روايات

رواية نور في قلب صعيدي الفصل الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية نور في قلب صعيدي الفصل الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية نور في قلب صعيدي الجزء الثاني عشر

رواية نور في قلب صعيدي البارت الثاني عشر

رواية نور في قلب صعيدي
رواية نور في قلب صعيدي

رواية نور في قلب صعيدي الحلقة الثانية عشر

عماد : والله دا اللي حصل احنا مكناش نعرف من الاول انه محمد انت مصدقنا
عثمان : مصدقكم ي ابني لاني انا عارف الحقيقة دي من زمان
حسن : ازاي يعني
عثمان : مشكلتكم انكم مفكرين اني كبرت ومعرفش حاجة بس احب اعرفكم انكم غلط وانا عرفت الحقيقة من زمان وبردوا انا كنت عارف مكان حنان ونور وبعت يونس يراقبهم ويحميهم لو حصل حاجة تدعي لكدة
عماد : طب انت مقولتلناش علي مكانهم ليه من الاول
عثمان : كنت صابر علي ما الغل اللي جواكم لاخوكم ومراته وبنته يهدي انت مفكر ي عماد اني مش عارف انك مبسوط بخطوبة يونس ونور ليه بالعكس دا انا عارف كل حاجة وكنت مخططلها انتو اللي اغبية مفكرين ان مفيش غيركم يعرف يخطط ولا في حد في ذكائكم انت مبسوط من الجوازة لانك عارف اني بحب نور اكتر وحدة واكيد هتورث مني كتير ولما تتجوز يونس هيكون دا كله ليك وبما انه ابنك يبقي ليك انت كمان بس احب اعرفك انك غلطان لاني بحب احفادي كلهم زي بعض ومستحيل اظلمهم نور صحيح حفيدتي لكن زيها زي يونس زي ملك انتو اللي مبتفكروش غير في الفلوس بس ودا اللي مخلي قلبكم اسود
عماد : بس ي بوي
عثمان : اسكتو خليني اكمل كلامي انتو زمان فكرتو في نفس الحاجة نفس التفكير مختلفش ان انا بحب محمد اكمنه اصغر واحد واكيد هكتبله اكتر حاجة ورافضين تصدقوا ان انا لا يمكن اظلم حد او ابدي حد علي حد من اولادي او احفادي انا سيبتكم تعملو اللي عاوزينو طول السنين دي وصابر علي ما الحقد والغل يختفو بس للاسف كان حقدكم بيزيد اكتر انتو ولادي وبحبكم بس انتو اللي مش مصدقين كدة
حسن : ي بوي انت طول عمرك كنت بتبدي محمد علينا وحتي دلوقتي كنت بتبدي نور علي اولادنا
عثمان : انتو اللي مبتفهموش مش واخدين بالكم من حاجة طول ما الغل جواكم انا مليش دخل بيكم لما تفهمو وتصدقو يبقي ليا ولاد افتخر بيهم لكن دلوقتي اتفضلوا عاوز اقعد مع نفسي شوية
طلعو من المكتب وسابو عثمان لوحده وهو مخنوق وباين عليه التعب الشديد
كان يونس كالعادة قاعد مع نور بيعاكسها وهي هتموت من خجلها
نور : والله ي يونس ان ما اتلميت لهمشي واسيبك
يونس : سكت بس اقعدي معايا شوية
نور : ما انا قاعدة معاك اهو
يونس : لا انا مش قصدي كدة انتي امتي تحبيني
نور بخجل : ومين قاللك انه محصلش
يونس : بتقولي ايه
نور : بقول جدو اكيد عاوزك دلوقتي
يونس : لا انتي قولتي حاجة تانية
نور : لا مقولتش انت اللي مبتسمعش كويس
يونس : طب قوليها وبعدها همشي
نور : ومين اللي قاللك انه محصلش
يونس : ودا معناه ايه
نور : معرفش اعرفها انت لوحدك بقي
يونس : ماشي انا هروح لجدي دلوقتي لانه كان طلب مني شوية حاجات كدة هروح اشوف اذا كان عاوز حاجة تانية
نور : مع السلامة
يونس : بس انا منستش اللي انتي قولتيه ولينا كلام تاني مع بعض
مشي بسرعة رايح لجده وسابها وهي وشها زي الطماطم
دخل علي جدو المكتب اول ما شافه في حالته دي راحله بسرعة حاول يفوقه لكن مقدرش
يونس بخوف : جدي اصحي ي جدي يلا واكمل بزعيق بابا عمي نور تعالو هنا بسرعة
دخلو كلهم المكتب وشافو ياسين وهو بيحاول يفوقه
نور : يلا بسرعة لازم ننقله علي المستشفي
يونس : حد يتصل بالاسعاف بسرعة
اتصلو بالاسعاف وجوم بسرعة نقلوه علي المستشفي كان الكل خايف عليه
يونس : ياتري ايه اللي عمل فيه كدة
نور : اهدي ي يونس هيكون كويس انا متاكدة
اما عماد وحسن فكانو واقفين وهما بيبصو لبعض لانهم اتاكدو ان اللي حصله كان بسبب اللي حصل في المكتب
عماد : هنعمل ايه ي حسن
حسن : مش عارف ي عماد احنا الاتنين عارفين ان بسبب الكلام اللي قولناه حصله كدة
عماد : انا خايف عليه اوي
حسن : هيكون كويس ادعي انت بس
بعد فترة خرج الدكتور وهو باين علي وشه الاسف
يونس : ايه اللي حصله ي دكتور
الدكتور : …………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نور في قلب صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى