روايات

رواية نور في قلب صعيدي الفصل العاشر 10 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية نور في قلب صعيدي الفصل العاشر 10 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية نور في قلب صعيدي الجزء العاشر

رواية نور في قلب صعيدي البارت العاشر

رواية نور في قلب صعيدي
رواية نور في قلب صعيدي

رواية نور في قلب صعيدي الحلقة العاشرة

عثمان : للاسف اختارتك
خالد : يعني هي قالتلك ايه
عثمان : هقولك يمكن تغير معاملتك اللي زي الزفت
flash back :
بعد ما مها طلعت من المطبخ بتعيط وشافها عثمان راح وراها
عثمان : مها ي مها
مها : عاوزني في حاجة ي جدي
عثمان : اه عاوزك تعالي
مها : اؤمرني ي جدي
عثمان : انا عاوز اكلمك عن خالد هو عامل معاكي ايه
مها : في ايه ي جدي دا مبيرفضش ليا طلب ومبيزعلنيش ابدا
عثمان : اومال كنتي بتعيطي ليه ي مها
مها : اصل انا اتلسعت وانا بطبخ ووجعاني شوية
عثمان : يعني خالد مزعلكيش
مها : لا ي جدي دا هو بيعاملني احسن معاملة
عثمان : طب روحي ارتاحي انتي ي مها
back
عثمان : انا حبيت اعرفك بس ان اللي في ايدك دي جوهرة متضيعهاش من ايدك عشان متندمش ولو عملت اي حاجة تزعلها انا اللي هقفلك
خالد : يعني مقلتش حاجة
عثمان : هي متربية وعارفة انها الحاجة اللي تحصل ما بينكم مينفعش انها تقولها
خالد : والله عارف ي جدو انها كدة بس انا بغير عليها من كل حاجة مبكونش عاوزها تطلع من البيت ومش عاوز حد يشوفها عشان بحبها ومن زمان وانت عارف كدة
عثمان : بدال بتحبها ي غبي بتزعلها ليه خف عليها شوية ي خالد لانها لو استحملتك دلوقتي مش هتستحملك بعد كدة حافظ عليها ي ابني
خالد : حاضر ي جدي عاوز حاجة دلوقتي
عثمان : لا روح شوف شغلك
خرج خالد من المكتب وساب عثمان بيفكر في اللي هيعمله عشان يصلح حياة ولاده هو متكلمش صحيح بس عارف كل حاجة حصلت وبتحصل
كانت حنان تحت قاعدة مع رحمة وبيتكلمو
حنان : يعني انتي كنتي عارفة كل حاجة
رحمة : لا والله ي حنان دا انا سمعت عماد بيتكلم امبارح مع اخوه
حنان : انتي متاكدة انهم قالو كدة
رحمة : وانا هقولك حاجة مش متاكدة منها ليه
حنان : طب لو هما مقتلهوش هيبقي مين بس
رحمة : معرفش ي حنان معرفش انا مكنتش اعرف السبب اللي خلاكي تسيبينا وتمشي ودلوقتي فهمت
حنان : انا كنت خايفة ي رحمة الطمع كان مسيطر عليهم وعلي قلوبهم خلاهم بيفكرو يخلصوا من اخوهم
رحمة : انا عارفة ي حنان بس انا عارفة عماد صحيح هو وحش ويعمل اي حاجة الا انه يقتل وخصوصا اخوه
حنان : علي العموم نور اهي رجعت لحضنهم بس كان نفسي محمد يبقي معانا واحنا كلنا مع بعض يشوفنا عيلة وحدة
رحمة : باذن الله كل حاجة هتتصلح متحطيش في بالك انتي وتعالي يلا عشان نحضر الفطار
نزلو هما الاتنين لقو نور ومها وملك في المطبخ
رحمة : ايه الهمة والنشاط دا ومجتمعين هنا ليه بتتكلمو في ايه
ملك : مفيش بس قولنا نحضر احنا الفطار
حنان : ودا من امتي ان شاء الله دا انتو عمركم ما عملتوها
مها : ارتاحو انتو واحنا هنحضر الاكل
رحمة : احنا هنروح نحضر السفرة مع اني مش متطمنة لاجتماعكم دا
طلعو من المطبخ وسابوهم في المطبخ
نور : استني لما اشوف مشيو واللا لا
راحت ملقتهمش : مهمش هنا طلعيه يلا
طلعت ملك جواب مبعوت من مؤمن : تعالي نكمل قراءة بسرعة قبل ما ييجو
مها : انا خايفة لو عرفوا هيحصل مشاكل كتير
نور : متخافيش بس يلا
في الصالة كان يونس قاعد لحد ما جات سها ليه عملت نفسها انها وقعت ودا اللي خلي يونس يروح لها بسرعة
سها بعياط مزيف : اه رجلي مش قادرة رجلي
يونس : فين الوجع
سها : هنا وهي بتشاور علي رجليها
يونس : طب حاولي تقومي معايا
سندها يونس وقعدها علي كرسي كان قريب منهم
يونس : هروح اجيبلك حاجة تحوش الوجع
كان لسة هيمشي مسكت سها ايده في اللحظة دي جات نور وشافتهم كدة
نور : ايه اللي بيحصل هنا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور في قلب صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!