت كده
يقبض البوليس علي زين
غرام ببكاء: زين زين هتخدو ابني ليه زين زين زي
وتفقد الوعي
اولاد غرام بصراخ: مامااااااا
ريان بصراخ : غرااااام
يذهب ريان ويحمل غرام ويذهب الي غرفتها وتاتي الدكتوره ويطمانو عليها وياخذ البوليس زين
ليث بغضب وخو يتحدث علي الهاتف: يعني ايه القضيه كبيره ومش هتمسكها
المحامي: انا اسف بس مش هقدر
ليث بغضب: غبي انا هوريك
كنان وهو يتحدث على الهاتف: انت غبي بقولك هديك الي انت عايزو… بردو مافيش فايده طيب سلام
ليث بغضب: مافيش محامي راضي يترافع عنو
زينه بغضب: خلاص محدش عارف يعمل حاجه انا هتصرف وكانت ستذهب
ريان: رايحه فين يازينه
زينه: رايحه اشوف حل
ريان: كنان روح معاها
قبل انت تذهب يدلف شخص
_ايه دا ايه الحزن دا
كنان : آسر ازيك
اسر: ايه يابني الكئابه دي
كنان: زين اتحبس
آسر بصدمه: ايه ليه
كنان: تاليا لفقلتلو تهمت تزوير اوراق ومافيش محامي راضي يترافع عنو
آسر: طيب انت رايح فين
كنان: رايح مع زينه خطيبه زين نشوف حل
آسر: طيب انا جاي معاكم
زينه: ماشي يلا
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في مكان اخر في برج في شقه كبيره مفتوحه مكتب محماه
يدخل زينه وكنان وآسر الي مكتب كبير تجلس فتاه جميله جدا تدعي دارين
زينه ببكاء: دارين
دارين بخوف وهي تقوم وتحضن زينه : زينه مالك ياحبيبتي
زينه ببكاء: ز زين اتحبس ومحدش راضي يترافع عنه
دارين: طيب اهدي كده وفهميني
زينه تبكي كثيرا
دارين وهي تتحدث مع كنان: ممكن حضرتك تفهمني
كنان: طبعا
يجلس الجميع ويحكي كنان عن ما حدث وعن ما تفعل تاليا
دارين بفهم: اه فهمت يعني الموضوع انها عايزه تنتقم خلاص انا هترافع عنه وهخرجو
زينه بفرحه: بجد
دارين: ايوا
آسر بسخريه: هتترفعي عنه انتي ياطفله
دارين: ليه مش قد المقام
آسر: حاجه زي كده
دارين بغضب: هو مين الواد دا
آسر: واد
دارين: اه واد… مين دا
كنان: دا آسر صاحب زين من الطفوله
دارين: تمام المهم سبلي الملف بتاع القضيه وانا هجهز نفسي واترافع عنه
زينه: شكرا
دارين: العفو ياحبيبتي
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في منزل اخر اسمو منزل جاسر الاسيوطي
جاسر بفرحه: تاليا تاليا
تاليا بحزن : نعم يابابا
جاسر: عندي ليكي خبر حلو
تاليا: خبر ايه
جاسر: زين اتحبس
تاليا بفرحه: بجد بجد يابابا
جاسر: بجد ياحبيبتي
تاليا: بس يابابا ممكن يقومولو محامي
جاسر: متقلقيش اشتريت كل المحامين
ثم يرن هاتفه
جاسر: الو
شخص: الو ياباشا انا عملت مصيبه
جاسر بصدمه: ايه عملت ايه
شخص: انا نسيت اشتري المحاميه دارين محمد ودي شاطره
جاسر بغضب: طب اقفل ياغبي عشان اشوف حل للمصيبه دي
تاليا: في ايه يابابا
جاسر بغضب: الغبي الي وظفته عشان يرشي المحاميين ساب اشطر محاميه وهي دلوقتي هتترافع عن زين
تاليا بحزن: وبعدين كدا زين هيطلع هنعمل ايه
جاسر: متقلقيش موقف زين ضعيف وهما محتاجين دليل قوي واكيد مش هيخدوه
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في بيت الهلالي
سافعل كل ما يحلو لي لانقاذك 😔♥️
تاتي زينه ومعها كنان وآسر
زينة بفرحه : خالتو انا وكلت صحبتي في قضيه زين وهي هتخرجو
غرام بفرحه: بجد يازينه
زينة: بجد ياخالتو
هاتف زينه يرن
زينة: الو يادودو
دارين: زينه في مشكله
زينة بقلق: مشكلة ايه
دارين: موقف زين ضعيف ومحتاجين دليل قوي وانا مش لاقيا
زينة: ايه طب اقفلي وانا هتصرف
ياسين: في ايه يازينة
زينة: دارين المحاميه بتقول ان موقف زين ضعيف ومحتاجين دليل قوي
بيبرس: طيب وبعدين
رزان: حولو تتصرفو
تاتي الخادمه : غرام هانم في واحده بره عايزه تقابل حضرتك
غرام: مش وقتو
الخادمه: بس دي بتقول ان معها دليل براءت زين باشا
وانتهي البارت
ماذا سيحدث ياتري؟
ومن الذي اتت؟
وهل ستنجح خطت تاليا ام ان للقدر رائي اخر؟
هعرفكم علي الابطال الجداد
(دارين محمد: 27 سنه فتاه جميله جدا بعيون بنيه وشعر اسود متوسط وشفاه مملؤة وهي فتاة طيبه القلب تحب صديقتها زينه وهما اصدقاء من الطفوله وهي محاميه ممتازه
آسر تيم: 30 سنه شاب وسيم بعيون بنيه وشعر بني وذقن نالبته بنيه وهو صديق زين من الطفوله وهو طيب القلب ولكنه مغرور قليلا وهو مهندس ولديه شركه صغيره
هنا وليد الشامي: 23 سنه فتاه جميله بعيون بنيه وشعر بني طويل وشفايف مملؤة وهي فتاه طامعه تشبه والدتها وتريد ان تتزوج من رجل غني جدا وهي في كليه تجاره
سيف وليد الشامي:46 سنه شاب جميل بعيون بنيه وشعر اسود وهو ايضا طماع ويحب المال ويحب استغلال الجميع حتي اخته وهو شخص خبيث جدا وهو ايضا درس بكليه التجاره ويعمل محاسب )

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى